a co sie stalo z klasyka z podrecznika Smile
Klasykę z podręcznika ostatni raz widziałem na WM 2006, ale chyba wszystkim się już przejadła, stąd te "wykręcenia"
. Mimo wszystko z "klasyki" czerpiemy pełnymi garściami - zauważ, że nasze scenariusze to w dużej mierze wariacje na temat np. "wyrdstone hunt", "occupy" itp.
i znow stawia sie na mobilnosc wiec krasie maja w plecy
Mecenasiku, wbrew pozorom trudno jest zaprojektować scenariusz, w którym mobilność nie miała by zbyt dużego znaczenia. Może scenariusze typu obrońca-atakujący sprawdziłyby się jako tako, ale w warunkach turniejowych wolimy uniknąć nierówności wynikających z różnej pozycji graczy w scenariuszu.
O krasie bym się nie martwił. Co prawda są powolne (ale jakie mają być
?), natomiast jest to jedna z dość nielicznych ich słabych stron; generalnie są mocną bandą i zalet mają multum - jest to pewne wyzwanie dla dowódcy, by nadrobić dzięki nim powolność. Widywałem krasnoludy wygrywające turnieje, zazwyczaj zajmują całkiem wysokie miejsca (na WM2006 też, o ile pamiętam, całkiem wysoko byłeś, mimo że scenariusze były bardziej szybkościowe niż tutaj).
btw..czy te "random hapenings" musza byc testowane co ture.
Raczej tak, w końcu to Czas Apokalipsy :P. Na pocieszenie dodam, że rozważaliśmy jeszcze większą szansę niż "1" na k6
. Wiem, że zdarzają się anomalie, ale statystycznie rzecz biorąc, jedynka nie powinna wypadać zbyt często. Zauważ też, że naprawdę złe rzeczy w stylu meteoryty, to dosłownie jeden rzut na k66. Z kolei całkiem duża szansa jest na jakieś pozytywne efekty w stylu źródełko, czy podziemny tunel.