Autor Wątek: Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007  (Przeczytany 42803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« dnia: Wrzesień 15, 2007, 10:34:56 am »
Regulamin Drużynowych Mistrzostw Polski Lord of the Rings na Konwencie Miłośników Gier Bitewnych Bazyliszek 13-14 października 2007

Miejsce: Warszawa :P , adres szkoły wkrótce


Koszt uczestnictwa: 30 zł od osoby
Nocleg: w szkole, wliczony w cenę wejściówki, prosimy o zabranie śpiworów, ew. karimat
           
           
I. Informacje ogólne

1.Turniej jest turniejem klasy Master Ligi Ogólnopolskiej LOTR.

2. W turnieju mogą brać udział czteroosobowe drużyny złożone z reprezentantów jednego
ośrodka turniejowego. Przez ośrodek rozumiemy województwo lub miasto w przypadku,
jeśli jest w nim kilka miast organizujących turnieje. Jeżeli ośrodek nie jest w
stanie samodzielnie wystawić drużyny, może wystawić drużynę wspólnie z innym
ośrodkiem. W takim wypadku gracze proszeni są o kontakt z organizatorami w celu
ustalenia szczegółów.

3. W drużynie może się powtórzyć tylko jedna armia.

4. Pary pierwszej rundy zostaną rozlosowane, z zastrzeżeniem, że nie mogą walczyć ze sobą
drużyny z tego samego ośrodka. W następnych rundach stosujemy system
szwajcarski, tzn. najlepsza i druga drużyna po danej turze walczą ze sobą , drużyna trzecia
walczy z czwartą itd.

5. Nie ma możliwości rzucenia wyzwania w pierwszej rundzie turnieju.

6. Zgłoszenia na turniej należy przysyłać na adres bazyliszek2007@onet.eu do 06.10.2007.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko każdego członka drużyny , jego pseudonim, miejscowość, z której pochodzi, informację o tym, który z graczy jest kapitanem oraz rozpiski formatatach txt, doc, rtf, html lub xls.

Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.

7. W przypadku przekroczenia limitu miejsc (64 osoby) o uczestnictwie w turnieju decyduje
kolejność nadesłania zgłoszenia.

8.Gracze zobowiązani są posiadać : kostki, miarkę calową oraz zasady swojej armii.

9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach gracze zostaną niezwłocznie powiadomieni.



II. Kompozycja armii

1. Gracze wystawiają w pełni pomalowane armie na 600p.
2. Nie ma limitu ilości modeli w armii.
3. W każdej armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4. Maksymalnie 33% modeli w armii może posiadać broń strzelecką.
5. Modele zakazane to: Tom Bombadil i Goldberry, Gollum,
6. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania - można je normalnie wystawiać,
ale zasada "The Ring" nie działa.
7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
8. Obowiązują zasady i statystyki z podręcznika Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz
dodatków „A Shadow in the East” , „The Fall of the Necromancer”, “The Two Towers”, “Ruin of Arnor”, "Khazad-Dum", “Gondor in Flames”, “Return of the King”.
9. Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR. Nie ma możliwości wystawienia armii innej, niż ta z list ogólnopolskich.
10. Konwersje użyte na turnieju muszą być zgodne z regulaminem ligi, ponadto wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG. Możliwe są w tej kwestii drobne odstępstwa, ale konieczne jest ich wcześniejsze skonsultowanie z organizatorami. Jeśli powyższe warunki nie zostaną spełnione przeciwnik może zażądać zdjęcia modeli ze stołu.

III. Rozgrywka

1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy
to 120 minut.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi
Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać
centymetrów.
5. Strefa wystawienia wynosi 12 cali, o ile zasady scenariusza nie wprowadzają innej.
6.Gracze używają tylko jednego zestawu kości!
7. Po zakończeniu wszystkich pojedynków kapitanowie zgłaszają sędziom łączny wynik całej
drużyny.


IV. Przydzielenie par i stołów

1.Przed bitwą kapitanowie mają możliwość zapoznania się ze stołami, na których będzie
rozgrywać bitwy ich drużyna.
2. Po dokonaniu powyższej czynności kapitanowie kładą dwie rozpiski na stołach A i B oraz
2 na stołach C i D. Ujawnienie rozpisek następuję w tym samym czasie.
3. Po ujawnieniu rozpisek kapitanowie wykonują rzut K6. Zwycięzca rozstrzyga o tym ,czy
woli decydować o sparowaniu graczy przy stołach A i B czy też C i D. Jego oponent
decyduje o tym, na którym z dwóch stołów gra dana para.  Na drugiej parze stołów jest na odwrót.


V. Harmonogram turnieju:


Sobota 13 października

Zapisy 9.00 -9.45

I runda 10:00 – 12:00

II runda 12:30 – 14:30

Przerwa obiadowa 14:30 – 15:30

III runda 15:30 -17:30

IV runda 18:00- 20:00


Niedziela 14 października

V runda 10:00 – 12:00

Vi rynda 12:30 – 14:30

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród ok. 15.30




VI. Punktacja:

1.   O miejscu w tabeli decydują w pierwszej kolejności Punkty Meczowe, następnie wynik bezpośredniej rywalizacji, Punkty Zwycięstwa, małe punkty.


2.Małe punkty:

- Liczymy punkty za modele zabite, jak i te, które uciekły z pola bitwy
-W przypadku wybicia całej armii traktujemy to jako zdobycie 600p, niezależnie od tego, ile
w rzeczywistości punktów znajduje się w rozpisce.
- za zrealizowanie celów scenariusza do 600 małych punktów

3. Punkty zwycięstwa (VP):

Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica:

0 - 100 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
101-200 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
201-300 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
301-400 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
401-500 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
501-600 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
601-700 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
701-800 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
801-900 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
901-1000zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1000 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0

4. Po zsumowaniu Punktów Zwycięstwa całej drużyny przeliczamy je na Punkty Meczowe

       Różnica do 10 VP włącznie = 0,5 Punktu Meczowego dla obu drużyn
       Różnica ponad 10 VP = zwycięzca otrzymuje 1 PM a przegrany 0.


VII. Przepisy porządkowe.

W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0:20.

Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie


Załącznik 1

Scenariusze:

1. Rozpoznanie bojem.

Dzielimy połówki stołu na sześciocalowe strefy:

Strefa Alfa –między środkiem stołu a 6 calem
Strefa Beta – między 6 a 12 calem
Strefa Delta - między 12 a 18 calem
Strefa Gamma- między 18 a 24 calem

Za wyparcie wroga z jego strefy Alfa + 150 p
Za wyparcie wroga z jego Beta + 300p
Za wyparcie wroga z jego Delta + 600p   

Początkowo wystawiamy tylko połowę modeli (zaokrąglamy w dół). Gracze muszą je wystawić we własnej strefie Beta. Reszta modeli desantowana jest na pole bitwy gry w czwartej turze do własnej strefy Delta lub Gamma, z zastrzeżeniem, że wszystkie modele muszą się znaleźć w jednej z nich. Modele po desancie traktowane są jakby wykorzystały połowę ruchu.

Wybicie wroga do zera = wyparcie ze strefy Delta

2. „Rambo VII”

Rambo to chluba całej armii. Oczy wszystkich żołnierzy są zwrócone na niego. Od jego postawy zależy morale jego kompanów. Jako Rambo może zostać wybrana dowolna jednostka, niekoniecznie bohater. Wyjątkiem jest załogant maszyny oblężniczej (ale już inżynier jak najbardziej – modele zabite przez katapultę trafiają na konto inżyniera tak długo jak długo spełnia on wymogi dotyczące możliwości strzelania z katapulty).

Jeśli Twój Rambo zabije modele o wartości punktowej większej niż Rambo przeciwnika, otrzymujesz 300p, a przeciwnik 0. Jeśli zabije modele warte minimum dwukrotnie więcej niż przeciwnik, bądź też Rambo przeciwnika nie zabije żadnego modelu, a Twój Rambo zabije minimum jeden, wówczas gracz otrzymuje 600p.

Wybicie wroga do zera nic nie daje, jeśli Rambo przeciwnika zabił więcej modeli niż własny Rambo. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy jeden Rambo zabije drugiego. Udowadnia w ten sposób, że to właśnie on jest prawdziwym królem dżungli, co powoduje zdobycie 600 małych punktów. Przeciwnik nie otrzymuję wtedy nic.

Rambo może wybrać jeden przedmiot z arsenału US Army, który pomoże stać mu się największym madafaką w okolicy.

Nóż Rambo – +1 do rzutu na zranienie, model zraniony ginie niezależnie od ilości ran.
Ranę można wyfate’ować w zwykły sposób.

M-60 – kusza z siłą 5 trafia na 4+ niezależnie od umiejętności strzeleckich, można strzelić do 6 razy w turze (niezależnie od zdolności „deadly shot” i „expert shot”) zasięg 18 cali. Jeśli bohater ma broń zasięgową może z niej korzystać zamiennie z M-60
Amunicji wystarcza na 12 strzałów. Model z M-60 nie może używać tarczy.

Granaty odłamkowe –trafiają automatycznie, zasięg 8 cali, cel i modele w promieniu 2 cali od niego dostają trafienie z siłą 3 oraz są przewrócone na ziemie (jeśli mają siłę 6 lub większą  nie przewracają się). Granatem można rzucić tylko w fazie strzelania. Jednokrotne użycie

Kamizelka kuloodporna- postać otrzymuje rzut ochronny przeciw ranom na 5+ (nie można go jednak podnosić Migthem). Rzucamy przed Fate’m


3. Ziemia niczyja.

Gracz, który rozstawia się jako pierwszy wybiera ćwiartkę stołu i wystawia się w niej, nie bliżej niż 12 cali od środka stołu. Drugi gracz wystawia się na tych samych zasadach w przeciwległej ćwiartce.

Za kontrolowanie pod koniec bitwy własnej ćwiartki nie dostajemy punktów, za ćwiartkę przeciwnika + 300p, za pozostałe ćwiartki po 150p. Ćwiartka jest kontrolowana jeśli gracz:

- posiada w niej minimum jeden model, a przeciwnik zero
- gracz posiada trzykrotną przewagę liczebną,

Kawalerię liczymy jako 2 modele
Bohaterów z minimum dwoma ranami w profilu ( w tym konnych) jako 5 modeli
Pozostali bohaterowie liczą się jako dwa modele
Wszelkiego rodzaju potwory i dziwadła (trolle, enty, pająki itp.) jako tyle modeli ile mają ran w profilu.
Maszyny wojenne nie są traktowane jako modele (załoga oczywiście tak)

Wybicie wroga do zera = kontrola wszystkich ćwiartek, pod warunkiem posiadania minimum 4 modeli pod koniec gry.

4. Uwielbiam zapach napalmu o poranku!

Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry 5 punków kontrolnych rozstawionych przez sędziów przed bitwą. Rozstawienie punktów będzie miało miejsce przed dobrem stołów przez drużyny i będzie się mocno różnić w zależności od stołu.

Punkt jest uważany za kontrolowany jeśli w promieniu 3 cali od niego

- gracz posiada minimum jeden model, a przeciwnik zero
- gracz posiada trzykrotną przewagę liczebną

Kawalerię liczymy jako 2 modele
Bohaterów z minimum dwoma ranami w profilu ( w tym konnych) jako 5 modeli
Pozostali bohaterowie liczą się jako dwa modele
Wszelkiego rodzaju potwory i dziwadła (trolle, enty, pająki itp.) jako tyle modeli ile mają ran w profilu.
Maszyny wojenne nie są traktowane jako modele (załoga oczywiście tak)

Wybicie wroga do zera = kontrola wszystkich punktów, pod warunkiem posiadania minimum 5 modeli pod koniec gry.

Napalm!

Komuś z pilotów najwidoczniej coś się pomyliło i punkty są bombardowane napalmem. Począwszy od 7 tury rzucamy k6, na 4+ następują zrzucenie napalmu. Rzucamy k3 aby określić ilość bomb, a następnie dla każdej z nich rzucamy gdzie spadła. Rzuca gracz z inicjatywą.

Wynik 1-5 = napalm spada na odpowiedni punkt  (gracze ustalają przed bitwą, który punkt to numer 1, itd.). Na „6” wybiera gracz z inicjatywą w danej turze.  Modele znajdujące się na tym obszarze (tzn. w promieniu 3 cali od punktu) otrzymują 3 trafienia z s9.
Jeśli dwie lub trzy bomby spadną na jeden punkt, odpowiednio mnożymy ilość obrażeń na danym obszarze.


5. Vietkong nadchodzi!

Ofensywa wroga ruszyła. Jest jednak jeszcze czas, aby ostrzec sztab, że tym razem to nie będą przelewki. Celem scenariusza jest przeprowadzenie 3 posłańców, którzy posiadają wiedzę o planowanych ruchach przeciwnika.

Statystki posłańców

F3 S3 D4 A1 W2 C7  M:1 W:1 F”1  elfi płaszcz,
Nie dają stand fasta.

Za przeprowadzenie każdego posłańca + 200p.


6. Czas Apokalipsy.!

Vietkong atakuje z pełną mocą, nie ma przeproś. Tylko najwięksi twardziele przetrwają.
Punkty za zabite jednostki liczymy podwójnie. W bitwie wszystkie testy męstwa są zdawane automatycznie.
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Mordor_ASR

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2007, 10:40:12 am »
scenariusze :(

Offline isengard1

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2007, 12:33:56 pm »
Taki mały szczegół:
chyba zapomniałeś napisać, że nie można użyc Saurona i Balroga  ;)
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl

Offline Herudaio

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2007, 01:37:36 pm »
Nie widzę oceny hobbistyki?
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Neo

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2007, 02:31:05 pm »
Obowiązek WYSIWYGU bardzo mi się nie podoba... No ale trudno.
img][/img]

Offline xioze

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2007, 02:38:27 pm »
Cytat: "Herudaio"
Nie widzę oceny hobbistyki?

Myślę że trudno ją zrobić w normalnej klasyfikacji przy przyjętym systemie punktów meczowych
Drużyna może zdobyć max 6 punktów meczowych
Ocena hobbystyki w punktach meczowych zamieniła by turniej w konkurs malarski ;)
Zaś w VP miała by minimalny wpływ na rezultat  ;)
Cytuj
Taki mały szczegół:
chyba zapomniałeś napisać, że nie można użyc Saurona i Balroga

Może nie zostało to zapomniane  ;)
ale to tylko przemyślenia laika  :D

Offline khazad

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2007, 03:20:50 pm »
No hobbystyki raczej nie będzie, bo nie miałaby sensu w takiej punktacji jak Yet.., em, Xioze zauważył.
A sprawa Saurona i Balroga. Oni są zbanowani w listach LO. Armia musi być zgodna z listami LO. Sprawa załatwiona. :)
Boli ograniczenie miejsc.

pozdrawiam
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline Morgoth1990

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2007, 03:29:12 pm »
Cytat: "Neo"
Obowiązek WYSIWYGU bardzo mi się nie podoba... No ale trudno.


powiem szczerze, ze mnie tez nie...:/
~~Nadchodzi czas apokalipsy~~~ :E

Offline Morgoth1990

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2007, 03:30:33 pm »
Cytat: "khazad"
Boli ograniczenie miejsc.
oj boli, bardzo boli...:/
~~Nadchodzi czas apokalipsy~~~ :E

Offline Kirdan

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2007, 03:43:19 pm »
Cytat: "xioze"
Ocena hobbystyki w punktach meczowych zamieniła by turniej w konkurs malarski ;)
Zaś w VP miała by minimalny wpływ na rezultat  ;)

W takim przypadku robi się średnią z uzyskanych punktów 4 graczy. Dlaczego Pierścienia nie można używać? :?

Offline Herudaio

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 15, 2007, 04:15:48 pm »
Jak w temacie o 23 :) Brak Khazad-dum

Przyklejam.
Pozdrawiam
Herudaio
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Pluto niszczyciel

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 15, 2007, 04:42:13 pm »
Po co są te Punkty Meczowe?

Offline khazad

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2007, 04:51:48 pm »
Cytuj
Po co są te Punkty Meczowe?


Cytuj
1. O miejscu w tabeli decydują w pierwszej kolejności Punkty Meczowe, następnie wynik bezpośredniej rywalizacji, Punkty Zwycięstwa, małe punkty.


pozdrawiam
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline xioze

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2007, 07:35:53 pm »
Czy do końca tego miesiąca będą w pełni określone zasady dmuchawek Wosów .
Chciałbym wystawić ich, ale żeby to zrobić muszę wiedzieć czy obowiązuje limit na dmuchawki i czy ograniczają ruch.
Pozwoli mi to ocenić zasadność ich wystawienia 8)
A jak już będę to wiedział to chciałbym mieć czas na ich pomalowanie :D
Cytuj
W takim przypadku robi się średnią z uzyskanych punktów 4 graczy. Dlaczego Pierścienia nie można używać?

To, że zrobisz średnią nic nie zmieni nawet dając 1pkt meczowy za Hobbystykę zmienisz turniej w konkurs Malarski
Jak myślisz ile drużyn będzie miało 6 pkt meczowych - 10% - 15%  :?:
Ps I nie mogę pojąć, po co ci pierścionek jak nie ma Saurona

Offline isengard1

Bazyliszek - Czas Apokalipsy, DMP, 13-14.X.2007
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2007, 08:23:24 pm »
Właśnie, sprawwa Wosów mnie też mocno interesuje (Pamiętam z rozmowy z Glorem, że w.g. neigo mają sie nie liczyć - i tak powinno być w koncu to Special Rule tak jak kamienie troli).
A co do pierścienai to moze sie on przydac np. przy wystawieniu Isildura  ;)
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl

 

anything