Autor Wątek: I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008  (Przeczytany 15603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« dnia: Grudzień 27, 2007, 03:21:18 pm »
TURNIEJ KLASY CHALLENGER Katowice 12.01 - 13.01.2008

I Informacje ogólne

Lokalizacja: MIEJSKI DOM KULTURY "SZOPIENICE-GISZOWIEC" ul. Gen. Hallera 28 Katowice ( sala jest na 80% ale proszę już powoli się zgłaszać, o wszelkich zmianach będę natychmiast informował )
Obsada sędziowska:
Sędziowie główni: Mateusz "Xard" Pozimski i Mateusz "Matias" Malik
Sędzia liniowy: Arkadiusz "Lif" Ferdyn
1. Turniej jest turniejem klasy Challenger Ligi Ogólnopolskiej LotR SBG
2.Cena: 25 zł od osoby
3. Noclegi:
Dla osób spoza Katowic przygotowaliśmy noclegi w salce na terenie placówki. Koszt noclegu jest wliczony w cenę biletu. Wymagane oczywiście własne karimaty i śpiwory.
4. Pary pierwszej rundy zostaną rozlosowane, w następnych przeciwnicy będą dobierani systemem szwajcarskim.
5. Zgłoszenia należy przesyłać do dnia 11.01.2008. Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać: rozpiskę (w formacie txt.), imię, nazwisko, ewentualny nick, oraz miejscowość, z której gracz pochodzi.
Potwierdzenie zgłoszenia nastąpi w ciągu 2 dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło. Należy wysłać je jeszcze raz. Prosimy o nie zostawianie zgłoszeń na ostatnią chwilę.
Zgłoszenia wysyłamy na adres nocny_matrix @interia.pl
6. Gracz jest zobowiązany posiadać ze sobą – rozpiskę w 7 kopiach (dla siebie oraz dla każdego z przeciwników), kostki, miarkę, w przypadku gry armią opisaną w którymś z suplementów również adekwatny suplement lub jego ksero, kartkę papieru oraz długopis.
Jeżeli któryś ze scenariuszów wymaga dodatkowych modeli (np. posłańców) gracz jest zobowiązany takowe modele posiadać.
Konieczne są również zastępcze modele kawalerii, która spadła z wierzchowców.
7. Obowiązują zasady z podręcznika LotR SBG i suplementów: Shadow in the East, The Two Towers, Fall of the Necromancer, Ruin of Arnor, Khazad Dum, Gondor in Flames i The Return of the King.

II Kompozycja

1. Każdy z graczy wystawia jedną armię, dobra lub złą o koszcie punktowym nie przekraczającym 700p, z czego co najmniej 350 musi być wydane na:
- bohaterów (koszt minimum 25 pkt lub wiecej, brak limitu na bohaterów)
- konnica
- maszyny wojenne (w tym bębny goblińskie)
- sztandary
- wszystkie stworzenia o liczbie żyć równej bądź większej niż 2 (wszelkiego rodzaju trole, enty, nietoperze i gigantyczne pająki)
2. Armia musi być w całości pomalowana, muszą być również wykończone wszystkie podstawki.
3. Limity jednostek:
Dobro - 65 modeli
Zło - 75 modeli
Moria - 85 modeli
Shire - 99 modeli
4. Maksymalnie 33% modeli może być wyposażone w broń strzelecką (wyjątek Szara Drużyna – patrz Army Listy LO
5. Nie ma limitu na broń miotaną.
6. Maksymalnie 33% modeli może reprezentować jednostki, których profile ukazały się wyłącznie w WD i na stronach GW. Gracz musi posiadać ksero/wydruk ze statystykami tych jednostek.
7. Modele zbanowane to Gollum, Tom Bombadil, Goldberry, Balrog, Sauron.
8. Modele posiadające jedyny pierścień, tracą możliwość używania go.
9. Nie stosujemy zasad podnoszenia broni i pasażerów.
10. Obowiązują listy armii klimatycznych zgodne z Army Listami LO na sezon 2007/08 ( obowiązuje całkowity zakaz wystawiania armii nieklimatycznych )
11. Bohaterowie mający dwa profile, muszą być przedstawieni odpowiednimi modelami.
12. Obowiązuje zakaz proxowania.

III Rozgrywka
1. Gramy 6 bitew (4 pierwszego dnia i 2 drugiego), każda po 105 minut. Nie ma ograniczenia ilości tur.
2. Obowiązują uściślenia sędziowskie na sezon 2007/2008 opublikowane na stronie www.srodziemie.sfan.pl
3. Wybicie wszystkich modeli przeciwnika równa się zrealizowaniu celu scenariusza, chyba że przy danym scenariuszu napisano inaczej.
4. Odległości mierzymy w calach, za zgodą obu graczu również w centymetrach. Niedopuszczalne jest używanie przez graczy różnych systemów metrycznych.
5. Strefa rozstawienia 12”/28 cm.

IV Harmonogram

Sobota 12 stycznia
10:00-11:45 Pierwsza bitwa
12:00-13:45 Druga bitwa
13:45-14:45 Przerwa obiadowa
15:00-16:45 Trzecia Bitwa
17:00-18:45 Czwarta bitwa

Niedziela 13 stycznia
10:00-11:45 Czwarta bitwa
12:00-13:45 Piata bitwa

V Hobbystyka

Malowanie 0-8 VP
Podstawki 0-4 VP
Wysiwyg 0-4 VP ( 0-2 VP za ilość, 0-2 VP za wykonanie ) - Całość powinna być wykonana estetycznie i z odpowiednich elementów ( odlewy, oryginały itp.) jeżeli podczas turnieju wymóg ten zostanie złamany ( np. monety obrazują tarcze, a wykałaczki włócznie ) gracz otrzyma -30 VP.
Konwersje 0-4 VP
Rozpiska  2 VP ( za nie posiadanie jej na turnieju -2 VP )

VI Przepisy porządkowe
Na terenie placówki obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.
Sędziowie mogą ukarać gracza punktami karnymi za nieodpowiednie zachowanie przy stole, opóźnienie w przynoszeniu wyników.
W skrajnych przypadkach gracz może zostać usunięty z turnieju.
Decyzje sędziów są nieodwołalne.
Po każdej bitwie będzie sprawdzany porządek na stołach, w rażących przypadkach gracze zostaną ukarani punktami karnymi -5VP.

VII Scenariusze

Przed rozpoczęciem turnieju każdy gracz otrzyma kartę z rozkazami do wyboru.

1. Zawody strong menów - Twój heros postanowił, że pokaże wszystkim, że to on jest największym pakerem we wsi. Wybrał sobie nawet przeciwników od których chce być lepszy. Konkurenci jednak nie wiedzą nawet, że zostali wybrani jako współzawodnicy, więc może Twój Pudzian zdobędzie upragniony tytuł. Jeżeli Twój wybrany bohater zabije więcej jednostek niż każdy z bohaterów przeciwnika otrzymujesz 500 pkt.

2.Nie ma litości... dla takich gości  - Ten koleś zawsze Twego dowódcę wkurzał. Chełpił się, robił sobie z Twojego bohatera jaja i do tej pory uchodziło mu na sucho. Do tej pory, bo czas na wyrównanie rachunków. 500 pkt otrzymasz jeżeli najdroższy bohater przeciwnika odda życie na polu bitwy lub splami się hańbą ucieczki.

3."A tam gdzie to kretowisko..." - żeby jednak postawić bank musisz mieć tą ziemię na własność, ale jak tu ją mieć na własność kiedy tam gdzie ma stać restauracja "U Kowala" rozkraczyła się kupa zbrojnego ludu. Konieczność nakazuje pozbycie się nieproszonych gości i "zaklepanie" miejsca pod budowę. Punkty otrzymasz jeżeli posiadasz więcej modeli w danej ćwiartce, za jedną otrzymujesz 125 pkt.

4.Bo tam trawa jest zieleńsza - sąsiad ma lepszą chałupę/górkę/las/ruinki/inne pierdoły lepsze od Ciebie? No to czas na sprawiedliwość! Prawo i sprawiedliwość! Sprawiedliwość dla Ciebie! 500 pkt otrzymasz jeśli będziesz kontrolował wybrany fragment terenu (zaznaczasz go przed bitwą) znajdujący się w ćwiartkach, gdzie jest strefa rozstawienia przeciwnika (czyli na połowie stołu przeciwnika).

5. A tam skarb zakopiemy - Juhu! Podczas tylu turniejów laliśmy się o kontrolowanie skarbu lub jego wykopanie. No to co teraz z nim zrobimy? OCZYWIŚCIE! Znajdziemy jakieś fajowskie miejsce i go zakopiemy! Nawet jest jedno fajne miejsce tyle, że chłopaki z za miedzy jakoś dziwnie patrzą na zakopywanie czegoś na granicy co nie jest słupami granicznymi. 500 pkt otrzymasz jeśli w momencie zakończenia bitwy będziesz posiadał więcej modeli niż przeciwnik w promieniu 4 cali od środka stołu.

6. Klepią nas, ale się nie dajemy - No to nam wklepali. Mieliśmy sporą armię, no a teraz to jest coś na kształt oddziału. Oni nas gonią, a my w mniej więcej zorganizowany sposób się cofamy (tyle, że w tempie chomika z astmą). Sztab powiedział, że dostaniesz medal jak przyprowadzisz do punktu przegrupowania przynajmniej połowę swoich ludzi. Otrzymasz 500 pkt jeśli do końca bitwy przetrwa co najmniej 40% Twoich żołnierzy.

7. Otwierają Media Markt - nowy sklep, nowy asortyment, a szef chce mieć nowy telewizor. Zbierasz więc towarzystwo i idziecie się przebić przez tłumu czatujące pod sklepem już od zeszłego czwartku od czwartej nad ranem. Tłum naturalnie ustąpić nie ma zamiaru. 500 pkt uzyskasz jeśli przeprowadzisz przez krawędź przeciwnika 20% swoich sił. Siły te po przekroczeniu krawędzi pola bitwy liczone są jako żyjące, ale nie powracają na pole bitwy.

8. Ociec prać? PRAĆ! - Co jest potrzebne rycerzowi? Odpowiedź: dłoń, broń i koń. Dłoń, bo fachtunek powinie znać. Broń, bo widelcem wiele by nie zdziałał no i koń, bo jakiś środek transportu musi być. A od czego jest rycerz? Od tłuczenia. Takie jest również Twoje zadanie. 375 pkt uzyskasz za wybicie 75% wroga, a 500 pkt za wysieczenie 100% wroga ( nie kumuluje się).

Punkty zwycięstwa.

0 - 105            10 : 10
106 - 210       11 : 9
211 - 315   12 : 8
316 - 420   13 : 7
421 - 525   14 : 6
526 - 630   15 : 5
631 - 735   16 : 4
736 - 840   17 : 3
841 - 945   18 : 2
946 - 1050   19 : 1
1051 - 1200   20 : 0
G 2771074

Offline ..:Solmyr:..

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2007, 03:29:06 pm »
Jak oceniacie WYSYWIG?
0 jeśli jest niepełny i 4 jak jest wszystko czy można mieć np. 2 jeśli nie ma cała armia?
o nie mit! To Mitril!

Offline sonic

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2007, 04:48:15 pm »
ahh, jest jednak hobbistyka... Chyba sobie daruje tym razem...
iedy będzie was atakował gumowy potwór...będe tam....gdy okradną starszą babcie...będe tam....gdy dziecko płacze ponieważ nie wymusiło na rodzicach kasy na nową gre...o tak...będe tam....

Offline Theoden91

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2007, 06:41:31 pm »
Cytat: "Regulamin"
- Bohaterów ( koszt minimum 25 pkt lub wiecej )


Okey, czyli nie mogę wystawić Damroda? Jest bohaterem, a kosztuje 20 pkt.

Cytat: "Regulamin"
Wysiwyg 0-4 VP ( 0-2 VP za ilość, 0-2 VP za jakość )


Co rozumiecie przez jakość WYSIWYGU? To żart, drwina, czy o drogę zapytanie?
Ponieważ jesteś młody!
Chcesz uciec od obłudy!
Twój ojciec nienawidzi Cię!" T.Love - "Dlatego", "I hate Rock'n'Roll"
Ja być Moryc - padawan i giermek Juliana XIII

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2007, 07:05:34 pm »
Wystawić go możesz ale nie będzie się liczył do limitu, a limitu na bohaterów nie ma.
Co do wysiwygu to chyba źle sprecyzowałem o co mi chodzi. Mam tu namyśli różnicę miedzy elementami robionymi z "rzeczy wyciągnietych z kieszeni" ( patrz, monety jako tarcze, wykałaczki jako włócznie ) a porządnymi odlewami lub oryginałami.
G 2771074

Offline drachenfeles

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2007, 08:20:21 pm »
Cytat: "Matias"

Co do wysiwygu to chyba źle sprecyzowałem o co mi chodzi. Mam tu namyśli różnicę miedzy elementami robionymi z "rzeczy wyciągnietych z kieszeni" ( patrz, monety jako tarcze, wykałaczki jako włócznie ) a porządnymi odlewami lub oryginałami.


z tego co wiem "rzeczy wyciągnięte z kieszeni" w ogóle nie wchodzą w grę na challengerach

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2007, 09:08:51 am »
Dlatego będziemy dawać za nie 0 Vp.
G 2771074

Offline Theoden91

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2007, 10:22:43 am »
Widzisz...problem w tym, że wg Regulaminu Ligi Ogólnopolskiej takie konwersje nie mogą nawet zostać dopuszczone. Poprostu figurki z takim szajsem na sobie wypadają.
Ponieważ jesteś młody!
Chcesz uciec od obłudy!
Twój ojciec nienawidzi Cię!" T.Love - "Dlatego", "I hate Rock'n'Roll"
Ja być Moryc - padawan i giermek Juliana XIII

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2007, 12:07:40 pm »
Oczywiście masz racje, ale sprawdzenie wszystkich figsów przed turniejem jest niemożliwe, dlatego jeśli coś takiego zauważymy podczas, to na pewno wyciągniemy z tego odpowiednie konsekwencje.
G 2771074

Offline drachenfeles

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 28, 2007, 02:27:28 pm »
dobrze by było napisać w regulaminie jakie, by potem nie było "nieporozumień"

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 28, 2007, 05:43:02 pm »
Update regulaminu, dodałem scenariusze oraz dokonałem kilku poprawek.
G 2771074

Offline Kubbek1

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 28, 2007, 05:58:59 pm »
Tylko 300 pkt za wypełnienie scenariusza? To już lepiej nie patyczkować się ze scenariuszem tylko wyrżnąć wroga, a cel sam się spełni (przynajmniej w większości scenariuszy). Ja bym optował za 400-500 pkt za scenariusz.
b]Padłeś? Powstań! Mitril[/b]

Offline Glorfindel

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2007, 05:59:56 pm »
dlaczego jest osiem scenariuszy, kiedy jest tylko 6 bitew?
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Ugluk

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2007, 06:06:04 pm »
może się losuje :P

a pomysł na zakopywanie skarbu.. wyborny  :lol:

Offline Matias

I Katowicki Challenger 12.01-13.01.2008
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2007, 06:56:38 pm »
Oczywiście będą rozkazy dlatego jest więcej scenariuszy.
G 2771074