trawa

Autor Wątek: fanole  (Przeczytany 3422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Galahan

fanole
« dnia: Lipiec 12, 2007, 08:03:07 pm »
Oddział szarżuje na night gobosy i wypada fanatyk, co się z nim dzieje?
Wpada w oddział i zadaje d6 s5 a potem co robi? stawia się go za tym oddziałem czy oddział może kontunuować szarżę? czy jak oddział kontynuuje szarżę to dostaje kolejne d6 s5?
sam nie wiem... mamy zawsze z tym problemy na bitwach

Offline QUASSIMODO

fanole
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2007, 01:56:38 pm »
przesuwasz fanatyka o tyle cali ile wykulales na 2D6
jezeli przeszedl przez oddzial-wyplaca od razu wszystkie hity

jezeli wyrzuciles taki wynik ze fanatyk pozostal pomiedzy NG a szarzujacym oddzialem to tamten oddzial konczy szarze
jezeli w jej wyniku zatrzymuje sie na fanatyku to wyplacane jest 2D6 S5 w ten oddzial i fanatyk schodzi
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Galahan

fanole
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2007, 09:17:41 pm »
nie za bardzo kumam....

fanatyk zadaje d6 s5!

1. Oddział konnicy szarżuje na NG z 10" robi ruchu za 2" i zatrzymuje się, następnie wypada fanatyk (zakładam że jest jeden) i rzucam kostkami wynik  2d6 wyszedł 9" więc zadaje hity, czy konnica może się zatrzymać czy musi kontynuować szarżę? I czy jak ją kontynuuje dostaję dodatkowe hity?

2. Podobnie jak w puncie 1 ale fanatyk ruszył się 6". Konnica może się zatrzymać czy kontynuuje szarżę?

3. Czy jak fanol wpada w regiment to przestawia się go na koniec regimentu, czy w kolenym swoim ruchu rusza się ze środka regimentu gdzie poprzednio wylądował? Wzięło się to stąd, że miałem sytuację jak konnica chaosu mająca 4 szeregi zaszarżowała na NG wypadł fanol na 2" i chaos kontynuował szarżę i teraz chaos walczył z NG a fanatyk stał w środku konnicy, teraz NG zostali zbrejkowani i chaos poleciał overrunem, czy teraz dostaje dodatkowe rany od fanola? Overrun był taki że ten fanol co był w 2" ciągle siedział na regimencie tym razem na ostatnim szeregu, czy w rundzie fanola on znowu zadaje rany? Wychodzi z tego że chaos od fanola oberwał 3 razy? Czy to jest możliwe?

Offline QUASSIMODO

fanole
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2007, 10:10:57 pm »
najwazniejsza jest lektura AB z OnG,tam wszystko ladnie jest opisane

1)fanatyk przebiegl po oddziale,zadaje D6S5...oddzial zdaje ewentualna panike po czym kontynuuje ruch
bo to wyglada tak:
konnica deklaruje szarze...zaczyna sie ruszac,zatrzymuje sie 8"od NG,wypada fanatyk po czym konnica kontynuuje ruch

2)konnica musi kontynuowac ruch nawet jezeli musialaby przejechac przez fanatyka(wtedy D6S5) lub tez musialaby sie zatrzymac na fanatyku (2D6S5 i fanatyk spada)

3)opcja niemozliwa-zapraszam do lektury AB...nie boli :roll:
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline galahar

fanole
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2007, 03:24:55 pm »
Czyli, jeśli fanatyk przejdzie przez oddział, to nadal żyje, czy też jest usuwany?

Offline BisonPL

fanole
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2007, 03:48:49 pm »
jeżeli fanatyk kończy ruch "w oddziale" to stawia się go 1" za oddziałem, jeśli oddział zatrzyma się na fanatyku to zadaje +1 k6 S5 i ginie.
b]Fight like the beast, die like the mass[/b]

Offline galahar

fanole
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2007, 01:01:19 pm »
Rozumiem tez, że jeśli fanatyk przejdzie przez fanatyka to obaj dostają obrażenia i jeśli jeden fanatyk kończy ruch na drugim, to jeden ginie od razu a drugi obrywa 2D6?

Offline Góbal

fanole
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2007, 05:57:27 am »
Jeżeli fanatyk wpadnie na fanatyka to obaj giną i figurki zdejmujesz ze stołu.
Podobnie jak na rzucie 2D6 wypadnie dublet (dwie 1, dwie 2, dwie 3 itp.) to fanatyk tez ginie  :)

P.S. Panowie nie wymyślajcie własnych zasad, zajrzyjcie do podręczników.
Akurat w przypadku Fanatyków w army book'u O&G jest faktycznie wszystko jasno i przejżyście wyjaśnione.

P.S.2 Jak oddział NG szarżuje na odział przeciwnika to też wypuszcza Fanatyków gdy znajdzie się w 8 calach. I teraz jeżeli Fanatyk nie dosięgnie wrogiego oddziału to NG koncząc szarżę również mogą oberwać od swojego fanatyka  :D  Teraz każdy oddział musi zakończyć ruch szarży po tym jak wypadł Fanatyk. ( tylko w 6 ed. gracz mógł wybrać czy zakończyc szarżę)

Offline galahar

fanole
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2007, 09:08:32 pm »
Sorry, że nadal drąże temat, ale gram lizardmanami a kumpel orkami i zawsze się z nim o wszystko kłóce :P




1. Oddział goblinów czarny prostokąt walczy z cold one riders (zielony).
fanatyk wpada od tyłu i kończy swój ruch na coldach. Wypłaca im k6 hitów i zostaje ustawiony za oddziałem, czyli na goblinach. I teraz im też wypłaca k6 hitów? i zostaje ustawiony za goblinami?

To samo pytanie:
Fanatyk wpada od flanki i przechiodząc w lini prostej zachacza gobosy.

2. Fanatycy traktowani są jako jednostki? Czyli np nie pozwalają zająć ćwartki wrogim jednoskom? Jeśli na danej ćwiartce znajduje się fanatyk i dajmy na to skink priest.

3. Oddział goblinów (131 pts w tym fanatycy) zostaje zniszczony. Jakiś fanatyk z tego oddziału nadal kręci się po polu bitwy. Ile punktów zwycięstwa dostanie przeciwnik na koniec za ten oddział?

JJ

  • Gość
fanole
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2007, 10:59:16 am »
1 - Tak.
2 -  Do zajmowania, blokowania ćwiartek potrzeba US 5
3 - Fanatic models are never counted and never assign any victory points on their own.  Only count the number of Night Goblins in the unit. The points cost of the Fanatics is added to the cost of the unit, in the same way as other upgrades (like a musician, for example).
S. Official Orcs & Goblins FAQ

Offline Manowar

fanole
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2007, 07:18:57 pm »
Co się dzieje kiedy walczą dwa oddziały i przez jeden z nich przechodzi fanatyk. Czy fanatyk gwałci tylko ten oddział przez który przeszedł czy oba?

Offline Ten Gobo

fanole
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 21, 2007, 07:48:23 pm »
tylko ten przez ktory przeszedl :) ...ale jesli na linni byly oba to przez oba :) zalezy jak linnia ruchu przechodzi ;)
trzeżcie się gniewu zielonego motłochu! // kupie limitowane modele!! w szczególności:

bsb bretki
bsb lizaków
bsb szczurków ;]

Offline Manowar

fanole
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2007, 06:19:47 pm »
Gobasy wykonują Waaagh i okazuje się że w zasięgu 8" jest wroga jednostka, wypada na nich fanatyk? Jeśli tak to czy w normalnej fazie ruchu fanatyk może poruszyć się ponownie?