trawa

Autor Wątek: WFRP:Jak zacząć?  (Przeczytany 17965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bruno

WFRP:Jak zacząć?
« dnia: Grudzień 21, 2007, 04:51:21 pm »
Jak zacząć grać w wfrp? Jakie ksiąszki musze kupić ,a które jako ,,dodatki"?

Offline Dwalthrim

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2007, 06:36:24 pm »
Żeby zacząć grać w jakąkolwiek grę RPG musisz mieć podręcznik podstawowy, księgę zasad czy jak to tam zwał +ew. podręcznik gracza. Po przeczytaniu "podstawki" czyli podręcznika podstawowego i zagraniu pierwszej sesji w nim zawartej powinieneś wraz ze swoją drużyna już się zorientować jakich dodatków Wam potrzeba. Prawie każdy dodatek wnosi coś nowego do opisu kreowanego świata, dzięki czemu sesje robią sie ciekawsze.
Jeśli chodzi o warhammera to odwiedź stronę polskiego wydawcy: http://www.copcorp.pl/ oraz obadaj tamtejsze forum. Znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie dręczące Cię pytania.
pozdro & powodzenia ;)
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"


Offline dra

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2007, 10:46:02 pm »
Ja sie nie zgodze. Kup podrecznik podstawowy, kostke dziesiecioscienna i juz, masz tam przygode, dzieki ktorej mg zrozumie jak ma konstruowac wlasne scenariusze. Reszta to tylko wybranie dobrego mg (takiej osoby, ktora lubi dazyc do doskonalosci i poprawiac swoje umiejetnosci), skopiowanie kart postaci i do gry!

Dodatki imo sa zupelnie zbedne, sluza tylko wyciaganiu kasy z graczy. Tym bardziej, jesli masz internet, w ktorym znajdziesz tony info, przygod i pomyslow (zwlaszcza jak wladasz niezle angielskim). Nawet na tym forum powstal topic ze szkicami przygod.

Offline Abuk666

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2007, 11:13:57 pm »
Aj, wrzuciłem to na forum 1stCompany z myślą o początkujących acz chętnie podzielę się w tym temacie swoimi (kopiowanymi) przemyśleniami:

Na początek:
* Spotkałem się wielokrotnie z twierdzeniem ''nie ważne co to za system, ważne, żeby była dobra zabawa''. Naturalnie co do zabawy zgodzić się muszę w 100%, jednak co do tezy o systemie...
System jest bardzo ważny. Nie mówię tu o kostkach, czy też sekwencji walki albo czymkolwiek w tym stylu. System określa świat w jakim będziemy sie na sesji poruszać, pomaga zrozumieć, czego możemy się spodziewać, na co będziemy oczekiwać a co zbagatelizujemy. My na naszym forum skupiamy się na drugiej edycji WFRP, co oznacza: dark fantasy, spotkania z magią, brudem i wszędobylską (również często BG dotykającą) śmiercią.
W jaki jednak sposób zgłębić uroki tego świata? Jak być przygotowanym aby poprowadzić przygodę w obrębie jego realiów nie wyskakując z kwiatkami w stylu mrówkołaków chaosu tudzież innymi tego typu?
Odpowiedzią na ten problem jest wiedza. Wiedza, którą czerpać będziemy z podręczników dotyczących zagadnienia, które nas interesuje.

Krótka recenzja podręczników, które warto mieć:
(szczerze- czytałem wiele recenzji zamieszczonych w sieci, większość jednak napisana została przez osoby zamieszane w ich produkcję/tłumaczenie- przykładem ''Pafnucy'' z Gildii- co w moich oczach czyni ich nie do końca obiektywnymi)
Najważniejszy podręcznik- podręcznik podstawowy:
Każdy MG musi posiadać ten podręcznik. Jest rewelacyjnie wydany, znakomite grafiki, jakość papieru, zawartość merytoryczna. Zawiera on podstawy tego, co powinieneś znać o ile chcesz grać (czuję, że rymuję...). Szczerze polecam jako pierwszy i najważniejszy zakup.
Drugi najważniejszy podręcznik- ''Dziedzictwo Sigmara'':
Z tej książeczki dowiemy się wiele jeśli nie wszystkiego co potrzeba na temat Imperium, w którego obrębie przyjdzie naszym bohaterom stawiać czoła przeciwnościom losu. Jest to bardzo dobre i wręcz konieczne uzupełnienie podręcznika podstawowego. Nie jestem zawiedziony kaską, którą nań wyłożyłem i podejrzewam że ty również nie będziesz (o ile jeszcze jej nie masz).

Po kilkukrotnym przestudiowaniu powyższych pozycji możemy grać w warhammera ''na serio'', czyli zgodnie z realiami świata.

Podręczniki ''dodatkowe'':
Bardzo dobry podręcznik: ''Księga spaczenia'':
Zawiera informacje o chaosie, jego kultach pośród śmiertelników żyjących na terenie Imperium, stworzeniach chaosu (takich jak np. zwierzoludzie) etc. Bardzo dobra pozycja, dodatkowo magia dla osób, które postanowiły iść ''złą'' drogą (czyli czarnoksiężnik)... naprawdę polecam.
Bardzo dobry podręcznik: ''Dzieci Rogatego Szczura'':
Przedstawia skavenów od A do Z. Spis profesji, organizacja społeczeństwa, zwyczaje, etc. Raczej nie na początek- znakomite jednak dla osób, które już siedzą chwilę w temacie.
Dobry podręcznik: ''Królestwo magii'':
Informacje dotyczące magii na terenie Starego Świata. W środku znajdziemy porady jak uprawiać ''dobrą'' magię, dużo zaklęć oraz generalnie sposobu postrzegania czarodzieja przez ludność wioskową/miejską etc. Dobry podręcznik, jednak znalazł się na końcu mojej listy ''ok'' podręczników. Dla maniaków i weteranów.
 
Podręczniki, których bym nie kupił ponownie gdybym zgubił te, które zalegają na półce:
''Bestiariusz'':
Zdaję sobie sprawę, że narażam się sporej grupie osób pisząc o zbędności tej książeczki na półce każdego MG ale fakty są takie:
- bestiariusz zawiera spis stworków bardzo pobieżny
- kupując ''Księgę spaczenia'' lub ''Dzieci Rogatego Szczura'' dostajemy więcej charakterystyk potworów/kultystów niż zawartych jest w bestiariuszu... a że planowane są dodatki dotyczące orków oraz wampirów to chyba większy sens ma poczekanie na ukazanie się tych książek niż kupowanie słabego bestiariusza
- duża część grafik nie przypadła mi do gustu
- pomysł z podzieleniem go na część dla graczy i mistrzów gry mnie nie powala...
''Zbrojownia starego świata'':
Dla osób z zacięciem do definiowania wszystkiego jednak... zawiera sporo błędów. Np. cena mąki jest wyższa niż cena bochenka chleba. No to sorry- mąkę się robi z chleba czy na odwrót? Kupiłem, postawiłem na półce i zbiera kurz...


Książki pod znakiem zapytania- przygody:

Niestety nie miałem okazji rozegrać przygód ''oficjalnych'', zawsze strasznie kręciło mnie układanie własnych (nawet, jeżeli miały by się zakończyć klapą i mękoleniem graczy). Przeczytawszy jedną czy dwie stwierdziłem, że lipa i że średnio mi przypadają do gustu więc nie kupowałem...

Być może to pomoże... Pozdrawiam,
Kuba
ave a nice day...

Offline VIIIX

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2007, 12:29:23 am »
I tu dra ma cholerna rację. Podstawka i "dycha" i śmigamy z całym tym okrutnie ponurym światem. jak wciągnie i ma się zapędy kolekcjonerskie to kilka dodatkowych książeczek mozna zawsze dokupić, ale nie przesadzałbym z tym.

Offline edric-von-krauze

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2007, 12:39:43 pm »
Ja też się zgadzam z dra w 100%-ach! Ja nawet już podręcznika nie używam bo go znam praktycznie na pamięć ale nic więcej nie potrzeba do super zabawy. Dla mnie najlepiej się gra na plaży w nocy tylko z lampionem i kocem... :D
Bogactwo, wiedza, doświadczenie — to wszystko przychodzi za późno w życiu" - Andre Gide

Offline Adam Waśkiewicz

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2007, 10:53:10 am »
Cytat: "Abuk666"
Podręczniki ''dodatkowe'':
Bardzo dobry podręcznik: ''Księga spaczenia''
Bardzo dobry podręcznik: ''Dzieci Rogatego Szczura''


 Tak się jakoś składa, że żaden z tych dodatków nie został póki co zrecenzowany na Nowej Gildii - może pokusiłbyś się o napisanie ich recenzji i szersze zaprezentowanie tych pozycji naszym czytelnikom?

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline max111

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2008, 11:40:44 am »
Ja może nie zaczynam, ale nie wiem gdzie umieścić to pytanie :)
Co jest według was lepsze i bardziej przydatne, Karak azgal czy baronia przeklętych, królestwo magii czy księga spaczenia?

Offline Bruno

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2008, 05:00:53 pm »
Mam możliwość kupienia "Dzieci Rogatego szczura". Nie mam jeszcze podręcznika podstawowego ,nie wiem czy wogóle będe mógł(może wiecie jak w takiej wiosce jest). Pewnie i tak bende zadowolony z zakupu ,poniewarz będzie przydatyny przy mojej armi. I teraz pytanko:
Czy MG może mieć postać? Nie wiem ,czy nawet uda mi się znaleźć 2 osoby...
Prosze o pomoc!

Offline Albrecht

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2008, 09:56:29 am »
Zna ktoś jakąś stronę z dobrymi przygodami, lub mógłby jakąś polecić, dla osób zaczynających grać (MG też zielony) w WFRP, inną niż z podręcznika ?
ome people believe in God, but God believes in Vin Diesel.

Offline max111

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2008, 12:50:04 pm »
Bruno, ja próbowałem mieć postać, ale grało mi się nią jak bn, w końcu nie będę sam do siebie gadał.
BN (ja) - ....
BG (ja) - ...
MG (ja - opisuje otoczenie) - ...
A gdybyś chciał pominąć niektóre rzeczy (np.: żeby twoja postać nie wtrącała się zbytnio do rozmów, to jak dla mnie postać jak BN)
Nie uważasz, że to trochę śmieszne. Ale ja i tak radziłbym ci sprubować. 8)

Offline vwojtek

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 16, 2008, 10:34:48 pm »
Witam :D Mam kilka pytań mieszkam we Wrześni i mam niedaleko do Poznania... i tu nadarza się pytanie czy w sklepie Bard w poznaniu doradzą mi jaka grę kupić czy są tam organizowane jakiś pokazy itp. ??

I pytanie jeszcze jedno czy warto kupić Warhammera na początek ?

Offline Lunn

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2008, 10:58:30 am »
W sklepie na pewno Ci doradzą, uderzaj śmiało.
Czy warto kupić Warhammera na początek... pewnie że warto. System nie jest trudny, pozostaje kwestia czy klimat Starego Świata Ci odpowiada. Jeśli tak, to kupuj i graj, proste

Offline dra

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2008, 04:15:00 pm »
W sklepie doradza Ci to co najdrozsze, czyli dedeki dodatkowo argumentujac, ze sprzedaje sie najlepiej na swiecie. Lepiej nie kierowac sie opinia sprzedawcy imo, tylko tym, ktory swiat Ci bardziej lezy.

Warhammer jest swietny niezaleznie od tego czy jestes poczatkujacy czy zaawansowany.

Offline poooq

WFRP:Jak zacząć?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 14, 2008, 11:14:12 am »
Jak już łykniesz bakcyla warhammera, to jako kolejny krok polecam kampanie "Wewnętrzny wróg" wydaną przez Maga. Odrobina modyfikacji (niewiele II i I edycja nie są aż tak różne) i można pocinać w całkiem ciekawe przygody (jeszcze przed Inwazją Chaosu...) szukać najlepiej na aukcjach internetowych....