Autor Wątek: Archetypy postaci/kreacja bohatera  (Przeczytany 5938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ferreto

Archetypy postaci/kreacja bohatera
« dnia: Wrzesień 10, 2010, 07:28:59 pm »
     W ramach rozruszania tego forum ... co  sądzicie o archetypach i sposobie kreacji bohatera w River of Time?
   Jak wiadomo w tej części mamy  znacznie szersze pole do popisu przy kreacji swojego alter ego.Tym  razem tryb ekspercki umożliwia także manipulacje cechami oraz  zaletami/wadami. To świetna zmiana,wreszcie można sobie  poszaleć,choć przyznam,że zastanawiałem się początkowo,czy przez  to same archetypy nie stracą racji bytu,bo przecież skoro możemy  zmodyfikować prawie wszystko,to co za różnica? Okazuje się  jednak,że prawie to znaczna różnica.   
   Zastanawiając się nad  idealną kandydaturą na mojego bohatera przekonałem się,że nie  poszaleją aż tak,jak bym chciał. Wciąż nie z każdym można  wszystko zrobić.   
Przykładowo – kiedyś grałem  metamagiem machającym mieczem,był niezły,ale nie idealny. Teraz  bez problemu mogę z niego zrobić lepszego maga (regeneracja EA),ale  jako hybryda lepszy już nie będzie,bo okazuje się,że zdolności  walki mieczem czy walki w zwarciu wybrać mu się nie da. No to sobie  zerknąłem,jak to jest z innymi magami i ... mag bitewny jak nigdy  mi się nie kojarzył z bitewnością,tak nie kojarzy mi się ciągle.  Mając do wyboru kostur,sztylet i szable nie czuję się  usatysfakcjonowany. To już tkacz magii ma lepiej,bo może wybrać  także szermierkę. Szarlatan to miecze i szermierka,ale jak wiemy to  nie pełnoprawny mag. Najbardziej bojowy okazuje się alchemik,bowiem  może wybrać walkę w zwarciu i topory/buławy dodatkowo.   
   O ile jednak wśród magów różnice  widzę,o tyle trudniej mi je dostrzec wśród "tanków".  Różnice w wyjściowych parametrach cech są raczej mało znaczące.  Typ broni można sobie wybrać dowolnie. Czarami oczywiście różnić  się nie będą ;-) Więc gdzie te różnice? To co mi szczególnie  rzuciło się w oczy,to pogorszenie krasnoludów. W Dark Eye bardziej  kojarzyli mi się z "pakerami",tu wyglądają tak samo jak  i ludzcy wojownicy,bowiem przykładowo siłę rozwija się im  identycznie.   
   Tak więc podsumowując ... mimo  wszystko odnoszę wrażenie,że sposób kreacji wciąż pozostawia  trochę do życzenia.   

Offline Gambit

  • Koortynator Działu
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 498
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2010, 08:30:55 am »
Pamiętaj, że Drakensang jest zrobiony na podstawie systemu RPG. Tworzenie postaci ma więc takie same założenia jaw w wersji papierowej. Nie widziałem najnowszej edycji Dark Eye, ale mam nadzieje zaopatrzyć się w edycję kolekcjonerską, w której jest Player's Guide. Zerknę wtedy do niego i zobaczę jak to wygląda w oryginale.

Wszelkie uwarunkowania tyczące się dostępnych skilli do broni mogą wynikać nie tylko z klasy postaci, ale i z rasy, czy nawet cech.

Offline Jarek138

Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2010, 08:31:55 am »
Dodatkowym elementem jest możliwość własnoręcznego ustawiania wad i zalet postaci. Co prawda trochę śmieszne jest ustalanie wad ale puste miejsce w tym elemencie nieco mnie drażniło. Poza tym lepsze jest wrogiem dobrego więc delikatna korekta rozwiązań z pierwszej części jest w/g mnie dobrym posunięciem. Jedno co bym chciał zmienić to trochę większa możliwość modyfikacji fizycznego wyglądu choć i tak jest lepiej, bo z bohaterem I części ciężko było mi się utożsamić.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2019, 02:15:01 pm wysłana przez Jarek138 »

Offline Ferreto

Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2010, 09:09:50 am »
Co prawda nie uważam się za znawcę samego systemu Dark Eye,ale wiem,jak to jest w samych grach zrealizowane. Nie ma tu ograniczeń używania danego typu broni w zależności od klasy czy rasy. Skoro w trakcie rozrywki przy odrobinie chęci spokojnie możemy nauczyć każdą postać walczyć daną bronią,to ograniczenie przy tworzeniu wydaje mi się sztuczne. Poza tym jak już wspominałem - skoro alchemik może walczyć skuteczniej,to mag bitewny ma stanowczo nazwę na wyrost.
Aha,żeby lepiej zapoznać się z samym systemem nie jest  niezbędna wersja kolekcjonerska. W zwykłej na płycie jest Rulebook-Drakensang2,więc dla chętnego i znającego angielski,żaden problem. Ja tego jeszcze nie przestudiowałem.
Modyfikacja wyglądu,mimo że ograniczona jest miła,to fakt. Przyznam jednak,że dla mnie osobiście jest to mało istotne. Dla mnie "liczy się wnętrze" tj. atrybuty,wady i zalety itp.

 

Offline Gambit

  • Koortynator Działu
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 498
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2010, 12:57:36 pm »
Ferreto --> No właśnie nieco się mylisz. W systemach które można by nazwać "kanonicznymi" klasy czarujące mają ograniczenia co do używania broni/zbroi. Zwykle nie mogą używać ciężkich pancerzy i dużych broni (typu miecze, topory itp.). Słowo "Bitewny" w nazwie klasy owego maga nie oznacza zdolności machania toporem, a nastawienie na magię ofensywną wszelkiego rodzaju.

Offline Ferreto

Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2010, 01:38:35 pm »
Chwileczkę,my przecież nie dyskutujemy o systemach kanonicznych,tylko o konkretnej implementacji jednego systemu. Co prawda nie przetestowałem jeszcze River of Time na tyle,by być pewien wszystkiego,ale ... tu ograniczeń prawie nie ma. Mag może posługiwać się dowolną bronią. Może też założyć każdą zbroję,najwyżej nie będzie mógł czarować (wyjątek rasowe). Mag nastawiony na magię ofensywną? Te same czary może wykorzystywać wiele innych klas,więc mag bitewny nie jest uprzywilejowany. Poza tym w Drakensangu nie dało się rzucać kulami ognistymi jak z karabinu maszynowego,zwyczajnie szybko kończyła się mana.To co ten biedak ma później zrobić? Stać i dawać się tłuc? Wiem,że może mam nieco inną wizję,a przy tym lubię szukać nietypowych rozwiązań,ale dla mnie mag nie wyróżniający się niczym w kwestii magii i machający kosturem jest raczej kiepskim rozwiązaniem. No chyba że tym razem się okaże,że podczas wędrówki da się znaleźć naprawdę ciekawe kostury.

Offline Gambit

  • Koortynator Działu
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 498
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Archetypy postaci/kreacja bohatera
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2010, 02:04:46 pm »
O ile dobrze pamiętam, to Dark Eye, jest właśnie dość standardowym systemem fantasy. A to oznacza, że klasy czarujące są w pewien sposób ograniczone. Ale jak zagłębię się w najnowszą edycje podręcznika, to będę pewniejszy swoich słów.