Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
gildia.pl
»
Gildia Gier Komputerowych
(
http://www.gry.gildia.pl
) »
Teamspeak-GGK
»
Bitwa twórców - pojedynki
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
6
...
34
Do dołu
Autor
Wątek: Bitwa twórców - pojedynki (Przeczytany 61085 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Abetorius
Kawaler Bractwa Św. Jerzego
Wiadomości: 566
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #30 dnia:
Wrzesień 07, 2010, 04:34:22 pm »
ID
bo Quake I na dłuuugo przyćmił inne gierki ze swojego poletka, a Ishar od Might and Magic był słabszy.
Zapisane
Nite
Redaktor GGK
Zbrojmistrz bracki
Wiadomości: 1 155
Total likes: 0
Płeć:
Precz z Komuną!
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #31 dnia:
Wrzesień 07, 2010, 08:19:04 pm »
ID - Seria Quake i wszystko jasne
Zapisane
Ryceros
Szafarz bracki
Wiadomości: 3 447
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #32 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 12:57:57 am »
Quake I i klimatyczny soundtrack zespołu NIN (którego z powodzeniem można słuchać jak odrębnego albumu tej grupy) zawsze pozostaną bliskie memu sercu.
id software
po raz 8!
Zapisane
Coeniasty
Redaktor GGK
Stolnik bracki
Wiadomości: 1 266
Total likes: 0
Płeć:
Tremere
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #33 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:15:11 pm »
id Software zawzięcie walczy przy akompaniamencie NIN i rozgramia twórców klasycznego Ishara wynikiem 8:5.
Lucas Arts vs. Bullfrog
Lucas Arts
Założona w 1982 roku firma, mająca na celu dopełnienie wizerunku imperium Georga Lucasa. Początkowo zajmowała się głównie grami przygodowymi, co w 1986 roku zaowocowało wprowadzeniem rewolucyjnego, jak na tamte czasy, systemu SCUMM, czyli Script Creation Utility for Maniac Mansion. Jak sama nazwa wskazuje było to narzędzie do tworzenia rozszerzeń do gry Maniac Mansion. Całość operowała na prostych komendach typu look, use, itd. A została wykorzystana w produkcji późniejszych gier firmy. Jednak na kluczową i klasyczną przygodówkę ze studia Lucasa przyszło nam czekać do 1990 roku. Wtedy to wszyscy zostaliśmy piratami w grze Secret of Monkey Island. Gra doczekała się uznania i nie przyszło nam długo czekać na część drugą: w 1991 roku zadebiutował Monkey Island 2: LeChuck`s Revenge. LucasArts nadal pozostawał przy grach przygodowych i własnych markach, co zaowocowało wydaniem 1995 roku gry Ful Thortle oraz w 1997 trzeciej odsłony Małpiej Wyspy. W 1998 otrzymaliśmy kolejny wielki tytuł, ale tym razem w trzech wymiarach - Grim Fandango. W 2000 roku po raz czwarty wróciliśmy na Karaiby, tym razem w tytule Escape from Monkey Island. Ostatnimi czasy pojawił się również remake Monkey Island 2, w którego demo można było zagrać przez serwis społecznościowy Facebook.
Nie ukrywajmy jednak, że LucasArts to przede wszystkim uniwersa filmowe Lucasa, czyli Indiana Jones oraz, a może przede wszystkim, Star Wars. Pierwszym dziełem w stu procentach wykonanym przez studio Lucasa był X-Wing, który światło dzienne ujrzał w 1990 roku. Niewątpliwym sukcesem okazało się również Rebel Assault, wydany w 1993 roku na, uwaga!, płytach CD! A już w 1995 mogliśmy się po raz pierwszy wcielić w Kyle Katarna, który na długo stał się wizytówką pierwszoosobowych gier w uniwersum Star Wars i doczekał się pokaźnej liczby tytułów: Dark Forces, Dark Forces 2, Mysteries of the Sith, Jedi Outcast oraz Jedi Academy. Co prawda ostatnie dwa tytuły zostały zrealizowane przez Raven Software...
Wracajmy jednak do gier ze świata Gwiezdnych Wojen. Któż nie zna tytułów jak TIE Fighter, X-Wing, Shadows of the Empire, Racer, The Force Unleashed, Republic Commando, Force Commander? A to tylko początek listy. Dorobek LucasArts jest olbrzymi - i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o gry w kosmosie. Należy również pamiętać, że obecnie LucasArts powiązany jest z kilkoma kolejnymi głośnymi produkcjami: The Old Republic oraz The Force Unleashed 2. Czeka nas zapewne jeszcze wiele znakomitych gier w ich wydaniu.
Bullfrog
Developer rodem z Wysp Brytyjskich. Studio założone w 1987 roku przez, między innymi, znanego wszem i wobec Petera Molyneux. Popularność zyskało jednak dopiero 2 lata później, kiedy to na rynek trafił ich rewolucyjny tytuł Populous, który stał się ewenementem lat 90. XX wieku i doczekał się dwóch kontynuacji. Bullfrog Productions wyraźnie celowało w produkcji gier strategicznych, co widać po kolejnych latach i produkcjach tej firmy. Niecały rok po Populousie otrzymaliśmy Powermongera, a kolejny rok przyszło nam czekać na drugą odsłonę boskiej symulacji. Jednak wielu graczom w oczach zakręcą się łzy na wspomnienie 1993 roku i wybitnego tytułu cyberpunk: Syndicate. Gra to doczekała się w 1994 dodatku oraz pseudo-sequela: Syndicate Wars wydanego w 1996 roku. A co się działo w międzyczasie? Między innymi równie klasyczny Theme Park oraz nie mniej ważny Magic Carpet - oba zostały wydane w 1994 roku. Magic Carpet długo na kontynuację czekać nie musiał: już w 1995 roku w łapki graczy trafił Magic Carpet 2.
A w 1996 roku otrzymaliśmy kolejny RTS: Genewars. Jednak to był tylko wstęp do kolejnych rewolucji studia Bullfrog Productions. Niecały rok minął, a w ręcę graczy trafiła kolejna, przynajmniej na dzień dzisiejszy, klasyka: Dungeon Keeper, czyli symulator "tego złego" z lochów. Któż z nas nie poganiał impów do szybszego kopania tuneli? Gra doczekała się sequela w 1999 roku oraz wielu klonów, jak chociażby nie tak dawno wydany Overlord.
Rok 1997 był dla pracowników Bullfroga bardzo zróżnicowany. Najpierw premiera wspomnianego już Dungeon Keepera, a później Them Hospital, czyli spojrzenia na służbę zdrowia z przymrużeniem oka, a następnie odejście Molyneuxa, który postanowił założyć własne studio Lionhead Productions. Niecały rok później otrzymaliśmy ostatnią wielką produkcję Brytyjczyków, czyli trzecią odsłonę Populousa, z wdzięcznym podtytułem The Beginning. Po nim nastąpiła premiera sequela Dungeon Keeper i studio zaczęło tracić impet. Ostatkiem sił powstały dwie odsłony Theme Park, czyli zarządzania wesołym miasteczkiem.
Koniec studia to rok 2004. Minęły 3 lata od premiery ostatniej odsłony Theme Park, w oczy zajrzała wizja bankructwa. Ale wieloletni partner, czyli EA, nie pozostawiło pracowników Bullfrog na lodzie. Pracownicy zostali włączeni do studia Electronic Arts UK. I na tym kończy się historia rewolucyjnego developera, który nie bał się eksperymentować i wprowadzać nowości.
Zapraszam do głosowania! Można by rzec, że mamy do czynienia z prawdziwą bitwą tytanów.
Głosowanie trwa do dnia 09.09.2010 (czwartek) godziny 20:00.
Zapisane
zaylek
Młodszy Czeladnik
Wiadomości: 223
Total likes: 0
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #34 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:23:02 pm »
bullfrog
jakos milej wspominam czasy przy Dungeon keeperze i theme hospital
Zapisane
woot!?
Nezumi
Stolnik bracki
Wiadomości: 1 516
Total likes: 0
MAGIA I ZAGLADA... WYBIERZ DROGE PRZEZNACZENIA
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #35 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:24:31 pm »
jednak
lucasarts
, za przygodówki. bullfrog ma u mnie minusa odkad molyneuxowi odjebało.
Zapisane
fani anime to najbardziej inteligentna grupa społeczeństwa (jakby się oczywiście pozbyć około 70 procent tych głupszych fanów).
Ibrahim_ibn_Erales
Szafarz bracki
Wiadomości: 2 162
Total likes: 0
twitter.com/iberales
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #36 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:39:28 pm »
Eeee. Uuu. Yyyy. Boli.
Lucasarts
Zapisane
God hates figs
[Mk 11, 12-14]
I pledge allegiance to my Flag,
and to the Republic for which it stands:
one Nation indivisible,
With Liberty and Justice for all.
Grish
Stolnik bracki
Wiadomości: 1 309
Total likes: 0
Płeć:
asleep and well hidden
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #37 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:43:09 pm »
Bullfrog
Za Syndicate i latanie muchą po lochach w Dungeon Keeper.
Zapisane
Gabriel
Administrator
Szafarz bracki
Wiadomości: 2 211
Total likes: 1
Płeć:
BOFH
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #38 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 02:55:14 pm »
LA, za R2D2
Zapisane
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (
http://portal.gildia.pl
).
Lord Kupa
Stolnik bracki
Wiadomości: 1 614
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #39 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 03:57:29 pm »
Bullfrog
- za.. długo wymieniać
Zapisane
Ryceros
Szafarz bracki
Wiadomości: 3 447
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #40 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 04:15:43 pm »
bullfrog
- za Dungeon Keeper.
Sam zresztą zgłosiłem, więc bronił będę!
Zapisane
radosiewka
Redaktor Gildii Filmu
Terminator
Wiadomości: 170
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #41 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 05:18:32 pm »
Ciężki wybór... Ale oddaję głos na
Lucas Arts
Zapisane
Ijon Tichy
Słynny gwiazdokrążca.
Moderatorzy
Radca bracki
Wiadomości: 3 730
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #42 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 05:32:37 pm »
Bullfrog
, za Populousa.
Zapisane
Uśmiechaj się, zawsze!
Abetorius
Kawaler Bractwa Św. Jerzego
Wiadomości: 566
Total likes: 0
Płeć:
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #43 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 05:38:40 pm »
Populus i Syndykat były fajniusie ale do
LA
mam większy sentyment za przygodówki.
Zapisane
Qraq
Szafarz bracki
Wiadomości: 3 210
Total likes: 0
Odp: Bitwa twórców - pojedynki
«
Odpowiedź #44 dnia:
Wrzesień 08, 2010, 05:39:40 pm »
BULLFROG - za syndicate
Zapisane
Drukuj
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
6
...
34
Do góry
« poprzedni
następny »
gildia.pl
»
Gildia Gier Komputerowych
(
http://www.gry.gildia.pl
) »
Teamspeak-GGK
»
Bitwa twórców - pojedynki
anything