Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek” zaprasza na kolejny
turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
Gobliny też mają święta – ostatnia bitwa 2!
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul Narbutta 65/71
Kiedy: niedziela, 9 grudnia
Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00
wpisowe : 10 zł
Sędziują: Potwór, Linfeng i Paszczak
Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko gracza oraz rozpiskę należy wysyłać na adres pszpura@op.pl do 7.12. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają jedną armie na 800p, z czego minimum 350 punktów MUSI zostać wydane na; bohaterów, kawalerię, maszyny wojenne oraz modele o koszcie powyżej 20p.
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater,
c) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką,
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda i Gollum, Sauron, Balrog.
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East” i „Fall of the Necromancer”, "The Two Towers", „Khazad-dum” i „gondor in Flames”
6.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR
Rozgrywka:
1. Gramy 3 bitwy po 2h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę, na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.!.
III. Scenariusze:
Każdy z graczy przed bitwą wybiera jeden swój model, który zamienia się w Leonidasa. Model ten musi mieć podstawkę wielkości pieszego modelu. Model, który został wybrany otrzymuje modyfikatory: F+2, S+1, D+1, A+1, C+2 oraz po jednym dodatkowym punkcie might/will/fate. Dodatkowo model ten może korzystać z zasady shildingu, raz na bitwę rzucić „Zajefajną spartańską włócznią” (siła 7, zasięg 24 cale, trafia na 2+, ignoruje czar Cast Blinding Light). W przypadku śmierci Leonidasa wszystkie modele w armii do końca bitwy posiadają modyfikator do courage -1, zaś modele w odległości 2 cali od Leonidasa (w chwili śmierci) muszą zdać test męstwa (na normalnych zasadach, np czar furia działa). Jeżeli go nie zdadzą uciekają z pola bitwy. Ten test uwzględnia już ujemny modyfikator po śmierci Leonidasa. Dodatkowo Leonidas może raz na bitwę wydać okrzyk (okrzyk wydaje w swojej fazie ruchu, wyjątkiem jest to, że może również krzyknąć, gdy jest związany w walce). Leonidas nie musi testować męstwa, gdy szarżuje na model z terrorem.
Okrzyki Leonidasa:
„What is your profesion!” – Na jedną turę wszystkie modele w armii otrzymują modyfikator +2 do fight.
„This is Sparta!” – W danej turze wszystkie modele w armii automatycznie zdają testy męstwa.
„Fight in the shade!” – Przez jedną turę cała armia jest traktowana, jakby była pod osłoną czaru Cast Blinding Light
„Give them nothing, but take from them, everything!” – Na jedną turę cała armia otrzymuje zasadę terror.
„Toonight we dine in hell!” – Na jedną turę cała armia jest traktowana, jakby była w zasiegu sztandaru.
„Spaaartaaans!” – Na jedną turę wszystkie modele w armii otrzymują dodatkowe 2 cale ruchu.
„AU! AU! AU!” – Gracz wybiera 3 modele ze swojej armii, które w danej turze otrzymują modyfikator +1 do Attack.
1. Skarby
Na stole znajdują sie 4 skarby. Skarby można podnosić i przenosić. 1 model niesie skarb z 1/3 ruchu, 2 modele z 1/2, a 3 z pełnym ruchem. Modele z siłą 6 lub większą mogą samodzielnie nieść skarb z pełnym ruchem. Podniesienie odbywa się w fazie walki, może go dokonać tylko model niezaangażowany w walkę.
Za kontrolowanie skarbu pod koniec gry otrzymuje się 150 p.
2. Sztandar Partii wyprowadzić!
Na środku strefy rozstawienia każdy z graczy umieszcza Sztandar Partii. Działa ona jak normalny sztandar, nie może być jednak przenoszony przez sojusznicze modele. Model przeciwnika, który dotyka Sztandaru i nie jest związany walką może go zabrać z miejsca, w którym Sztandar się znajduje. Jeżeli model niosący Sztandar zginie, może on być podniesiony tak jak normalny sztandar. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie można go podnieść upada on na ziemie w miejscu śmierci niosącego go modelu. Model ten musi poświecić w tym celu połowę ruchu.
Model niosący Sztandar Partii otrzymuje modyfikator –1 do rzutu na wynik walki.
Modele, które już niosą sztandar nie mogą nieść Sztandaru Partii.
Z chwilą utraty Sztandaru przestaje obowiązywać zakaz przenoszenia jego przez sojusznicze modele.
Za przeniesienie Sztandaru przeciwnika przez własną krawędź gracz otrzymuje + 600p
Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu
3. Take and Hold
Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry okręgu o średnicy 6 cali znajdującego się na środku stołu. Za posiadanie w nim większej ilości modeli pod koniec gry gracz otrzymuje + 600p.
IV. Punktacja:
1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 600p.
2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 100 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
101-200 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
201-300 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
301-400zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
401-500 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
501-600 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
601-700 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
701-800 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
801-900 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
901-1000 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1000 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:
a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP
b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres pszpura@op.pl rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf + (należy ją posiadać również na turnieju!!!) + 2 VP
c) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
d) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
e) pomalowanie armii
+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)
Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!
f) Ogólny wygląd armii:
0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
8 – armia pomalowana że „hej!”, a nawet że „ojej!”