Moj raport. Pojechałęm na ETC gwardią w składzie:
HQ 1: CCS: x3 melta, regimental banner, power fist (110) in [transport 1]
HQ 2: CCS: x4 melta, power fist (105) in [transport 2]
TROOPS 1: PCS: x4 melta (70) in [transport 3]
TROOPS 2: PCS: x4 melta (70) in [transport 4]
TROOPS 3: Infantry sqad: melta, melta bomb, x2 power weapon, commissar (120)
TROOPS 4: Infantry sqad: lascannon, melta, power weapon (90)
TROOPS 5: Infantry sqad: lascannon, power weapon (80)
TROOPS 6: Infantry sqad: lascannon (70)
TROOPS 7: Infantry sqad: lascannon (70)
ELITE 1: Psyker Battle Squad x6 (80) in [transport 5]
HEAVY 1: Hydra x3 (225)
HEAVY 2: Hydra x3 (225)
HEAVY 3: Manticora (160)
TRANSPORT 1: Chimera: HB [55]
TRANSPORT 2: Chimera: HB [55]
TRANSPORT 3: Chimera: HB [55]
TRANSPORT 4: Chimera: HB [55]
TRANSPORT 5: Chimera: HB [55]
Total: 1750
Bitwa pierwsza Dania, hordowe orki:
PLAYER 6: Rune "D´Ork" Hilbert
ARMY DESCRIPTION : Codex Orks
HQ1 : Big Mek (35 pts) Kustom Force Field (50 pts) [85 pts]
HQ2 : Warboss (60 pts), Bike (40 pts), Powerklaw (25 pts), Kombi-Skorcha (5 pts),
Cybork Body (10 pts) [140 pts]
Elite1 : 9 Lootas (135 pts) [135 pts]
Elite2 : 7 Lootas (105 pts) [105 pts]
Elite3 : 6 Lootas (90 pts) [90 pts]
Troop 1 : 20 Ork Boyz (120 pts), Shootas (0), Nob (10 pts), Power klaw (25 pts),
Bosspole (5 pts) [160 pts]
Troop 2 : 20 Ork Boyz (120 pts), Shootas (0), Nob (10 pts), Power klaw (25 pts),
Bosspole (5 pts) [160 pts]
Troop 3 : 20 Ork Boyz (120 pts), Shootas (0), Nob (10 pts), Power klaw (25 pts),
Bosspole (5 pts) [160 pts]
Troop 4 : 20 Ork Boyz (120 pts), Shootas (0), Nob (10 pts), Power klaw (25 pts),
Bosspole (5 pts) [160 pts]
Troop 5 : 19 Ork Boyz (114 pts), Shootas (0), Nob (10 pts), Power klaw (25 pts),
Bosspole (5 pts) [154 pts]
Troop 6 : 10 Grots (30 pts), Runtherd (10 pts) [40 pts]
Heavy Support 1: 3 Killa Kans (105 pts), Skorchas (15 pts) [120 pts]
Heavy Support 2: 3 Killa Kans (105 pts), Skorchas (15 pts) [120 pts]
Heavy Support 3: 3 Killa Kans (105 pts), Skorchas (15 pts) [120 pts]
To jest armia jakby stworzona do gry IG z powodu shootasów. Ale od początku, graliśmy
anichilacja primary i 2 znaczniki. Odrazu odpuściłem sobie secondaty target i skupiłem
się na zabijaniu. Przejąłem inicjatywę i zacząłem od przetrzebienia lotasów (średnio mi
to szło bo zdawali przez 3-4 tury ld jak najęci. W skrócie oni szli ja odstrzeliwałem
boyzów, jak doczłapały się kany to zabrałem się za zabijanie meltami i tu ukazał się mój
pech Bo przez 2 tury meltowania z całęj armi zabiłem 6 kanów a strzelałem na openenie bo
mek z fildem zostali za górką. Dodatkowo kluczowa szrża boyzów dochodzaca na 5+ doszła w
hydry i przegrałem na anichilację w 7 turze (w 5 wygrywałem w 6 był remis). Wynik
końcowy 6-14. Odział meczu: Manticora (zabiła w 4 turze jednym strzałem około 20 boyzów)
Gra druga z Łotwą i trafiłem Demony:
PLAYER2: Denis Tarakanov, 'WonDen'
Army Description: Chaos Daemons
HQ1 : Herald of Slaanesh (50) + Chariot (15) + Unholy Might (10) + Soporific Musk (15)
+ Pavane of Slaanesh (20) - [110 Pts]
HQ2 : Herald of Slaanesh (50) + Chariot (15) + Unholy Might (10) + Soporific Musk (15)
+ Pavane of Slaanesh (20) - [110 Pts]
Elite1 : Bloodcrushers of Khorne: 7 Bloodcrushers (280) + Fury of Khorne (10) + Chaos
Icon (25) + Instrument of Chaos (5) - [320 Pts]
Elite2 : Bloodcrushers of Khorne: 7 Bloodcrushers (280) + Fury of Khorne (10) + Chaos
Icon (25) + Instrument of Chaos (5) - [320 Pts]
Elite3 : Fiends of Shaanesh: 6 Fiends - [180 Pts]
Troop1 : Plaguebearers of Nurgle: 5 Plaguebearers - [75 Pts]
Troop2 : Plaguebearers of Nurgle: 5 Plaguebearers - [75 Pts]
Troop3 : Plaguebearers of Nurgle: 5 Plaguebearers - [75 Pts]
HS1 : Soul Grinder of Chaos (135) + Phlegm (25) - [160 Pts]
HS2 : Soul Grinder of Chaos (135) + Phlegm (25) - [160 Pts]
HS3 : Soul Grinder of Chaos (135) + Phlegm (25) - [160 Pts]
Misja 2 znaczniki primary, + 2 dodatkowe seconday.
Generali paring doś prosty tylko wystawienie dawn of war i nie zaczynałem. Postawiłem 3
0 gości do odpychania deepa + chimerę do świecenia. W pierwszej fali dostałem: Crushery,
Fiendy + 2 rydwany slanescha.Gra byłą dość prosta on spadał a ja próbowałem go
zastrzelić (z dość średnim efektem) i pozatym grałem jak ważywo bo wystawiłem środkowy
znacznik wmiarę na środku swoje krawędzi zamiast w rogu. Co zaowocowało stratę jedynego
scora co jego zajęcia w 5 turze. Szczęśliwie zagraliśmy 7 turek przez co w 6-7 już
wygrywałem na secondary i nie przegrywałem na primary. Wynik końcowy 13:7 Plewa meczu:
Ja sam.
Gra 3 z Francuzami i zostałem dostawiony do SW.
HQ1: Rune priest (100), "Living lightning" (0), "Murderous Hurricane" (0) [100pts]
Elite1:
- Elite1a: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-melta (5) [43pts]
- Elite1b: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-melta (5) [43pts]
- Elite1c: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-melta (5) [43pts]
- Elite1d: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-melta (5) [43pts]
- Elite1e: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-melta (5) [43pts]
- Elite1f: 1 Wolf guard (1, power fist (20), combi-flamer (5) [43pts]
- Elite1g: 1 Wolf guard (1, combi-melta (5), combi-flamer (5) [28pts]
- Elite1h: 1 Wolf guard (1, combi-melta (5), combi-flamer (5) [28pts]
- Elite1i: 1 Wolf guard (1, combi-melta (5), combi-flamer (5) [28pts]
- Elite1j: 1 Wolf guard (1, combi-melta (5), combi-flamer (5) [28pts]
in transport 1 [370pts]
Elite2: 5 Wolf scouts (5x15=75), 1 meltagun (10) [85pts]
Elite3: Dreadnought (105), Twin-linked Autocanon (10), Twin-linked Autocanon (10)
[125pts]
Troop 1: 5 Grey Hunters (5x15=75), meltagun (5), Wolf Standard (10), in transport 2
[90pts]
Troop 2: 5 Grey Hunters (5x15=75), meltagun (5), Wolf Standard (10), in transport 3
[90pts]
Troop 3: 5 Grey Hunters (5x15=75), meltagun (5), Wolf Standard (10), in transport 4
[90pts]
Troop 4: 5 Grey Hunters (5x15=75), Flamer (0), Wolf Standard (10), in transport 5
[85pts]
Troop 5: 5 Grey Hunters (5x15=75), meltagun (5), in transport 6 [80pts]
Heavy Support 1: 5 long fangs (5x15=75), 1 squad leader (15), 5 Missile launcher
(5x10=50) in transport 7 [140pts]
Heavy Support 2: 5 long fangs (5x15=75), 1 squad leader (15), 5 Missile launcher
(5x10=50) in transport 8 [140pts]
Transport 1: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 2: Rhino (35), dozer blade (5) [40pts]
Transport 3: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 4: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 5: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 6: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 7: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Transport 8: Razorback (40), dozer blade (5) [45pts]
Dużo pojazdów ale nic co IG by nie przemieliła. Gramy 5 znaczników (primary),
Anichilację (secondary). Wsytawiam się na stole i mój przeciwnik też się wystawia i nie
gra z rezerw. Jednak brak latawek zachęcał graczy do wystawiania się i grania otwarcie.
W 1 turze rozpuszczem prawie wszytkie fangi (jeden przerzył) i 2 razory i napieram
klockiem do kombatu na środkowy znacznik. On skraca dystansi kampi się na impasem na
środku stołu a po drugiej stronie mam już moich chłopaków do HtH. W 3 turze odwarzył się
zaszarżować pristem i z 6 kolegami w efekcie czego po 4 turach ich stracił kosztem moich
14 chłopaków (nawet się nie społowili). Na prawj flance gdzie miałem 3 Hydry i Manticorę
zaczął mi się wpychać 2 razorami z wkładkami + scouci. Lewą flankę sobie odpuścił. W
efekcie stracił oba transporty + 2,5 odziału kosztem mojego screena i połowy CCS z
fistem. Gra skończyła się w 5 turze remisem na primary (miał 5 scorująych modeli w 3
odziałach). Wynik 14-6. Jeśli byśmy grali 6-7 to było by 18-19 punktów.
Po przespaniu nocki tym razem bez garowania i wiedząc że gramy z Niemcami byłem pełen
zapału i bojowego nastroju. Grałem z orkową hordą nastawioną na zabijanie IG.
Player: Philipp "PhiSt" Streckmann
Army: Orkz
HQ1 : Big Mek (35), Kustom force shield (50), boss pole(5) [90]
Elite1 : 5 Lootaz (5×15) :[75]
Elite2 : 5 Lootaz (5×15) :[75]
Troop 1 : 30 Boyz(30×6) nob(10) power claw(25) boss pole (5): [220]
Troop 2 : 30 Boyz(30×6) nob(10) power claw(25) boss pole (5): [220]
Troop 3 : 29 Boyz(29×6) shootaz (free) nob(10) power claw(25): [209]
Troop 4 : 29 Boyz(29×6) shootaz (free) nob(10) power claw(25) boss pole (5): [214]
Troop 5 : 25 Boyz(25×6) shootaz (free) nob(10) power claw(25) 2 big shootaz (2×5):
[195]
FA1: Deffkopta (35) buzzsaw(25) :[60]
HS1: 3 Killa kans (3×35) 3xgrotzooka(3×10) :[135]
HS2: 3 Killa kans (3×35) 3xgrotzooka(3×10) :[135]
HS3: 3 Killa kans (3×35) 3xbig shootaz(3×5) :[120]
Graliśmy anichilację primary i 3 znaczniki na środku jako secondary. Mój oponent zaczął
i postawił na środku 60 boyzów ja zato szczęsliwie przejąłem inicjatywę i świecąc sobie
chimerką (dopiero 3 albo 4) zaczałem wstrzeliwac się w cel. W 2 turze miałem szatański
plan zaszarżować bo boyzów moją 30 do combatu a drugą 25 zabić w trzelaniu i wypłoszyć
weekanem. Plan się spi****lił kiedy rzuciłem 1,1 na ruch klocka i miałem 6 cali na stuk
przez teren do szarży (nie zaryzykowałem i zaświeciełme go z latarek. Fatalne strzelanie
w 2 turze i nie zmusiełm żadnego odziału do Ld
w efekcie czego dostałem szarżę kopty
i jakiś 30 orków na moje 2 linie piechoty (odział bez camisarza zwiał a odział w
comisarzem wystał i po 4 turach z pomocą fista z banerem zabili ich w HtH
. Grałęm
całą grę tak abyśmy niezagrali więcej niż 5 tur i tak się skończyło. W turach 3, 4, 5
odstzreliwałem kolejne orki w efekcie zginęło około 3,5 odziału + 5 lootasów + mek.
Kosztem społowania CCS, dużego klocka i zabiciu połączonego IS. Wynik 13:7 (wygrane
primary i przegrane secondary). Nie pomogło to i hasełko niepokonani zostało zaklejone
taśmą. Najwazniejsze że duch w drużynie nie upadł i każdy chciał krwii Hiszpanów i
punktów.
W Hiszpanami zostaęłm dostawiony do SM co było bardzo dobrym wyborem. Grałem przeciwko:
PLAYER 2 Fernando Castañón (Shadowblade)
ARMY DESCRIPTION : Space Marines
HQ1: Librarian (100): Null Zone, Avenger (0), Bolt pistol (0) = [100]
Elite1: 5 Assault terminators (200): 5 Hammer & Shield = [200]
Elite2: 5 Assault terminators (200): 5 Hammer & Shield = [200]
Elite3: Dreadnought (105) Twinlinked Autocannon (10), Twinlinked Autocannon (10) [125]
Troop1: 10 Space marines (170): Lascannon (10), meltagun (5), combimelta(10), melta
bombs (5) = [200] in Transport 1
Troop2: 10 Space marines (170): Lascannon (10), meltagun (5), combimelta(10) = [195] in
Transport 2
FA1: 2 Attack bike (80), 2 multi-melta (20) [100]
HS1: Land Raider (250): Multi-melta (10), Extra armour (15) = [275]
HS2: Land Raider (250): Multi-melta (10), Extra armour (15) = [275]
Transport1: Rhino (35), dozer blade (5) = [40]
Transport2: Rhino (35), dozer blade (5) = [40]
Gramy 2 znaczniki jako primary (nie da się dla IG gorzej) i anichilację jako secondary.
Mój oponent wygrał zaczynanie i postawił na stole 2 LR + dreeda + attak bike. W
rezerwach wylądowały 2 taktyczne + ich rhinosy. Ja zrobiłem małego psikusa i ukradłęm
inicjatywę
. Manticora zimibilizowała jednego LR i zabiła attak bike za nimi. Melty
podsunęły się bliżej jego ladków. Jegostrzelanie nic nie zrobiło i ja już byłem swoimi
meltami pod Landkami wysadziłem obydwa i rozstrzelałem jednych termosów z librą. W
efekcie zaczął swoją 2 turę z 4 termosami i dredem na stole. Jka misiu zobaczył stan w turze 2 to spytał ze zdziwieniem co moi gwardzisi robią na jego połowie
. Kolejne tury to było dożynanie tego co wychodziało z rezerw. Gra się skończyła w 5 turze kiedy zaparkowałem na jego znaczniku chimerę. Kolejne tury by nic nie zmieniły bo miał tylko 10 SM kontra cała moja armia i 30 gości do combatu 5 cali od znacznika. Wynik 20:0
Gra ostatnia i jak zwykle szwedzi. Vlad uznał że czas aby przywitał kolejnych SM-ów to przywitałem:
PLAYER 8: (Anders, Erestam)
ARMY DESCRIPTION : (codex: Space Marines)
HQ1 : Librarian (100), Null Zone, Gate of Infinity [100pts]
Elite1 : Terminator Assault Squad (200), thunder hammer and storm shield*5, Transport1 [200pts]
Elite2 : Ironclad Dreadnought (135), Transport2 [135pts]
Troop 1 : Tactical squad (90), 5 additional marines (80), meltagun (5), lascannon (10), combi-melta (10), Transport3 [195pts]
Troop 1 : Tactical squad (90), 5 additional marines (80), meltagun (5), missile launcher (0), combi-melta (10), Transport4 [185pts]
FA1: Attackbike (40), Multimelta (10) [50pts]
FA2: Attackbike (40), Multimelta (10) [50pts]
FA3: Land speeders*2 (100), Typhoon missile launcher*2 (80) [180pts]
HS1: Thunderfire cannon (100) [100pts]
HS2: Predator (60), heavy bolter side sponson (25) [85pts]
HS3: Predator (60), heavy bolter side sponson (25) [85pts]
Transport1 : Landraider (250), Multimelta (10), Elite1 [260pts]
Transport2 : Drop pod (35), locator beacon (10), Elite1 [45pts]
Transport3 : Rhino(35), dozer blades (5), Troop1 [40pts]
Transport4 : Rhino(35), dozer blades (5), Troop2 [40pts]
Primary 3 znaczniki i secondary 2 znaczniki. Ten przeciwnik też wygrał zaczynanie ale mi to nawet pasowało bo nie miał mnie czym zabić ani zastrzelić. A kończenie dawało mi komfort kontestowania znaczników. Generalnie w grze mój oponent skupiał się zabijaniu mi chimer aby uwaliś mi mobilność i to mu się udało (straciłem wszytkie 5) i do kontestowania zostały mi tylko odziały piechoty z buta. Skończyliśmy w 6 turze wynikiem 16:4 (wygrany primary + VP) w 5 turze było tak samo w 7 było bo 18 albo 19 bo scontestował bym secondary.
Generlanie zrobiłem 82 punkty z czego 49 na lepszych drużynach drugiego dnia. Tu wyszło to że byłem zrobiony pierwszego dnia i nie byłem dostatecznie skoncentrowany.
Wnioski: ta rozpiska którą miałem ma za mało chimer powinna mieć conajmniej dwie dodatkowe (jako zapasowe transporty dla armi melt).