trawa

Autor Wątek: Kwestia zasad?  (Przeczytany 402006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vallarr

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 08, 2003, 10:08:37 pm »
czy potwory mają boki ? szukałem w rulebooku , ale nie znalazłem ani tak , ani nie ...
challenge , czy jak ktos mi wyzwie to ja odmawiam i przesuwam jednego z bohaterów na koniec oddziału - ja wybieram którego , czy on ? jak jest jeden walczący np vamp i nekros , dostaje challenga od przeciwnika a ja odmawiam , to czy on może wybrać co cofam , czy ja ?
da się jakoś podniesć sztandar rozstrzelanej strzałami jednostki przeciwnika ? to wszak 100 pkt jest :)
czy każdy multishot ma -1 do hita ? tzn czy skinki mają -1 za 2 strzały czy też nie ?
to by było na tylko , po ostatniej bitwie  :)
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"

Offline Nelek

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 08, 2003, 10:37:58 pm »
Podczas mojej ostatniej bitwy pojawila sie pewna sporna kwestia. Otoz sprawa wyglada nastepujaco:

Proboje moim oddzialem Imperialnej Kawalerii zaszarzowac na regiment Dragon Princes. Szarza znajduje sie w zasiegu, jednak odleglosc jest tak duza, ze nie moge wykonac odpowiednio duzego wheela i podczas szarzy zachaczam o oddzial Shadow Warriorsow
I teraz:

a) Czy szarza moich KO jest uwazana za spalona? (tak twierdzil moj przeciwnik). Jesli tak, to czy jesli po spaleniu rusze sie na odleglosc 7 cali i natrafie na regiment Shadow Warriorsow to czy jest to traktowane jako szarza przypadkowa? (przeciwnik nie moze wykonac reakcji na szarze)

b) Szarza jest prawidlowa jednak rycerze podczas ruchu wpadaja na oddzial SW i znowu mamy doczynienia z szarza przypadkowa.

c) Jest jakies inne rozwiazanie o ktorym nie wiem :)

Jankiel

  • Gość
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 09, 2003, 09:23:28 am »
Nie ma czegoś takiego, jak przypadkowa szarża. W tym wypadku robisz failed i omijasz shadow warriorów. Najlepszym rozwiązaniem była szarża na SW i redirect na rycerstwo.

Offline Bracchus

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 09, 2003, 10:06:40 am »
Vallar napisał :
Cytuj
czy potwory mają boki ? szukałem w rulebooku , ale nie znalazłem ani tak , ani nie ...

Zasadniczo potwory nie mają boków. Jeżeli szarżujesz potwora to on obraca się do twojego oddziału przodem, natomiast jeżeli jest już w walce, ( tak samo jak w przypadku samotnego bohatera na koniu ) a Ty zaszarżowałes go z boku masz bonus za szarże z boku, jeżeli masz odpowiednia siłę oddziału.

Cytuj
da się jakoś podniesć sztandar rozstrzelanej strzałami jednostki przeciwnika ? to wszak 100 pkt jest

Sztandar aby liczył się w punktacji końcowej musi być zdobyty w walce lub o ile dobrze pamietam, jeżeli szarżujesz oddział a on opowiada flee lub nie przechodzi breka testu i ucieka( tak mi sie gdzieś o uszy obiło :wink: ) , wiec niestety nie da się podnieść sztandaru rozstrzelanej jednostki przeciwnika. Ale można odbijać sztandary, wystarczy rozwalić oddział, który wcześniej zdobył Twój sztandar.
Cytuj
czy każdy multishot ma -1 do hita ? tzn czy skinki mają -1 za 2 strzały czy też nie ?

Nie każdy multishoot ma -1 do hita. Jeżeli jest tak napisane w Army Booku lub używasz broni strzelackej opisanej w Rule Booku w dziale Weapons to znaczy że ma -1 do hit, przykład : Dark Elfs i ich Repeater Crossbow mają -1 bo tak jest wyjaśnione w Army Booku, natomiast w przypadku Reaper Bolt Thorower pomimo że mogą strzelać 6 strzałami ("IF USING THE MULTIPLE SHOTS OPTIONS......" cytat z Army Booka) nie mają -1 do hita.
to pragnie pokoju , szykuje sie do wojny.

Offline Bracchus

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 09, 2003, 10:48:45 am »
Mam takie pytanko :
Mamy nastepującą sytuacje - lord na smoku szarżuje innego lorda na smoku i nasuwają się tutaj dwie kwestie :
1. Czy może go wyzwać na pojedynek?
2. W przypadku kiedy można wyzwać na pojedynek czy smoki także w nich uczestniczą?
Tak sytuacja zdarzyła się nam wielokrotnie. Dziękuję za odpowiedż. :)
to pragnie pokoju , szykuje sie do wojny.

Offline Sony

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:05:09 am »
Potwory mają boki i nie obracają się przodem - to jest bzdura, wszystkie potwory, które nie są skirmiszem mają zasady jak oddział i mają boki i tył i przód, nigdy się nie obraca potwora, zostaje tak jak jest. Inaczej np. hydra która jest długa na dwie monsterowe podstawki (10 cm) po obrocie zmieniły by się odległości o ładnych parę centów. Potwory, które nie są skirmiszem traktować należy jako oddział z pewnymi wyjątkami.

Generał na smoku vs generał na smoku : pojedynek odbywa się wg normalnych zasad, z jednym wyjątkiem NIE można odmówić pojedynku - bo niema tylnego ranku aby się schować, smoki uczestniczą w pojedynku normalnie. Jest to normalny pojedynek po za odmową.

Sztandary : aby zdobyć sztandar należy pokonać w HTH i pogonić wroga, oddział który jako reakcję na szarżę powie flee lub nie zda terroru w czasie szarży nie traci sztandaru, oddział zniszczony czrami/ostrzałem nie zdobywamy sztandaru.

Offline Vallarr

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:07:02 am »
thx , ale mógłbyś podac jakis cytat , uzasadnienie co do monsterów , bo siedze z rulebookiem i qmplem darkelfem , który nie moze tego znależć :D
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"

Offline DENVER

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:27:02 am »
Cytat: "Vallarr"
thx , ale mógłbyś podac jakis cytat , uzasadnienie co do monsterów , bo siedze z rulebookiem i qmplem darkelfem , który nie moze tego znależć :D


Cytat z rulebook'a strona 103 "MONSTER AS UNIT
Monsters can fight sa if they were a unit consisting of one model..."
o życie to bezczynność śmierci.

Offline Sony

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:29:21 am »
Annual i Kroniki oraz FAQ, są tam zasady do potworów. Potwór który ma pole widzenia 90 stopni ma boki, tył i przód, różnica w stosunku do oddziału jest taka że pivot (obrót w miejscu - w okół osi środkowej) robi za darmo - jak działa/bełtniki. Jak szarżujesz na potwora to dostawiasz się jak do oddziału. W Annualu jest dokładna tabelka jak ruszają się i jak należy traktować potwory, kiedy są skirmiszem a kiedy nie.

Jankiel

  • Gość
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:51:28 am »
Cytuj
Nie każdy multishoot ma -1 do hita. Jeżeli jest tak napisane w Army Booku lub używasz broni strzelackej opisanej w Rule Booku w dziale Weapons to znaczy że ma -1 do hit, przykład : Dark Elfs i ich Repeater Crossbow mają -1 bo tak jest wyjaśnione w Army Booku, natomiast w przypadku Reaper Bolt Thorower pomimo że mogą strzelać 6 strzałami ("IF USING THE MULTIPLE SHOTS OPTIONS......" cytat z Army Booka) nie mają -1 do hita.

Źle. KAŻDA broń mająca zasadę "multiple shots" ma -1 do hita. RBT nie ma takiej zasady, po prostu strzela 6 bełtami (nie ma wyraźnie napisane "6 x multiple shots").
Dmuchawki mają normalnie -1 za dwa strzały.

Offline Nelek

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 09, 2003, 12:38:30 pm »
Cytat: "Jankiel"
W tym wypadku robisz failed i omijasz shadow warriorów. Najlepszym rozwiązaniem była szarża na SW i redirect na rycerstwo.


Ok moja szarza jest failed, ale czy napewno po szarzy na SW moglbym zrobic redirecta na oddzial DP? Regon SW praktycznie nie zaslanial mi DP i gdybym stal blizej, moglbym zrobic wiekszego wheela i spokojnie dojechac do rycerstwa.

Offline Kazador

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 09, 2003, 06:53:13 pm »
Pytanko - czy dobrze rozumuje ze oddzialy skirmish nie maja bokow flank itp , a wiec rowniez nie maja ich maszyny. Czy mozna wiec zaszarzowac np. lataczem bo jemu ruchu napweno starzcy -tak zeby szarzowal od przodu ale dostawil sie od tylu bo tak mu wygodniej do ewentualnego overruna? Skoro nie maja stref to nie ma obowiazku szarzowania na okreslona. Czy tez rozumiec to tak ze tak czy owak unit musi poruszac sie po najkrotszej dordze do wroga a wiec nie ma mozliwaosci oblatywania go ze wszystkich stron .
Ja nie wyobrazam sobie jezdzic Maluchem. Ja musze miec porzadny samochod"
Renata Beger

"Zawsze wygra prawda, sprawiedliwosc i dobro"
Mariusz Lapinski

www.strefa.zero.prv.pl

Offline Slayer

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 09, 2003, 10:34:53 pm »
1.a)Czy jezzaile mogą robić stand and shoot :?:
W army booku, ani w army builderze nie ma informacji na ten temat.
b)A jak to się ma do crossbowów i handgunów :?:

2.Czy jednostki boduguard mogą testować się na niemodyfikowanym ld generała :?:
Spotkałem się z opinią, że owszem, ale tylko na własnym ld.

3.Czy generał musi znajdowac się na polu bitwy na jej poczatku, czy może się tak pojhawic później dzieki jakimś zasadom specjalnym :?:

4.Czy można umieścić herosa w oddziale minersów :?:

5.Czy pytania dotyczące gry chaos warbands klasyfikują się na to forum :?:  :)

Offline Młodszy Nieduży Brat

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 09, 2003, 10:51:21 pm »
Cytat: "Kazador"
Pytanko - czy dobrze rozumuje ze oddzialy skirmish nie maja bokow flank itp , a wiec rowniez nie maja ich maszyny. Czy mozna wiec zaszarzowac np. lataczem bo jemu ruchu napweno starzcy -tak zeby szarzowal od przodu ale dostawil sie od tylu bo tak mu wygodniej do ewentualnego overruna? Skoro nie maja stref to nie ma obowiazku szarzowania na okreslona. Czy tez rozumiec to tak ze tak czy owak unit musi poruszac sie po najkrotszej dordze do wroga a wiec nie ma mozliwaosci oblatywania go ze wszystkich stron .


Teoretycznie nie ma obowiązku poruszania sie po najkrotszej trasie do oponenta (bydlactwo - w Ved było...) ale masz tylko jeden zwrot w trakcie szarży wiec jest to raczej trudne...
I zdecydowanie nie fair play...

Cytat: "Slayer"
1.a)Czy jezzaile mogą robić stand and shoot  
W army booku, ani w army builderze nie ma informacji na ten temat.
b)A jak to się ma do crossbowów i handgunów  


Moga robić Stand & Shoot. Nic nie stoi na przeszkodzie (o ile normalne warunki są spełnione...)
Co z tymi crossbowami i handgunami?

Cytuj

2.Czy jednostki boduguard mogą testować się na niemodyfikowanym ld generała  
Spotkałem się z opinią, że owszem, ale tylko na własnym ld.


Eeeeee. Chyba Stubborn...
Moga testować na niemodyfikowanym LD generała tylko kiedy generał jest w oddziale i jest stubborn.
Jeżeli nie to masz wybótr pomiedzy jego modyfikowanym LD lub Stubbornem na LD oddziału...

Cytuj

3.Czy generał musi znajdowac się na polu bitwy na jej poczatku, czy może się tak pojhawic później dzieki jakimś zasadom specjalnym


Ne przypominam sobie żadnej możliwości - poza sceanriuszami gdzie powinno być to zastrzeżone - jeżeli nei ma to moze pojawić się później...

Cytuj
4.Czy można umieścić herosa w oddziale minersów


Chyba tak ale pewności nie mam bo mi gdzieś army booka wcieło...

Cytuj
5.Czy pytania dotyczące gry chaos warbands klasyfikują się na to forum


Czemu nie?
Ale możemy nie być w stanie pomóc...
lu potrzeba Dumnych Falangistów Orla Bielika aby wkręcić żarówkę?
Trzech.
Jeden trzyma a dwaj pozostali piją aż świat znacznie się kręcić...

Offline Finfarin

Kwestia zasad?
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 09, 2003, 11:04:26 pm »
Cytuj
Cytuj
Cytuj
5.Czy pytania dotyczące gry chaos warbands klasyfikują się na to forum
 
]

Nikt nie będzi ich kasował 8)
quote]
"Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań"
 [/quote]

G.K.Chesterton

 

anything