trawa

Autor Wątek: Kwestia zasad?  (Przeczytany 402001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Obi-1

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 05, 2003, 10:41:56 am »
Cytat: "Bracchus"

Pytanie : ok, zgadzam sie, a co ze smokami i np. manticorami? To sa przecierz Large Target, one widzą wszystko niemalże do szarży( oprócz oddziałów zasłoniętych przez lasy, góry, domy, wieże...itd...itd..)  i przekierować szarzę na oddział który się nie widziało to jest raczej duży problem. Jeżeli ktoś mi pomoże wielkie dzięki :)


Szczerze powiem ze pewnosci nie mam , ale ja traktowlbym je (te duze istoty) normalnie  tzn. jesli oddzial ucieka  a za nim odslania sie kolejny to moze zrobic redirecta mimo iz moglby to zrobic i wczesniej...
Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi bo pisze to "na chlopski rozum"... 8)

Cytat: "Bracchus"
Kolejne pytanie : gram Dark Elfami  :death: i deklaruje szarżę Coldami na oddział przeciwnika ( np. na szybką kawalerię ) , ona odpowiada na szarżę Flee, a ja nie zdaję głupoty i poruszam  się do przodu pół ruchu Coldów. Teraz pytanie : czy odpowiedż na szarżę powinna być po teście na głupotę ( gdyż w przypadku zdania tego testu szarża jest udana ), czy też odpowiedż na szarżę jest zaraz po zadeklarowaniu szarży??


Stupida zdajesz na poczatku tury... (przed deklaracja!!!!!)
Jesli zdasz - szarzujesz normalnie - przeciwnik norm. ucieka...
Jesli nie to ruszasz sie 1/2M (ale to jest traktowane jako "compulsory move" nie jako szarza... - przeciwnik nie ma reakcji nawet jesli ta 1/2M starcza Ci abys w cos wjechal....)

Cytat: "Bracchus"
Kolejne pytanie : oddział Coldów wypadł za stół z powodu niezdanej głupoty. Czy wraca w następnej turze i czy może od razu szarżowac??


Wraca... tak jak "pursuit off the table" , nie moze szarzowac...

Cytat: "Bracchus"
Kolejne pytanie : Vampire Lord linii Blood Dragon ma na sobie talisman Crown of the Damned ( ward 4+ oraz musi przechodzić test na głupotę na początku tury ) . Czy w przypadku nie zdania głupoty Lord porusza się połowe ruchu do przodu ( jak nie był w walce) , czy tez rzuca się kością i traci połowę ataków , gdyż jest to nieparzysta liczba modeli, tak jak dla oddziału np. Coldów,  oraz czy może rzucać czary??[/guote]

Jak jest w walce - traci ataki...
Jesli nie - idzie 1/2M do przodu...
Sprecyzuj pytanie bop nie wiem czy zrozumialem dobrze....
Nie rzuca czarow jesli nie zdal stupida...

Cytat: "Bracchus"
Kolejne pytanie : strzelając Bolt Throwerem jednym strzałem, lub jakimkolwiek działem lub stone throwerem, w przypadku kiedy strzała leci przez ranki, to czy sciąga wszystko co jest w lini prostej , czy też sciąga max. 1 model w ranku??, gdyż może się zdarzyć sytuacja gdzie strzała przelatuje przez dwa modele w przerwszym rzędzie i dwa modele w drugim rzędzie.

1 model za rank!!!!

Cytat: "Bracchus"
Kolejne pytanie : czy jeżeli szarżuje na oddział i sciąłem cały pierwszy rząd a nie deklarowałem oddzielnego uderzenia w Championa, to czy on póżniej oddaje, czy też liczy się jako rank-and-file ( lub cos w tym stylu  :wink: . W przypadku Sztandarowego nie ma problemu, gdyż nie trzeba deklarować oddzielnego uderzenia gdyż jeżeli padnie to kolejny koleś z tyłu bierze sztandar i podnosi, podobnie jest z Muzykiem.

Ataki w championa musisz deklarowac osobno , inaczej odda... 8)

uff...
ay The Force  Be With You !!!!!

Offline Sony

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2003, 10:43:15 am »
Kolejne pytanie : gram Dark Elfami  i deklaruje szarżę Coldami na oddział przeciwnika ( np. na szybką kawalerię ) , ona odpowiada na szarżę Flee, a ja nie zdaję głupoty i poruszam się do przodu pół ruchu Coldów. Teraz pytanie : czy odpowiedż na szarżę powinna być po teście na głupotę ( gdyż w przypadku zdania tego testu szarża jest udana ), czy też odpowiedż na szarżę jest zaraz po zadeklarowaniu szarży??

NAJPIERW testujasz głupotę POTEM deklarujesz szarżę, jak nie zdasz głupoty nie ma szarży tylko się ruszasz 3,5 cala do przodu, jak TYM ruchem wjedziesz we wroga to jest to szarża ALE połowa twoich modeli nie walczy.  Odpowiedź na szarżę jest po zadeklarowaniu szarży.

Kolejne pytanie : oddział Coldów wypadł za stół z powodu niezdanej głupoty. Czy wraca w następnej turze i czy może od razu szarżowac??

Oddział jest traktowany jak wracający z pogoni na początku twojej rundy testujesz głupotę jak zdasz robisz normalny ruch ALE nie szarżę, jak niezdasz patrz wyżej.

Kolejne pytanie : Vampire Lord linii Blood Dragon ma na sobie talisman Crown of the Damned

Jak nie zda to rusza się do przodu z połową ruchu, ma połowę ataków ZAOKRĄGLANĄ W DÓŁ - na swoją niekożyść.

Pytanie : ok, zgadzam sie, a co ze smokami i np. manticorami? To sa przecierz Large Target, one widzą

Patrz mój post wyżej ABLE TO CHARGE nie oznacza WIDZIEĆ TYLKO BYĆ ZDOLNYM - jak nie mogłeś się dostawić, wykręcić itp. to możesz robić redirecta, WIDZENIE CELU NIE MA TU NIC DO RZECZY, chodzi o MOŻLIWOŚĆ wykonania poprawnej szarży. Kiedy robisz redirect : kiedy nie jesteś w stanie zaszarżować na cel PRZED ucieczką pierwszego celu szarży. Jak to sprawdzić nie ruszając modeli sprawdzasz czy możesz wykonać szarżęna drugi cel czy nie, jak nie to możesz, w przypadkach spornych zakłada się że możesz robić redirect.

Kolejne pytanie : czy jeżeli szarżuje na oddział i sciąłem cały pierwszy rząd a nie deklarowałem oddzielnego uderzenia w Championa, to czy on póżniej oddaje, czy też liczy się jako rank-and-file

Jak nie deklarowałeś że bijasz w championa to oddaje, jak zadeklarujesz że bijasz po championie to nadmiarowe rany przechodzą na oddział - wyjątek to challenge kiedy to obowiązują zasady overrkill (rany modelu + 5).

Offline Kweethul_drugi

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 05, 2003, 10:46:02 am »
No, dobra...

od pewnego czasu (tzn. od kiedy Sadow wyjechał na wakacje i zostawił Rulebooka u siebie na kom... eee... w domu :D ) dręczy mnie jedno pytanie:

Czy shield+ hv. armour daje -1 do M, czy nie?
Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to czy chaos/gromril/dupaq armor z shieldem też daje -1 M?
Co to jest Bractwo Św. Jerzego? Skąd komp wie, że jestem kawalerem???

-Bo to Matrix...

NA POHYBEL POLIGOTOM!!!

Offline Jaskier

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 05, 2003, 12:32:44 pm »
Cytuj
Patrz mój post wyżej ABLE TO CHARGE nie oznacza WIDZIEĆ TYLKO BYĆ ZDOLNYM - jak nie mogłeś się dostawić, wykręcić itp. to możesz robić redirecta, WIDZENIE CELU NIE MA TU NIC DO RZECZY, chodzi o MOŻLIWOŚĆ wykonania poprawnej szarży.

poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba też takiej  ewidentnie spalonej



Cytuj
Czy shield+ hv. armour daje -1 do M, czy nie?
Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to czy chaos/gromril/dupaq armor z shieldem też daje -1 M?


nigdy o czymś takim nie słyszałem, spowania tylko barding (to tak na 85%)

Offline Sony

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 05, 2003, 12:45:31 pm »
Napisz co rozumiesz przez spalona, zasada redirektu jest prosta :
szarża na jeden oddział przeciwnik mówi flee, ty sprzwdzasz czy mogłeś zaszarżować na inne jednostki PRZED ucieczką jaśli mogłeś to nate jednostki nie możesz robić redirekta, jeśli nie możesz szarżować a ucieczka ci to umożliwia (np. odsłania oddział, robi miejsce na dostawienie itp) to masz redireka. I jeszcze raz widzenie nie ma nic do rzeczy chodzi o możność. ABLE TO CHARGE - Zdolny do szarży.

Barding w konnicy obcina ruch o -1 (wyjątek Dragon Prince u HE - mają Ithimar Barding nie obcinający ruchu), w przypadku piechoty nie ma żadnego obcinania ruchu - tak było w V ed a obecnie mamy VI ed.

Offline Jaskier

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 05, 2003, 12:59:02 pm »
chodzi o to że przed ucieczką oddziału na który gość szarżował z tego drugiego był widoczny np. jeden model, i to jeszcze w ten sposób ze był poza zasięgiem szarży(potrzebny duuuuży wheel) a po ucieczce odziału możnaby go już zaszarzować bez ryzyka spalenia.
mniejwięcej o to mi chodzi :D

Offline Młodszy Nieduży Brat

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 05, 2003, 01:18:26 pm »
Cytat: "Kweethul_drugi"
Czy shield+ hv. armour daje -1 do M, czy nie?
Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to czy chaos/gromril/dupaq armor z shieldem też daje -1 M?


Syndrom VED... :)
lu potrzeba Dumnych Falangistów Orla Bielika aby wkręcić żarówkę?
Trzech.
Jeden trzyma a dwaj pozostali piją aż świat znacznie się kręcić...

Offline Lawfulone

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 05, 2003, 04:43:44 pm »
Cytat: "Obi-1"
Cytat: "Lawfulone"
czyli ile razy moge redirectować szarże-biorac pod uwagę,ze wszystkie mortary i wszyscy handgunnersi sa w jej zasiegu od początku i uciekające jednostki odsłaniają mi następne...

spalona szarża jest dziwnym pomyłsem bo wszystkie ucieczki rozgrywają się: dla  N na 5" a dla smoka na 8"...


Redirecta robisz raz (po tym jak spier...ekhm...uciekl oddzial na ktory szarzowales) a jesli natomiast ten oddzial(ten na ktory ridajrektowales)  tez ucieknie , wtedy juz redirecta zrobic nie mozesz....

A w sytuacji ktora podales wyzej , smok (po tym jak 2-gi oddzial juz mu ucieknie) traktowany bedzie jako 'scigacz' (na tej samej zasadzie jakby scigal zbrejkowanego wroga) i po prostu "wbije" sie w kolejny oddzial...
zupelnie jak "pursuit into fresh enemy"...

kolejna zasada beza sensu- ten noble na pegazie spalił szarżę?? to znascy ze gdzie sie zatrzymuje?? cal przed kolejnym wrogiem? jego 20" zasiegu szarży wystarczyłoby zeby sie przejechać po wszystkim(tym ,co tam stało)..
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Obi-1

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 05, 2003, 05:01:33 pm »
Cytat: "Lawfulone"

kolejna zasada beza sensu- ten noble na pegazie spalił szarżę?? to znascy ze gdzie sie zatrzymuje?? cal przed kolejnym wrogiem? jego 20" zasiegu szarży wystarczyłoby zeby sie przejechać po wszystkim(tym ,co tam stało)..


pegaz pali szarze na 10" (jako latacz), ale jesli na drodze "palenia" stanie mu  jeszcze jakis oddzial to sie w niego wbija i jest traktowany jako szarzujacy....
o to mi chodzilo.... 8)
ay The Force  Be With You !!!!!

Offline Lawfulone

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 05, 2003, 05:10:06 pm »
oki o to mi chodziło.musiałem, sie upewnić bo zaczęły sie ze mną kłócić 3 osoby,wiec zgodnie ze społecznym dowodem słusznosci zwątpiłem i musiałem się upewnić(zwłaszcza,ze podrecznika nie miałem pod ręką)
thx
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Młodszy Nieduży Brat

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 05, 2003, 06:52:39 pm »
Cytat: "Obi-1"
Cytat: "Lawfulone"

kolejna zasada beza sensu- ten noble na pegazie spalił szarżę?? to znascy ze gdzie sie zatrzymuje?? cal przed kolejnym wrogiem? jego 20" zasiegu szarży wystarczyłoby zeby sie przejechać po wszystkim(tym ,co tam stało)..


pegaz pali szarze na 10" (jako latacz), ale jesli na drodze "palenia" stanie mu  jeszcze jakis oddzial to sie w niego wbija i jest traktowany jako szarzujacy....
o to mi chodzilo.... 8)


Gwoli ścisłości - latacz paląc szarżę leci pełne 20" i ma obowiązek wymijac oponentów.
lu potrzeba Dumnych Falangistów Orla Bielika aby wkręcić żarówkę?
Trzech.
Jeden trzyma a dwaj pozostali piją aż świat znacznie się kręcić...

Offline Obi-1

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 05, 2003, 08:54:19 pm »
Cytat: "Młodszy Nieduży Brat"

Gwoli ścisłości - latacz paląc szarżę leci pełne 20" i ma obowiązek wymijac oponentów.


o kurcze...
..pierwsze slysze...
Nie zebym byl niedowiarkiem ale czy moglbys mi podac miejsce w Rulbuku w ktorym jest o tym mowa...
bo naprawde nigdy sie z tym nie spotkalem... :?

Moze dlatego ze szcury nie maja lataczy zbyt wielu... 8)
ay The Force  Be With You !!!!!

Offline Młodszy Nieduży Brat

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 05, 2003, 09:02:17 pm »
Cytat: "Przy spalonych szarżach cep z GW"
If a charge fails, the unit is moved at its normal speed rather than doubled


Cytat: "Przy lataczach ten sam idiota"
A flyer may charge an enemy within its 20" flight move (...) The flying move is never doubled like a ground charge is


A to, zę wymija jest wynikiem przemyślen pana thorpe'a w artyklue Arcae Lore dotyczącym uciekania i pościgów...

BTW - jeżeli by nie wymijał to po jaką cholere byłby w ogóle redirect?
lu potrzeba Dumnych Falangistów Orla Bielika aby wkręcić żarówkę?
Trzech.
Jeden trzyma a dwaj pozostali piją aż świat znacznie się kręcić...

Offline Lawfulone

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 05, 2003, 09:42:14 pm »
zaraz zaraz. czyli  jesli spale szarże to musze uważac zeby czasem na kogos nie wpaść??? czy kogoś <sam sie cenzuruję tu są bardzo niepochlebne opinie>?? to ja pot to szarzuje zeby w razie spalonej szarzy (po drugiej ucziecze) przeciskac sie miedzy wrogami,zeby tlyko dojechac te 20"i na nikogo nie wpaść???? <dużo bardzo brzydkich słów>
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Bracchus

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 05, 2003, 10:33:54 pm »
Cytuj
Kolejne pytanie : Vampire Lord linii Blood Dragon ma na sobie talisman Crown of the Damned ( ward 4+ oraz musi przechodzić test na głupotę na początku tury ) . Czy w przypadku nie zdania głupoty Lord porusza się połowe ruchu do przodu ( jak nie był w walce) , czy tez rzuca się kością i traci połowę ataków , gdyż jest to nieparzysta liczba modeli, tak jak dla oddziału np. Coldów, oraz czy może rzucać czary??


Cytuj
Jak jest w walce - traci ataki...
Jesli nie - idzie 1/2M do przodu...
Sprecyzuj pytanie bop nie wiem czy zrozumialem dobrze....
Nie rzuca czarow jesli nie zdal stupida


Czyli jak nie zda głupoty idzie pół ruchu do przodu, a co w przypadku jak siedzi na koniu?? Czy także idzie pół ruchu do przodu? przecierz to Blood Dragon nie zdał głupoty, a nie koń, ponadto Sony napisał ze gdy nie zdał głupoty traci połowę ataków zaokraglanych w dół, to teraz już sa mnie wiem jak to ma być  :o .
Dziękuje z góry za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich :)
to pragnie pokoju , szykuje sie do wojny.

 

anything