trawa

Autor Wątek: Macki Wojny 2008 Łódź 13-14 grudnia 2008  (Przeczytany 14044 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline b_sk

Macki Wojny 2008 Łódź 13-14 grudnia 2008
« dnia: Listopad 28, 2008, 09:13:09 am »
Sponsor Główny:


Strona Turnieju:
http://master.osmiornica.info

Klub Gier Bitewnych "Ośmiornica Łódzka" zaprasza na Turniej Warhammera Fantasy Battle klasy master "Macki Wojny 2008".
[size=18]
1. Czas i miejsce:
[/size]
13-14 grudnia 2008 roku w Liceum Ogólnokształcącym nr 4 przy ul. Pomorskiej 16 w Łodzi.
Na miejscu nocleg na sali gimnastycznej (ograniczona ilość materacy zostanie udostępniona), prysznice z ciepłą wodą również dostępne.
W czasie turnieju czynny będzie bufet, oraz zapewniony będzie dostęp do uznanych dostawców pożywienia. Szkoła znajduje się kilkadziesiąt metrów od ul. Piotrkowskiej, więc większość "turniejowego jedzenia" (pizza, chińskie, McDonald, restauracja dla bardziej wymagających) w zasięgu ręki

[size=18]2. Format:[/size]
Zaliczony do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej jako klasa Master.
Jest to turniej parowy, limit punktów to 2000 + 1000, lub 3000 punktów dla jednej armii.

W trakcie turnieju każdy z sojuszów rozegra 4 bitwy na stołach 72" x 48". Oprócz tego odbędą się Ocena Hobbystyczna oraz Test Wiedzy o Świecie i Zasadach WFB.

Obowiązują zasady 7 edycji Warhammer Fantasy Battle oraz najnowsze uściślenia sędziowskie

Rozpiski jawne. Turniej rozgrywany będzie systemem szwajcarskim.

W trakcie turnieju można grać jedynie armiami w pełni pomalowanymi. Proxy są niedopuszczalne.

[size=18]3. Zgłoszenia:[/size]
Koszt uczestnictwa w turnieju wynosi X PLN za osobę lub X PLN w przypadku gdy gra tylko 1 osoba.

Pary, które nadeślą na adres b_sk@o2.pl rozpiski (w formacie .txt lub .rst) swych armii najpóźniej do dnia 07.12.2007 r. otrzymają 2 punkty do punktacji całkowitej turnieju.

Zgłoszenia powinny być przygotowane wg następującego formatu:
1. ID gracza (http://www.adeon.livenet.pl/players.php)
2. Imię
3. Ksywka
4. Nazwisko
5. Armia
6. Klub
7. Miasto
+
Rozpiska

[size=18]4. Kompozycja armii:[/size]
-Nie wolno łączyć ze sobą różnych armylistów tej samej armii, np Eshin+Skaven
-Obowiązują zasady Balancing Patcha: http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
-Obowiązują lekko zmienione zasady (dostosowane do 2000+1000/3000) formatu Restricted:

Armia 2k:

Jednostki core: Żadna z armii nie może powtórzyć oddziału core więcej, niż trzy razy, z wyjątkiem niestrzelającej, rankowej piechoty oraz piechoty posiadającej zasadę "raiders".
Jednostki special: Żadna z armii nie może posiadać więcej, niż dwóch takich samych jednostek special. Armia może posiadać trzy takie same jednostki special, pod warunkiem, że nie będzie posiadała ani jednej jednostki rare.
Jednostki rare: Żadna z armii nie może powtórzyć jednostki rare. Armia może powtórzyć jednostkę rare, jeżeli nie będzie powtarzała żadnej jednostki special.

High Elves: W przypadku HE, żadna armia nie może wziąć trzech i więcej takich samych jednostek rare, chyba, że gracz nie powtórzy ani jednej jednostki special - w tym wypadku może wziąć do czterech takich samych jednostek rare.
Dark Elves: Ring of Hotek w rozpisce odejmuje 6 DD od limitu kości, które moSna wykorzystywać w fazie magii przez cała bitwę. 
Skaven: Ratling 0-3
Lizardmen: Skinki z blow pipe i skinki z javelinami liczą się jako różne oddziały core

Armia 1k:

Bohaterowie: Można wystawić maksymalnie dwóch bohaterów (Bretonnia może dodatkowo wystawić BSB)
Jednostki core: Żadna z armii nie może powtórzyć oddziału core więcej, niż dwa razy, z wyjątkiem niestrzelającej, rankowej piechoty oraz piechoty posiadającej zasadę "raiders".
Jednostki special: Żadna z armii nie może powtórzyć jednostki special. Armia może powtórzyć jednostkę special, pod warunkiem, że nie będzie posiadała ani jednej jednostki rare.

High Elves: Można zdublować jednostkę special lub rare.
Dark Elves: Ring of Hotek w rozpisce odejmuje 6 DD od limitu kości, które można wykorzystywać w fazie magii przez cała bitwę. 
Skaven: Ratling 0-2
Lizardmen: Skinki z blow pipe i skinki z javelinami liczą się jako różne oddziały core

Armia 3k:

Bohaterowie: Nie można powtórzyć więcej niż trzy razy tego samego typu herosa. Można wystawić jednego lorda.
Jednostki core: Żadna z armii nie może powtórzyć oddziału core więcej, niż trzy razy, z wyjątkiem niestrzelającej, rankowej piechoty oraz piechoty posiadającej zasadę "raiders".
Jednostki special: Żadna z armii nie może posiadać więcej, niż dwóch takich samych jednostek special. Armia może posiadać trzy takie same jednostki special, pod warunkiem, że nie będzie posiadała ani jednej jednostki rare.
Jednostki rare: Żadna z armii nie może powtórzyć jednostki rare. Armia może powtórzyć jednostkę rare, jeżeli nie będzie powtarzała żadnej jednostki special.

High Elves: W przypadku HE, żadna armia nie może wziąć trzech i więcej takich samych jednostek rare, chyba, że gracz nie powtórzy ani jednej jednostki special - w tym wypadku może wziąć do czterech takich samych jednostek rare.
Dark Elves: Ring of Hotek w rozpisce odejmuje 6 DD od limitu kości, które moSna wykorzystywać w fazie magii przez cała bitwę. 
Skaven: Ratling 0-3
Lizardmen: Skinki z blow pipe i skinki z javelinami liczą się jako różne oddziały core

Obie armie:

Armaty DoW:
Maksymalnie jedna armata DoW na sojusz.

Kostki power:
Żaden sojusz nie może wykorzystać więcej niż 15 PD w ciągu jednej fazy magii. Ten limit jest mniejszy o jeden (przez całą bitwę) za każdy przedmiot/zdolność w rozpisce dającą znaczący bonus przy czarowaniu (patrz poniżej). Pierwszy bound spell użyty w fazie magii jest liczony jako jedna użyta PD, każdy następny bound spell liczy się jako 2 PD. 
Przedmioty/zdolności zmniejszające ilość używalnych PD o 1 (ZA SZTUKĘ!) to:
Wszystkie dokupione na bohaterach przedmioty  i zdolności, które pozwalają magowi na wybieranie czarów bez losowania, dające znajomość całego lore’a, dające bonus +1 lub więcej do prób rzucenia czaru, oraz przedmioty/zdolności wykupione przez magów pozwalające im przerzucić kości użyte do czarów.

Kostki dispel:
Żadna armia nie może wykorzystać więcej niż 15 DD w ciągu jednej fazy magii. Ten limit  jest mniejszy o jeden (przez całą bitwę) za każdy przedmiot/zdolność w rozpisce dającą  znaczący  bonus  do  obrony  antymagicznej  (patrz  poniżej). Do tego limit ten zmniejsza się o jeden za pierwszy dispel scroll w  rozpisce i o dwa za każdy następny dispel scroll w rozpisce. Kości z Magic Resistance nie wliczają się w ten limit.
Przedmioty/zdolności zmniejszające ilość używalnych DD o 1 (ZA SZTUKĘ!) to:
Wszystkie dokupione na bohaterach przedmioty i zdolności, które dodają +1 lub więcej do rzutów na rozpraszanie czarów lub przedmioty/zdolności wykupione przez magów pozwalające przerzucić kości
użyte do  rozpraszania czarów. Wszystkie dokupione zdolności/przedmioty wpływające na miscast u przeciwnika (powodujące miscast lub go ułatwiające, pozwalające modyfikować rzuty na tabeli miscast itd.) 

Dodatkowe zasady obowiązujące w trakcie turnieju:

1) Obowiązuje jeden rzut strona/zaczynanie
1) Oddziały nie biorą panik od oddziałów sojuszniczych (z drugiej armii)
2) Nie można rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. efektów czarów rzuconych przez sojusznika.
3) Pula bazowych kości mocy i rozproszenia jest wspólna dla obydwu armii.
4) Przedmioty magiczne w armiach nie mogą się powtarzać (wyjątek dispel scrolls i power stones itp.).
5) Zabicie generała pojedynczej armii na 3000 punktów jest warte dodatkowe 150 VP, zaś w przypadku sojuszu generał większej armii jest wart dodatkowe 100 VP, a generał mniejszej 50 VP.



[size=18]5. Plan czasowy:[/size]

Sobota:
09.00-10.00 - zapisy i rejestracja
10.00-14.00 - I bitwa
14.00-15.00 - przerwa
15.00-19.00 - II bitwa

Niedziela:
08.30-12.30 - I bitwa
12.30-16.30 - II bitwa
17.00 - zakończenie turnieju



[size=18]6. Scenariusze:[/size]
Na początku bitwy obowiązuje 1 rzut, wygrana oznacza wybór strona/zaczynanie, zwycięzca wystawia pierwsze oddziały (po jednym z sojuszu)
Bitwy trwają 6 rund.

Scenariusz nr 1 ( posłańcy) :

Każda z armii posiada 3 posłańców . Posiadają oni broń ręczną, niewrażliwość na Strach, Terror i Panikę, Magiczną Ochronę przeciw wszelkim ranom zadanym poza Walką Wręcz na 4+. Nie powodują wyzwolenia Fanatyków, reakcji Szału, braku marszu jednostek przeciwnika itp. Posłańcy nie mogą z własnej woli zaatakować jednostki przeciwnika, ale zaatakowani mają normalne reakcje na szarże i walczą normalnie.
Każdą z dłuższych krawędzi pola bitwy dzieli się na 3 równe części. W przypadku opuszczenia pola boju przez posłańca środkową częścią tak wyznaczonej krawędzi przy strefie rozstawienia się przeciwnika - gracz otrzymuje 400 Punktów Zwycięstwa. W przypadku opuszczenia którąkolwiek z bocznych: 200 Punktów Zwycięstwa za każdego posłańca. Nie otrzymuje się punktów za opuszczających pole bitwy posłańców w wyniku ich ucieczki!
W tym scenariuszu nie liczy się Punktów Zwycięstwa za zdobycie ćwiartek stołu.
Każdy z posłańców jest umieszczony na podstawce 20x20 lub 25x25 mm (zależnie od rasy) i posiada profil:
R - WW - ZS - S - WT - Ż - I - A - ZP
5 --- 3 ----3 ----3 ---3 ---2 - 4 - 1 --8
Należy zaopatrzyć się we własne figurki posłańców.
-Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie swojego Lasu.

Scenariusz nr 2 (zdobycz) :
Generałowie obu armii mają zamiar zająć pole bitwy i będą dążyć do tego by przeciwnik je opuścił.
Należy ustawić znacznik celu na samym środku stołu. Gra podlega następującym zasadom:
-na końcu gry, gracze muszą zsumować Siłę Jednostki wszystkich oddziałów znajdujących się w całości na obszarze 4" od znacznika celu oraz połowę Siły Jednostki oddziałów znajdujących się częściowo w obszarze 4" od znacznika celu. Gracz, który będzie miał większą sumę Sił Jednostek otrzyma dodatkowe 500 Punktów Zwycięstwa,
-Każdy nieprzejęty sztandar, w tym sztandar armii, w oddziałach znajdujących się w całości lub częściowo w obszarze 4" od znacznika celu zwiększa Siłę Jednostki o +10,
-w tym scenariuszu nie liczy się Punktów Zwycięstwa za zdobycie ćwiartek stołu.
-Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie swojego Lasu.

Scenariusz nr 3 (na ziemi wroga) :
Na koniec gry, za posiadanie przynajmniej jednego oddziału o US 5 na ćwiartce przeciwnika otrzymujemy 200 punktow, za zajęcie ćwiartki przeciwnika otzrymujemy 400 punktów, nie otrzymujemy punktów za własne ćwiartki.
-Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie swojego Lasu.

Scenariusz nr 4. (bój spotkaniowy)
-Leśnym elfom przysługuje wystawienie własnego lasu.



[size=18]7. Punktacja bitew[/size]
0-250 10-10
251-500 11-9
501-750 12-8
751-1000 13-7
1001-1250 14-6
1251-1500 15-5
1501-1750 16-4
1751-2000 17-3
2001-2250 18-2
2251-2500 19-1
ponad 2501 20-0

[size=18]8. Test wiedzy i ocena hobbystyczna[/size]

Test Wiedzy

W trakcie wolnych chwil podczas turnieju odbędzie się Test Wiedzy o Świecie i Zasadach Warhammera. 12 pytań, na które będzie trzeba odpowiedzieć w ciągu 10 minut. Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt.
Pytania będą zawsze zawierały tylko 1 poprawną odpowiedź.

Ocena malowania

Oceniamy każdą armię z sojuszu oddzielnie, a następnie wyciągamy z tego średnią.
!!!Uwaga, każdy model uznany przez sędziego za proks/"ulep z plasteliny"/"świecący srebrem tudzież plastikiem" będzie zdjęty ze stołu i będzie skutkował odjęciem jednego punktu od wyniku oceny malowania sojuszu

0-5 malowanie
0-cała armia pobazgrana
1-część armii starannie reszta pobazgrana
2-cała armia pomalowana starannie
3-cała armia starannie pomalowana/wycieniowana
4-cała armia starannie pomalowana/wycieniowana w jednym klimacie
5-coś więcej niż punkt czwarty

0-2 podstawki
0-wszystkie podstawki zrobione
1-wszystkie podstawki zrobione starannie
2-wszystkie podstawki zrobione starannie i w jednym klimacie

0-2 traye
0-brakuje trayów
1-są wszystkie traye
2-są ładne traye pasujące do podstawek

0-4 WYSIWYG
4-Jest pełen WYSIWYG
Odejmujemy po punkcie za każdy oddział/herosa nie spełniajęcych zasady WYSIWYG

0-2 Unikatowość
Fajnie i z pomysłem zrobione konwersje, scratchbuildy, freehandowe sztandary, czy oddziały/modele ze starszych edycji
1-przynajmniej 5 modeli łapiących się pod tą kategorię
2-przynajmniej 15 modeli łapiących się pod tą kategorię
Uwaga! Konwersje na siłę w celu otrzymania punktów za takowe na turnieju tak samo jak i wszelkiej maści konwulsje nie będą punktowały
 
0-1 WOW
wg uznania sędziego za coś naprawdę wypaśnego

W trakcie turnieju można zdobyć maksymalnie:
80 punktów z bitew + 16 za malowanie +2 za rozpiskę + 12 za test wiedzy, w sumie 110 punktów.

[size=18]9. Kontakt[/size]
Pytania dotyczące turnieju kierować (w tym dotyczące dojazdu i zakwaterowania) do:
b_sk@o2.pl
tjardzio@gmail.com


Sponsor Główny:


Strona Turnieju:
http://master.osmiornica.info
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2008, 09:51:49 am wysłana przez JJ »
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline nozykny

Odp: Macki Wojny 2008 Łódź 13-14 grudnia 2008
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2008, 05:23:42 pm »
Bylem, było bardzo fajnie czekam na następną edycje:)

Offline Robson

Odp: Macki Wojny 2008 Łódź 13-14 grudnia 2008
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2019, 10:41:00 am »
data pomylona o 11 lat wtf