Autor Wątek: Suppli / Hanami  (Przeczytany 24330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tencz

Suppli / Hanami
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2008, 12:59:51 am »
Louise, żeby może było jasne:
Redagowałem ten komiks, czytałem oryginał i z wykształcenia jestem japonistą (znam język japońskim na poziomie zaawansowanym).

Podsumuję to tak: mam rację :) i dalszej dyskusji nie będę podejmował.

Możesz krytykować warstwę językową komiksu, nikt Ci tego prawa nie odmawia, lecz nie możesz krytykować tłumaczenia nie znając oryginału.
Zakładasz, że wszystko to co złe, to tłumacz, nie mając ku temu podstaw.

Odwalasz kawał dobrej roboty swoimi tekstami (o portalu nie wspomnę) i nie chcę, żebyś potraktowała to jako atak na siebie. Chciałem zwrócić uwagę na ogólną tendencję do krytykowania przekładów z języka japońskiego przez osoby, które nie czytały oryginału.

Dostajemy często zapytania od dziennikarzy o kwestie, w których nie są pewni. Zawsze jesteśmy gotowi przyznać się do błędów. Jeśli coś Ci się nie podoba – wal śmiało, zawsze z chętnie przeczytamy.

Jeśli tylko mogę na temat nieszczęsnej „przyjaciółki od serca”. Oprócz tego, że właśnie takie tłumaczenie najlepiej oddaje sens oryginału i nie jest bynajmniej żadnym idiomem, to czytelnik musi sam wpaść na to co jest ironią, a co nie. A piszę o tym, bo wyobraziłem Wilqa, który mówi:
A teraz k… będzie ironia.
:)

Offline cpt. Misumaru Tenchi

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 041
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Feel the wrath of Shul Shagana!
Suppli / Hanami
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 16, 2008, 06:52:11 pm »