Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: prawdopodobnie niedziela, 26 sierpnia(ostateczne potwierdzenie daty nastąpi 20 sierpnia)
Zapisy: 9:00 – 9.45
Start pierwszej bitwy: 10:00
Wpisowe: 10 zł od osoby, 20zł od pary
Zgłoszenia zawierające imiona, nazwiska i rozpiski graczy należy wysyłać na adres khazad@onet.eu do 24.08. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
REGULAMIN
I Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają dwie armie na maksymalnie 400 punktów każda;
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli;
b) W każdej armii musi się znaleźć minimum jeden bohater(w parze nie mogą się powtórzyć bohaterowie imienni);
c) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką;
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda, Gollum, Sauron i Balrog.
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East”, „Fall of the Necromancer” , "The Two Towers" , „Ruin of Arnor” , „Khazad-dum” , “Gondor In Flames” oraz “Return of the King”
6.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR. Armie muszą być klimatyczne.
http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf II. Rozgrywka
1. Gramy 3 bitwy po 2 h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, która wyrzuci więcej wybiera stronę, na której się wystawia. Drugi gracz decyduje, czy chce mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszyli się jako pierwsi.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Wybicie całej armii jest równoznaczne ze zdobyciem 800p, nawet jeśli rozpiski były złożone na
mniejszą ilość punktów
6. Break point(strata połowy modeli) jest liczony dla obu armii razem.
7. Heroiczne ruchy jednego bohatera działają na jednostki z drugiej armii.
III. Scenariusze
1. Starcie czempionów
Po rozstawieniu jednostek zostaje dokonany wybór Czempiona. Gracze z przeciwnej pary wskazują armię, z której gracz wybiera swojego Czempiona (może to być normalna jednostka, niekoniecznie bohater). Gracz, którego Czempion zabił więcej jednostek niż Czempion przeciwnika otrzymuje + 300 punktów. Jeśli Czempion zabije dwa razy więcej jednostek, niż Czempion przeciwnika otrzymuje + 600 punktów.
strefa rozstawienia: 12”/ 28cm
2. Zdobyć i utrzymać
Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry czterech punktów znajdujących się na środkach ćwiartek
Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości do 3”/8cm od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik. Każdy punkt jest wart 150 punktów.
zasada specjalna
„Konia, konia, królestwo za konia!”
modele kawaleryjskie otrzymują w turze, w której szarżowały +1 do F i S
strefa rozstawienia: armie wystawiane są do 12”/ 28cm od rogu stołu, każda armia w innym rogu.
3. Tajna wiadomość
Armie muszą wysłać posłańców z tajnymi wiadomościami za linię wroga. Każda para wystawia trzy dodatkowe modele symbolizujące posłańców(są na podstawkach 25mm – standardowa podstawka piechoty). Za przeprowadzenie jednego posłańca para otrzymuje 200pkt. Jeśli choć jeden posłaniec przeszedł przez krawędź przeciwników, wszystkie jednostki w parze do końca gry otrzymują + 1 do odwagi(maksymalnie do 7). Jeśli wszyscy posłańcy zginęli, wszystkie jednostki w parze otrzymują do końca gry -1 do odwagi.
Statystyki posłańca:
Ruch – 6”/14cm F 3 S 3 D 5 A 1 W 2 M 4 M 0 / W 1 / F 2
strefa rozstawienia : 8”/ 20cm
IV. Punktacja:
1.Małe punkty:
-liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy;
- za wykonanie scenariusza do 600p
2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 130 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
130- 260 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
261-390 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
391-520 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
521-650 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
651-780 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
781-910 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
911-1040 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
1041-1170 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
1171-1300 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1300 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
3. Hobby
Każda armia w parze jest oceniana oddzielnie. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna obu ocen.
a) Czytelną i bezbłędną rozpiskę przysłaną w terminie do 24 sierpnia na adres khazad@onet.eu w formacie: txt, xls, doc, rtf (należy ją posiadać również na turnieju!!!) +2 VP
b) WYSIWYG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
c) Konwersje do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
d) Pomalowanie armii
+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z w/w)
Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!
e) Ogólny wygląd armii:
0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
Jakość wykonania podstawek nie jest punktowana osobno, wlicza się natomiast w ogólny wygląd armii.
V. Przepisy porządkowe.
1. Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej. Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.
4. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grali gracze. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu graczy. Czyli każdy pilnuje własnych śmieci.
5. Czas liczymy według zegara znajdującego się na biurku sędziów.
6. Czas przeznaczony na fazę ruchu to trzy minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.