A ja myślę, że każdy musi znaleźć "swoją" grę. Sporo ludzi zachwyca się WoW-em a mnie np odrzuca cukierkowa kanciasta grafika. ŁOTR ma swój klimat, tak samo klimat ma LII czy SWG. Każda gra ma swój osobny klimat bardziej lub mniej uwypuklony.
Co do interfejsu, to ludzie ... ile można wymyślać nowych kombinacji pasków narzędzi, ekwipunku, craftingu, questów itp itp..W końcu twórcy gier też patrzą na konkurencję, sprawdzają co oni zrobili i jak odebrali to gracze. Przecież w interfejsie najważniejsze jest by był on wygodny dla użytkownika. Przez ileś tam lat istnienia MMO na rynku ewoluował on i w końcu jakiś optymalny wzór został po cichu usankcjonowany. Że jest on z małymi modyfikacjami powielany w kolejnych grach? To co z tego? Dobre, bo mniej czasu tracisz na przyzwyczajenie się do nowej gry. Nie ukrywajmy gry MMO nudzą się po jakimś czasie każdemu. Jednemu po roku innemu po 3 latach, ale każdego w końcu dopada przesyt daną grą.
No i na koniec jeszcze o smaej grze ... Tak naprawde wszytskie MMO oferują to samo. Masz świat do eksploracji, bijesz NPC-e, zdobywasz ciekawe itemki, robisz questy ... Wszędzie masz to samo tylko w innej otoczce. Jednym spodoba się universum Gwiezdnych Wojen i wchodzą w SWG, innym klimat fantasy i wybierają LII a inni wolą Tolkiena i biorą ŁOTR-a. Powtórzę więc:
KAŻDA POTWORA ZNAJDZIE SWOJEGO AMATORA
co w dowolnym przekładzie oznacza
Każdy znajdzie grę dla siebie