Autor Wątek: Wojownik / mag  (Przeczytany 4527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline n0gravity

Wojownik / mag
« dnia: Czerwiec 24, 2010, 07:13:56 pm »
Witam. Da sie w tej grze zrobic dobrego wojownika wspierajacego sie magia? Typowego fizola z czarami wzmacniajacymi? Jezeli chodzi o bron to w gre wchodza tylko miecze dwureczne, ostatecznie 1h.  Bylbym wdzieczny za jakas szybka podpowiedz.
U battlemaga da rade jakos sensownie rozwinac sile w trakcie gry?
Kolejne pytanie. Czy maga bojowego mozna wyszkolic w mieczach 1h lub 2h? Gdzie?


O Bogowie, niech ktos odpowie, blagam  ;)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2010, 08:28:21 pm wysłana przez n0gravity »

Offline Ferreto

Odp: Wojownik / mag
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2010, 07:35:58 am »
W sumie wszystko zależy od tego,czym dla Ciebie jest pojęcie "dobry wojownik". Tak się składa,że akurat w Drakensangu mag nie dość że może,to nawet powinien być skuteczny w walce wręcz.Mimo to nie licz,że na przykład siłę wyśrubujesz mu do poziomu typowego dla krasnoludzkiego najemnika.Chociaż ... skoro magia ma być tylko wzmacniająca,to możesz spróbować z bojownikiem - to klasa,która sama z siebie ma i wysokie parametry fizyczne i trochę magii.
Generalnie każdą klasę możesz wyszkolić w dowolnej broni,czy to sensowne - tę kwestię zostawiam otwartą.Osobiście dwuręcznych mieczy nie cenię,w Drakensangu za bardzo przydaje się tarcza.
Kto szkoli? Zajrzyj do solucji na Insimilionie (przyklejony wątek na forum) - choćby w Ferdok masz Roda Effinga czy Sierżanta Erlanda.
 

Offline n0gravity

Odp: Wojownik / mag
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2010, 11:47:38 am »
Przyswiecala mi wizja takego lamanego wojownika z magiem jak w BG, czy NWN. Czyli typowy rebacz oblozony roznymi przyspieszeniami, wzmocnieniem atrybutow, ochronkami itd. Gram narazie magiem bojowym. Rozwijam miecze 1h, sile woli, magizbroje (kto to wymyslil?) i wzmocnienei sily (jak juz gdzies znajde te zaklecie) i zobaczymy co bedzie.

Wraz z poziomem kazda klasa dostaje jakies bonusy z nia zwiazane? Przykladowo wojownik np. + do trafienia, dmg?


Jeszcze jedno. Mozna jakos hdr wylaczyc tej grze? Polaczenie tej pastelowej, przjaskrawionej kolorystyki z HDRem nie daje mi spokoju ;)

Offline Girwan

Odp: Wojownik / mag
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2010, 06:19:02 pm »
Lepiej zrobić albo woja albo maga - specjalizacja jest lepsza niż pół na pół ...



Offline Ferreto

Odp: Wojownik / mag
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2010, 07:38:19 am »
Lepiej zrobić albo woja albo maga - specjalizacja jest lepsza niż pół na pół ...

Nie zgadzam się,nie w Drakensangu. O ile zrobienie typowego woja to nie problem,pozostaje tylko pytanie po co,skoro Forgrimm i Rhulana załatwiają zapotrzebowanie na takie postacie,o tyle klasyczny mag tu nie istnieje.Nie istnieje,bowiem w praktyce nie da się walczyć samą magią,większość czasu taki mag musiałby stać bezczynnie czekając na regenerację energii astralnej.Mówiąc krotko  magia tutaj jest z definicji jedynie pomocnicza i wręcz wymusza tworzenie swego rodzaju hybryd. Przy tym czyni to całkiem skutecznie chociażby ze względu na fakt,że magizbroja przewyższa skutecznością ciężkie pancerze.

Co do bonusów dla klas przy awansach,to nie ma czegoś takiego.Skuteczność trafień czy zadawanych obrażeń zależy jedynie od wyszkolenia w danej broni i atrybutów postaci.Różnicowanie klas opiera się jedynie na ograniczeniu poziomu do jakiego dana cecha na danym poziomie może zostać rozwinięta.Przykładowo nie ma takiej opcji,by mag bojowy miał na danym poziomie siłę niedostępną dla krasnoludzkiego najemnika i tylko dlatego ten drugi może być trochę skuteczniejszy,przy czym znacznie wyraźniej widać to na niskich poziomach postaci niż na wysokich.