Autor Wątek: Wojny Bogów - system autorski  (Przeczytany 2777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Komin

Wojny Bogów - system autorski
« dnia: Styczeń 05, 2012, 12:29:07 pm »
    Witam wszystkich,
Chce przedstawić system RPG (choć nie do  końca) mojego autorstwa. Jak sugeruje nazwa gracze wcielają się w  bogów, którzy wchodzą w różne konflikty między sobą. Gra ma formułę PvP z uproszczonymi elementami gry strategicznej.
Świat  gry nie jest w żaden sposób określony, owszem jest sporo odwołań  do mitów, jednak są też opisane różne elementy rodem z fantasy,  które można umieścić w rozgrywce. Sam kształt i natura świata  musi być każdorazowo określona przez MG podczas tworzenia  scenariusza. Wiem, że to rozwiązanie może być trochę kłopotliwe,  ale nie znalazłem innej opcji. Bogowie są w końcu elementem  świata, który na pewno będzie na niego w dużym stopniu wpływał,  a postacie stworzone przez graczy mogą być baaardzo różne. Trzeba  też pamiętać, że gracze jako bogowie mają znacznie większy  wpływ na swoje otoczenie niż w innych systemach i jeśli się  odpowiednio rozpędzą mogą go  tak zdewastować że uczynią go niegrywalnym.
Dlatego też gra  może funkcjonować jako "nakładka" na inne settingi.  Jeszcze nie zostało przetestowane jak to się sprawdza, ale powoli  zbieram się by poprowadzić scenariusz w starym świecie gdzie  gracze wcielają się w tamtejszych bogów.
Mechanika jest do  granic możliwości uproszczona. Całość opiera się na jeden cesze  w skali 1-10 i kilku cechach pomocniczych. Jako, że gracze są  bogami większość akcji udaje im się automatycznie i tylko gdy  inny bóg wchodzi im w drogę następuje test sporny - rzut k10.  Wynik modyfikowany jest o +2 za każdy punkt różnicy w głównej  cesze. Wygrywa ten, którego ostateczny wynik jest wyższy.
Forma  PvP sprawia też, że większość postaci będzie jednorazowa,  ewentualnie do "zostawienia na inną okazję". Dlatego też  system rozwoju postaci został całkowicie zmieniony. Funkcjonują  "tytuły", które otrzymują gracze po zakończonej  rozgrywce. Dają one podczas następnego scenariusza wymierne korzyści premiujące styl w  jakim grał dany gracz. Przykładowo gracz, który zwyczajnie całą  sesje miał pecha i przez rzuty kością nie powiodły mu się plany  może otrzymać tytuł "Pechowca", który sprawia że w  następnej rozgrywce za darmo zyskuje zaletę, dzięki której będzie  miał więcej szczęścia. Oprócz tego zastanawiam się nad punktami  doświadczenia, które przypisane były by do gracza, a nie do  postaci. Rozwiązanie to jak na razie ma i zwolenników i  przeciwników, dlatego nie wiem czy umieścić je w finalnej wersji. 

System jest już myślę w 90% gotowy, zostało w sumie  "dłubanie" i równoważenie paru rzeczy, oraz robota  redakcyjna. Kolejne beta-testy przynoszą kolejne udoskonalenia, oraz  eliminują błędy.
Redakcja systemu ruszy jak tylko znajoma  skończy sesje zimową :P
Chętnie wysłucham krytyki systemu oraz  odpowiem na ewentualne pytania.

 
Pod tym linkiem można ściągnąć w  miarę aktualną wersje. Najnowsza wciąż jest w fazie produkcji i  wrzucę ją jak tylko skończę. 
http://www.mediafire.com/?19r041ln0v1hhap 

 

Offline Redgar

Odp: Wojny Bogów - system autorski
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2012, 08:33:44 pm »
Na razie przeczytałem coś koło połowy, ale mam już kilka spostrzeżeń. Temat prezentuje się całkiem przyjemnie, wykonanie pdf też jest niezłe (super okładka), choć trochę brakuje ilustracji, lite kolumny tekstu mogą niektórych przerażać. O ile system (czy raczej nakładka jak planują autorzy) zdaje się mieć potencjał, to opisy domen, magii itd są co najmniej mętne i do mnie nie przemawiają. Dodatkowo cały tekst w podręczniku należy przeczytać jeszcze ze dwa, trzy razy bo błędów jest niestety cała masa. A to powtórzenia, a to brak słowa czy źle skonstruowane zdanie.

Co do samej koncepcji RPG-strateg wiążę duże nadzieje z tą produkcją, bo sam kiedyś ze znajomymi bawiłem się w coś podobnego. Trochę pracy, więcej reklamy i ma szanse na sukces.
"-Wyjdziemy przez kuchnię."

Offline Komin

Odp: Wojny Bogów - system autorski
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2012, 09:06:26 pm »
Dodatkowo cały tekst w podręczniku należy przeczytać jeszcze ze dwa, trzy razy bo błędów jest niestety cała masa. A to powtórzenia, a to brak słowa czy źle skonstruowane zdanie.
Podręcznik już trafił pod "pół-profesionalny" skład i redakcję. Także ten aspekt zostanie poprawiony, nie wiem jeszcze ile to zajmie, ale będzie.
Poza tym mógłbym prosić o doprecyzowanie, co znaczy "mętny"? Co sugerujesz poprawić itd? Wszystkie uwagi uważam za cenne!

 

anything