Heh nie chodzi o udowadnianie wyzszosci jednej konsoli nad druga tylko o prosty fakt, ze tak jak napisalem w X360 masz fizyczny chip na plycie glownej ktory to jest odpowiedzialny za upscalowanie grafiki. W przypadku PS3 czegos takiego NIE MA - upscalowanie grafiki robione jest przez software (po polsku "program"), czyli emuluje to co robi X360 fabrycznie...
Za mało precyzyjnie.
PS3 nic nie emuluje aby otrzymać obraz przeskalowany. Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie pojęcia "programowy" i "sprzętowy". Powszechnie uważa się, że "programowy" oznacza "gorszy", "wymagający większej mocy obliczeniowej". Jest to mylne pojęcie. Wraz z nadejściem procesorów w pełni programowalnych, łączących właściwości zarówno procesorów konwencjonalnych jak i w specjalistycznych, granica pomiędzy obydwoma w/w pojęciami przestała istnieć. CELL upscaling wykonuje we własnym zakresie poprzez odpowiednie zaprogramowanie zadań swoich SPU, ale nie oznacza to, że jest przez to "ułomniejszy" czy też że zużywa większą moc obliczeniową. Wręcz przeciwnie. Wszystkie operacje konsoli zamykają się w jednym multi-zadaniowym układzie, który potrzebuje tylko pomocy RSXa, aby zwielokrotnić swoją wydajność graficzną. W przypadku XBOXa360 Xenon (czyli główny CPU konsoli) jest procesorem "klasycznym" (opartym o architekturę PPC). Posiada on co prawda szereg instrukcji, które przyspieszają operacje multimedialne, ale nie posiada takich zdolności oprogramowywania własnych wątków jak CELL. Dlatego do uzyskania sprzętowego upscalingu Microsoft musiał zaimplementować do konsoli dodatkowy układ specjalistyczny, w celu uzyskania wydajnego algorytmu przeskalowywania obrazu.
Obie konsole posiadają kompletnie odmienne architektury, dlatego porównywanie ich mówiąc o "softwareowym" czy "hardwareowym" podejściu jest trochę nie na miejscu. Obie konsole z technicznego punktu widzenia upscaling robią "sprzętowo".