Autor Wątek: miecz  (Przeczytany 2795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JOnasz17

miecz
« dnia: Grudzień 27, 2008, 12:00:57 pm »
jaki miecz jest lepszy 3k+2 czy 2k+3 czy 1k+4 ???

Offline Antaran

Odp: miecz
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2008, 12:06:54 pm »
3K+2 = trzy rzuty kostką sześciościenną - czyli może być min. 3x1=3, albo maksymalnie 3x6=18. Do tego dodajesz "plusik" i wychodzi, że masz broń 5-20pkt.

2K+3 = dwa rzuty kostką sześciościenną - czyli może być min. 2x1=2, albo maksymalnie 2x6=12. Do tego dodajesz "plusik" i wychodzi, że masz broń 5-15pkt.

1K+4 = jeden rzut kostką sześciościenną - czyli może być min. 1x1=1, albo maksymalnie 1x6=6. Do tego dodajesz "plusik" i wychodzi, że masz broń 5-10pkt.

Odpowiedź nasuwa się sama... :D


Offline JOnasz17

Odp: miecz
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2008, 12:09:09 pm »
dzieki

Offline JOnasz17

Odp: miecz
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2008, 12:25:09 pm »
acha jeszcze jedno
miecz 1k+5 i tarcza(-2/5) czy miecz dwuręczny 2+4 (0/0)

Offline Antaran

Odp: miecz
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2008, 03:34:29 pm »
To już zależy co postać lepiej "obsługuje" lub jak chcesz ją w grze wykorzystać. Postać mająca więcej punktów na miecze dwuręczne powinna takowych używać, no chyba że chcesz ją przekwalifikować na miecz jednoręczny i tarczę. Wtedy dodać trzeba skill "walka z tarczą" i dodawać punkty do walki mieczem jednoręcznym.

Offline JacoXP

Odp: miecz
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2008, 06:23:26 pm »
Dobrze jest tu spojrzeć na współczynnik ataku WA (przy chłopku, z lewej u dołu). Im wyższy, tym większe prawdopodobieństwo zadania obrażeń. Wynika to bowiem z zależności WA - WU (współczynnik uniku) przeciwnika, lub jeśli jest mały, to WP (współczynnik parowania). Jeśli twój atak jest większy od uniku/parowania wroga - masz trafienie. Potem liczy się rzut na ilość obrażeń - zależny od (broni) minus(pancerz przeciwnika) w którymś z ośmiu pól pancerza - głowa, pierś, brzuch, plecy, 2xręce, 2xnogi, (gdzie trafisz losuje rzutem komputer). Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej w teorii, bo każda broń ma inną możliwość ataku konkretnych pancerzy. Obrażenia dzielą się bowiem na kłute, cięte, obuchowe i coś tam jeszcze. I tak mieczem lub piką lepiej przejdziesz przez kolczugę, ale gorzej przez pełną płytę... Na szczęście to już losuje sobie komputer, a nie jak w papierowych rpg - gdzie trzeba na wszystko rzucać kością.
Upraszczając jednak ścieżkę - masz np. miecz 3k+2. Czyli możesz zadać od 5 do 20 obrażeń. Jeśli pancerz wroga ma np. w każdym polu 5, to zadasz od 0-15 obrażeń. Z kolei przy broni 2k+4 dla przykładu masz od 6 do 16. Czyli przy tym samym pancerzu - 1-11. Wydawać by się więc mogło, że 2k będzie lepsze. Ale im większa siła postaci, tym broń zadaje więcej obrażeń. Większość bowiem ma modyfikator siły. W opisie broni jest pod 2k+4 podane np. (13/3). To oznacza, że mając siłę 13 zadasz 2k+4. Ale już mając siłę 16 (13 powiększone o 3), zadasz 2k+5, a przy sile 19 - 2k+6.

Oczywiście jeszcze jest szansa na cios krytyczny (też losuje komputer). Wtedy np. zadaje się obrażenia x2 lub x3 - zależnie od broni i siły. Jest też możliwość wyuczenia się strzału/ciosu precyzyjnego/snajperskiego, gdzie obrażenia zadawane są niezależnie od pancerza (trafiasz w oko :)).


Mam nadzieję, że to zrozumiałe :)

Offline JOnasz17

Odp: miecz
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2008, 06:47:08 pm »
DZIEKI BARDZO  :D