Autor Wątek: thorgal CCG - zasady turniejowe  (Przeczytany 10302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Serenicus

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 13, 2007, 11:56:07 am »
Sigismond ale tu nie chodzi o unikalność bohatera, tylko o całkowity zakaz jego wystawienia. I to jest już niesprawiedliwe. Dlaczego nie mogę wystawić bohatera w pojedynku? Bo zrobił to ktoś przede mną blokując mi rękę. A jak dojdzie do tego jeszcze zasada zagrywania podstępów tylko jeżeli jest bohater to już w ogóle jestem dyskryminowany. Mam bohatera ale nie mogę go zagrać, mam podstępy ale nie mogę ich zagrać. W takim razie po co w ogóle gram skoro nic nie mogę zrobić ? Co do czarodziejów to powiem tak: Talia Mistrza Polski z sprzed chyba 3-4 lat była na samych czarodziejach i miotła nas wszystkich. Rok może trochę odległy, ale nic w tej karciance się nie zmieniło poza klasyfikacją decków. Twórcy naprawdę dużo testowali tę grę i jedyne czego nie wzięli pod uwagę to właśnie owej klasyfikacji, która umożliwia wygranie każdemu z każdym, a nie jak do tej pory było na zasadzie mam więcej pieniędzy i mam lepsze karty to mam 100 procentowe zwycięstwo. Czary są naprawdę potężne. Mam wymieniać ? Dobrze.
Żywe pręty - każdą "krowę" robią na 0/0 i dziękuje już nic nie mogę zrobić.
Zniszczenie - ktoś mógłby powiedzieć Straciłeś swój fant jest lepszy, tyle tylko że straciłeś.. jest tylko podstępem a zniszczenie czarem. A dosyć łatwo można ochronić bohatera przed podstępami - Bezpieczny i szczęśliwy, magiczna tarcza.
Lodowa lodź - masowe przenoszenie drużyny, jak dołączyć do tego jeszcze maskę łosia to masowa emigracja drużyny przeciwnika.
Gniew Odyna - blok ręki i spłycenie możliwości przeszkadzania.
Uśmiech lokiego - ograniczenie kart na ręce przeciwnika, przez co zmniejszenie jego szans w przeszkodzeniu/wykonaniu misji
Prawda jest wśród gwiazd - Znowu możliwość pozbawienie przeciwnika kluczowych kart, a co za tym idzie ułatwienie sobie zadania.
Magiczna zasadzka - odrzucanie bohaterów z najmniejszym S. Czarodzieje prawie zawsze mają S 2 lub większe więc nie trudno odrzucić tych z 1 S. Jej podstępowym odpowiednikiem jest Pułapka tyle tylko, że Pułapka odrzuca tylko jednego bohatera, Magiczna Zasadzka wszystkich z najmniejszym S. Chyba najlepszy przykład przewagi czarów nad podstępami.
Ja zawsze powracam - chyba najbardziej przegięty czar ze wszystkich. Milion razy lepszy od "Zbyt głupio tak zginać" i do tego tańszy od niego co pozwala mieć go w 3 sztukach wcale nie poświęcając tak dużo punktów.

Poza tym dochodzą jeszcze podstępy "Magiczny Ogród", czy chociażby "Puszcza Duchów", dzięki którym wcale nie potrzebujemy czarodzieja.

Czary są naprawdę potężniejsze od podstępów, dlatego zostały nieznacznie ograniczone. A gdy dojdzie do tego, że w dodatku "Kraina Qa" miały zostać jeszcze bardziej wzmocnione to kwestia ograniczenia ich jest całkowicie uzasadniona.

Podsuma:
- Pojedynki w multi - jestem na "nie"
- Konieczność bohatera do zagrywania podstępów - TYLKO w multi

PS. Od początku karcianki wszyscy grali na zasady z instrukcji, wszystkie turnieje, te multi też, i jakoś wyniki były klarowne. Nie rozgrywały się po 5-10 godzin jak to sugerował Shaigan i jakoś nikt nie narzekał. A dodam że nie było wtedy czegoś takiego jak klasyfikacja decków. Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, moje jest takie jak wyżej i raczej się nie zmieni.
Pozdrawiam.

Offline Serenicus

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 13, 2007, 03:23:38 pm »
Sorry za offtop ale mam prośbę do Kempego. Zauważyłem że też masz konto na serwerze karcianki.pl. Może jakoś byśmy się powymieniali ? Jak coś to pisz, oto mój meil : Serenicus@wp.pl
Pozdro !

Offline Sigismond

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 13, 2007, 04:03:57 pm »
niezły post Serenicusie

dlaczego nie możesz wystawić bohatera w pojedynku? no bo ktoś miał lepszą inicjatywę od Ciebie (stopniowalność inicjatywy, nie tylko wyróżniony jest gracz, który ma inicjatywę, ale i także nastepni obok)
ładnie uzasadniłeś przewagę czarów nad podstępami, ale wniosek był nieco inny niż się spodziewałem :)

skoro zakazujemy pojedynków, to może wprowadźmy zakaz "Jej stan się..."? Może będzie łatwiej niż zmieniać tak poważnie zasady, zwłaszcza, jak Serenicus napisał, gra była porządnie przetestowana.

A jeśli zmieniamy zasady, to Pożaru też nie mogę użyć nie mając bohatera w misji? czy tylko podstępy zagrywane na bohatera?

zastrzegam, że nie jestem doświadczony:( a w czwórkę nigdy nie grałem; na turnieju nie byłem, staram się bronić instrukcji, bo jest uniwersalna.
Pewnie przekonam się do Waszych reguł jak z Wami zagram:) Na razie trochę brak argumentów...  ale może znajdę jak zagramy:)
eśli serce Twe czyste...

Offline [rollerboy] thorgal ;]

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 13, 2007, 07:57:53 pm »
siema  ;)  prosze przekleić swoje posty do tematu  

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=150  

to ma być strona z przepisami a nie kącik rozmów ;)  jak macie pytania to odpowiemy w tamtym temacie to dotyczy swieżaków pytajcie smiało w naszym kąciku

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=0


ja zawsze odpowiem na pytania i nie przyczepie się że to pytanie już było  ;)  pozdrawiam  
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline kempy

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 14, 2007, 02:04:19 am »
Cytat: "Serenicus"
Sorry za offtop ale mam prośbę do Kempego. Zauważyłem że też masz konto na serwerze karcianki.pl. Może jakoś byśmy się powymieniali ? Jak coś to pisz, oto mój meil : Serenicus@wp.pl
Pozdro !


Mail poszedł.

@FLY/Rollerboy

Proszę nie używajcie tego koloru - jest bardzo nieczytelny.

@Rollerboy

Odpowiadaj proszę w odpowiednich wątkach. Często przerzucasz cytaty
z jednego wątku do drugiego - jest to nie tyle męczące, co nieczytelne. I korzystaj z bbcode szczególnie z opcji "quote":

Cytuj
w ten oto sposób


Jest to bardziej przejrzyste. I nie wiem czemu moderator się jeszcze nie przyczepił do tego, ale korzystanie z dużych kolorowych fontów jest raczej nie na miejscu. :)

Cytuj
Podstępy i czary zagrywamy tylko w obrębie misji, w których mamy swojego bohatera. Wyjątkiem są podstępy zagrywane na talię, gracza lub wykładające karty z ręki.


Przewijająca się tutaj w/w tzw. zasada kempego wcale nie jest moja, tylko pochodzi z instrukcji.
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline [rollerboy] thorgal ;]

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 14, 2007, 08:20:14 am »
siema  prosze przekleić swoje posty do tematu

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=150

to ma być strona z przepisami a nie kącik rozmów  jak macie pytania to odpowiemy w tamtym temacie to dotyczy swieżaków pytajcie smiało w naszym kąciku

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=0

ja zawsze odpowiem na pytania i nie przyczepie się że to pytanie już było  pozdrawiam
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline kempy

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 14, 2007, 09:06:07 am »
Teraz zgłupiałem - byłem święcie przekonany, że jest to w instrukcji. Jak nie ma, to możecie nazywać ją zasadą kempy'ego - nie obrażę się. :)

@Rollerboy

Przestań używać dużych kolorowych liter. W netykiecie oznacza to mniej więcej, że jesteś rozkrzyczanym bachorem.

Cytować nadal nie potrafisz - a to proste. Podczas edycji zaznaczasz cytowany tekst i wciskasz "Quote". Przerasta Cię to!? :P

Przepraszam za off-top, ale robi się tu mały bajzel. Gdzie jest moderka!?
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline [rollerboy] thorgal ;]

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 14, 2007, 06:49:57 pm »
witam,  prosze przekleić swoje posty do tematu
http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=150

to ma być strona z przepisami a nie kącik rozmów  jak macie pytania to odpowiemy w tamtym temacie to dotyczy swieżaków pytajcie smiało w naszym kąciku

http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=9184&postdays=0&postorder=asc&start=0

ja zawsze odpowiem na pytania i nie przyczepie się że to pytanie już było  pozdrawiam
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline iscariot

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 14, 2007, 10:39:29 pm »
To moze skorzystacie z forum, które umieściłem na mojej stronce o Thorgalu, tam wszystko jest przejrzyste.

Prosze nie przeginac z reklama innego forum. Zibi

Offline [rollerboy] thorgal ;]

bez ciśnienia
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 15, 2007, 08:21:17 am »
siema  ;) ruszyliśmy na turniej zwarci i gotowi z uniwersalnymi deckami, przygotowanymi do gry zespołowej, lecz tworzone pod zasade kempego, ale to nic gra była i tak fascynująca, nowi gracze, nowe taktyki,mile sie zaskoczyłem gdy Serenicus wyjał misje na łódź, zapakował w nią wikingów i do tego ich podrasował, poczułem, że gra naprawde ma wiele możliwości, tylko jest jeden problem, za chwile zbuduje deck na odrzucanie i jakakolwiek taktyka przestanie istnieć sam Serenicus powiedział że "nie lubi grać z bratem bo jego deck jast nastawiony na odrzucanie " i nie dziwo też bym sie rozczarował jak po misternym planie budowania kombo i wykonywania misji ktoś kto nawet nie ma misji nie wspomne już, ze nie ma bohatera na stole, może bezkarnie wszystko mi popsuc a jak pomyśle o grze multi i takich delikwentów bedzie 4/5ciu to ta gra przestaje mieć sens, nie ukrywam, że jest dynamiczniejsza przy waszej opcji ale beznadziejnie przewidywalna i zero w niej taktyki a jeżeli ktoś ją ma to i tak nic nie wskura przeciwko bandzie odrzucaczy elo ;)
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline FLY

o orginalnych zasadach slow pare
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 15, 2007, 11:42:19 pm »
witam wszystkich serdecznie, moim zdaniem orginalne zasady w trybie multi nie maja wiekszego sensu.

Po pierwsze kompletowanie decku polega wtedy na umieszczeniu w nim jak najwiekszej liczby kart odrzucajacych, gra staje sie prostsza i bardziej przewidywalna, poniewaz nie jestesmy zmuszeni do przekalkulowania ryzyka, jakie niosa ze soba niektore karty ( takie jak chociaz "krol oglasza wyprawe" idt.) Grajac multi jestesmy wtedy pewni, ze ktos zagra wikingami. Mysle, ze wypadaloby troche pomyslec przy skladaniu deckow, tak by byly one jak najlepsze, najbarziej uniwersalne, w koncu nie wiadomo z kim przyjdzie nam grac. Coz...moze niektorym po prostu sie nie chce...

Po drugie z gry robi sie kompletny chaos. Odnosze ustawiczne wrazenie, ze polega ona wylacznie na odrzucaniu innych kart przeciwnika. Niewazne jest to, czy mamy w misji bohatera przeszkadzajacego, z jakim parametrem i podstepem, jak mamy na reku karty, ktore zniwecza plany przeciwnika. Troche dziwne tylko, ze ta monotonnia nie dopadla jeszcze graczy, ktorzy w ten sposob zagrywaja. A nawet juz mnie to nie dziwi, w koncu gra jest na wymarciu.

Po trzecie nie trzeba miec dobrze wyklarowanego decku, gdyz wszytskich kart mozna sie pozbyc w fazie podstepow. Wszak zwieksza sie spektrum mozliwosci zagrywania na graczy. A chyba najbardziej oczywiste jest to, ze w trybie multi nikt nie jest w stanie nic ugrac, bo zamiast majac jednego czy tez dwch przeciwnikow, ktorzy wystawi nam przeszkadzajacych, mamy cala reszte przeciwko sobie, raczej szanse na ugranie misji bledna w stwietle ilosci kart zagrwanych przez innych.

Po czwarte, dla mnie najwazniejsze, nie mozna chyba mowic o taktykce gry, a przepraszam, chyba tylko o jednej, odrzucic jak najwiecej kart przeciwnika. Gdyby gracz mial w decku wiecej bohaterow (biorac pod uwage klasyfikacje), nie moglby juz wstawic do niego wiecej rzadkich podstepow, co oznacza, ze musialby pokombinowac, jak najnizszym kosztem przeszkodzic w jak niewiecej misjach i dodatkowo wykonac swoja.

Po piate niektore karty traca swoj sens, jak np czary. (Gdyby ktos sie zbyt pozno zreflektowal, nadal mowie o decku z ograniczona liczba punktow). Nie oplaca sie po prostu miec czarodzieji, poza tym i tak duzo wieksza jest liczba postepow. I niech mi nikt prosze nie mowi o sile czarow (owszem znam ich tresc), znam ich wartosc, co z tego jak nie moge ich miec.

Sztuka grania polega na sztuce wyboru i obioru taktyki, tak mi sie przynajmniej do tej pory zdawalo. Szkoda, ze gra zamienia sie w kompletny bezlad. Proponuje pograc dluzej na orginalnych zasadach w trybie multi, mnie nie bawi bezmyslne wyrzucanie kart z reki, ale jesli naprawde wam to sprawia przyjemnosc to gratuluje. Pozdarwiam wszystkich fanow gry Thorgal.
ww.thorgal.com.pl/forum
http://www.nocandy.org/

Offline MaGik

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 16, 2007, 09:28:19 am »
"Moi drodzy po co kłótnie po co wasze swary głupie wnet i tak zginiemy w zupie"

Ja tam mogę grać na taki i innych zasadach. Deck tworzę głównie tak żeby mi się podobał, nie koniecznie musi być zbilansowany, wymiatający. Nie zależy mi na zwycięstwie tylko na grze.
Z doświadczenia wiem, że każdy może się przyczepić do sposobu gry drugiego ale chyba nie o to chodzi co nie.
url=http://s7.gladiatus.pl/game/c.php?uid=21873/]Kliknij by zrozumieć więcej[/url]

Offline sandmanjr

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 16, 2007, 10:28:55 am »
Witam wszystkich

Gram w Thorgala bardzo duzo w multi na oryginalnych zasadach i bez jakichś klasyfikacji decków.
Od razu zaznaczam że mam w decku między 5 a 10 erek (pojedynczych), jednego promosa Kriss i prawie same commony, a wydałem na karty może ze 100zł (oczywiście ciągle coś w nim zmieniam ale erek nie dorzucam nie ma po co).
Gramy ładnych kilka miesięcy i jakoś nie zauważyłem żeby rozgrywka była jakaś banalna/przewidywalna czy nudna.

1. Ktoś sugerował że multi polega tylko na odrzucaniu i jest przewidywalne - wcale nie, owszem jest to bardzo silna broń przeciwko przeciwnikom, ale wbrew pozorom nie jedyna i nie aż tak często ją stosujemy, czasami wystarczą podstępy blokujące a bohater na stole się zawsze przyda (chociażby żeby go podrzucić innemu przeciwnikowi, niech on się martwi). Ja wielokrotnie przekonałem się że nawet najlepiej zaplanowana misja i nawet z dobrymi kartami (np. pojedynek+gandalf lub Kriss) mogą zostać zrujnowane bo komuś akurat podejdzie inna dobra karta (np. 3 razy głęboka rana), a multi z samej swojej natury jest nieprzewidywalne, bo każdy gra inaczej i ma deck na coś innego (no chyba że grasz 40raz z tymi samymi osobami tymi samymi deckami i nikt nic nie zmieniał i karty podchodzą identycznie cały czas to wtedy zgoda).

2. Unikalność bohaterów/stworów jest super i pojedynki w multi też są dobre, nie mieliśmy żadnych problemów ani z jednym ani z drugim. Prowadzi to tylko do tego że nie możesz budować talii opartej tylko na kilku super mocnych bohaterach (wrzucając ich po 3 kopie) ale też powkładać innych może ciut słabszych ale dających pewną swobodę. Przykładem niech będzie wygranie 2 misji pod rząd przez Barona Zorna podczas gdy inni walczyli np.Thorgalem czy Gandalfem i misji nie zrobili, a już szczytem było wygranie misji i gry przez Druida :))

3. W multi nie mamy chaosu w grze ani wszystkich przeciwko mnie! są wszyscy przeciw wszystkim (no chyba że jestem jedynym który idzie po punkt kończący grę to co innego). Często mieliśmy przypadki że w jednej turze 3 szło po punkty kończące grę i bardzo często żaden z nich nic nie ugrał a misję zrobił ten czwarty który sobie dłubał kolejny punkcik...

4. Taktyka na odrzucanie jest czasami łatwa do obejścia - odpalony zorn i bezpieczny rzucone z podstępu i po kłopocie, ewentualnie odpalony zorn w misji gdzie jest Kriss na koniu :P
Oczywiście na wszystko jest jakaś kontra, ale przy ustawieniu decku tylko na odrzucanie nie da się grać bo nic z takiej gry nie wynika ani nie wygrasz ani nie pozwolisz wygrać (ale możesz się przejechać łatwo bo wystarczy że zrobie deck pojedynkowy i inne misje/bohaterów/podstępy dobiorę tak aby zminimalizować możliwość odrzucenia i skończysz grę jeszcze przed jej rozpoczęciem - a jest to wykonalne :)) i to nie na samych erkach.

Rollerboy piszesz ciągle o przewidywalności gry i braku taktyki. To są frazesy, podaj przykłady tej swojej super taktyki (którą jak sam napisałeś może rozwalić jeden dobrze rzucony podstęp...) której to podobno inni nie stosują. Ja akurat mam wśród graczy takiego który niesamowicie kombinuje i gra z nim jest bardzo pouczające bo czasami wykombinuje takie rzeczy że aż przyjemnie popatrzeć i generalnie nawet jak mu zrobiny czystkę na stole (tym brzydkim odrzucaniem) to potrafi zrobić misję bo się wskrzesi/wróci/przeniesie itd.

Podsumowując na razie poza waszym płaczem że multi jest brzydki i powtarzaniem że jest "przewidywalny" to nie znalazłem jakichś konkretnych argumentów potwierdzających to.
Może więc oświecicie nas w tej materii.

Offline MaGik

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 16, 2007, 10:38:17 am »
1. Jeśli nie macie wszystkich wzorów kart to skąd wiesz jak się gra z przeciwnikiem, który nimi dysponuje.
2. Skoro używasz Kriss to faktycznie nie masz taktyki bo Kriss jest bardzo cieniutką kartą i nie opłaca się jej mieć w decku.
A decku na pojedynkach nie zrobisz bo są tylko 3 więc nie uzbierasz punktów.
I jeszcze mam pytanie czy kombinując trzymacie się wszystkich zasad tak jak powinny być??

Roller_boy ma rację, że grając z mocnymi przeciwnikami co mają karty typu "pułapka" itd. i mogą je z ręki wyrzucać ciężko jest coś ugrać.
url=http://s7.gladiatus.pl/game/c.php?uid=21873/]Kliknij by zrozumieć więcej[/url]

Offline Serenicus

thorgal CCG - zasady turniejowe
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 16, 2007, 12:39:44 pm »
Magic no to właśnie trzeba tak zrobić deck aby być przygotowanym na to że ktoś cię odrzuci albo w jakiś inny sposób uprzykrzy życie. Na moje byłaby to głupota gdyby nie korzystać z tych kart, zwłaszcza że twórcy nie zrobili ich dwóch czy 3 wzorów a zdecydowanie więcej, bo tak sie nie gra. To nieestetyczne. Nie rozumiem takiego myślenia.

Witamy nowego kolegę na naszym forum i zapraszamy do rozmowy. Jestem ciekaw jak wy gracie. Bo imo zasady w instrukcji są bardzo dobre. Zabrakło tylko owej klasyfikacji. Nim się o niej dowiedziałem grałem bez niej i rzeczywiście gra wyglądała nieciekawie, bo pól decku było w erkach i ciężko było coś ugrać. Ale teraz z klasyfikacją jest już znacznie lepiej i co najważniejsze wyrównanie. Co do multi to gdybyś przeczytał kilka postów wyżej wiedziałbyś że moje zdanie jest zbliżone do twojego, dlatego nie mów że "płaczemy" w liczbie mnogiej bo jest to niezgodne z prawdą raz, a dwa umniejsza tym co są podobnego zdania. To demokratyczne forum, ale nawet tego typu wypowiedzi mogą być dla niektórych obraźliwe. Zastanów się nad tym.

 

anything