Czolem,
Zaczne moze od rozpiski, z ktora zwykle startuje (tak, wiem, ze na rozpiski jest inny temat, ale zalozyciel topicu chcial, zeby podac tutaj i w ogole...
):
Unnamed500 GC - Skaven Clan Eshin Warband
1 Assassin Adept @ 74 GC
Free Dagger; Sling; Dagger (x1); Helmet
1 Black Skaven @ 62 GC
Free Dagger; Sling; Sword (x1); Helmet
1 Black Skaven @ 62 GC
Free Dagger; Sling; Sword (x1); Helmet
1 Eshin Sorcerer @ 67 GC
Free Dagger; Sling; Spear (x1); Sword (x1)
1 Night Runner @ 38 GC
Free Dagger; Sling; Club (x2); Helmet
5 Verminkin @ 140 GC
Free Dagger; Sling; Club (x2)
2 Verminkin @ 56 GC
Free Dagger; Sling; Club (x2)
Warband Rating: 104
Number of models: 12
Total Warband Cost: 499
Od razu zalaczam kilka wyjasnien. Obcialem po 1S Assassinowi i Blackom, nie widzialem zadnego powodu dla ktorego zwykly skaven mialby byc silniejszy od ludzi, krasnoludow czy tym bardziej orkow. 3 to jak na moj gust dla nich w sam raz. Nie obcialem im za tym ceny, jest podobna do herosow ludzkich o ile pamietam, a statsy sa w miare podobne. Jako, ze wiekszosc nowych band ma po czterech-pieciu herosow zabralem sobie mozliwosc brania dwoch Night Runnerow, max. to 1. Zreszta, to i tak leszcze
Teraz do sposobu w jaki gram ta banda. Dziele ludzi na grupki 4-osobowe, starajac sie kazdej przydzielic jednego herosa. Wyjatkiem jest night runner, ktory jako ze do walki sie niespecjalnie nadaje, siedzi gdzies z tylu i pluje z procy. Staram sie, aby gdzies niedaleko byl jeden verminkin, gdyby leszczyk potrzebowal pomocy. Dalej, czarus tez lata sobie sam (ale to zalezy. Jesli wylosujesz bodajze Black Fury to magos staje sie najlepszym z siepaczy) troche za reszta, wspomagajac reszte czarami. Asasyn ma tylko dwa sztylety, gdyz jego umiejetnosc Perfect Killer, czy jakos podobnie zdejmuje save'y jakie daja ciosy sztyletami. Jesli ktos chce, mozna zabrac speara lub sworda magowi i dac miecz adeptowi, zeby mogl parowac. Mag jest tak 'ciezko' uzbrojony, gdyz mam w umysle niezatarta wizje maga slabego w hth (z ksiazek...) i sie boje, ze sobie warlock nieporadzi. Ale tak po prawdzie to on wcale nie jest gorszy od reszty w walce wrecz. Blackowie sa jacy sa. Nie za silni, ale i tak ich lubie
Za zadanie maja dobic powalonego goscia, nabic sobie expa i szybko stac sie mega-pakerami
A wlasnie, taktyka potyczki. Tak jak mowilem, wypuszczam ich w grupkach mniej wiecej po cztery osoby. Mag biegnie troszeczke za najslabsza z grupek, night tunner ustawia sie na pozycji snajperskiej (z proca
). Ogolnie to banda skavenow, jesli chce sie wygrywac, nie mozna grac nie oddajac jednoczesnie specyfiki tej rasy. Wspinaj sie na budynki, uciekaj, zastawiaj pulapki i rob wszystko, zeby tylko doprowadzic do tego, zeby przeciwnik zostawil 1-3 figurki same. Wtedy Ty wylatujesz wszystkim co masz i tniesz. Potem szybki myk w ciemnosci i od nowa.
Jesli chodzi o dalszy rozwoj to polecam brace of warplock pistols dla assassina wraz z odpowiednimi umiejetnosciami. Dla blackow art of silent death z pazurkami. Jesli warlock wylosowal ten fajny czar, ktory robi z niego mega-maszyne bojowa tez mozna dac mu taka mieszanke. I postarac sie o chowanca, zeby czesciej wchodzil czar. Dalej, jesli idzie o rynsztokowca- ja zawsze staram sie dazyc do tego (choc jest to troche czasochlonne), zeby dostal umiejetnosc pozwalajaca strzelac z wszystkich broni dysntansowych, dostaje hochland hunting rifle'a i jesio umiejetnosci pozwalajace mu lepiej strzelac. Ogolnie robie z niego snajpera. Oczywiscie, jesli dostanie +1T, S i W to nie mozna go trzymac gdzies z daleka od zgrzytow mieczy. Verminkini moga ginac. Straty sa wkalkulowane w skavenska wygrana. Co do rat ogre'a to nigdy go nie probowalem, ale z tego co zobaczylem- jest gorszy od reszty 'duzych' potworow. Nie zdobywa expa, nie ma zadnych specjalnych atakow ani nic... Mimo to, dla klimatu bym go wzial (nic nie brzmi tak slodko, jak ryk wku... szczuro-ogra o poranku). Aha, zapomnialbym. Dla wszystkich herosow walke ogonem. Cudowna umiejetnosc.
Eff, koncze juz, przydlugi mi wyszedl ten wykladzik.
Mam nadzieje, ze pomoglem i zycze sukcesow
Pozdrowki
KRA, aka szara eminencja klanu Ignis