trawa

Autor Wątek: Port Royal 2  (Przeczytany 8082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanCiacho

Port Royal 2
« dnia: Czerwiec 25, 2008, 07:04:09 pm »
Port Royal 2 jest grą osadzoną w okresie tzw "Złotego Wieku Piractwa", jednak w niej zajmujemy się przede wszystkim rozwojem ekonomicznym. Pływamy w niej pod banderą jednego z czterech ówczesnych mocarstw Hiszpanii, Anglii, Francji i Holandii  rozwijając początkowo swoje miasto startowe a później inwestując w na innych wyspach innych państw tworząc poprzez automatyczne konwoje wielką ponad narodową, samowystarczalną  fabrykę dzięki której zyskujemy szacun u naszych szefów którzy zaczynają nam zlecać coraz to trudniejsze misje. Co do misji, nie ma ich dużo, powtarzają się fajne są zadania gdzie trzeba zaopatrywać miasto samemu przez jakiś okres by mogło ono zmienić narodowość, ciekawe też są poszukiwania dokumentów które "wypadły" po drodze. ale juz lekką przesadą jest plądrowanie miasta po to by odnaleźć porwanego pudla żony gubernatora.

Początki wg mnie są trudne, musimy się liczyć z każdym zakupionym towarem, a inwestycje przeprowadzamy bardzo ostrożnie bo chwilowy deficyt gotówki może się w przekształcić w notoryczny brak pieniędzy i zaciąganie nowych kredytów etc, w późniejszych fazach gry ma się tyle pieniędzy że sprzedaje się czasem poniżej kosztów produkcji, byleby wyczyścić magazyn.

Gdy już zyskamy odpowiednią wysoką rangę (zdobywa się ją nie poprzez zatapianie statków, rośnie ona wraz z ilością posiadanych i zainwestowanych w nieruchomości pieniędzy), można sobie wybrać żonkę, trzeba co jakiś czas wpaść do niej w odwiedziny, aż w końcu poprosi cię ona bys poprosił jej pape (gubernatora) o jej rękę i zorganizował ucztę, mi się uczty nie udało na czas zrobić, bo wziąłem się za inne zadanie, to mnie rzuciła i uciekła do Europy :D

Z wysoką rangą dostajemy też od wicekróla (jeden na każde państwo, gubernatorów jest więcej), misje przejęcia miast po wcześniejszym  zmniejszeniu siły jednego z narodów z którym akuratnio prowadzona jest wojna. Wojaczką zacząłem się bawić gdy już miałem kasy w cholerę, popodbijałem (a także pokojowo przejąłem) wszystkie miasta Holendrów z wyjątkiem jednego bardzo dobrze strzeżonego, gdy nadeszła wojna  z nimi zrobiłem 2 dodatkowe konwoje z ludźmi, męczyłem się z tym tylko po to by wyświetliło mi że to ostatnie miasto i się go nie da przejąć  :doubt: No a myślałem że Anglia będzie władać całymi Karaibami.


To tak pokrótce opisałem, jesli ktoś grał w tę starą grę, ale IMHO bardzo fajną, to napiszcie swoje opinie, wrażenia pytania etc


Offline Deytonus

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2008, 08:12:42 am »
Owszem, fajna. Acz kiedy już dorobimy się pierwszego kapitana, który sam potrafi handlować, gra robi się banalna. A przedtem jest uber trudna, to kombinowanie z towarami, brrr.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2008, 08:33:45 am »
Kolejny klon Sid Mayers Pirates ? ;)
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline PanCiacho

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2008, 01:00:59 pm »
Nie, raczej nie, gra jest już stara ma chyba z 5 lat (po twojej wypowiedzi można pomyśleć iż przypuszczasz że ta gra wyszła niedawno), i w niej liczy się przede wszystkim ekonomia a Sid Mayers Pirates jest bardziej grą akcji (chyba) z widokiem tpp, walką, jakąś fabułą etc.

Do Deytonus, tak masz rację gdy dorobimy się już kapitana i wskażemy mu szlak handlowy, dopiero wtedy można zabrać się za wojaczkę, bez solidnych podstaw finansowych kupowanie broni i statków jest trudne.

W pierwszym poście wspominałem o żonce, uwiodłem inną z miasta Margarita a później okazało się że mnie rzuciła i uciekła znowu z jakimś, cholera, "poszukiwaczem przygód" od siedmiu boleści :/ No co to za życie...

Offline Deytonus

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2008, 04:11:38 pm »
No niby... ale kurczę, jakoś nie cieszy mnie gra bez celu :F Nawet w nowych piratach Sida Meiera trza było rodzinkie naszą uratować. A tutaj nihil. Piaskownica.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2008, 12:44:07 pm »
Nie, raczej nie, gra jest już stara ma chyba z 5 lat (po twojej wypowiedzi można pomyśleć iż przypuszczasz że ta gra wyszła niedawno).

Nie bardzo rozumiem co to ma do rzeczy. Sid Mayers Pirates jest grą z roku 1987 ;).
W dalszym ciągu uważam Port Royale jest pewnego rodzaju "klonem" tamtego pomysłu ;)
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline PanCiacho

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2008, 05:49:42 pm »
Taki stary nie jestem!  :lol:

Myślałem że chodziło Ci o grę o tym samym tytule, ale nowszą Sid Meyer Pirates!

Jeśli tak mówisz, to wszystkie gry typu Anno, Piraci Nowego Świata, Port Royal, Piraci z Karaibów, Age of Pirates: Opowieści z Karaibów są jego klonami, owszem wszystkie te gry są podobne.

Każdy może mieć inną "szerokość" pojęcia klon, każdy może mieć inne czy wszystkie h'n's typu Titan Quest, Legend Hand of God, Sacred, DS są klonami Diablo? Czy wszystkie fps'y są klonami Doom'a? :P Trochę też wyolbrzymiam, ale bez klonów świat gier by upadł.

PS: Gry które wymieniłem wyłapywałem z pamięci w lot, więc niektóre mogą nie pasować :D

Offline husar1231

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2009, 04:49:08 pm »
Mam pytanie.. Mam misje przejecia miastsa po przez dostarczania surowców... żeby osiognoc cel miasto musi miec status kwitnąca ekonomia.. a cały czas ma nagły rozwój.. kwitnąca ekonomia pojawia sie odrazu gdy minie czas na misje...
Co mam zrobić by miasto nabrało status z nagłego rozwoju na kwitnącą ekonomie??
Prosze o pomoc

Offline PanCiacho

Odp: Port Royal 2
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 12, 2009, 08:26:03 pm »
Jeśli miasto ma osiągnąć "Kwitnąca Ekonomia", to raczej pomagamy miastu, żeby je zdobyć zazwyczaj trzeba obniżyć poziom życia mieszkańców do "Recesja"

Niemniej jednak by tego dokonać trzeba sprzedawać miastu wszystkie towary ponad stan, nie może mieć żadnego towaru na czerwono, czyli nie może mu brakować żadnego z towarów, sprzedawać miastu wszystko nawet jeśli się nam to nie opłaca.

Żeby miasto miało Recesję, należy wykupić wszystkie towary, i najlepiej blokować wejście do miasta, tak czy siak oba sposoby wymagają sporej ilości gotówki, więc jeśli nie masz jej sporo nie zaczynaj takiej misji.

 

anything