DNI FANTASTYKI Turniej klasy Master Wrocław 30.06 – 1.07.2007
Lokalizacja: Centrum Kultury "ZAMEK" pl. Świętojański 1 Wrocław.
Obsada sędziowska:
Sędzia główny: Wojciech „Neo” Pisarek
Sędziowie liniowi: Sebastian "Seba" Mołczan i Xard
I Informacje ogólne
1. Turniej jest turniejem klasy Master Ligi Ogólnopolskiej LotR SBG
2. Turniej odbywa się w trakcie Dni Fantastyki – największej wrocławskiej imprezy związanej z szeroko pojętą fantastyką. O pozostałych atrakcjach możecie poczytać na oficjalnej stronie imprezy
http://dnifantastyki.pl/.
3. Cena wejściówki:
Bilet na 3 dni – 20 zł
Bilet na 1 dzień (piątek i sobota) – 10 zł
Bilet na 1 dzień (niedziela) – 5zł
W koszt akredytacji wliczone jest wejście na teren Zamku i udział we wszystkich punktach programu, chyba, że przy opisie podano inaczej oraz specjalny 100 - stronicowy folder "Dni Fantastyki", zawierający m.in. opisy spotkań, poszczególnych bloków programowych, opowiadania goszczących autorów i dużo zdjęć.
Bilety będą dostępne wyłącznie na miejscu. W cenę biletu wliczona jest wejściówka na turniej LotR.
4. Noclegi
Dla osób spoza Wrocławia przygotowaliśmy tanie noclegi w położonym w sąsiedztwie (100 m) Zamku przedszkolu
Adres: Zespół Żłobkowo - Przedszkolny Nr 3, ul. Wolska 9.
W przedszkolu dostępnych będzie kilka dużych sal noclegowych i prysznic.
Koszt noclegów to 5 zł za dwie doby - nie istnieje możliwość wykupienia noclegu tylko na jedną noc.
Wymagane oczywiście własne karimaty i śpiwory a w przypadku osób niepełnoletnich także zgoda rodziców lub opiekunów.
Wszystkich, którzy chcieliby mieć pewność, że wystarczy dla nich miejsca prosimy o dokonywanie rezerwacji mailowej.
5. Pary pierwszej rundy zostaną rozlosowane, w następnych przeciwnicy będą dobierani systemem szwajcarskim
6. Zgłoszenia należy przesyłać do dnia 22.06.2007. Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać: rozpiskę (w formacie txt., html., lub doc.), imię, nazwisko, ewentualny nick, oraz miejscowość, z której gracz pochodzi.
Potwierdzenie zgłoszenia nastąpi w ciągu 2 dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło. Należy wysłać je jeszcze raz. Prosimy o nie zostawianie zgłoszeń na ostatnią chwilę.
Zgłoszenia wysyłamy na adres dni2007@wp.pl
7. Gracz jest zobowiązany posiadać ze sobą – rozpiskę w 7 kopiach (dla siebie oraz dla każdego z przeciwników), kostki, miarkę, w przypadku gry armią opisaną w którymś z suplementów również adekwatny suplement lub jego ksero, kartkę papieru oraz długopis.
Jeżeli któryś ze scenariuszów wymaga dodatkowych modeli (np. posłańców) gracz jest zobowiązany takowe modele posiadać.
Konieczne są również zastępcze modele kawalerii, która spadła z wierzchowców.
8. Obowiązują zasady z podręcznika LotR SBG i suplementów: Shadow in the East, The Two Towers, Fall of the Necromancer, Ruin of Arnor i Khazad Dum.
9. Atrakcyjne nagrody – jak co roku najwyższa pula nagród w Polsce.
II Kompozycja
1. Każdy z graczy wystawia jedną armię, dobra lub złą o koszcie punktowym nie przekraczającym 600p, z czego co najmniej 300 musi być wydane na:
- bahaterów
- maszyny wojenne (w tym bębny goblińskie)
- sztandary
- wszystkie stworzenia o liczbie żyć równej bądź większej niż 2 (wszelkiego rodzaju trole, enty, nietoperze i gigantyczne pająki)
2. Armia musi być w całości pomalowana, muszą być również wykończone wszystkie podstawki.
3. Nie ma limitów jednostek
4. Maksymalnie 33% modeli może być wyposażone w broń strzelecką (wyjątek Szara Drużyna – patrz Army Listy LO)
5. Maksymalnie 33% modeli może reprezentować jednostki, których profile ukazały się wyłącznie w WD i na stronach GW. Gracz musi posiadać ksero/wydruk ze statystykami tych jednostek.
6. Modele zbanowane to Gollum, Tom Bombadil, Goldberry, balrog Sauron.
7. Nie stosujemy zasad podnoszenia broni i pasażerów.
8. Obowiązują listy armii klimatycznych zgodne z Army Listami LO na sezon 2007/08
9. Bohaterowie mający dwa profile, muszą być przedstawieni odpowiednimi modelami.
10. Obowiązuje zakaz proxowania.
III Rozgrywka
1. Gramy 6 bitew (4 pierwszego dnia i 2 drugiego), każda po 100 minut. Nie ma ograniczenia ilości tur.
2. Obowiązują uściślenia sędziowskie na sezon 2007/2008 opublikowane na stronie
www.srodziemie.sfan.pl3. Po 4 bitwie w sobotę, odbędzie się test wiedzy z zasad LotR SBG.
4. Wybicie wszystkich modeli przeciwnika równa się zrealizowaniu celu scenariusza, chyba że przy danym scenariuszu napisano inaczej.
5. Odległości mierzymy w calach, za zgodą obu graczu również w centymetrach. Niedopuszczalne jest używanie prze graczy różnych systemów metrycznych.
6. Strefa rozstawienia 12”/28 cm.
7. Na każdym stole będzie znajdowała się mapka z rozstawieniem terenów.
IV Harmonogram
Sobota 30.06.2007
Zapisy od 09:40 do 10:40
1.bitwa 11:00 – 12:40
2.bitwa 13:00 – 14:40
Przerwa obiadowa 14:40 – 15:20
3.bitwa 15:20 – 17:00
4.bitwa 17:20 – 19:00
Test wiedzy 19:00 – 19:20
Niedziela 1.07.2007
1.bitwa 10:00 – 11:40
2.bitwa 12:00 – 13:40
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród 14:00
V Scenariusze
1. God save the queen
Zadaniem gracza jest utrzymanie przy życiu własnej Królowej i zabicie Królowej przeciwnika.
Królowa: 4/- 2 4 1 1 5 -/2/2 ( F S D A W C M/W/F), hand weapon
Jest traktowana jak sztandar o zasięgu 6”/14cm
Jeżeli Królowa zda odwagę to każdy model (nawet bohaterowie) w 6”/14cm automatycznie zdaje męstwo.
Punkty:
+250mp – za zabicie Królowej przeciwnika
+250mp – za utrzymanie przy życiu własnej królowej
Wczuj się w scenariusz
2. Już tylko Killer
Na początku bitwy każdy gracz wybiera jednego bohatera. Celem gracza jest zabicie jednostek o większym koszcie punktowym swoim wybranym bohaterem, niż przeciwnik swoim J
Punkty:
+250mp – Jeżeli Twój bohater „zdobędzie” więcej punktów niż bohater przeciwnika
+250mp – Jeżeli Twój bohater „zdobędzie” 2 razy więcej punktów niż bohater przeciwnika
Wczuj się w scenariusz
3. Seek and destroy
Krotka piłka – zniszcz przeciwnika J
Punkty:
+250mp – Za zdobycie 75% punktów przeciwnika
+500mp – Za zdobycie 100% punktów przeciwnika
Nie kumuluje się
Wczuj się w scenariusz
4. Lucy in the sky with diamonds
Na środku stołu, w linii zostaną zakopane 4 skarby. Aby wykopać skarb należy rzucić kością za każdy model się z nim stykający. Wynik 5+ pozwala na wykopanie skarbu.
Kopanie zajmuje całą turę ruchu.
Jeżeli gracz kontroluje 2 lub więcej skarbów to każdy model w promieniu 6”/14cm od modelu niosącego skarb otrzymuje +1C
Jeden model niesie skarb z połową ruchu
Punkty:
+125mp za każdy kontrolowany skarb na końcu gry
Wczuj się w scenariusz
5. It’s raining man
Zadaniem gracza jest kontrola ćwiartek.
Podczas bitwy pada rzęsisty deszcz – każdy model otrzymuje modyfikator –1”/2cm do ruchu.
Co turę gracz mający pierwszeństwo rzuca kością. Wynik 1 oznacza przyjście burzy. Za każdy model na stole rzucamy K6, wynik 1 oznacza, że zostaje on trafiony piorunem. Otrzymuje cios z siłą 9.
Rozstawienie – Gracz wybiera ćwiartkę, w której się rozstawia, strefa rozstawienia 6”/14cm od każdej krawędzi.
Punkty:
+125 – Za kontrolę ćwiartek neutralnych
+250p – Za kontrolę ćwiartki przeciwnika
Wczuj się w scenariusz
6. Freestyler
Gracz wybiera jeden z dostępnych celów scenariusza w tajemnicy przed przeciwnikiem.
Cel zapisuje się w odpowiednim miejscu na karcie turniejowej. W razie nie zapisania gracz automatycznie przegrywa scenariusz.
1. Ćwiartki – Punkty jak w scenariuszu „It’s raining man”
2. Zabić generała( najdroższy punktowo bohater przeciwnika) - +500mp
3. Zabić wszystkich – punktacja jak w scenariuszu „Seek and destroy”
4. Przeprowadzić 20% modeli za krawędź przeciwnika - +500mp
Wczuj się w scenariusz
VI Punktacja
Liczy się punkty za modele zabite oraz te, które uciekły z pola bitwy (maks. 600mp). Do tego dodajemy punkty za scenariusz (maks. 500mp)
Łącznie z jednej bitwy można uzyskać 1100mp
Progi VP
Różnica mp VP
0-100 10:10
101-200 11:9
201-300 12:8
301-400 13:7
401-500 14:6
501-600 15:5
601-700 16:4
701-800 17:3
801-900 18:2
901-1000 19:1
<1000 20:0
Dodatkowe punkty zostaną przyznane za:
1. Klimat armii
Armia czysta +10VP
Armia mieszana +0VP
2. Część hobbystyczna
Malowanie 0-8VP
Konwersje 0-2VP
Podstawki 0-4VP
WYSIWYG 0-4VP
Rozpiska 0-2VP
3. Test wiedzy – 0-10 VP
Łacznie można uzyskać 150 VP.
VII Przepisy porządkowe
Sędziowie mogą ukarać gracza punktami karnymi za nieodpowiednie zachowanie przy stole, opóźnienie w przynoszeniu wyników.
W skrajnych przypadkach gracz może zostac usunięty z turnieju.
Decyzje sędziów są nieodwołalne.
Lista zgłoszonych:1. Konrad "Więcur" Więcek Kraków
2. Sylwester " Mithrandir " Sekuła Kraków Woodland Realm OK
3. Daniel "isengard1" Derda Warszawa
4. Adam "Eldarix" Rodek Katowice White Council OK
5. Arkadiusz "Lif" Ferdyn Katowice Gondor OK
6. Bartosz „Bucky” Bogdanowicz Ostrów Wlkp Woodland Realm OK
7. Łukasz "Ismaril" Zarębski Świdnik Mordor OK
8. Tomasz „Tomi” Stanisławski Pleszew Gondor OK
9. Grzegorz "Walich" Walisko Katowice
10. Łukasz "Maethor" Kmiecik Newry (Irlandia)
11. Bartosz "Bartolomeus" Hojnacki Gdynia
12. Mariusz "Solmyr" Futyma Opole
13. Piotr Kurek "Off vel AnnataR" Gdynia Gondor OK
14. Jakub "Kubbek" Charmo Gondor OK
15. Sebastian ‘fubu_bufu’ Kasiński Wyręba Isengard OK
16. Szymon "Barciu" Barć Świdnica
17. Karol "Lolo" Barć Świdnica
18. Wojciech „Drzewiec” Zaręba Radzymin The Dwarfs Hold OK
19. Dariusz "Darek_Dunadan" Piotrowiak Cmielno
20. Marcin "Balin Władca Morii" Pommersbach Warszawa The Dwarfs Hold
OK
21. Michał "Kwarcio" Jarecki Gliwice Rohan OK
22. Aleksander "Dunadan" Jakubowski Wrocław Gondor OK
23. Michał "Yellow" Jaworski Świdnik The Dwarfs Hold OK
24. Dominik :Maximus" Tylko Warszawa
25. Konrad "Bandziorek" Bałaga Kraków Elven Haevens OK
26. Maciej "Ekthelion" Pisarek Opole Elven Heavens OK