Witam, zaczynam grę i mam kilka pytań odnośnie drużyny, a dokładniej odnośnie rozdzielenia punktów.
Ja - Wojownik
Rhulana
Gladys
Forgrimm
Ja - WojownikUmiejętności bojowe:Zwarcie - Miecze - ma wysoki współczynnik na początku + premia do mieczy
Zwarcie - Miecze dwuręczne - tutaj pierwsze pytania: czy premia do mieczy działa także na miecze dwuręczne? I czy warto rozwijać tą umiejętność, czy lepiej walczyć całą grę z mieczem 1-ręcznym + tarczą?
I jeszcze jedno pytanie do umiejętności bojowych: wymaksować WA czy WP?
Umiejętności fizyczne:Siła woli - ładujemy na maksa, wiadomo czemu
Percepcja - zastanawiam się, czy warto mu coś w percepcje pakować, skoro Rhulana ją rozwija
Umiejętności natury:Nie rozwijam
Umiejętności wiedzy:Leczenie zatruć - tutaj podstawowe pytanie: Warto komukolwiek inwestować w Leczenie zatruć, czy opierać się tylko na Gladys?
Leczenie ran - podstawowo ma 4 (3 jak zmniejszymy na początku), czy warto rozwijać? czy oprzeć się na Gladys + Rhulanie (opcjonalnie, czytaj niżej)?
Umiejętności społeczne:Etykieta - 6
Natura ludzka -1
Gadanina -2
I następne pytanie
Czy rozwijać u niego umiejętności społeczne, czy rozwijać je u Gladys, która ma je na wysokim poziomie? Ale z 2giej strony, Gladys może zabraknąć pkt na magię
Umiejętności rzemieślnicze:Alchemia - czy warto iść w alchemię? Jeśli tak - powiedzcie mi, a wojownik będzie alchemistą
RhulanaUmiejętności bojowe:Dystans - Łuk - tutaj chyba nie mam się co rozpisywać, ktoś musi bić z dystansu
Umiejętności fizyczne:Siła woli - ładujemy na maksa, wiadomo czemu
Percepcja - tutaj się zastanawiam, ale chyba warto mieć jedną postać z rozwiniętą percepcją do wykrywania pułapek (chyba, że innym też się przyda, to mnie poprawcie)
Umiejętności natury:Wiedza o zwierzętach - na maksa, do obierania ze skór różnej dziczy
Zielarstwo - tutaj się zastanawiam czy rozwijać: jeżeli jedna z postaci ma mieć alchemię, to chyba warto, a czy warto, jeśli nikt nie ma alchemii?
Przetrwanie - tutaj też chyba można rozwinąć na maksa by dostrzec zwierzynę i różne inne potwory
Pułapki - zastanawiam się, czy warto inwestować coś w pułapki, czy lepiej rozdać pkt w inne umiejętności? Przyda się pomoc
Umiejętności wiedzy:Leczenie zatruć - tutaj podstawowe pytanie: Warto komukolwiek inwestować w Leczenie zatruć, czy opierać się tylko na Gladys?
Leczenie ran - podstawowo ma 6, i jest to chyba jedyna postać, u której warto rozwijać tą umiejętność (na wypadek, jakby Gladys padła a trzeba by było kogoś uleczyć)
Umiejętności społeczne:Nie rozwijam
Umiejętności rzemieślnicze:Łuczarz - do robienia łuków i strzał, oraz pułapek (na sprzedaż i ewentualnie do zastawiania)
Rozbrajanie pułapek - skoro ma wysoką percepcję, niech ją wykorzysta
Też nie wiem, czy warto cokolwiek w to inwestować.
GladysUmiejętności bojowe:Zwarcie - Szable/Broń szermiercza (nie pamiętam co tam miała) - raczej nie ma sensu rozwijania tych umiejętności (chyba), no ale jak zostaną pkt i nie będę miał co zrobić to rozwinę
Umiejętności fizyczne:Kradzież kieszonkowa - skłaniałbym się jedynie do poszerzania tej umiejętności, jednakże nie wiem czy jest sens?
Umiejętności natury:Nie rozwijam
Umiejętności wiedzy:Cwaniactwo - nie wiem czy rozwijać, czy nie
Wiedza tajemna - rozwijam maksymalnie
Umiejętności społeczne:Uwodzenie -
Etykieta -
Targowanie -
Natura ludzka -
Gadanina -
I Pytanie, które padło wcześniej: Rozwijać je u Gladys, czy swojego wojownika?
Umiejętności rzemieślnicze:Alchemia - jedynie to mi nasuwa się na myśl, ale alchemię chyba lepiej dla Wojownika zostawić.
ForgrimmUmiejętności bojowe:Zwarcie - Topory i buławy - ma wysoki współczynnik na początku + premia do toporów i buław
Zwarcie - Dwuręczne topory i buławy - i to samo pytanie, co przy wojowniku: czy premia działa także na dwuręczne, i czy warto iść w broń 2ręczną, czy tarcza + broń 1dnoręczna?
I podobne pytanie z WA/WP
Umiejętności fizyczne:Siła woli - ładujemy na maksa, wiadomo czemu
Krasnoludzki nos - tutaj mogę, ale nie muszę ładować maksymalnie, przecież są poradniki
No, ale żeby nie było, dajemy maks punktów
Umiejętności natury:Nie rozwijam
Umiejętności wiedzy:Leczenie zatruć - to samo pytanie: Warto komukolwiek inwestować w Leczenie zatruć, czy opierać się tylko na Gladys?
Umiejętności społeczne:Nie rozwijam
Umiejętności rzemieślnicze:Kowalstwo - warto mieć kowala
To by było na tyle, proszę o porady dotyczące mojej drużyny: wady/zalety, jakieś propozycje. Mile widziani gracze, którzy przeszli grę kilka razy.