Autor Wątek: Old World Cup - czyli zabawa w starym stylu o puchar Starego Świata  (Przeczytany 1978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kostek

Old World Cup
- czyli zabawa w starym stylu o puchar Starego Świata.

Serdecznie zapraszamy do udziału w turnieju, który sięga korzeniami do starych czasów, gdy czempioni w pojedynkach jeden na jednego toczyli bój o nagrody i nieprzemijającą chwałę. Do czasów gdy Gobliny były większe...

1)   Format Turnieju
Turniej zostanie rozegrany systemem PUCHAROWYM. Gracze w fazie grupowej zostaną podzieleni na czteroosobowe grupy.  Dwóch najlepszych graczy z każdej grupy przejdzie do fazy pucharowej, gdzie będą toczyć pojedynki o przejście do kolejnych rund, aż do finału.

Turniej zostanie zgłoszony do ogólnopolskiej Ligi Warhammera jako lokalny!!!
2)   Czas i miejsce
- sklep Stary Świat Al. Wilanowska 364B (lok. U4) w Warszawie,
- zapisy trwają do 31 sierpnia,
- turniej rozpoczyna się 9 września. Rozgrywki grupowe będę odbywały się w każdą sobotę zgodnie z harmonogramem,
- czas trwania całego turnieju oraz szczegółowy harmonogram gier zostanie ogłoszony na stronie www.staryswiat.blogspot.com oraz www.staryswiat.com.pl po zamknięciu zapisów.

3)   Zgłoszenia
- zgłoszenia wraz z rozpiską prosimy wysyłać na adresy arthura@poczta.onet.pl lub kruti@op.pl
- swój udział można zgłosić również bezpośrednio w sklepie Stary Świat,
- wraz ze głoszeniem prosimy o podanie następujących danych:
1.   Imię i Nazwisko
2.   Armia
3.   Klub (opcjonalnie)
4.   Numer telefonu
5.   Adres e-mail
6.   Numer GG (opcjonalnie)

- wpisowe wynosi 0 (słownie: zero) zł.
- gracz zobligowany jest do gry jedną rozpiską przez cały turniej. Ujawnione w późniejszych bitwach jakiekolwiek zmiany w stosunku do wysłanej ze zgłoszeniem listy armii powodują automatyczną dyskwalifikację. 

4)   Zasady wystawiania armii
- limit punktowy 2250 pt.,
- obowiązują zasady Limited (patrz: http://strony.aster.pl/barbaros/)
- każda armia musi zawierać przynajmniej jednego bohatera nieczarującego (nieposiadającego magicznego poziomu, nie generującego kości magii, nieużywającego bond spelli),
- ograniczenie nie dotyczy armii Tomb Kings, w przypadku której można wystawić maksymalnie 2 Liche Prietów,
- armie Demonów mogą wystawić maksymalnie 8 poziomów magii, nadal obowiązuje konieczność wystawienia jednego bohatera nieczarującego,
- do turnieju dopuszczone są armie Hordes of Chaos z podręcznika, jak i Warriors of Chaos z White Dwarf-a,
- w turnieju nie ma wymogu pomalowanej armii jednak figurki grające na stole muszą być adekwatne do listy armii.

5)   Scenariusze
- w celu zminimalizowania wpływu scenariuszy na wyniki bitew, jak i całego turnieju wszystkie bitwy będą toczyć się zgodnie zasadami podręcznikowego Pitched Battle,
- gramy na tajne listy armii.

6)   Dodatkowe punkty hobbystyczne
- podczas fazy grupowej zostanie przeprowadzona podstawowa ocena hobbystyczna armii :


0-5 pomalowanie armii
0-2 podstawki
0-3 konwersje
0-3 WISIWG

- poza oceną hobbystyczną zostanie przeprowadzony test wiedzy składający się z 10 pytań (inny dla każdej grupy),
- uzyskane w ten sposób punkty nie będę miały wpływu na wyniki bitew, jednak w przypadku remisów punktowych będą decydowały o wyjściu z grupy i ostatecznym rankingu turnieju.

7)   Faza Grupowa
- zgłoszeni gracze zostaną podzieleni na czteroosobowe grupy (A, B, C, D… itd.), w których będą walczyć o wyjście do fazy pucharowej,
- uroczyste losowanie grup odbędzie się 2 września w Starym Świecie,
- organizator przewiduje rozstawienia graczy z czołówki LIGI oraz zwycięzców turniejów klasy Master,
- z każdej grupy wychodzi 2 graczy z największą liczbą zdobytych dużych punktów,
- duże punkty do zdobycia w bitwach liczone są zgodnie z poniższą tabelą:
Różnica   Duże Punkty
    zwycięzca   przegrany
do 249   10   10
249-499   14   6
500-999   16   4
1000-1499   18   2
1500-1999   19   1
ponad 2000   20   0
 
(komentarz: powyższa tabela została ustalona w ten sposób,  aby liczyło się przede wszystkim zwycięstwo w bitwie, dzięki czemu unikniemy sytuacji, w której gracz wygrywający trzy bitwy małą liczbą punktów nie wyjdzie z grupy)

- w przypadku równej ilości zdobytych dużych punktów o wyjściu z grupy będą decydowały dodatkowe punkty zdobyte z oceny hobbystycznej i testu wiedzy. W następnej kolejności decydować będą małe punkty zdobyte w rozegranych bitwach,
- w turnieju nie będą rozgrywane bitwy barażowe. W przypadku konieczności uzupełnia liczby graczy do minimalnej wymaganej w fazie pucharowej, decydować będzie liczba dużych punktów zdobytych przez graczy zajmujących 3 i 4 miejsca w fazie grupowej. W przypadku remisów decydują dodatkowe punkty hobbystyczne a następnie małe punkty z bitew,
- gry grupowe będą rozgrywane w soboty zgodnie z  harmonogramem w godzinach otwarcia sklepu. W przypadku nierozegrania wszystkich gier z danej grupy istnieje możliwość dokończenia ich w niedziele,
- w uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z organizatorem, istnieje możliwość rozegrania gier grupowych w innym terminie, jednak nie później niż w przeciągu tygodnia od wyznaczonej daty dla danej grupy,
- gdy gracz nie rozegra wszystkich gier w fazie grupowej to w przypadku rozegrania dwóch meczów zawodnik, z którym dany gracz nie grał automatycznie otrzymuje wygraną 16–0. Gdy rozegra tylko jeden mecz to automatycznie jest dyskwalifikowany z turnieju a wynik meczu jest anulowany i nie liczy się do rankingu w danej grupie. O wyjściu decydują wyłącznie rozegrane bitwy pomiędzy pozostałymi zawodnikami w grupie.


8.)   Faza pucharowa
- gracze po zakończeniu fazy grupowej są dobierani w pary i turniej od tej pory toczy się systemem pucharowym, gdzie przegrywający odpada a zwycięzca przechodzi do kolejnej rundy,
- zasady parowania: gracz z pierwszej grupy zajmujący 1 miejsce toczy pojedynek z graczem zajmującym 2 miejsce z ostatniej grupy. Gracz zajmujący 1 miejsce w ostatniej grupie toczy walkę graczem, który zajął 2 miejsce z pierwszej grupy. To samo dotyczy kolejnych grup,
- pojedynek zostaje wygrany jeśli jedna ze stron uzyska na koniec bitwy przewagę minimum 300 małych punktów,
- w przypadku, gdy gra nie zakończy się wygraną jednej ze stron w regulaminowych 6 turach, gracze rozgrywają turę 7. Jeśli również ona nie przyniesie rozstrzygnięcia to, za zgodą obu graczy odbywa się kolejna 8 tura. W przypadku braku zwycięzcy bitwa zostaje powtórzona.

9)   Końcowe wyniki
- gracze, którzy odpadli z fazie grupowej zostaną sklasyfikowani na podstawie zdobytych dużych punktów. W przypadku takiej samej ilości decydują punkty hobbystyczne i dalej zdobyte małe punkty,
- ponad nimi w rankingu będą dopisywani gracze odpadający w kolejnych fazach pucharowych sklasyfikowani na podstawie zdobytych małych punktów z bitew w danej rundzie. W przypadku takiej samej ilości małych punktów o miejscu w rankingu decydują punkty hobbystyczne.
- gracze, którzy odpadną w półfinałach będą mogli rozegrać dodatkowy mecz o 3 miejsce o ile wyrażą taką wolę
- zwycięzcą turnieju zostanie osoba, która wygra wszystkie bitwy fazy pucharowej.


10)    Dodatkowe informacje
- szczegółowe wyniki bitew oraz aktualny ranking będą publikowane na stronach www.staryswiat.blogspot.com, oraz www.staryswiat.com.pl
- podczas turnieju zostanie wybrana najładniejsza armia, dla której przewidziana jest dodatkowa nagroda,
- zachęcamy uczestników do pisania raportów bitewnych z rozegranych pojedynków i przesyłania ich na adres staryswiat@staryswiat.com.pl Najciekawsze raporty zostaną opublikowane na tronie internetowej a autor najlepszego dodatkowo nagrodzony.


Serdecznie zapraszamy do udziału w turnieju. Gwarantujemy wzorową organizację, terminowość, niezapomniane emocje oraz wyśmienitą zabawę.
Organizator przygotował atrakcyjne nagrody dla zwycięzców.
Horn and hoof, power is there. Not feeble smoothskin, clumsy greenskin, wicked elf-swine. Gor is strong. Gor is true. Gor shall kill all, slay all for the gods!" - Beastlord Gorthor.