trawa

Autor Wątek: planowany LARP  (Przeczytany 4780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ghost666

planowany LARP
« dnia: Sierpień 10, 2003, 10:20:11 am »
Witajcie, oznajmiam iż planowany jest ULTRASKI (stroje, wyposarzenie etc) LARP w konwencji semi-WFRP. Zapraszam chętnych.
Jezeli będzie więcej chętnych (znaczy sie jeżeli wogóle bedą) to opisze tutaj wiecej szczegółów. A póki co proponuje poszukać ich na FRESZE -
http://freha.bagrit.ires.pl

pozdrawiam

mój mejl - ghost666@poczta.fm

P.S. Niedługo powstanieoficjalna strona LARPA.
lory fot the Horned Rat!!!


Offline ghost666

planowany LARP
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2003, 09:04:27 am »
Wszyscy zjeżdżają się do Marienburga jako do najbogatszego miasta imperium, aby pozałatwiać swoje sprawy. Każdemu zostanie przedłożone co jest jego misją, a póki co wypisuje dostępne role i ich wymaganie.


Ludzie:
1.   Dwór w Marienburgu:
·   Elektor Marienburga(x1): strój bardzo bogaty z ok. środka XV wieku (1450) – najlepiej nogawice/spodnie z saczkiem, dublet oraz houppelanda. Do tego potrzebne będzie jeszcze wyposażenie – pas, najlepiej zdobiony, broń podręczna, najlepiej zdobiona oraz ew. nakrycie głowy (mile widziany czaperon, a najniemilej kaptur).
·   Doradcy Elektora(x3): strój bardzo bogaty, z ok. środka XV wieku (1450) – por. wyżej. Do tego podobne wyposażenie, oczywiście nie tak zdobione jak u samego elektora.
·   Służba(x5): strój typowy na XV wiek – spodnie/nogawice oraz dublet. Do tego ew. kaptur.
·   Gwardia(x5): Strój na XV wiek (spodnie/nogawice, dublet etc. ) + przeszywanica. Z uzbrojenia – Kirys/napierśnik, hełm(dopuszczone – salady, barbuty, nie dopuszczam zbytnio hełmów w typie np. psi pysk etc.) oraz rękawice(5 palczaste lub mitynki); halabarda lub miecz, a najlepiej i to i to.
·   Łowczy/Gończy(x1): Strój na XV wiek(spodnie/nogawice, dublet, nie wymagana, chociaż mile widziana, szata wierzchnia). Uzbrojenie – kolczuga/napierśnik, hełm, rękawice, miecz oraz koniecznie łuk(dowolny – angielski lub z refleksem, materiał także dowolny – kompozyt, lub drewno).
·   Kapłan(x1): Strój XV wieczny + sługa zwiewna tunika J materiał obojętny, kolor także. Krój – jak długa koszula nocna z klinami (nie wiem czy jest sens dokładniej to tłumaczyć). Przepraszam za mrok.
2.   Delegacja z Kislevu:
·   Posłowie(x2): Strój na XVII wiek, jako że się nie znam nie pisze dokładnie co J z uzbrojenia dopuszczam szable, ale już nie pistolety, ani rusznice.
·   Gwardziści(x4): Strój na XVII wiek, patrz wyżej. Uzbrojenie – szabla oraz jakaś ochrona – napierśnik, albo chociażby kolczuga, do tego jakiś hełm (najlepiej zapożyczony z XV wieku, a z braku takowego – misiurka, albo czepiec kolczy(o ile występował jeszcze, bo jak już napisałem, w tym okresie jestem zielony).

3.   Kultyści chaosu:
·   Kapłani(x2): strój na XV wiek, typowo mieszczański, niezbyt zdobny (dublet + nogawice/spodnie).
·   Bracia(x5): Jak wyżej.
·   Chaos Warrior(x1): Rola nie pewna czy wystąpi, dlatego prawdopodobnie jako takowego użyty będzie jeden z MG. Ciuchów nie będzie widocznych, tylko blachy. Każdy mrok jeśli chodzi o takowe dozwolony, najlepiej mało gotyckie blachy, barbuty do tego. Broń dowolna – miecz 1,5 - lub 1+tarcza, halabarda, glewia, cep, maczuga etc. Musi zostać przyzwany, a zarnić może go tylko poświęcona broń, albo magia.
4.   Łowcy wiedźm
·   Łowcy(x3): Strój na XV wiek. Uzbrojenie – Kirys, płytowe nogi oraz ręce, hełm. Zbroja na ok. 1450, a zatem dopuszczam tylko mało gotyckie zbroje oraz mało gotyckie hełmy (salada ujdzie). Do tego płaszcz – mrrroooczny. Z uzbrojenia – miecze 1,5- oraz 2-ręczne.



Elfy:

1.   Delegacja elfów z Ulthuanu.
·   Szlachcic elficki(x1): Szata podłóg ubiorów elfów z AB: HE. Obowiązkowo dla tegoż szlachcica – tunika do kostek (biała, materiał obojętny, zapinana na piersi z rozszerzanymi rękawami), pas (najlepiej jakiś ładnie zdobiony. metalowy), w miarę możliwości ucieszyłbym się ujrzeć – spodnie elfickie (znowu odwołanie do armybooka), szerokie, luźne, koloru niebieskiego (materiał dowolny).
·   Obstawa szlachcica (x3): Ubiór podobny do tego który posiada szlachcic, tylko mniej zdobny. Zbroja – jako że tutaj będzie problem,  najlepiej łuskowa, aż do kolan. Z braku takowej – kolczuga, albo płyta. Brak jakiegokolwiek uzbrojenia poza tym. Broń – Elfie łuki (normalny łuk) oraz ew. miecze, najlepiej 1,5-ręczne.
·   Skaut(x1): Rola już zajęta, tak wiec nie ma sensu tłumaczyć.

Krasnoludy
1.   Poszukiwacze artefaktów z Karak Azul (lub jakiejkolwiek innej twierdzy):
·   Poszukiwacze(x6): Ubiór oraz uzbrojenie z X wieku. Hełm najlepiej normański, kolczuga, z broni mile widziane topory, ale ujdą i jedynki wraz z tarczami (tylko okrągłe). Ogólnie mile widziany niski wzrost, gęsty zarost, oraz nadludzki pociąg do alkoholu J



termin sie zbliza :P bo to juz w sierpniu 2004
lory fot the Horned Rat!!!


Offline ghost666

planowany LARP
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2003, 09:05:57 am »
Co do wyposażenia, głównie w broń – każdy, o ile nie napisano inaczej, posiada broń podręczną – sztylet, kord, mizerykordia etc. Ich dokładne użycie będzie opisane w zasadach.

Zasady:
System gry będzie polegał na prostych testach cecha+k6 vs. Cecha przeciwstawna/poziom trudnosci+k6. Zestawy cech i cech przeciwstawnych:

Walka – obrona fizyczna.
Magia – obrona magiczna.
Perswazja – obrona społeczna.

Każde trafienie oznacza zabranie jednego punktu żywotności. Przy różnicy powyżej lub równe 6 (na korzyść trafiającego) odejmujemy k3 punkty żywotności.
Przy różnicy w drugą stronę, większej od 10 atakującemu wypada broń ]:->
Reszta cech – otwieranie zamków, leczenie etc. Będzie testowanych przeciwko poziomowi trudności ustalonemu przez MG. (bez dodawania k6).


Walka (szczegóły techniczne):
Walka prowadzona jest na tury (kto pierwszy zaatakował pierwszy atakuje).
Uderzamy lekko, ale tak aby zaznaczyć trafienie.
Nie trafienia można zaznaczać na dwa sposoby – sparowanie, lub nie trafienie w przeciwnika.
Walka wygląda następująco:
1.   bohater a decyduje się zaatakowac bohatera b.
2.   rzucają kośćmi
3.   symulują wynik
4.   zastygają, MG podaje im kości
5.   rzucają kości na ziemie
6.   MG odczytuje wynik i podaje go graczom,
7.   gracze symulują akcje
8.   zastygają, MG podaje im kości
9.   etc.
Walka sztyletem odbywa się tylko na ciecia.
Sztylet daje +1 do obrony fizycznej (użyty jako lewak – w nie walczącej ręce), a tarcza +2.
Pchnięcie sztyletem (np. zabójstwo) wykonujemy następująco:
1.   Prosimy MG na stronę i informujemy o naszym zamiarze.
2.   bierzemy za sztylet i łapiemy go za ostrze
3.   delikatnie, acz odczuwalnie uderzamy (popychamy, szturchamy – co kto lubi) nasz cel rękojeścią pod żebra
Cios taki zabiera k3+1 punktów żywotności.


Strzelanie z łuku odbywa się na podobnej zasadzie (przeciwko obronie fizycznej atakowanego). Jeżeli atakowany spodziewa się ze zostanie zaatakowany to może rzucić k6. Jeśli nie to MG rzuca za niego, ale tylko k3. Po tym atakujący zależnie od wyniku symuluje akcje. (trafia, albo nie trafia – tak aby pudło było widoczne a rykoszet nie trafił nikogo). Używamy pacynek i nie naciągamy zbytnio łuków (o ile strzelamy do kogoś nie opancerzonego – do ludzi w blachach hulaj dusza J).

Po stracie wszystkich punktów żywotności bohater traci przytomność. Nie umiera, tylko upada na ziemie. Umrze później o ile nikt nie udzieli mu pomocy.
lory fot the Horned Rat!!!


Jankiel

  • Gość
planowany LARP
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2003, 10:46:07 am »
A gdzie będzie miał się odbyć?

Offline ghost666

planowany LARP
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2003, 08:52:07 pm »
w moim rodzinnym, ukochanym miescie (nie, nie Skavenblight) - w Toruniu.
lory fot the Horned Rat!!!


 

anything