trawa

Ankieta

Czy taki FAQ to dobry pomysl?

Tak
159 (91.9%)
Nie
14 (8.1%)

Głosów w sumie: 167

Głosowanie skończone: Czerwiec 13, 2003, 01:39:27 pm

Autor Wątek: Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ  (Przeczytany 202859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« dnia: Czerwiec 13, 2003, 01:39:27 pm »
Na pewno nie tylko ja mam czasami problemy z niektorymi regulami WH40k, tym bardziej ze roznego rodzaju FAQ i Chapter Aproved narobilo sie tyle, ze mozna jakies przeoczyc :). Dlatego pomyslalem, ze budzace sie w nas watpliwosci powinnismy wyjasniac na forum. Bez sensu jest tez zakladanie osobnego tematu dla kazdego problemu. Dlatego otwieram ten temat. Chcialbym abysmy tutaj:
- zadawali sobie pytania na temat trudnych sytuacji, ktore nam sie przydazyly i na ktore nie znalezlismy sensownej odpowiedzi;
- odpowiadali na pytania i to najlepiej na podstawie przepisow niz wlasnych "widzimisie", choc wlasne opinie i zdrowy rozsadek bylby wskazany :)

Mysle, ze jeden taki temat pozwoli nam nie zasmiecic forum masa pytan o nierozsadne przepisy.
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2003, 01:54:41 pm »
Pierwszy problem postawie ja... :) :

Witam. Pisze bo mam problem. Zbieram miedzy innymi necronow. W rulebooku tej armii jest wiele jednostek o specyficznym sposobie poruszania sie... specyficznym bo zapis mowi o tym, ze ruszaja sie jak "jetbikes". Dotyczy to duzej ilosc jednostek:
- wraiths
- scarab swarms
- destroyers
- heavy destroyers
- lord on destroyer body
Panowie z GW stwierdzili ze zapis "move like jetbike" jest prosty i zrozumialy... Otoz nie, bo:
- w podreczniku glownym nie ma czegos takiego jak "jetbike", natomiast jest "eldar jetbike",
- opis "eldar jetbike" tez nie jest ok., bo w ich kodeksie znajduje się inny opis w którym jest dodatkowo napisane, ze eldarskie jetbike'i mogą w turze assaultu, zamiast zaatakowac wroga, ruszyc się 6";

Ktos moglby stwierdzic, ze problemu nie ma, i ze "necronowskich jetbikow" nie dotycza reguly z kodeksu Eldarow... i z taka argumentacja moglbym się zgodzic, tylko ze niedawno przegladalem Armagedon... tam jest opisana armia Orkow: Speed Freeks. W oddziale Deth Koptas (orkowskie helikoptery) jest tez napisane:

"Deth Koptas move using the same rules as jetbikes in the Warhammer 40.000 rulebook (not Codex: Eldar)..."

Przy czym nalezy pamietac, ze kodeks do Necronow, zostal wydany duzo, duzo pozniej. Chyba wiec powinienem uzywac zasad Eldar Jetbikes z Codex: Eldar do moich necronow, skoro tam takiej uwagi nie ma.

Co o tym sadzicie?
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline MiSiU

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2003, 03:33:18 pm »
Sądzę, że zbytnio sobie fantazjujesz (czyli NIE - nie możesz używać zasad Eldarskich JB, tylko tych Z PODRĘCZNIKA).

Offline Pokpoko

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2003, 05:22:04 pm »
sądze że naginasz zasady do granic*trzaaask* :D ...nie maja specjalnego móve Elfów tak samo jak cała reszta jetbików np:darkeldarski...a w rulebooku nie ma słowa o specjalnej zasadzie Eldów...więc używasz zasad z BBB a nie z codex eldar :lol: spfryciarz :wink:

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:05:36 pm »
Chopaki, nie przesadzajcie. Przeciez nie pisze tu tego bo tak gram. Ale watpliwosc mi sie pojawila. Tym bardziej ze w zyciu nie mialem w rekach kodeksu Eldarow i sam bym na to nie wpadl. Dostalem jednak taka informacje od 3 niezaleznych od siebie osob. Wszystkie powiedzialy ze moge robic move w fazie assault'u i ze niby to jest to co tlumaczy dlaczego ten "lascannon" w Heavy Destroyerze jest taki drogi (65 punktow). Chcialem zasiegnac waszej opinii, a nie upierac sie przy mojej interpretacji. Przykro mi ze tak to odebraliscie.
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:17:34 pm »
Problem nr 2) (proponuje je numerowac)

Problem dotyczy oddzilu Burnasow. Wyobrazcie sobie oddzial:
4 Burnas
5 Slugga & Chopa
1 Mek (Field Generator, Kustom Slugga (wszystkie 3 rozwiniecia)

Jak wiecie w zasadach dotyczacych burny pisze, ze chopaki moga jej uzywac w fazie strzelania jak miotacza, albo w fazie walki jako Power Weapon. Wazne jest to slowo "albo"!

Problem pojawia sie gdy w fazie strzeleckiej, gdy widze w odleglosci 4" przede mna wrogi oddzial (wiec w tej fazie bede szarzowal). Wg mojej interpretacji przepisow moge:
1) strzelic ze wszystkich modeli posiadajacych Slugge i Kastom Slugge
2) nie strzelic z Burn
3) zaszarzowac i przywalic z power weaponow

Moja interpretacja stoi w sprzecznosci z interpretacja mojego kumpla, ktory uwaza, ze jezeli strzelam, to musze strzelic z wszystkiego. A jak chce walnac z power weaponow to nie moge strzelic w ogole zadnym modelem (bo wtedy burny tez musza strzelac). To bo jaka cholere te cieniaze maja Sluggi i po co ja wydalem dodatkowe punkty na Kustom Slugge ???

Macie jakis przepis, ktory to wyjasni?
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline Pokpoko

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:23:05 pm »
nigdzie nie ma ani słowa o tym że wszystko musi strzelać...to tak jaby poiedziec że SM tacsquad musi stać jak strzela bo ma rakietnice...

Offline Urithandir

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:36:40 pm »
Czy wiecie jak  się dolicza dodatkowe 25% kosztu jednostek w Army of Death  ? Czy dotyczy to tylko piechoty czy pojazdów również[?pisze ,że all units]Czy najpierw dodajemy punkty za ekwipunek i dopiero doliczmy 25% [gdzies słyszałem ,że tak] i co z np. meltaganem w oddziale ,czy do jego kosztu dodajemy 25%?
__NIE MAM WENY ŻEBY COS TU WPISAĆ:}_

Offline Michaelius

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:41:54 pm »
Czy mi sie wydaje czy kiedys cos takiego bylo i nazywalo sie Polskie Klaryfikacje Zasad (w skrocie PKZ) z tego co pamietam to nawet na gildii wisialo troche szkoda, ze pomysl zostal zarzucony.
Michaelius

"Your understending is not required, merely your surrender"

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 13, 2003, 07:51:07 pm »
Cytat: "Urithandir"
Czy wiecie jak  się dolicza dodatkowe 25% kosztu jednostek w Army of Death  ? Czy dotyczy to tylko piechoty czy pojazdów również[?pisze ,że all units]Czy najpierw dodajemy punkty za ekwipunek i dopiero doliczmy 25% [gdzies słyszałem ,że tak] i co z np. meltaganem w oddziale ,czy do jego kosztu dodajemy 25%?


Mysle, ze sprawa zwiazana z pojazdami jest dosc prosta. Mianowicie, pojazdy mozna miec w rozpisce na dwa sposoby:
1) jako oddzielna jednostke (np Bazyli, Warbuggy, Monolith, itp)
2) jako transport danej jednostki i wtedy jest czescia jednostki (np. Rhino, Wartruck)

Biorac pod uwage takie rozumowanie all units dotyczy tez pojazdow.

Koszt jednostek to koszt z calym ekwipunkiem. W koncu punkty koncowe liczy sie za zniszczenie jednostki z calym ekwipunkiem a nie tylko "golych" modeli. Powienies wiec liczyc ze wszystkim. Wiem ze to najmniej korzystne rozwiazanie, ale chyba moje argumenty sa rozsadne.
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 13, 2003, 08:02:58 pm »
problem 4)

Czy modele pojazdow, ktore wstawiamy do gry, np. konwersje, albo "wlasnej produkcji" musza miec dokladnie te same wymiary co oryginalny pojazd? Myslalem ze tak, ale:

Ostatnio zaczalem zbierac Orks: Kult of Speed. Chcac zaczerpnac troche klimatu tej armii, poogladalem nieco White Dwarfow. I ku mojemu zdziweniu pojazdy orkowskie prezentowane na lamach tego poczytnego czasopisma nie maja tych samych wymiarow, ba nawet czasami w ogole nie maja z tymi wymiarami nic wspolnego. Przykladem moga byc pojazdy prezentowane w numerze 280 i 281.

Teraz uwazam, ze wymiary nie sa takie wazne, poniewaz ma to swoje konsekwencje:
1) pojazd szerszy lub dluzszy:
- latwiej trafic z ordnanca
- trudniej schowac
- latwiej za nim cos schowac
- trudniej nim manewrowac
- latwiej zrobic "tank shock"
itp., itd...
2) pojazd wyzszy:
- latwiej za nim cos schowac (inny pojazd)
- trudniej go schowac
- widzi wiecej wrogow (np. za gorkami, budynkami)
- jest widoczny zza nizszych pojazdow czy budynkow
itp.

Co wy na to. Czy przepisy cos mowia na ten temat? Chce uruchomic maja "fabryke konwersji" wiec to dla mnie wazne.
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

Offline Nathaniel

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 13, 2003, 08:11:58 pm »
Cytat: "rav"
Dostalem jednak taka informacje od 3 niezaleznych od siebie osob. Wszystkie powiedzialy ze moge robic move w fazie assault'u.


 co za ludzie...  :?
 nawroc ich bo zyja w ciemnosci i niewiedzy...
 a jest ten lascannon taki drogi bo: wstaje, ma duzego tafa, nizelego sejwa i STRZELA PO RUCHU!!!!!!!
 po prostu uwielbiam kolesi co naginaja pod siebie zasady... :?  :?
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Nathaniel

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 13, 2003, 08:18:40 pm »
Cytat: "rav"
Wg mojej interpretacji przepisow moge:
1) strzelic ze wszystkich modeli posiadajacych Slugge i Kastom Slugge
2) nie strzelic z Burn
3) zaszarzowac i przywalic z power weaponow


 Ty masz racje...
 nigdzie nie ma w zasadach przymusu strzelania - podobnie z plazma - nie chce to nie strzelam...
 BTW to ten kumpel od 6'' w assaulcie??
na jakiej on podstawie oparl twierdzenie ze trzeba walic ze wszystkiego?????????
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Nathaniel

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2003, 08:20:57 pm »
Cytat: "rav"
Czy modele pojazdow, ktore wstawiamy do gry, np. konwersje, albo "wlasnej produkcji" musza miec dokladnie te same wymiary co oryginalny pojazd?


 ciekawe...  8)
 co do proxow to maja byc podobne i stanowiska broni musza byc w podobnych miejscach...
 co do konwersji (zwlaszcza orkow i chaosu) - nie ma zadnych zasad...  :twisted:
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline rav

Niezwykłe problemy - czyli nasz prywatny FAQ
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 13, 2003, 08:25:08 pm »
Cytat: "Nathaniel"

 BTW to ten kumpel od 6'' w assaulcie??
na jakiej on podstawie oparl twierdzenie ze trzeba walic ze wszystkiego?????????


na podstawie zdania w Rulebooku mowiacego ze wszystkie modele w jednostce musza strzelac do jednego celu.

Ja rozumiem to tak - kazdy model, jezeli strzela, to strzela do jednego celu

On rozumie to tez w taki sposob, ale uzupelnia to ze KAZDY model MUSI
aV
-----------------------------
Polakom gratulujemy większościowego rządu!

 

anything