trawa

Autor Wątek: Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?  (Przeczytany 5905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rumianek

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« dnia: Lipiec 26, 2003, 08:09:11 pm »
Witam. Zacząłem zbierać bandę skavenów i chciałbym Dowiedzieć się co Wy (bardziej doświadczeni gracze) o tej bandzie sądzicie i co poradzilibyście do niej wsadzić.

Offline skolo

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2003, 10:07:27 pm »
ja niestety nie gram ta banda, ale mysle ze ta zamieszczona w WD tudziez TC jest fajna banda. Skaveni sa szybcy in plus, mysle ze to fajna banda do pogrania. Na sieci sa tez przedstawione zasady prowadzenia skavenow wiec jak poszukasz to nikt ci tutaj nie bedzie musial odpisywac.

Offline Rumianek

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2003, 10:27:52 am »
Masz racje. A te bandy opisane w TC lub WD są uznawane na turniejach ?

Offline drachenfeles

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2003, 10:49:23 pm »
te z TC i WD jak najbardziej, choć w WD to nie było chyba niczego o szczurkach do mordheim.

Offline skolo

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2003, 01:58:32 pm »
tak sa oficjalne. w WD byla opisana jedynie walka skavenow. sporo z niej mozna wyciagnac wnioskow

Offline nahar

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2003, 07:39:35 pm »
Moje rady po jednej bitwie i obserwacji wrogów.
Kupic ratogra na poczatek i 6 bohaterów.
Nie kupowac drogich zabawek skaveniskich.
Ja wygralem scenaiusz eskorta w wersji ze obie bandy atakuja kupca.
zabile kupca 3 ochroniarzy i 2 ostlandczykow.
Nie stracilem zadnego szczura.
Ratogr biega razem z runnerami a adept z black skavenami, czarodziej z tylu wspiera czarami.
To tyle.
paweł

Offline Overkill

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2003, 12:29:24 am »
fdhdflhdfdsjkfhdsfkj

Offline nahar

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2003, 12:46:52 am »
Różnie bywa.
Wystarczy ze grasz jakis bardzie odjechany scenariusz i....
W moim przypadku byla to Noc na cmentarzu - spróbuj tam grac skavenami.
paweł

Offline Firefly

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2003, 10:44:27 am »
Ja gram skavami i powim edną rzecz... biegaj ustawiaj sie na pozycje i szczelaj procami i czarkiem, możesz tysz dożucić warplock pistola. Jak grasz przeciwko Wytchkom to nie wchodź w hth bo w ciało dostaniesz (chyba, że bedziesz miał jakies cudowne rzuty). postaraj sie rozproszyć przeciwnika i jedz go przewagą liczebną. Czyli mówiac ogolnie manewruj, szczelaj i jedz do syta.
Death to the False Emperor of Mankind"

"Jak coś nie idzie... wystaw wieksze działo..."

http://quiz.ravenblack.net/blood.pl?biter=Evesor - fajna wampirza gra...

Offline Dracon2

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2003, 11:27:02 am »
i lepiej zamiast dwóch clubów dać club+proca, co nie Firefly?

Offline Firefly

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2003, 06:56:11 pm »
Nie denerwuj ludzia dracon... Bo nastepnym razem to ty możesz grac przeciwko wychkom Raistlina a to JEST bolesne...
Death to the False Emperor of Mankind"

"Jak coś nie idzie... wystaw wieksze działo..."

http://quiz.ravenblack.net/blood.pl?biter=Evesor - fajna wampirza gra...

Offline Dracon2

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2003, 07:17:45 pm »
jak we wrzesniu to będzie bolesne ;)

Offline nahar

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2003, 02:27:35 pm »
Dołacze kolejne obserwacje. Tak proce sa super, ale zalezy z kim grasz. Sprobuj strzelac sie z reiklandem.....bez szans.
paweł

Offline Rondel

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2003, 04:51:54 pm »
Czolem,
Zaczne moze od rozpiski, z ktora zwykle startuje (tak, wiem, ze na rozpiski jest inny temat, ale zalozyciel topicu chcial, zeby podac tutaj i w ogole...  :? ):
Unnamed500 GC  -   Skaven Clan Eshin Warband

1 Assassin Adept @ 74 GC
     Free Dagger; Sling; Dagger (x1); Helmet

1 Black Skaven @ 62 GC
     Free Dagger; Sling; Sword (x1); Helmet

1 Black Skaven @ 62 GC
     Free Dagger; Sling; Sword (x1); Helmet

1 Eshin Sorcerer @ 67 GC
     Free Dagger; Sling; Spear (x1); Sword (x1)

1 Night Runner @ 38 GC
     Free Dagger; Sling; Club (x2); Helmet

5 Verminkin @ 140 GC
     Free Dagger; Sling; Club (x2)

2 Verminkin @ 56 GC
     Free Dagger; Sling; Club (x2)

Warband Rating: 104
Number of models: 12

Total Warband Cost: 499

Od razu zalaczam kilka wyjasnien. Obcialem po 1S Assassinowi i Blackom, nie widzialem zadnego powodu dla ktorego zwykly skaven mialby byc silniejszy od ludzi, krasnoludow czy tym bardziej orkow. 3 to jak na moj gust dla nich w sam raz. Nie obcialem im za tym ceny, jest podobna do herosow ludzkich o ile pamietam, a statsy sa w miare podobne. Jako, ze wiekszosc nowych band ma po czterech-pieciu herosow zabralem sobie mozliwosc brania dwoch Night Runnerow, max. to 1. Zreszta, to i tak leszcze ;)
Teraz do sposobu w jaki gram ta banda. Dziele ludzi na grupki 4-osobowe, starajac sie kazdej przydzielic jednego herosa. Wyjatkiem jest night runner, ktory jako ze do walki sie niespecjalnie nadaje, siedzi gdzies z tylu i pluje z procy. Staram sie, aby gdzies niedaleko byl jeden verminkin, gdyby leszczyk potrzebowal pomocy. Dalej, czarus tez lata sobie sam (ale to zalezy. Jesli wylosujesz bodajze Black Fury to magos staje sie najlepszym z siepaczy) troche za reszta, wspomagajac reszte czarami. Asasyn ma tylko dwa sztylety, gdyz jego umiejetnosc Perfect Killer, czy jakos podobnie zdejmuje save'y jakie daja ciosy sztyletami. Jesli ktos chce, mozna zabrac speara lub sworda magowi i dac miecz adeptowi, zeby mogl parowac. Mag jest tak 'ciezko' uzbrojony, gdyz mam w umysle niezatarta wizje maga slabego w hth (z ksiazek...) i sie boje, ze sobie warlock nieporadzi. Ale tak po prawdzie to on wcale nie jest gorszy od reszty w walce wrecz. Blackowie sa jacy sa. Nie za silni, ale i tak ich lubie :) Za zadanie maja dobic powalonego goscia, nabic sobie expa i szybko stac sie mega-pakerami ;)
A wlasnie, taktyka potyczki. Tak jak mowilem, wypuszczam ich w grupkach mniej wiecej po cztery osoby. Mag biegnie troszeczke za najslabsza z grupek, night tunner ustawia sie na pozycji snajperskiej (z proca ;) ). Ogolnie to banda skavenow, jesli chce sie wygrywac, nie mozna grac nie oddajac jednoczesnie specyfiki tej rasy. Wspinaj sie na budynki, uciekaj, zastawiaj pulapki i rob wszystko, zeby tylko doprowadzic do tego, zeby przeciwnik zostawil 1-3 figurki same. Wtedy Ty wylatujesz wszystkim co masz i tniesz. Potem szybki myk w ciemnosci i od nowa.
Jesli chodzi o dalszy rozwoj to polecam brace of warplock pistols dla assassina wraz z odpowiednimi umiejetnosciami. Dla blackow art of silent death z pazurkami. Jesli warlock wylosowal ten fajny czar, ktory robi z niego mega-maszyne bojowa tez mozna dac mu taka mieszanke. I postarac sie o chowanca, zeby czesciej wchodzil czar. Dalej, jesli idzie o rynsztokowca- ja zawsze staram sie dazyc do tego (choc jest to troche czasochlonne), zeby dostal umiejetnosc pozwalajaca strzelac z wszystkich broni dysntansowych, dostaje hochland hunting rifle'a i jesio umiejetnosci pozwalajace mu lepiej strzelac. Ogolnie robie z niego snajpera. Oczywiscie, jesli dostanie +1T, S i W to nie mozna go trzymac gdzies z daleka od zgrzytow mieczy. Verminkini moga ginac. Straty sa wkalkulowane w skavenska wygrana. Co do rat ogre'a to nigdy go nie probowalem, ale z tego co zobaczylem- jest gorszy od reszty 'duzych' potworow. Nie zdobywa expa, nie ma zadnych specjalnych atakow ani nic... Mimo to, dla klimatu bym go wzial (nic nie brzmi tak slodko, jak ryk wku... szczuro-ogra o poranku). Aha, zapomnialbym. Dla wszystkich herosow walke ogonem. Cudowna umiejetnosc.
Eff, koncze juz, przydlugi mi wyszedl ten wykladzik.
Mam nadzieje, ze pomoglem i zycze sukcesow :)

Pozdrowki

KRA, aka szara eminencja klanu Ignis

Offline nahar

Jakieś rady dotyczące bandy skavenów ?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2003, 06:52:35 pm »
Tak
Wszystko ok.
Moje ale (do Rondla).
Wiec fajnie jak chodzisz takimi grupami, ale co zrobic jak przeciwnik raczej nie dzieli bandy na mniejsze czesc i nie pcha sie gdzie nie trzeba tylko stoi tak ze zawsze w dosc krotkim czasei wszystkie postacie moga sobie pomoc.
A w zwiazku z twoimi obawami ze skaveny maj aza duzo sily. Wiesz ja zwykle przegrywam bo mi rout nie wychodzi. Niestety majac max Ld 7 niewiele zwojujesz z takim reiklandem. gralem tez dwa razy takie scenariusze ze co runde rzut za fear dla kazdego na planszy. Wyobraz sobie ze zwykle poł mojej bandy nic nie robilo bo sie bali. W tym momencie assasin ma unholy relict i rabbit`s foot (raczej ząb ratogra...), zeby tylko moc przerzucać test Ld.
Niestety wysoka Ld w krawych bitwach, a takie zwykle gram sie przydaje. A ratogr moim zdanim jest najgrozniejszym z duzych bestii (troll, minotaur i ogre sie chowają). Oczywiscie wszystkie duze potwory tak naprawde sie sprawdzaja na poczatku kampanii, bo potem jak masz awansowanego stronnika, z S4 silnym ciosem i 3 A to sorry, ale zaden potwór sobie nie powalczy.
Szczególnie ze dosc cięzko jest nazbierać kasę na duza bestię w czasie kampanii (no kiedy mieliscie wolne 210 gc????).
Reasunując
Nie zgadzam sie z Rondlem
Warto moim zdaniem kupic ratogre na poczatku.
Gosc ma tez dzialanie psychologiczne, ktora banda bez strachu w oczach wejdzie temu ratrakowi w droge(znam dwie gladiatorzy - w budynkach i norsi).
@ sztylety sa dobre na 1 bitwe potem obowiazkowo cos lepszego (spear i miecz najlepiej).

Zgadzam sie z Rondlem, że:
Czarodziej to killer (moj jest niewyjety ostatnie 2 bitwy 5 zdjetych).
night runnerom weapon experta obowiazkowo (moj juz mial warploc pistol duelling pistol, a teraz chodzi z kuszą) i dalej skille strzelajace.
Black skaveni i assasin art of silent death (ja dalem assasinowi knife thrower i pluje sobie w brode).
Atak ogonem jest genialny. Mialem (zginąl nieborak) night runnera który mial 5A po 6 bitwach.
paweł