Autor Wątek: Confrontation FAQ.  (Przeczytany 4177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alchemik

Confrontation FAQ.
« dnia: Lipiec 25, 2003, 01:52:46 pm »
Gdzieś go już zamieszczałem ale zniknął jakoś w odmętach postów. Jeśli macie jakies pytania dotyczące Konfrontacji to zapoznajcie się z poniższymi i dodajcie (jeśli wam jakieś) zostaną - swoje pytania.

         FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania) o Konfrontacji
           15 Lipca 2003
              Robert Kucharski

Indeks

 Rozdział 1.  Wprowadzenie i informacje ogólne
 
 Pyt.1        Co to jest Konfrontacja?

 Rozdział 2. Modele i Karty
 
 Pyt.1   Gdzie mogę kupić Konfrontację?
 Pyt.2   Jak duże są modele?
 Pyt.3   Co się znajduje w pudełku oprócz figurki?
 Pyt.4   Po co są te karty?
 Pyt.5   Na karcie znajdują się informacje o różnych zbrojach i broniach. O
         co chodzi?
 Pyt.6   Czy koszt czarów I magicznych przedmiotów jest wliczony w koszt
         modelu?
 Pyt.7   Ile kart potrzebuje dla modeli?
 Pyt.8   Czy czary które znajdowały się w pudełku razem z modelem
         potrafiącym czarować mogę dawać innym magom?
 
 Rozdział 3.  Armie
 
 Pyt.1        Jakie są rodzaje armii?
 Pyt.2        Co oznaczają te wszystkie nazwy?

 Rozdział 4. Punkty Armii i Gra
 
 Pyt.1        Jak duża musi być moja armia bym mógł grać?
 Pyt.2        Jak mam sobie dobrać armię skoro nie ma podręcznika armii?
 Pyt.3        Czy ta gra nie jest zbyt prosta? Instrukcja w tak małej
              broszurce?

 Rozdział 5.  Rag’Na’Rok
 
 Pyt.1        Co to jest Rag’Na’Rok?

 Rozdział 6.  Linki
 Pyt.1        Jakie są linki do informacji o Konfrontacji.


===============================================

Rozdział 1.  Wprowadzenie i ogólne informacje.

Pytanie 1.1.  Co to jest Konfrontacja?

Konfrontacja jest bardzo łatwą do opanowania grą bitewną stworzoną przez francuską firmę Rackham. Początkowo wymyślona przez francuskich zapaleńców, od dwóch lat stopniowo podbija cały świat. Jest już dostępna w języku Angielskim, Niemieckim, Włoskim teraz przyszła kolej na Polskę. Zasady Konfrontacji zostały podzielone na cztery broszury, pierwsza opisuje podstawowe zasady poruszania, strzelania i walki wręcz. Druga broszura nosi nazwę Incantation i jest poświęcona magii, broszura Divination opisuje zasady rządzące darami boskimi, dzięki czwartej broszurze Incarnation poznacie jak wprowadzić do gry elementy RPG. Wszystkie te broszury są rozprowadzane wśród graczy ZA DARMO!!!

---------------------------------------------------------------------------


Rozdział 2.  Modele i karty

Pytanie 2.1.  Gdzie mogę kupić Konfrontację?

W większości sklepów hobbystycznych.
Jeśli twój ulubiony sklep z grami czy modelami nie prowadzi jeszcze jej sprzedaży – nic straconego. Zawsze możesz zrobić zakupy w Internecie WWW.mythos.pl (on-line 27.08.2003) Jeśli chciałbyś jednak kupić Konfrontację w swoim ulubionym sklepie hobbystycznym, skontaktuj się z nami rkucharski@mythos.pl, postaramy się dotrzeć do nich i zaprezentować naszą ofertę.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.2.  Jak duże są modele?

Modele są nieco wyższe od standardowych modeli GW 28mm albo linii Heroic Reaper’a. Dokładne porównanie rozmiarów możecie znaleźć tutaj:

http://www.wegotgame.net/jen/scale.html

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.3.  Co znajduje się w pudełku razem z figurką?

Zazwyczaj pudełko zawiera od jednego do czterech modeli, instrukcję i kartę referencyjną. Dodatkowo pudełko może zawierać karty przedmiotów magicznych, zaklęć, cudów oraz karty znaczników. Warte uwagi jest to, że wszystkie modele produkowane przez firmę Rackham, są w całości wykonane z metalu.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.4.  Do czego są te karty?

Karty Referencyjne są rozszerzeniem zasad podstawowych, zawierają współczynniki modelu. Karty służą też do ustalania kolejności akcji w trakcie gry.

---------------------------------------------------------------------------


Pytanie 2.5.  Na karcie znajdują się informacje o różnych zbrojach i broniach. O co chodzi?

Na potrzeby Konfrontacji uznajemy, że wyposażenie modelu zostało już wliczone w jego statystyki. Będą one jednak wykorzystywane w zasadach dotyczących dużych bitew – Rag’Na’Rok. Niektóre z przedmiotów magicznych są opisane na osobnych kartach, jeśli nie jest to zaznaczone inaczej mogą być wręczane różnym Bohaterom.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.6.  Czy koszt czarów I magicznych przedmiotów jest wliczony w koszt modelu?

Nie, muszą zostać zakupione osobno. Ich koszt podany jest na karcie.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.7.  Ile kart potrzebuje dla modeli?

Jedna karta może być używana do reprezentowania maksymalnie tylu modeli ile było razem z nią w pudełku, czyli 1 karta służy do reprezentowania do 3 kuszników Dirza, do 2 Wojowników Szakali itd. Jeśli zdecydujesz się wystawić do walki 4 kuszników będziesz już potrzebował dwie karty.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.8.  Czy czary które znajdowały się w pudełku razem z modelem
              potrafiącym czarować mogę dawać innym magom?

Jeśli na karcie opisowej zaklęcia nie jest to określone inaczej, może być używane przez model, który zna tę samą szkołę magii


===============================================

Rozdział 3.  Armie

Pytanie 3.1.  Jakie są rodzaje armii?

Na razie dostępne są modele do następujących armii:

* Alchemicy Dirza
* Keltowie z klanu Sessair
* Krasnoludy z Tir-Na-Bor
* Krasnoludy z Mid-Nor
* Gobliny z No-Dan-Kar
* Gryfy z Akkylanii
* Lwy z Alahanu
* Orki z Bran-O-Kor
* Martwiaki z Acheronu
* Wilczarze Yllii
* Rozpruwacze

W skład twojej armii mogą wchodzić sojusznicy, ich ilość nie może jednak przekroczyć 30% twojej armii (liczone w punktach armii)
Możliwe są następujące sojusze:

* Ścieżka Ciemności:
* Martwiaki z Acheronu: Alchemicy, Elfy Akkyshańskie, Kanibale z klanu
  Drune, Krasnoludy z Mid-Nor
* Alchemicy Dirza: Martwiaki, Elfy Akkyshańskie, Krasnoludy z Mid-Nor
* Elfy Akkyshańskie: Martwiaki, Alchemicy, Krasnoludy z Mid-Nor
* Keltowie z klanu Drune: Martwiaki, Krasnoludy z Mid-Nor, Rozpruwacze
* Krasnoludy z Mid-Nor: Martwiaki, Alchemicy, Elfy Akkyshańskie, Klan Drune

* Droga Światłą
* Lwy z Alahanu: Gryfy, Elfy z Cynwall, Klan Sessair
* Gryfy: Lwy, Elfy z Cynwall, Klan Sessair, Krasnoludy z Tir-Na-Bor
* Elfy z Cynwall: Lwy, Gryfy
* Keltowie z klanu Sessair: Lwy, Gryfy

* Koło Losu
* Elfy Daikinee: Wilczarze
* Orki z Bran-O-Kor: Gobliny, Rozpruwacze
* Wilczarze Yllii: Elfy Daikinee
* Krasnoludy z Tir-Na-Bor: Gryfy
* Gobliny z No-Dan-Kar: Orki, Rozpruwacze
* Rozpruwacze: Klan Drune, Gobliny, Orki

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 3.2.  Co oznaczają te wszystkie różne nazwy?

Strony konfliktu występują pod różnymi nazwami, często nadanymi im przez przeciwników. Np. Alchemicy Dirza są znani również jako Skorpiony, Martwiaki często są nazywane Cieniem Acheronu a Gobliny przez wszystkich określani są mianem Szczurów.

===============================================

Rozdział 4.  Punkty Armii i Gra

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 4.1.  Jak duża musi być moja armia bym mógł grać?

Na każdej Karcie Referencyjnej znajduje się informacja na temat kosztu (w Punktach Armii) wystawienia jednego modelu tego typu. Nie ma praktycznie żadnej odgórnie narzuconej struktury tworzenia armii, możesz stworzyć bandę wedle swoich upodobań. Większość początkujących graczy tworzy oddziały o wartości od 150 do 200 punktów, pozwala to na szybkie zapoznanie się z grą i sprawdzenie czy ten typ armii odpowiada ich upodobaniom. Po wprowadzeniu do walki elementów magii zalecamy tworzenie armii o wartości od 250 do 300punktów. Rozgrywki turniejowe zazwyczaj prowadzone są pomiędzy armiami o wartości do 400 punktów. W zależności od rodzaju armii przy tej wartości punktowej na Polu Bitwy będzie znajdowało się od 5 do 20 modeli (na stronę).

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 4.2.  Jak mam sobie dobrać armię skoro nie ma podręcznika armii?

Będziemy starać się zamieszczać w Internecie, coraz więcej informacji na temat poszczególnych modeli i armii, tak by gracze mogli jak najmniejszym kosztem uzupełniać swoje informacje o świecie i grze. Na początek prezentujemy kilka przykładów już stworzonych armii

* Orki 400 punktów
* Vorak (Bohater Druga Inkarnacja)  79
* 1 Muzyk  18
* 1 Chorąży  18
* 3 Obijaczy  63
* 3 Kuszników  54
* 2 Mistycznych Wojowników 2 z czarem Odrzucenie  44
* 2 Szalonych Zabójców (z Mistrzowskim uderzeniem)  74
* 2 Wojowników Szakala z toporami  50
Razem: 15 modeli

* Gryfowie 400 punktów
* Abel Niepohamowany (Bohater Druga Inkarnacja) 96
* 2 Inkwizytorów 80
* 1 Łowca Ciemności z czarem Wyklęcie 40
* 2 Templariuszy Inkwizycji 58
* 1 Muzyk 15
* 1 Chorąży 16
* 3 Muszkieterów 57
* 3 Włóczników 39
Razem: 13 modeli

* Keltowie z klanu Sessair 300 punktów
* Cron Nieposłuszny 49
* 1 Chorąży 13
* 1 Muzyk 13
* 2 Wojowników z mieczami 18
* 2 Wojowników z toporami 18
* 3 Berserkerów 45
* 2 Strażników Ziemi 24
* 3 Fianny 36
* 1 Minotaur 84
Razem: 16 modeli

* Wilczarze 309 punktów
* Onyx (Bohater) 73
* 2 Repentants 51
* Warrior 32
* 2 Łowców z włóczniami 48
* Predator 50
* Predator 55
Razem: 8 modeli

* Rozpruwacze 304 punktów
* Bysra z czarami Rytuał Buntu i Krwawa Przepowiednia 95
* 2 Pożeraczy 114
* 1 Łowca Głów 35
* 2 Dzikusów 60
Razem: 6 modeli

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie.4.3   Czy ta gra nie jest zbyt prosta? Instrukcja w tak małej
              broszurce?

Tak podstawowe zasady są proste, dzięki temu można błyskawicznie opanować zasady i ruszyć do gry nie spędzając tygodni na zrozumieniu opasłych tomiszczy i licznych errat. Ale wszyscy miłośnicy strategii zauważą, że zasady płynnie się rozwijają, dając co raz więcej możliwości. Gdy już opanujecie walkę, sięgnijcie po magię, dary boskie czy też system awansów.
Dodatkowo należy zauważyć, że grę mogą modyfikować nowe modele i zasady, które dołączane są do nich dołączane na kartach referencyjnych.

===============================================

Rozdział 5.  RagNaRok

Pytanie 5.1        Co to jest RagNaRok?

Wśród miłośników Konfrontacji pogłoski o nim krążyły już od lat. Plotka mówi, że za każdym razem, gdy ktoś wymówił jego nazwę, projekt ten przeciągał się o kolejny miesiąc :) RagNaRok to zestaw zasad do przeprowadzania dużych bitew na Aarklash. Składa się on z dwóch podręczników. Pierwszy opisuje świat Aarklash, drugi zaś zawiera zasady dotyczące prowadzenia dużych bitew (ok. 1000 Punktów Armii minimum). Podręcznik ten od kwietnia jest dostępny w języku francuskim, obecnie trudno nam powiedzieć, kiedy będzie on dostępny w języku polskim. Sądzimy, że termin 2004/2005 jest najbardziej prawdopodobną datą.

===============================================

Section 6.  Linki

 Pytanie 6.1        Jakie są pożyteczne linki.

http://www.mythos.pl, polski dystrybutor Confrontation
http://www.confrontation.fr Rackham, twórca Confrontation
http://www.rackscan.net (Francuska strona poświęcona Confrontation)
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline Jaskier

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2003, 06:28:58 pm »
Kiedy będzie można dostać jakieś szczegułowe informacje o poszczegulnych armiach? Ich specjalne zdolności, taktyki, cechy?
Najbardziej interesowałyby mnie informacje o mrocznych pająko-elfach.

Offline BeRsErK

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2003, 06:47:45 pm »
Jedna z elfich ras będzie wypuszczana w niedługim czasie we Francji - więc może długo już nie będziesz musiał czekać.
A o szczegółach armii poszukaj tu http://www.rackscan.net/ - u góry jest zakładka armies, kliknij i wybierz tą która Ciebie interesuje - masz tam wszystko.

Offline Alchemik

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2003, 11:06:20 pm »
W podręczniku do RagNaRok - wiekszej odmianie Confrontation zawarte sa rozwiniecia historii wszystkich ras. Jest pewien problem wiekszosc ludzi posiadajacych podrecznik nie chce psuc zabawy ujawniajac informacje.

Ale trafil się ktos kto przetlumaczyl czesc o Akkyshan Elves. :) Jak zazwyczaj w tym świecie nic nie jest tym czym bysmy sie spodziewali:)

Elfy nie sa z tego tego kontynentu (ba być może nawet nie są z tego świata), wiadomo, że są uciekinierami przed kim? Przed czym? Przyszłość pokaze:) Elfy Akkyshanskie byly ostatnimi przybyszami - najpier poajwili się Smoczy Jeźdzcy (Elfy z Cydwall), potam cicho jak duchy w lasach zaczęli przemykać Daikinee, na koniec pojawili się Akkyshan - z podań wiadomo, że to na nie spadł gniew bogini którą opuścili uciekając ze swojego miejsca zamieszkania.

Przeklęła ich a te piękne kiedyś istoty zaczęły się przepoczwarzać:)

I to by było na tyle... :)
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline BeRsErK

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2003, 05:23:03 pm »
Alchemik dał byś linka z kąd masz to tłumaczenie, pleassssssse ;P

Offline Malekith

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2003, 05:37:25 pm »
no właśnie :P a swoją drogą to jestem zaskoczony, że ktoś ma podręcznik w Polsce  :o

Offline BeRsErK

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2003, 05:41:40 pm »
Alchemik raczej miał na myśli, że ktoś zrobił tłumaczenie z francuskiego(jedyna na razie wersja Ragnarok'u) na angielski - a polską wersję zawdzięczamy twórcy postu ;)

Offline Alchemik

Confrontation FAQ.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2003, 06:28:18 pm »
Fakt nie mam podręcznika - napaliłem się na niego tak bardzo, że nawet chciałem sobie z Francji sprowadzić - ale zapomnijcie o tym... Pierwszy nakład rozszedł się w ciągu miesiąca w ilości podobno 12,000 - nie do kupienia jest nawet w ich oficjalnym sklepie
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

 

anything