ad1. Jedyną różnicą przy wykorzystaniu broni szermierczej jest fakt,że nie ma potrzeby szczególnie nastawiać się na rozwój siły z racji niskiego wpływu tego czynnika na obrażenia.Poza tym cechy związane ze skutecznością w walce,a więc poprawiające BWA,BWP rozwijasz normalnie. Jeśli chodzi o magię,to tu trudno powiedzieć,jakie cechy mogą mieć znaczenie (czary korzystają z różnych atrybutów),jedyny wyjątek to podpakowywanie Energii Astralnej.Tyle mogę powiedzieć na podstawie dostępnych danych,konkrety to sprawa indywidualna.
ad2. O ile zgadzam się,że zostawienie Rhulanie zbroi amazonek to dobry pomysł,to muszę zauważyć,że w ramach dyskusji doszliśmy do tego,że przy 3 wrogach zwyczajnie dostaje się już bęcki i nic nie pomoże. Jedynie przypadek silnych stworów jest uzasadnieniem dla utrzymywania wysokiej zdolności uników przy walce z tarczą.
ad3. Jeśli chcesz czarować,smoczy pancerz to najlepsze rozwiązanie. On + magizbroja da Ci więcej niż jakikolwiek inny pancerz. No chyba że masz ochotę na zabawę w ciągłe zmienianie pancerza (smoczy by rzucić magizbroję,inny do walki).
Byłbym zapomniał - skoro walczysz bronią dwuręczną,to brak kar ze strony pancerza mocno Ci się przyda,chociażby dla obrony przez dystansowcami (masz tylko uniki).