Piętnaście? A może być mniej?
Żeś mi ćwieka zabił tym tematem - ciężko coś wybrać. Dobra to na początek:
1.
Mushishi - jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne, urzekające klimatem, tłami i paletą barw. Zdecydowanie mój nr 1
I tu zaczynają się schody, bo nr 2 z mojej osobistej listy wszech-czasów jest spoza wyznaczonych ram czasowych. Tak więc numerków 2 będzie sporo, bo i trudno mi przedłożyć jakąś pozycję nad inną - proszę traktować jak prawie że równorzędne.
2.
Bakemonogatari - niezapomniane dialogi, genialne kreacje postaci. Do tego świetna kreska i Tsubasa z kocimi uszkami
2. eksekwo:
Casshern Sins i
Ergo Proxy - obie serie głównie za to samo: niesamowita kreacja post-apokaliptycznego świata, przytłaczający klimat osamotnienia i często beznadziei. Dodatkowo Casshern ma niesamowitą kreskę, kolory i jedną z najlepszych animacji w historii anime.
2. tuż za nimi, jeżeli nie na równi jest
Seirei no Moribito i
Juuni Kokuki - lubię takie fantasy, nieoczywiste, z wyrazistymi bohaterami, rozbudowanym i ciekawym światem. Szczególnie świat i bohaterowie są zdecydowanie najsilniejszymi stronami tych anime. Dodatkowo w Seirei jest najlepsza choreografia scen walk jaką widziałem.
2.
Spice and Wolf - jako etatowy fan Horo nie mógłbym nie umieścić na szczycie. Horo i ekonomia - czego chcieć więcej
2. przechodzimy do rodzynków w historii anime:
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex jak i jego kontynuacja. Klasa sama w sobie totalnie bez konkurencji od wielu wielu lat.
2.
Dennou Coil - urzekło mnie to anime, poczułem się przy nim 15 lat młodszy - przypomniały mi się wszystkie wyprawy po skarby, podwórkowe wojny, kryjówki i tajemnice
Chyba jedyne tak uniwersalne anime jakie dane mi było oglądnąć - tak dorośli jak i dzieci znajdą tu coś dla siebie i mogą się świetnie przy nim bawić.
I tym sposobem uzbierało się już 9 tytułów - całkiem sporo jak na mnie. To jeszcze 6 przede mną - zobaczymy czy coś godnego uwagi się znajdzie:
3.
Code Geass - to anime coś w sobie ma
Pewnie Lelusia jak i tonę akcji oraz tajemnic.
4.
Tatakau Shisho - The Book of Bantorra - jedno z bardziej oryginalnych anime jakie widziałem. Wyróżnia się pod każdym względem począwszy od od kreski, przez świat, bohaterów po wątki - dla mnie wyróżnia się pozytywnie, ale na pewno nie jest to uniwersalne anime, które można polecić każdemu.
5.
Higashi no Eden i
Full Metal Panic? Fumoffu - trudno mi wybrać co bardziej wolę. Oba tytuły zdecydowanie godne polecanie, choć z całkiem odmiennych powodów.
6.
Hundred Stories - animowany straszak, klimatyczny z niesamowitą grafiką.
7.
Baccano! - zdecydowanie nieordynarne podejście do tematu jak i do czasu, świetni bohaterowie, wątki i kreska.
O, i nawet jakimś cudem jest 15 tytułów