Może dzięki temu w końcu z multi skorzystam, bo jeszcze mi się nie zdarzyło. Z tego co słyszałem, to właśnie brak niedzielnych multi graczy pokątnie uderzył w Blizza, bo zmniejszył zainteresowanie SC II, które przełożyło się na ogólny spadek oglądalności i popularności bardziej profesjonalnych rozgrywek.
Tutaj jest bardzo duży postęp w porównaniu do WoL. Począwszy od treningów, które w łatwy sposób wprowadzają do gry (z zadaniami typu "wyprodukuj ileś robotników", "postaw budynek", etc.) poprzez automatyzację i dodatkowe skróty/ikony w grze (robotnicy z automatu idą do zasobów na starcie gry, w przypadku gry z AI można wydawać polecenia, AI stosuje pingi i komunikaty głosowe typu "zakładam bazę tutaj", "znalazłem przeciwnika", "zaatakuję tutaj", etc.), aż do takich drobnych rzeczy, jak licznik robotników na bazach. Dodatkowo wreszcie wprowadzono grupy, klany i rozgrywki nierankingowe, a także ranking w rozgrywkach vs. AI (dobieranie AI do poziomu gracza lub grupy z automatu). Naprawdę pozytywne zmiany wg mnie.
Co do długości kampanii, to a ostatnimi laty mało gram, dlatego 5cio-godzinówki mnie omijają. Po staremu wierzę w gry, których przejście zajmuje minimum 30h : )
Myślę, że będzie, jak w WoL, czyli kampania na 12-18h z dużą możliwością powtarzania (ulepszenia, ścieżki decyzyjne, wyzwania). No i wraca Duran/Narud!