Poznań zasady turniejowe witam serdecznie wszytskich graczy karcianki Thorgal, będziemy w tym temacie opisywać turniejowe zasady gry, zarówno dla opcji 1:1 jak i multi.
Chciałbym żeby w tym temacie wypowiadały się tylko osoby, które brały już udział w turniejach lub ewentualnie miały bezpośredni kontakt przy tworzeniu nowyc zasad, a ewentualne pytania najlepiej kierować do tematu Thorgal CCG, czy on jeszcze żyje. Chodzi o to, żeby wszystko było czytelne i by nie było problemu w przeszukiwaniu całych stosów niepotrzebnych postów.
klasyfikacje deckow:
Obecnie na turnieju grano deckiem typu B
Deck może zawierać do 20 kart rzadkich, minimalna ilosc 55 kart, maksymalna 80
pierwsza karta nastepna taka sama karta
(bardzo czesta). 1 punkt 1 punkt
(czesta).. 2 punkty 3 punkty
(rzadka)... 4 punkty 6 punkty
(premiowana)._ 1 punkt 4 punkt
(gwarantowana)_ 1 punkt 3 punkty
Deck klasy B ma sie zmiescic w 130 punktach
Zasada kempego Podstępy i czary zagrywamy tylko w obrębie misji, w których mamy swojego bohatera. Wyjątkiem są podstępy zagrywane na talię, gracza lub wykładające karty z ręki.
wygrana Gra się do 7 pkt, lecz jeśli koś po ostatniej turze będzie miał 8 lub 9 pkt, to on wygrywa (daje to szanse graczom z dalszych miejsc i zmusza gracza z inicjatywą do aktywnej gry). Dopiero w przypadku równej ilości pkt decyduje kolejość graczy.
ZASADA - KARTA STÓŁ w momencie kiedy gracz położy kartę (nie trzyma jej już ręką nie może zmienić zagrania, tak samo nie może zmienić na kogo się zagrywa.
zasada "niewiedza nie usprawiedliwia" tzn. jeśli ktoś nie wiedział (zapomniał), że ma jakieś minusy lub nie może rzucać bonusów itp. to niestety jego strata - trzeba było uważać.
Generalnie podawane przez nas (Poznań) zasady, lub ich interpretacje powstały w toku intensywnej wielomiesięcznej gry jako efekt zażartych dyskusji, bądź też indywidualnych pomysłów poszczególnych graczy. Sprawdzają się także w grze 1:1, co sprawdziliśmy . Nic nie jest doskonałe i nie twierdzimy, że nasze zasady są najlepsze na świecie, ale wy także nie powinniście się ślepo trzymać zasad opisanych w instrukcji, bo one też nie są idealne. Uważamy, że nasze modyfikacje wprowadzają potrzebę MYŚLENIA i PRZEWIDYWANIA w grze (umożliwiają granie taktyczne, a nie tylko zniszcz i nie daj się zniszczyć).
pozdrawiam kempego dzieki