Przeglądajac w moim "archuwum"
stare numery "Skrzydlatej Polski" znalazłem numer1 12/1994 a w nim artykuł Tomasza Makowskiego
"Słynne samoloty".W sporej części zgadzam sie z jego listą "kamieni milowych" lotnictwa, choć niektóre typy bardzo mnie zaskoczyły.
Proponuje wiec nowy temat wasze typy na
najważniejsze samoloty w pierwszym stuleciu lotnictwa , choć temat odbiega troche od od załozeń że mieliśmy tu dyskutować o lotnictwie wojskowym, to chyb a nikomu to nie bedzie przeszkadzało.
Lista z "SP" obejmowała następujące konstrukcje:
- Sopwith Camel - dość ważny samolot, ale chyba ważniejszy i bardziej na miejscu byłby Foker, w końcu to on długo królował wtedy na niebie
-
Po-2 (U-2, CSS-13)
- Dakota
- Mysliwce Jakowlewa (Jak1, 3, 7, 9)-
P-47 Thenderbolt Absolutnie sie z tym typem nie zgodze. O wiele bardziej pasowałby tu P-51 Mustang
- B-17 Flying Fortess
- He-162 Salamander tzw. Volksjager - Nie zgadzam sie. Powinien znależć sie tu Me 262
-
Boeing B-707, 727, 737, 747, 757, 767, 777 przesada wymieniac wszystkie produkowane modele. Na szczególną uwagę zasłużyły B-747 (rewolucja w konstrukcjach lotniczych) i B-707 (pierwszy sukces pasażerskiego odrzutowca)
-
Airbus A 300, 310,320, 330 itd. - Zupełnie nie rozumiem czym Airbusy zasłużyły na umieszczenie na takiej liście. Dobre, nowoczesne samoloty, ale żeden "kamień milowy"
- Mig -21
- F-4 Phantom
- F-16
- An-2Według mnie powinny sie znaleźć na liście:
-
- Harrier -Me-109 - Spitfire - Ił-2
- B-52 -Concorde - Mig-15 - Sabre