Pierwszy sierpnia roku 2012.
Północ.
Dźwięk dwunastego uderzenia dzwonu w Confederation State Building odbił się echem od secesyjnych fasad, żelaznych kolumn oraz syntetycznych włókien tworzących większą część powierzchni zeppelinów stacjonujących nad stolicą cywilizowanego świata – Louisianą. Pomimo późnej godziny miasto, oświetlone jasno świecącymi latarniami gazowymi, bogato zdobionymi dachami wieżowców i migoczącymi bilbordami LCR Radio i Catl Cola, nie śpi. Ulice zapełnia niespokojny tłum, automobile przemierzają arterie miasta usiłując odnaleźć najszybszą drogę wylotową z metropolii, zaś Plac Słoneczny, jeden z mniejszych parków miasta, po raz pierwszy zdaje się w pełni odpowiadać swojej nazwie, wynurzając się spomiędzy budowli rzucających wieczny cień. Migoczące koguty automobilów policyjnych, rzucane z fasad wieżowców na plac snopy skupionego światła reflektorów i spanikowana gawiedź, oświetlająca sobie drogę lampami naftowymi i zapalniczkami, przepełnia niewielką przestrzeń rażącym blaskiem. Spośród świateł wynurza się sczerniały, miejscami jeszcze płonący kontur człowieka, przywiązany łańcuchami do Kolumny Sprawiedliwości.
Gwałtowne przemiany polityczne zachodzące w Gildii Architektów, spowodowane serią artykułów “Tajemnica Chaski Ito” opublikowanych w Louisiana Times, i trwająca od listopada 2011 roku wojna domowa z ruchem separatystów na obszarze Wicekanclerstwa Misore w sierpniu 2012 roku ostatecznie przerodziły się w jeden duży konflikt. Harrisburg, Allenton, Misore, Louisiana – gdy metropolie stały się polem bitwy, prawdziwa polityka przeniosła się w głąb lądu…
Tírard to jedna z wiosek, w których w XVI wieku narodziła się idea Konfederacji Louisiańskiej. Tradycyjnym rzemiosłem potomków Paracelsusa, alchemią, do dziś para się kilkudziesięciu mieszkańców; z jednej strony kościół, z drugiej lokalna loża Architektów konkurują o swoje trzódki, a pod pojęciem poważnej polityki rozumie się wieczór w Klubie Gentlemana przy brandy i cygarze.
Nikt nie mógł przewidzieć zmian, jakie wstrząsnąć miały spokojnym, wręcz sennym Tírard, w którym dotychczas największą aferą był romans najmłodszych potomków dwóch kupieckich rodów, od wieków kłócących się o tytuł mera tej małej mieściny.
Przybycie oddziału Krwawych Rekrutów, pacyfikacja separatystów, wybuch podziemnego laboratorium niedaleko wioski, tajemnicze zniknięcia – wydarzenia zaczęły prześcigać jedno drugie, jakby ktoś włożył wiele starań w to, żeby żadne niewygodne szczegóły nie zdążyły dotrzeć do mediów…
Cokolwiek skrywa Tírard. Zakon Światła nie jest jedyną siłą pragnącą to zdobyć…
___________________________________ ___________________________________ ____
Zapraszam na trzecią edycję LARPa terenowego New Age! Zanurz się w jednym w swoim rodzaju świecie Dieselpunk-Science-Fiction, odkryj zupełnie nowy, filmowy styl gry i zostań prawdziwym bohaterem- Tak! Bohaterem!
Naszym marzeniem jest stworzenie LARPa, który nie odbierając graczom wolności wyboru, przypominać będzie film. Fabuła w trzech (podzielonych spektakularnymi wydarzeniami) aktach, postacie przechodzące wewnętrzną przemianę, a co najważniejsze- rozwiązania techniczne, które pozwalają każdemu graczowi przebyć w ciągu 50 godzin nieprzerwanej gry drogę od zera do prawdziwego bohatera! To wszystko czyni New Age wyjątkowym.
Zaciekawiony?
LARP New Age odbędzie się
3-5 Sierpnia 2012 w ośrodku Harcerskim w
Borowianach, niedaleko Tarnowskich Gór i Gliwic (Śląsk). Już od 2 sierpnia będzie można przyjeżdżać na teren gry, by poznać trochę lepiej uniwersum New Age i wziąć udział w kilku atrakcjach przygotowywanych przez nas. Wszystkie pozostałe informacje znajdziesz pod:
___________________________________ ___________________________________ ____
Czym jest świat New Age?
Mamy początek XXI wieku – dokładnie to rok 2012 po narodzinach Chrystusa, a rok 508 po katastrofie, która miała zmienić historię całego świata.
Zakazany Kontynent to niesamowite miejsce – istny tygiel kultur, narodów i wierzeń. Miejsce przesiąknięte zapachem benzyny, nafty i węgla, miejsce pełne blasku neonów, lamp gazowych i ogniw uranowych, najbardziej zaawansowane technologicznie miejsce świata.
Zakazany Kontynent to Ameryka. Ameryka, której historia miała potoczyć się zupełnie inaczej niż w znanym nam świecie. Ameryka, która w XXI wieku wciąż tkwi gdzieś pomiędzy Belle Epoque a epoką kolonializmu – to wszystko jednak tylko fasada. Zakazany Kontynent to scena niesamowitych opowieści, scena wielkich spisków, scena wydarzeń, które zaburzą delikatną równowagę pomiędzy światem fizycznym, a tym, co dzieje się poza granicami kreślonymi przez matematykę i fizykę.
New Age to świat utrzymany w konwencji późnego steampunku (można też użyć określenia dieselpunk). Życie większości ludzi zdominowane jest przez gwałtownie rozwijającą się technologię, opartą głównie na maszynach parowych. Nowe nurty polityczne, takie jak socjalizm i liberalizm, zyskują swoich pierwszych wyznawców. Elektryczność dopiero powoli dociera do użytku mas. Błyszcząca miedź, ciemne drewno i elegancka ceramika, które do niedawna dominowały stylistykę niemalże wszystkiego, ustępują surowemu i zimnemu żelazu. Automobile opanowują ulice dużych miast, a zeppeliny przestrzeń powietrzną. Deus Ex Machina, parowe roboty, rewolucjonizują przemysł. Informacje przetwarzane są w zadziwiającym tempie przez maszyny różnicowe rozmiaru budynków. Kanclerz Konfederacji Louisiańskiej przedstawia wizję lotu na księżyc przed końcem dekady…
Steampunk to fascynująca wizja naszego świata. Romantyczna fantastyka zderza się z twardą nauką otwierając zupełnie nowe horyzonty wyobraźni.
Zanurz się w dowolnej książce Juliusza Verne’a, podziwiaj najnowsze przygody Sherlocka Holmes’a w wersji Guy’a Richi’ego, posłuchaj „Wojny Światów” George’a Orwella i wyobraź sobie siebie w roli głównej wszystkich tych opowieści – oto rzeczywistość, którą przed Tobą otwieramy.
Wystarczy trochę odwagi, by pozostać bohaterem.