Witam wszystkich,
Chce przedstawić system RPG (choć nie do końca) mojego autorstwa. Jak sugeruje nazwa gracze wcielają się w bogów, którzy wchodzą w różne konflikty między sobą. Gra ma formułę PvP z uproszczonymi elementami gry strategicznej.
Świat gry nie jest w żaden sposób określony, owszem jest sporo odwołań do mitów, jednak są też opisane różne elementy rodem z fantasy, które można umieścić w rozgrywce. Sam kształt i natura świata musi być każdorazowo określona przez MG podczas tworzenia scenariusza. Wiem, że to rozwiązanie może być trochę kłopotliwe, ale nie znalazłem innej opcji. Bogowie są w końcu elementem świata, który na pewno będzie na niego w dużym stopniu wpływał, a postacie stworzone przez graczy mogą być baaardzo różne. Trzeba też pamiętać, że gracze jako bogowie mają znacznie większy wpływ na swoje otoczenie niż w innych systemach i jeśli się odpowiednio rozpędzą mogą go tak zdewastować że uczynią go niegrywalnym.
Dlatego też gra może funkcjonować jako "nakładka" na inne settingi. Jeszcze nie zostało przetestowane jak to się sprawdza, ale powoli zbieram się by poprowadzić scenariusz w starym świecie gdzie gracze wcielają się w tamtejszych bogów.
Mechanika jest do granic możliwości uproszczona. Całość opiera się na jeden cesze w skali 1-10 i kilku cechach pomocniczych. Jako, że gracze są bogami większość akcji udaje im się automatycznie i tylko gdy inny bóg wchodzi im w drogę następuje test sporny - rzut k10. Wynik modyfikowany jest o +2 za każdy punkt różnicy w głównej cesze. Wygrywa ten, którego ostateczny wynik jest wyższy.
Forma PvP sprawia też, że większość postaci będzie jednorazowa, ewentualnie do "zostawienia na inną okazję". Dlatego też system rozwoju postaci został całkowicie zmieniony. Funkcjonują "tytuły", które otrzymują gracze po zakończonej rozgrywce. Dają one podczas następnego scenariusza wymierne korzyści premiujące styl w jakim grał dany gracz. Przykładowo gracz, który zwyczajnie całą sesje miał pecha i przez rzuty kością nie powiodły mu się plany może otrzymać tytuł "Pechowca", który sprawia że w następnej rozgrywce za darmo zyskuje zaletę, dzięki której będzie miał więcej szczęścia. Oprócz tego zastanawiam się nad punktami doświadczenia, które przypisane były by do gracza, a nie do postaci. Rozwiązanie to jak na razie ma i zwolenników i przeciwników, dlatego nie wiem czy umieścić je w finalnej wersji.
System jest już myślę w 90% gotowy, zostało w sumie "dłubanie" i równoważenie paru rzeczy, oraz robota redakcyjna. Kolejne beta-testy przynoszą kolejne udoskonalenia, oraz eliminują błędy.
Redakcja systemu ruszy jak tylko znajoma skończy sesje zimową :P
Chętnie wysłucham krytyki systemu oraz odpowiem na ewentualne pytania.
Pod tym linkiem można ściągnąć w miarę aktualną wersje. Najnowsza wciąż jest w fazie produkcji i wrzucę ją jak tylko skończę.
http://www.mediafire.com/?19r041ln0v1hhap