trawa

Autor Wątek: Confrontation- Q&A  (Przeczytany 5797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alchemik

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 29, 2003, 09:48:34 pm »
Cytat: "Vallarr"
w czasie gry nasunieły mi się 2 wazne pytania :
Czy rany sie jakos sumują - tzn jak ?? jesli zadam krytyka potem lekką to razem daje śmierć -wersja moja :) czy tylko modyfikator -4 do resista i ginie jak mu resist spadnie do 0  - wersja qmpla??
2 sprawa to czy minusy z tych obrazen tycza sie siły ?? czy np tylko trafienia ?? imho 1 , qmple 2 :( ??


Jeśli chodzi o rany to mieliśmy na początku z tym problem, ale potem się doczytaliśmy, więc jest tak:

Modyfikatory z ran się nie sumują

Jeśli otrzymasz ranę większą niż ta aktualnie posiadana to otrzymujesz modyfikatory wynikające z nowej rany.

Jeśli otrzymasz ranę równą lub niższą niż posiadana to spadasz o jedną ranę (wyjątkiem jest efekt Ogłuszony, który w ten sposób nie pogarsza rany)

Hmm

Też się zastanawialiśmy ale ponieważ jest powiedziane ogólnie, że modyfikatory wynikajace z ran tyczą się Inicjatywy, Ataku, Obrony i Celności - a atak i obrona w sumie skladaja się z dwóch współczynników to wydaje mi się, że modyfikatory tyczą się obydwu cech tzn ataku i siły
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline BeRsErK

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 29, 2003, 09:53:58 pm »
Oj chyba nie. Modyfikatory dotyczą współczynnika ataku(ws) i zdolności do obrony a zabijają właśnie skumulowane rany lub kill'e na tabeli ;)

Offline Vallarr

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 29, 2003, 10:06:07 pm »
ale to wtedy byłby juz totalny bezsens !! byle clon czy nawet puppet zatrzymywał by razhema !!! a na dodatke napisałes Buzzy'emu , że inicjatywe w walce grupowej liczy sie dla kazdego oddzielnie , a w instrukcji stoi jak wól , ze "W wypadku gdy w potyczce bierze udział kilku wojowników, wykonujemy jeden test inicjatywy za całą grupę. Bierzemy pod uwagę najwyższy współczynnik Inicjatywa z grupy i dodajemy do wynik +1 za każdego kolejnego wojownika z twojej armii biorącego udział w Potyczce" . No wiec dlaczego miałbym liczyc dla kazdego osobno ??
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"

Offline Alchemik

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 29, 2003, 10:09:35 pm »
Cytat: "BeRsErK"
Oj chyba nie. Modyfikatory dotyczą współczynnika ataku(ws) i zdolności do obrony a zabijają właśnie skumulowane rany lub kill'e na tabeli ;)


No jesli postać ma slaba Wytrzymałość (w tym wypadku 3) to oczywiście zejdzie - ale rany sie nie kumulują (obowiązuję tylko największy modyfikator) 65str w angielskiej broszurce nad tabelą ruchu jest przykład z palladynem. Kile z tabel oczywiscie także wykańczaja przeciwnika:)
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline Alchemik

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 29, 2003, 10:12:40 pm »
Cytat: "Vallarr"
a na dodatke napisałes Buzzy'emu , że inicjatywe w walce grupowej liczy sie dla kazdego oddzielnie , a w instrukcji stoi jak wól , ze "W wypadku gdy w potyczce bierze udział kilku wojowników, wykonujemy jeden test inicjatywy za całą grupę. Bierzemy pod uwagę najwyższy współczynnik Inicjatywa z grupy i dodajemy do wynik +1 za każdego kolejnego wojownika z twojej armii biorącego udział w Potyczce" .


Z tego co sie zorientowałem w sieci dostepna jest takze instrukcja z 1 edycji Konfrontacji i tam sie liczylo inicjatywke dla kazdego uczestnika pojedynczo - potem to zmienili - stad pewnie ta pomylka
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline Jaskier

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 29, 2003, 10:20:05 pm »
oj, z tymi ranami to chyba vallarr ma rację: krytyk + lekka równa się śmierć. inna wersja to, jak dla mnie, poprostu bezsens. ktoś otrzyma 5 krytyków i żyje? paranoja

Offline BeRsErK

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 29, 2003, 10:20:39 pm »
oki zacznę od końca:
"Jeśli otrzymasz ranę większą niż ta aktualnie posiadana to otrzymujesz modyfikatory wynikające z nowej rany.

Jeśli otrzymasz ranę równą lub niższą niż posiadana to spadasz o jedną ranę (wyjątkiem jest efekt Ogłuszony, który w ten sposób nie pogarsza rany) " wyraziłem się niejasno, chodziło mi właśnie o to co napisałeś, nie kumulowanie a powiedzmy "skakanie" ;) inaczej traciła by sens tabelka bo dla niektórych już w momecie dostania ciężkiej rany była by to śmierć.

A co do inicjatywy to pytanie dotyczyło ujemnego modyfikatora za szarżę na jednostkę, która jest już w walce a nie kolejności.

Offline BeRsErK

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2003, 12:28:28 pm »
A oto oficjalna wypowiedz Mythosa na temat zranień :

"Jeśli można tak powiedzieć to rany się kumulują, po otrzymaniu kolejnej takiej samej rany lub słabszej aktualny poziom zdrowia spada o 1 - nie dotyczy to efektu Ogłuszony jedynie - bo on nie jest raną. Modyfikatory wynikające z ran się nie modyfikują, obowiązuje tylko najwyższy.
 
Jeśli chodzi o minusy do charakterystyk to tyczą się one obu współczynników, jednak jeśli chodzi o podany przykład to Klon z raną krytyczną będzie żył. Bo współczynnik Wytrzymałości musi spaść poniżej 0 by zdjąć model z pola bitwy:)"
 
Pozdrawiam,
 
Robert

Offline BeRsErK

Confrontation- Q&A
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 01, 2003, 01:01:22 am »
Pytanie co się dzieje kiedy w pojedynku uczestniczą 3 modele z czego model a został zaszarżowany przez model b a następnie dostał kontrszarżę od modelu c(a i c są po tej samej stronie)
odp:
Zaszarżowany model ma minusy do końca rundy wobec wszystkich przeciwnikow.
W tym przykladzie i model a ma minusy i b
 
Pozdrawiam,
 
Robert