Autor Wątek: Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER  (Przeczytany 21124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ismaril

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« dnia: Październik 19, 2007, 09:40:40 pm »
Cień Wschodu 2007

"His whole life was a million-to-one shot"


Informacje wstępne:

1. Gdzie: Świdnik k. Lublina, II LO im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Świdniku przy ulicy Wojska Polskiego 27
2. Kiedy: 24-25 listopada 2007. Na miejscu należy się stawić o godzinie 9:30.
3. Rozpiski wysyłamy na adres luk_ismaril@wp.pl do 20 listopada. Rozpiski wysyłamy w formacie doc., txt. html.
4. Organizatorzy zastrzegają, że mają prawo do dokonania zmian w regulaminie, zmiany, jeśli takowe zaistnieją, będą uwidocznione.
5. Koszt wejściówki: 20 zł od osoby.
6. Sędziowie turnieju: Mirosław "Khazad" Przeklasa i Łukasz "Ismaril" Zarębski. Służby porządkowe: Michał "Kuzia" Kuzioła.


II. O armiach

1. Każdy wystawia armię na 700 p. Z uwzględnieniem następujących limitów na jednostki:
Shire-115,
Rohan-75,
Gondor-65,
HE-45
Leśne Elfy-55
Krasnoludy-55
Lenna-70
Szara Kompania-40
Numenor-70
Pelennor good-60
TLA-60
Arnor - 70

Mordor-80
Isengard-60
Moria-90
Harad-80
Pelennor evil-70
Angmar-85
A Shadow in the East-70
Dol Guldur-75

2. W każdej armii musi znaleźć się minimum 1 bohater, maksymalnie 10 (nie dotyczy szarej kompanii).
3. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
4. Modele zakazane to Gollum, Tom Bombadil, Goldberry, Sauron, Balrog.
5. Modele z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je wystawiać, ale zasada „The Ring” nie działa.
6. Obowiązują zasady z podręcznika The Lord of the Rings: Strategy Battle Game oraz dodatków które ukazały się do dnia 18.10.07 r.
7. Proxowanie modeli jest zabronione, jeśli ktoś chce grać modelem podobnym do oryginalnego należy to wcześniej zgłosić, a organizatorzy uwzględnią czy można tym modelem grać.
8. Armia musi być w 100% pomalowana.
9. Należy posiadać kości i miarkę - (preferowana calowa).
10. Należy posiadać długopis
11. Gramy na stolach o wymiarach 48" x 48", każdy stół jest tematyczny (załącznik nr 1).
12. Gramy na armiach klimatycznych wg regulaminu Ligi Ogólnopolskiej. http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf

III. Rozgrywka

1. Gramy 5 bitew po 130 minut.  
2. Stronę stołu losujemy k6, ten kto wyrzuci więcej wybiera stronę stołu, on także rozstawia swoje wojsko jako pierwszy. Drugi gracz może zadecydować czy w pierwszej turze chce mieć inicjatywę czy woli aby to przeciwnik ruszał się jako pierwszy.
3. Odległości mierzymy w calach, jeżeli obaj uczestnicy wyrażą wolę mierzenia odległości w centymetrach mogą stosować tę miarę.
4. Sędzia ma ostatnie słowo w sprawach spornych, może podać swoje uściślenia do obowiązujących zasad. Uściślenia te będą obowiązującą interpretacją zasad, nie można zgłaszać do nich uwag podczas bitwy.
5. Każdy stół posiada specyficzne zasady specjalne, znajdują się one w załączniku nr 1.


IV. Harmonogram turnieju

24 XI 2006 (sobota)

9:30 - 10:30 - zapisy uczestników i rozlosowanie par I bitwy
10:30 - 12:40 - I bitwa
12:40 - 13:10 - przyjmowanie wyników i rozlosowanie par II bitwy
13:10 - 15:20 - II bitwa
15:20 - 15:50 - przyjmowanie wyników i rozlosowanie par III bitwy
15:50 - 18:00 - III bitwa

25 XI 2006 (niedziela)

9:30 - 11:40 - IV bitwa
11:40 - 12:10 - przyjmowanie wyników i rozlosowanie par V bitwy
12:10 - 14:20 - V bitwa
14:20 - 14:50 - przyjmowanie wyników V bitwy
15:30 - ogłoszenie wyników

V. Punktacja

Małe punkty:
- liczymy za modele zabite, jak i te, które uciekły z pola bitwy
- za wybicie 75% jednostek + 200
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP). Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 79 małych punktów – obaj gracze otrzymują po 10 VP
80 – 159 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 11 VP, przegrany 9 VP
160 – 239 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 12 VP, przegrany 8 VP
240 – 319 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 13 VP, przegrany 7 VP
320 – 399 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 14 VP, przegrany 6 VP
400 – 479 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 15 VP, przegrany 5 VP
480 – 559 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 16 VP, przegrany 4 VP
560 – 639 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 17 VP, przegrany 3 VP
640 – 719 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 18 VP, przegrany 2 VP
720 – 799 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 19 VP, przegrany 1 VP
powyżej 800 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 20 VP, przegrany 0 VP

Dodatkowo przyznajemy punkty za:  
- ocenę jakości malowania +1-6 VP
- wykończone podstawki +50% armii +2VP
-wykończenie podstawek w 100% armii +4VP (nie kumuluje się z w/w)
- Konwersje + 0 – 3 VP (nie wystarczy jedna konwersja, muszą one stanowić duży wkład w armię, a jednocześnie nie być tylko przemalowanym modelem).
-wysłanie czytelniej, bezbłędnej i w odpowiednim terminie rozpiskę +5VP (należy ją również posiadać na turnieju w kilku egzemplarzach – po 1 dla każdego przeciwnika)
- WYSIWYG +4VP


VI. Załączniki

1.Shire „Chluśniem bo uśniem-słaba głowa” -raz w grze przed ruchem, gracz może kazać przeciwnikowi zdać męstwo jednemu z jego bohaterów które niezależnie od jego statystyki wynosi zawsze 4. Jeśli bohater nie zda testu bohater przechodzi na 1 turę na stronę przeciwnika. Dopuszczalny jest tylko ruch i atak. U szamanów furia nie znika nawet jeśli przegra on walkę, Nazgul nie ucieka jeśli atakuję z ostatnią wolą, zasada nie działa na Commandera Mumaka.
2.Shire w ruinach – „Płacz, łzy i zgrzytanie zębami”-Złość jaka panuje po zobaczeniu ogromu zniszczeń powoduję że przez jedną turę wszystkie jednostki które są 4” od bohatera strony dobra dostają +1 do walki, strona zła natomiast tak się rozpanoszyła i jest tak pewan siebie że przez 1 turę wszystkie jednostki dostają +1 do obrony. Decydujemy w dowolnym momencie gry.
3.Rohan –„Konik, konik na biegunach”  wszystkie jednostki kawalerii dostają +2'' do ruchu.
4.Pustynia –„Nie ma wody na pustyni” - wszystkie jednostki kawalerii dostają -2'' do ruchu. Oaza na stole jest traktowana jako sztandar działający w promieniu 4'' od krawędzi, jak i na jej terenie,
5.Pustkowie –„Prawie jak Ukraina” na środku stołu są ustawione 4  Wilki F2 S2 A1 (Dzikie Wargi), rzuca się za każdego, kto wyrzuci więcej przejmuje pod kontrolę Wilka na jedną turę, rzut powtarza się co turę. Nie da ich się zabić, nie mogą atakować bohaterów, nie zdają męstwa, są odporne na magie.
6.Moria – „Ciemność...widzę ciemność!” widoczność ograniczona do 18''
7.Mordor –„Uff, ale gorąc”  w promieniu 2'' od lawy wszystkie jednostki mają – 1 do wartości Obrony.
8.Gondor w ruinach –„Za Gondor!” pociski machin wojennych mogą być znoszone na budynki.Przy wyniku 1-5 na test zniesienia(scatter chart) pociski machin wojennych mogą być znoszone na budynki, jeśli taki znajduje się w zasięgu rozrzutu. Budynku nie można wyznaczyć jako cel, przez strzelającego.

9.Bree „Kup pan pietruchę”-  każdy gracz posiada dodatkowe 30 p na zakup uzbrojenia w mieście Bree. Zakupu dokonujemy poprzez stykanie się jakąkolwiek jednostką z drzwiami odpowiedniego sklepu nie robiąc nic innego w tej turze. Zakupić można:
- uzbrojenie, które jest w opcjach ekwipunku jednostki, ale nie zostało wykupione wcześniej w rozpisce.
10.Fangorn – „Na mą kore” Zdawanie męstwa przed wejściem do lasu, nie dotyczy entów. Zasada działa jak przy ataku na terroryste.
11.Mogilne Kopce –„Bryyy”” od krawędzi kopca – 1 do Męstwa na 8''
12.Rzeka – „Cud nad Wieprzem”(lub Śmierdziejówką) przez jedną wybraną turę można przejść rzekę bez rzutu na skok. Decydujemy przed ruchem.
13.Morannon -”Przedmieścia(Lazio)”- Strefa rozstawienia jest w pasie od 6” do 12” od krawędzi stołu.
14.Khand – „Za Czyngis-chana” – można wykonać raz na grę pełen ruch łucznikami i nimi strzelić. Deklarujemy przed fazą strzelania.
15.Lodowa Kraina „Solstheim” – co turę rzucamy 2k6, sumujemy wynik, jeśli jest większy niż 10       nadchodzi ogromna śnieżyca, która utrudnia poruszanie się; wszystkie jednostki na polu bitwy mają zmniejszony ruch o 1'', a kawaleria o 2''.
16.Szańce Gondoru – „Westerplatte- na barykady” Gdy przeskakujesz jakikolwiek mur, płot itd. I gdy wypadnie 1, dostajesz uderzenie z siłą 3.
17.Katedra - „Boski pokój” przed ruchem gracz deklaruje, że nie można w żaden sposób ranić się nawzajem w tej turze.
18.Ruiny twierdzy - „Zbroja TwieRdzy” - przez jedną wybraną turę wszystkie jednostki gracza mają + 1D. Decydujemy w dowolnym momencie gry.
19.Bagna – „Resident Evil”- Każda jednostka która wpadnie do bagna poprzez cofnięcie się  po przegranej walce lub zostanie tam wtrącona choćby przez czar Sercerous Blast (nie Command), otrzymuje 3 uderzenia z siłą 4. Jeśli przeżyje wychodzi w dowolnym miejscu na brzegu i dostaję zasadę Blades of the Dead.
20.Góry Mgliste -”Strome zbocza”- każda jednostka musi zdawać test wspinaczki, nawet jeśli wchodzi na zwykłą górkę.
21.Niespodzianka- „Rats hole”- zasada geszenk
22.j/w



VII. Przepisy porządkowe.

1.Po każdej walce będzie sprawdzana czystość stołu, za naganny wygląd -5 VP, nie podlega dyskusji.
2.Spożywanie alkoholu na terenie szkoły jak i w jej obrębie jest zabronione, złamanie zakazu będzie karane wydalaniem z turnieju bez zwrotu wejściówki, w przypadku niepełnoletnich zostanie zawiadomiony odpowiedni organ państwowy.
3.Za drastyczne nadużywanie inwektyw –10VP.
4.Korzystanie z komputera sędziowskiego bez pozwolenia sędziego -10 VP.  



Decyzje sędziów są ostateczne.
b]Zobacz już teraz czym jest Mitril![/b]

http://www.youtube.com/watch?v=wl9ZCM78dx8

Offline Neo

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2007, 10:08:43 pm »
Swietne sstoły tematyczne - już szykuję rozpę :)
img][/img]

Offline Calittus

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2007, 10:26:04 pm »
Nie ma co, szykuje się lepsza impreza (czyt. turniej :D) niż rok temu. Zasady specjalne wypaśne, soczyste ale i tak nie mogę się doczekać tych stołów tematycznych.
My jesteśmy konno, a oni pieszo. Stu konnych a tysiąc pieszych to wszystko jedno"-rycerz francuski przed bitwą pod Courtrai 1302

Prawie jak Mitril

Offline xioze

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2007, 10:48:04 pm »
Fajne zasady specjalne  :D
Choć przydały by się też tnące strzelanie !
Cytuj
4.Korzystanie z komputera sędziowskiego bez pozwolenia sędziego -10 VP.

Wydaje mi się że nikt poza sędziami tego mastera nie powinien bawić się komputerem  8)
Cytuj
21.Niespodzianka- „Rats hole”- zasada geszenk
22.j/w

nie bardzo rozumiem
jak to będzie brzmiało bardziej łopatologicznie ;)
Nie ma scenariuszy jak rozumiem  :D

Offline Ismaril

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2007, 11:27:37 pm »
xioze, dwa ostatnie stoły są przygotowane w razie czego jakby było więcej niż 40 osób. Pierwszy to z angielska szczurza jama i drugi to samo. Reszta to niespodzianka, nie mogę zdradzić, przyjedzie ponad 40 osób to zostanie odkryta.
b]Zobacz już teraz czym jest Mitril![/b]

http://www.youtube.com/watch?v=wl9ZCM78dx8

Offline Herudaio

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2007, 11:39:18 pm »
Jak na razie mi się podoba. Będą chore rozpiski przy takich limitach... :D:D
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline xioze

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2007, 01:59:20 am »
Cytuj
2. W każdej armii musi znaleźć się minimum 1 bohater, maksymalnie 10 (nie dotyczy szarej kompanii).

Mi to się podoba  :D I To bardzo  ;)
choć właściciele Rohanu na outach będą płakać
Co ja mowie ja już słysze ten płacz ;)  :badgrin:  :badgrin:
I jest to miód dla serca mego ;)
Cytuj
Jak na razie mi się podoba. Będą chore rozpiski przy takich limitach...

To wyżej trochę rownoważy  ;) ale Hard Core będzie
"Mordy wy moje " :badgrin:   :badgrin:  :badgrin:
Ps
Cytuj
Ahadow in the East-65
:?:
Cytuj
Pierwszy to z angielska szczurza

Stary nie głupi ;)

Offline Herudaio

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2007, 10:15:37 am »
Parę pytań o stoły tematyczne:
ad1) a) Czy taki osobnik może zadeklarować heroiczną walkę?
b) Nazgul nie traci ostatniej woli. A jeśli ma więcej?
ad2) wybranego bohatera czy wszystkich?
ad5) a)rozumiem że wilki mogą latać po całym stole jak ktoś ma długo inicjatywę?
b) czy wilki mogą być "in the way"?
ad8) czy budynek można niszczyć w takim razie?
ad10) a)czy można wycofać się po przegranej walce do lasu?
b) czy model który już jest w lesie aby się ruszyć musi zdawać męstwo?
ad19) czy można wejść do bagna na własne życzenie?

Na razie tyle ;)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline khazad

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2007, 11:00:17 am »
Ad. 1.
a) Nie. Zapomnieliśmy uściślić, ale znajdujący się pod kontrolę drugiego gracza bohater nie może używać potęgi, ani woli. Jeśli armia ma breake'a to bohater sam nie musi zdawać testu męstwa ani nie daje Stand fasta!.
b) Traci 1 wolę.

Ad. 2.
Wszystkich.

Ad. 5.
a) O ile graczma kontrolę nad wilkiem może go skierować gdzie chce. Ruch oczywiście 10".
b) Tak.

Ad. 8.
Nie.

Ad. 10.
a) Tak.
b) Nie, tylko przed wejściem się zdaje.

Ad. 19.
Nie, będą to makiety na które modele nie będą mogły wchodzić.

pozdrawiam i zachęcam wszystkich do wyłapywania nieścisłości. ;)
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline Ismaril

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2007, 02:07:28 pm »
Informujemy, że w regulaminie nastąpiły drobne zmiany odnośnie limitów na jednostki.
b]Zobacz już teraz czym jest Mitril![/b]

http://www.youtube.com/watch?v=wl9ZCM78dx8

Offline khazad

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2007, 02:53:57 pm »
Mamy też przyjemność zaprosić Was do obejrzenia krótkiego filmiku. Wczujcie się w klimat! :)

http://www.youtube.com/watch?v=-GyVcFt0TwA
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline Pablo_von_kozlow

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2007, 03:54:52 pm »
ja nie wiem czemu sie nei wczułem?  :?
jakoś nei rozumiem tego przesłania  :oops:
-22 WWA nocnych Marków aglomeracja

Offline Ismaril

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2007, 06:04:27 pm »
To aj ci wytłumaczę łapotologicznie  :D

Z filmiku wynika jasny przekaz - skorzystaj z szansy. Nie ważne kim jesteś, co robisz, co wyznajesz, jaki masz kolor skóry. Najważniejsze jest to, że już nigdy nie będziesz miał szansy, drugi raz się nie powtórzy jak to mówi Miki w filmie, na zdobycie tytułu tego mastera w 2007 r. Nie liczysz się, są od cibie lepsi? Wszyscy stawiali na Apolla, ale to Rocky tłukł go po mordzie. Ty też możesz wygrać z najlepszym - uwierz w siebie. Przyjedź na cień Wschodu 2007 i sięgnij po to co daje ci los!

Amen.


P.S. No jest jeszcze jedne aspekt tego, ale na turnieju się wyjaśni. a i mam już pierwszą rozpiskę.
b]Zobacz już teraz czym jest Mitril![/b]

http://www.youtube.com/watch?v=wl9ZCM78dx8

Offline Ugluk

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2007, 06:21:07 pm »
sylwek to nienajlepsza osoba do przesłań  :roll:

Offline potworek

Cień Wschodu 2007 - 24-25.11.07 - MASTER
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 20, 2007, 07:49:39 pm »
Cytat: "Ugluk"
sylwek to nienajlepsza osoba do przesłań  :roll:

Jak to nie? Rocky to idealne odzwierciedlenie walki o zwycięstwo  ;)
Poza tym filmik ma tez drugie dno. Rocky w tym filmie przegrywa.
Więc przesłanie filmu jest takie:
"Możecie przyjechac i zawalczyć... ale i tak przegracie"  ;)
o Ty wiesz o Mitrilu?

 

anything