trawa

Autor Wątek: Kampania Bard 2009  (Przeczytany 7919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zelathul

Kampania Bard 2009
« dnia: Lipiec 13, 2009, 08:23:56 pm »
w przyszłym miesiącu ruszy kampania w bardzie na batorego w krakowie w najbliższym tygosniu pojawią sie zasady i modyfikacje do zasad na potrzeby kampani

Offline zelathul

Odp: Kampania Bard 2009
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2009, 08:03:09 am »
Kampania Mordheim na jesień 2009

Miejsce: Bard
Czas: przez 10 tygodni, z początkiem 07.IX.2009

Zasady:

I. Bandy dopuszczone do udziału w kampanii.

Dopuszczone są jedynie bandy oficjalne, czyli:


Marienburg
Middenheim
Reikland
Averland
Ostland
Cult of possesed
Nieumrali
Łowcy Czarownic
Siostry Sigmara
Skaven Eshin Clan
Karnawał Choasu
Kislev
Dwarf treasure hunters
Beastmen
Orcs and goblins


II. Najemnicy dopuszczeni do udziału w kampanii.

Dopuszczeni są jedynie najemnicy oficjalni, czyli:


Pit fighter
Ogre Bodyguard
Halfling scout
Błędny rycerz
Czarnoksiężnik
Elf zwiadowca
Dwarf trollslayer
Imperial assasin
Tilean Marksman
Beast hunter
Rozbójnik
Strażnik dróg
Arabski kupiec
Elfi mag
Kislewski zwiadowca
Halfling złodziej
Krasnoludzki łowca skarbów


III. Uściślenia zasad i zasady „fanowskie”.

1. Podczas walki dwoma broniami, wszystkie ataki wykonywane są z modyfikatorem -1 do trafienia. Dopiero skill „combat mastery” umożliwia walkę dwoma broniami bez takich minusów.
2. Wojownik z bronią dwuręczną, zawsze atakuje jako ostatni, oprócz szarży, gdy atakuje pierwszy.
3. Tarcza używana ze zbroją ciężką (oraz gromrillem, fullplate’em i chaos armoure’em) zamiast spowalniać wojownika, powoduje jedynie -1 do I. Naturalnie tarcza używana z lżejszą zbroją nie daje żadnych minusów.
4. Gromrill armour jest zbroją typowo krasnoludzką. Wszystkie egzemplarze robione są jedynie na rozmiar krasnoludów.
5. Zbroją dla ludzi (i inne istoty podobnej postury – np. wampiry) jest pełna zbroja płytowa (ang. full plate armour). Jest to jednak zbroja kawaleryjska. Pieszy ubrany w ten pancerz porusza się wolniej: - 1 M.
6. Koszt wszystkich pancerzy zostaje obniżony:
 lekki pancerz: 13 gc,
 ciężki pancerz: 35 gc,
 zbroja z imthrillu: 60 gc,
 zbroja z gromrilu: 100 gc.
7. Wszystkie narkotyki, środki wspomagające (mad cap mushrooms), alkohole, trucizny i zioła (np. healing herbs) zużywają się podczas użycia.
8. Bron palna (oprócz garłacza – ang. blunderbuss – którego zasady pozostają nie zmienione) podlega zasadom:
 Opcjonalne zasady niewypału.
 Koszt broni palnej jest obniżony:
 pistolet: 12 gc,
 pistolet pojedynkowy: 24 gc,
 strzelba: 28 gc,
 Hochlang Long Rifle: 150 gc.
 Broń palna o zasięgu bazowym wyższym niż 12 cali zadają trafienia krytyczne przy rzucie 5+ na zranienie (jak przy skillu critical strike).
9. Dodano dodatkowy rodzaj amunicji dla broni palnej: amunicję przybijającą. Dodaje ona +1 do injury role. Rzadkość wynosi 9, a koszt 20 gc.
10. Amunicja przebijająca kończy się po użyciu w bitwie (chyba, że broń załadowana ta amunicją nie wystrzeli przez cała bitwę).
11. Strzały łowieckie także kończą się po użyciu w bitwie (chyba, że ani jedna nie zostanie wystrzelona przez cała bitwę). Istnieje jednak możliwość ponownego znalezienia jej: pojedynczy rzut na 4+.
12. Sztylety zadają krytyki „zwierzęce”, ale dają zranionemu pancerz na 6+.
13. Frenzy nie podwaja ataków, a jedynie dodaje +1 A (oczywiście wojownik pod działaniem frenzy musi szarżować, jeśli tylko jest to możliwe).
14. Odporność na psychologię niweluje wszelkie modyfikacje psychologiczne, zarówno z narkotyków (np. mad cap mushrooms), jak i poważnych obrażeń (stupidity, hatered i frenzy).
15. W rozgrywce obowiązują opcjonalne zasady darów Chaosu.
16. W rozgrywce obowiązują opcjonalne zasady wojowników konnych.

IV. Modyfikacje zasad poszczególnych band.

1. Undead

 Na istoty z zasadą „nieumarły” (undead) żadnego wpływu nie mają trucizny, narkotyki, zioła (np. healing herbs) i alkohol.
 Wampir może nauczyć się skilla „Atak kłami”. Jest to atak specjalny. Musi być zadeklarowany na początku danej tury walki. Udane zranienie (po rzucie na pancerz) przywraca wampirowi 1 W. Można wykonać ten atak także na modelu przewróconym ale nie działa to na modele OGŁUSZONE. W ten sposób nie można zyskać więcej W, niż wartość z początku danej bitwy. Atak kłami Nie wywołuje ran krytycznych.
 Dreg może nauczyć się skilla „Igor naprawi”. Dzięki tej zdolności, Igor, który nie został ściągnięty z placu boju, może pomóc innemu bohaterowi swojej bandy. Pomoc polega na pojedynczej modyfikacji wyniku z tabeli obrażeń poważnych. W przypadku śmierci (wyniki 11-15) Igor umożliwia przerzut. W pozostałych przypadkach można dodać bądź odjąć 1 do wyniku. Nie można zmodyfikować ani z wyników, ani na wyniki: arena, okradziony, schwytany (to są zdarzenia losowe, a genialny medycy, jakimi z pewnością są Igory, nie mogą na nie wpływać).

2. Orcs and goblins

Otrzymują dodatkowego bohatera: Dziki Ork (Savage Orc).

Dzikie orki mogą się uczyć skilli z grup: walka, siłowe, szybkościowe, specjalne.
Doświadczenie początkowe: 15
Koszt: 50 gc.

M WS BS S T W I A Ld
4 4 3 3 4 1 3 1 7

Broń/Zbroja: Dzikie orki mogą wykorzystywać broń jedynie z listy broni dzikich orków. Spośród uzbrojenia ochronnego, dzikie orki, mogą używać jedynie tarczy.
Zasady specjalne:
Frenzy – dzikie orki podlegają zasadzie frenzy.
Warpaint – za dodatkowe 5 gc, dzikie orki mogą być zostać wyposażone w tatuaż bojowy, który zapewnia im niemodyfikowalna ochronę 6+.
Stone aged tradition – dzikie orki nie używają pancerzy, ani przedmiotów wykonanych z metalu.

Lista broni Dzikich Orków:
Krzemienny sztylet (flint dagger) – 1wszy darmowy, kolejne za 2 gc
Maczuga (club) – 3 gc
Kamienny topór (stone axe) – 5 gc
Włocznia z krzemiennym grotem (flint-head spear) – 10 gc
Dwuręczna maczuga (two-heanded club) – 15 gc
Łuk (bow) – 10 gc

3. Ostland

Njemnicy z Ostlandu moga wynająć młodzika (youngblood) w charakterze dodatkowego bohatera. Jego statystyki są identyczne, jak w pozostałych bandach najemników. Może poznawać skille z list: walka, siłowe, szybkościowe, specjalne.

V. Przebieg kampanii.

Kampania będzie się składać z 10 bitew. Każda z bitew będzie rozgrywana w kolejnym tygodniu.

Wyniki bitew będą puktowane wg schematu:
 Masakra 10-0 (różnica zdjętych modeli powyżej 50% i wypełnienie zadania określonego w scenariuszu).
 Zwyciestwo 7-3 (wykonanie zadania opisanego w scenariuszu).
 Remis 4-4 (przy niewykonaniu celu scenariusza i roucie dowolnej strony).
 Baj 5 (Każdy członek bandy otrzymuje 1xp za przeżycie, jednak musi wykonać rzut, czy podczas przeszukiwania terenu nie przytrafił mu się jakiś nieszczęśliwy wypadek. Jeżeli na kostce k6 wypadnie 1, musi on wykonać rzut na tabelce serious injury/tabelce przeżycia henchmenów. W przypadku wyniku dead przysługuje jeden przerzut, jednak drugi wynik jest ostateczny.

Banda nie otrzymuje bonusów wynikających ze scenariusza. Obowiązuje eksploracja ilością kości równą ilości bohaterów (plus ewentualne bonusy z ekwipunku lub poprzedniej eksporacji (mordheim map lub hagger)

Dodatkowo banda otrzymuje 3k6x5 gc, jako, że czas, który inne bandy spędziły na walce, ta wykorzystała na poszukiwania złota.)

podaje nazwy pierwszych scenariuszy:
1/Opuszczona Wieś
2/Kupiecki Wóz
3/Gildia złodzieji
scenariusze można znaleść na stronie:
http://www.treasure.hunters.chechlo.com.pl/index.php?akcja=tresc&art=scenariusze
Do ogulnego wyniku na zakończenie będzie doliczona 1/10 reitingu bandy.
Przy zgłaszniu wyników podajemy punkty zdobyte oraz reinting obu band.
Punkty ujemne.
na rozegranie bitwy będzie tydzień za spuźnienie będzie odjete grającej paże po 10 punktów.
UNDERDOGS - dozwolone jest maksymalnie +1 do exp. reszta jest pomijana.

tu są zasadywynajmowanie wieszchowców
by uniknąć rozjerzdżania sie tekstu daje linka gdzie jest to pożadnie zamieszczone.

http://www.teksty.gildia.pl/skolo/zasady_dodatkowe/zwierzeta_pod_siodlo
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2009, 08:28:17 am wysłana przez zelathul »

Offline Skavenblight

Odp: Kampania Bard 2009
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2009, 12:20:37 pm »
Sama inicjatywa brzmi ciekawie, ale stary... weź używaj znaków przestankowych i sprawdzaj pisownię, bo forma zniechęca do czytania...
Cytat: Kapitan Hak
No właśnie, apeluję do posiadacza toksycznych skarpet papy Noigula o bezzwłoczne wypranie ich w święconej wodzie Sigmara.

Offline zelathul

Odp: Kampania Bard 2009
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2009, 08:07:20 pm »
Termin proponowany jest na 15 sierpnia chetnych prosze o zgłaszanie się w tym temacie i o ewentualne sugestie.

Offline Armand

Odp: Kampania Bard 2009
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2009, 02:05:10 am »
Kampania ma miejsce obecnie od 2 tygodnia września. Przewidziana jest na 10, góra 12 bitew. jak na razie ma się dobrze. Olo najwyraźniej zapomniał tutaj wejść i uściślić.
Naturalnie nadal jest możliwość przyłączenia się. Gramy zwykle 1 bitwę na tydzień (czasem czas ten jest wydłużany, gdy zbyt wielu graczy nie nadąża).

 

anything