W imieniu Klubu Gier Bitewnych MORIA i Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki CYTADELA SYRIUSZA zapraszam na Turniej Mordheim "Krasnoludzki Szaniec" o Honorowy tytuł Legendarnego Krasnoludzkiego Inżyniera, który odbędzie się 18 listopada w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji przy ul. Bursaki 12 w Lublinie w ramach Ogólnopolskiego Konwentu Miłośników Fantastyki FALKON 2007ZASADY OGÓLNE:
Na turnieju obowiązują zasady z Living Rulebook ( do ściągnięcia ze strony Specialist Games), Mordheim Annual, Empire in Flames,
Turniej odbywa się w formie kampanii, co za tym idzie rozpiski należy przygotować na 500 gc (Marienburgers 600 gc).
Uczestnik turnieju musi posiadać przy sobie adekwatne modele (gra „proxami" jest niedozwolona, nie ma zasady „WYSIWYG"), - oryginalną i czytelnie wypełnioną kartę warbandy (tą z 6 slotami), - wydruk bądź xero oryginalnych zasad warbandy i najemników bądź ekwipunku, których używa lub będzie używał, - miarkę i kilka k6.
Każdy gracz otrzyma kartę gracza, w której zobowiązany będzie wpisywać wyniki gier oraz swój rating po każdej grze, przeciwników itp.
Zgłoszenia można przesyłać na adres: ligamordheim@o2.pl (zgłoszenie powinno zawierać: imię, nazwisko, nazwę bandy, nazwę klubu, z jakiego jest gracz, miasto oraz rating bandy). UWAGA: Liczba graczy ograniczona - 20 osób. O udziale w turnieju decyduje kolejność zgłoszeń. Na turniej można również przyjść w dniu turnieju, ale gracz zostanie dopuszczony tylko jeśli będą jeszcze wolne miejsca i będzie nieparzysta liczba graczy.
Do turnieju dopuszczone są warbandy i Hirred Swordzi podani w Eraccie jako oficjalni.
Wszystkie czary i modlitwy będą losowo wybierane przed pierwszą bitwą.
Turniej przewiduje 4 bitwy 1 vs 1, każda do 80 minut, jeżeli gracze nie zdąża skończyć bitwy w 80 minut wówczas bitwa kończy się remisem GRY 1-3: Pary ustalane będą na podstawie ilości punktów „z gry" zdobytych przez graczy w ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco. (a) GRA 4: Pary ustalane będą na podstawie całkowitej ilości punktów „z gry" posiadanych przez graczy po ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco. a) w pierwszej grze każdy z graczy posiada"0" punktów z gry więc decyduje tylko rating Po każdej bitwie następuje 5 minut przerwy na rozwoje, explorację, rekrutację najemników itp. W pierwszej bitwie przeciwnicy dobrani będą w pary na podstawie ratingu, w następnych bitwach na podstawie posiadanych punktów (ewentualnie w zależności od ratingu warbandy).
ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW:
• Wygrana – 20 pkt
• Remis - 10 pkt
• Przegrana - 0 pkt
• wynik jest modyfikowany o +2 pkt za każde kolejne pełne 25% różnicy w stratach zadanych w stosunku do strat poniesionych. Punkty te mogą być doliczone zarówno do punktów wygranego jak i przegranego.
• za OoA 2 herosów przeciwnika + 2 / za każdych 2 herosów (do max. +4 na bitwę)
• PUNKTY KARNE - WP (Worst Play) Jeśli gracz będzie przeklinał, przeszkadzał, nie będzie trzymał się terminów, będzie utrudniał rozgrywkę itp. może zostać ukarany maksymalnie 1 punktem Karnym (WP) na grę. Jeśli gracz przekroczy limit 3 punktów automatycznie zostaje zdyskwalifikowany z turnieju. O przyznaniu tych punktów decyduje sędzia, do którego należy zgłaszać niewłaściwe zachowanie współgraczy.
KLASYFIKACJA KOŃCOWA
• O kolejności na podium decyduje łączna liczba punktów „z gry", „hobbystycznych" i „WP". Gracz z najwyższą ich liczbą wygrywa.
• W przypadku remisu, o wyższym miejscu decyduje mniejsza ilość punktów „WP".
• W przypadku takiej samej ilości punktów „WP", o wyższym miejscu decyduje większa liczba „z gry".
• W przypadku takiej samej ilości punktów „z gry", o wyższym miejscu decyduje niższy rating bandy [przed ostatnią grą].
• W przypadku takiego samego Ratingu decyduje, jeśli miało miejsce, bezpośrednie starcie między graczami. Jeśli nie było bezpośredniego starcia gracze zajmują miejsce w klasyfikacji wspólnie.
UŚCIŚLENIA SĘDZIOWSKIE:
przedmioty z rynku Foreign Wares są niedopuszczone.
Gracze nie mogą się spotkać ze sobą dwa razy po kolei.
Podczas Turnieju obowiązuje tabela Alternatywnych Trafień Krytycznych (LRB s. 115). Sztylet nie zadaje obrażeń krytycznych. Stalowy Bat traktowane są jak broń obuchowa.
TERMINARZ:
9.00-9.30 zapisy
9.40-11.00 1 bitwa Bugman's Ale
11.05-12.25 2 bitwa Kto pod kim dołki kopie
12.30-13.50 3 bitwa Żyrokopter w ogniu
13.55-15.15 4 bitwa Krasnoludzki szaniec
15.25 ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów.
Na turnieju odbędzie się ocena malowania wliczana do klasyfikacji generalnej.
SCENARIUSZE:
Bugman's AleKto pod kim dołki kopieŻyrokopter w ogniuKrasnoludzki szaniecDodatkowe punkty w scenariuszach i Q&AZGŁOSZENIA:
1. Maciek "Krzysiek" Dziaduch KGB Moria/Lublin Sisters of Sigmar/129
2. Wojtek "Vojta5" Danilczuk -/Lublin Witch Hunters/132
3. Ludwik Kopiec Czoko Hunters/Lublin Averlanders/ 98
4. Andrzej "Felek" Patyra Czoko Hunters/Lublin Dwarfs Treasure Hunters/???
5. Natalia "Skavenblight" Kaszuwara Dębowa Tarcza/Warszawa Cult of the Possessed/ 86
6. Tomasz "Kapitan Hak" Wiśniewski Dębowa Tarcza/Warszawa Carnival of Chaos/ 81
7. Wojciech "Taraś" Tarasiuk Cursed Company/Łęczna Dwarf Treasure Hunters/111
8. Wojciech "Sonar" Krzyżanowski Czoko Hunters/Świdnik The Undead/ 73
9. Leszek Piątek Czoko Hunters/Lublin Beastmen Raiders/100
10.Michał "M.T." Tybuś Dębowa Tarcza/Brwinów Skaven Clan Eshin/129
11.Karol "Budda" Rzeczycki KGB Moria/Chełm ???/???
12.Konrad "4 Karabiny" Dmowski KGB Moria/Lublin ???/???
13.Przemek "inżynier" Bielak Czoko Hunters/Chełm ???/???
14.Michał "Jezus" Chrześćjan Czoko Hunters/Lublin Dwarf Treasure Hunters/???
15.Krzysztof "GONZO" Badowski Czoko Hunters/Lublin Marienburgers/103