trawa

Autor Wątek: Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"  (Przeczytany 4684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« dnia: Maj 24, 2008, 06:56:57 am »
Freshmaker: jeżeli masz TV FullHD to tryb ten automatycznie powinien się przełączyć podczas uruchamiania gry. Sprawdź jaką maksymalną rozdzielczość możesz uzyskać w XMB przy konfiguracji obrazu. Mniemam że używasz kabla HDMI?
DARKMAN: Prawda. GTA IV na PS3 działa w rozdzielczości 630p (tak jak HALO3 na XBOXa na przykład) i jest upscale`owane do rozdzielczości żądanej przez grę. Mimo tego algorytm wtórnej obróbki wykorzystywany w konsoli daje radę bardzo ładnie sprzętowo dostosować obraz tak, aby i tak wyglądał co najmniej identycznie jak natywne 720p na X360 (wedle bardzo wielu testów wykorzystywana przez SONY technologia HDR góruje mocno nad Microsoftowymi rozwiązaniami).
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline freshmaker

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2008, 09:12:59 am »
siema,

tv bravia full hd po kablu hdmi, menu ps3 wyswietla sie w 1080 nastepnie rozdzielczosc jest zmniejszana do 720p. umiem juz w ustawieniach wymusic gre w 1080 ale (wydaje mi sie) nie widac roznicy. wczoraj przegladalem rozne fora i faktycznie gra chyba wymusza nizsza rozdzielczosc. dzis jeszcze bede kombinowal z ustawieniami.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2008, 12:28:20 pm wysłana przez Gabriel »
"...żyję jak król i łamię non-stop prawo..."
mój ulubiony aktor antysemita Mel Gibbons

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2008, 12:25:44 pm »
No zgodnie z tym co z DARKMANem Tobie powiedzieliśmy, większej jakości nie uzyskasz. Rozdzielczość będzie sztucznie zwiększona algorytmem HDR, ale nie ważne jaki dobry by on nie był w dalszym ciągu będzie to tylko sztuczny "upscaleing".
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline DARKMAN

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2008, 05:47:53 pm »
DARKMAN: Prawda. GTA IV na PS3 działa w rozdzielczości 630p (tak jak HALO3 na XBOXa na przykład) i jest upscale`owane do rozdzielczości żądanej przez grę. Mimo tego algorytm wtórnej obróbki wykorzystywany w konsoli daje radę bardzo ładnie sprzętowo dostosować obraz tak, aby i tak wyglądał co najmniej identycznie jak natywne 720p na X360 (wedle bardzo wielu testów wykorzystywana przez SONY technologia HDR góruje mocno nad Microsoftowymi rozwiązaniami).
Tutaj aktualnie sie nie zgodze. X360 ma upscalowanie robione przez hardware, w wersji PS3 jest to robione przez program emulujacy. Pomijajac fakt, ze jest to efekt znacznie latwiejszy do osiagniecia na X'ie (hardware vs software) to nie wiem o jakich testach mowisz. Osobiscie widzialem wiele porownan gier (swego czasu GAMESPOT robil porownania) upscalowanie przez X'a jest lepsze niz te osiagane przez PS3.

Offline [robak]

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2008, 06:38:33 pm »
Też się tym 'trochę' interesowałem. Przeglądałem wiele porównań zanim zakupiłem x'a. Wrażenia mam podobne jak DARKMAN. Upscalowanie lepsze wydaje mi się na xboxie. Ale tak generalnie to nawet w sumie nie zauważam podczas gry aż takiej wielkiej różnicy jeśli chodzi o grafikę na ps3 czy xb.

Offline freshmaker

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2008, 06:49:25 pm »
spoko dzieki. jestem totalnym niubsem jeżeli idzie o konsole. dosłownie od 4 dni mam ps3 więc spodziewajcie się więcej debilnych postów:)
"...żyję jak król i łamię non-stop prawo..."
mój ulubiony aktor antysemita Mel Gibbons

Offline [robak]

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2008, 06:50:32 pm »
Freshmaker nie martw się :) ja od niedawna mam x'a i też póki co newbie jak cholera :D

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2008, 08:43:39 pm »
Bla bla bla... nie przegadam fanów XBOXa którzy będą zachwalać swoje w upartego ;). Testy GameSpota warte są tyle, ile producenci gier dadzą im w ramach promocji. A info mam z pierwszej ręki (sam kiedyś współpracowałem krótko w wolontariacie z gamespot.com jako jr Community Manager). Udowadniać wyższość jednej konsoli nad drugą można by długo, ale ja uważam to za dywagację bezcelowe.

Ale z jedną rzeczą się nie zgodzę. Zdefiniuj DARKMAN "program emulujący", bo pierwsze słyszę ;).

(btw. czuję, że zaraz będę musiał temat podzielić ;)
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline DARKMAN

Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2008, 04:24:15 am »
Heh nie chodzi o udowadnianie wyzszosci jednej konsoli nad druga tylko o prosty fakt, ze tak jak napisalem w X360 masz fizyczny chip na plycie glownej ktory to jest odpowiedzialny za upscalowanie grafiki. W przypadku PS3 czegos takiego NIE MA - upscalowanie grafiki robione jest przez software (po polsku "program"), czyli emuluje to co robi X360 fabrycznie...

Zeby nie bylo tak jak juz to bylo (nie raz) napisane - obecnie wiekszosc gier wieloplatformowych wyglada praktycznie identycznie.

Cytuj
Testy GameSpota warte są tyle, ile producenci gier dadzą im w ramach promocji
Heh ja nie mowilem o porownaniach wersji alpha/beta czy cotamkolwiek (IMHO porownywanie wczesnych wersji gier jest totalnie bezsensowne). Mowie o porownaniach wersji "retail" czyli takie jakie sie znajduja w sprzedazy, czyli IMHO chyba jednak sa troche warte.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2008, 12:04:00 pm »
Cytuj
Heh nie chodzi o udowadnianie wyzszosci jednej konsoli nad druga tylko o prosty fakt, ze tak jak napisalem w X360 masz fizyczny chip na plycie glownej ktory to jest odpowiedzialny za upscalowanie grafiki. W przypadku PS3 czegos takiego NIE MA - upscalowanie grafiki robione jest przez software (po polsku "program"), czyli emuluje to co robi X360 fabrycznie...

Za mało precyzyjnie.
PS3 nic nie emuluje aby otrzymać obraz przeskalowany. Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie pojęcia "programowy" i "sprzętowy". Powszechnie uważa się, że "programowy" oznacza "gorszy", "wymagający większej mocy obliczeniowej". Jest to mylne pojęcie. Wraz z nadejściem procesorów w pełni programowalnych, łączących właściwości zarówno procesorów konwencjonalnych jak i w specjalistycznych, granica pomiędzy obydwoma w/w pojęciami przestała istnieć. CELL upscaling wykonuje we własnym zakresie poprzez odpowiednie zaprogramowanie zadań swoich SPU, ale nie oznacza to, że jest przez to "ułomniejszy" czy też że zużywa większą moc obliczeniową. Wręcz przeciwnie. Wszystkie operacje konsoli zamykają się w jednym multi-zadaniowym układzie, który potrzebuje tylko pomocy RSXa, aby zwielokrotnić swoją wydajność graficzną. W przypadku XBOXa360 Xenon (czyli główny CPU konsoli) jest procesorem "klasycznym" (opartym o architekturę PPC). Posiada on co prawda szereg instrukcji, które przyspieszają operacje multimedialne, ale nie posiada takich zdolności oprogramowywania własnych wątków jak CELL. Dlatego do uzyskania sprzętowego upscalingu Microsoft musiał zaimplementować do konsoli dodatkowy układ specjalistyczny, w celu uzyskania wydajnego algorytmu przeskalowywania obrazu.
Obie konsole posiadają kompletnie odmienne architektury, dlatego porównywanie ich mówiąc o "softwareowym" czy "hardwareowym" podejściu jest trochę nie na miejscu. Obie konsole z technicznego punktu widzenia upscaling robią "sprzętowo".
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2008, 12:08:05 pm wysłana przez Gabriel »
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline DARKMAN

Odp: Upscaling (wydzielone z tematu "GTA IV"
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 26, 2008, 03:03:35 am »
Heh stary powiem tak -> zgodze sie z tym, ze obie konsole maja kompletnie odmienne architektury, JEDNAK zaden wielozadaniowy uklad scalony nie bedzie mial takiej samej wydajnosci jak cos zaprojektowane z mysla o wykonywaniu tylko jednej czynnosci (czemu bowiem jezeli Cell jest taki super i w pelni programowalny to PS3 nadal ma RSX'a???? Idac dalej ta mysla czemu mamy nadal te specjalistyczne karty graficzne od nVidii?).

Zadna implementacja software'owa nigdy nie jest tak szybka jak takie same rozwiazanie hardwarowe. Sprobuj wykorzystac atak brute force na implementacje zwyczajnego DES'a (jedyne 256 mozliwych rozwiazan) i porownaj swoj czas do tego osiagalnego przez specjalistyczna maszyne. Siakie takie pojecie mam w tym temacie i Cell to nic innego jak zmodyfikowana architektura Power PC, najwieksza roznica pomiedzy nim a takim Xenonem to wykorzystanie pamieci (ktore to jest znacznie lepsze w Cell'u).

No i ten tego sam sobie zaprzeczasz -> piszesz ze Cell dodatkowo programuje swoje SPU by uzyskac upscaling a zaraz potem, ze to jednak nie potrzebuje wiecej mocy obliczeniowej.... Procesor sam w sobie jest glupi jak but wszystko co robi to czyta kolejne zadanie i je wykonuje, jezeli zatem potrzebujemy wykonac pare dodatkowych komend => zajmujemy czas procesora => potrzebujemy wiecej mocy obliczeniowej...