trawa

Autor Wątek: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21  (Przeczytany 200660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 886
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 21, 2014, 03:52:09 pm »
Płyta byłaby na Z87, a do tego Intel Core i5 4570 3,20GHz lub Intel Core i7 4771 3,50 GHz. 450 zł różnicy - nie wiem, czy mi ten i7 jest rzeczywiście potrzebny, bo w grafice siedzę jedynie w PS, a tak to w coś pogram, coś pooglądam itp.

Offline Sir_Ace

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 21, 2014, 08:59:01 pm »
i5. Poza jaraniem się numerkiem do dla zakupu i7 wypada mieć naprawdę dobre uzasadnienie, np. mocno zaawansowana obróbka wideo w czasie niemal rzeczywistym albo stawienia kilku-kilkunastu wirtualnych systemów. Wielkiego przyrostu FPS w grach nie odczujesz.
I'd like to be a tree

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 886
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 21, 2014, 09:38:43 pm »
Tak myślałem, ale wolałem się upewnić, czy może jest jednak jakiś powód, by inwestować w i7.
A jakąś MB polecisz? Bo zastanawiam się nad MSI Z87-G43 lub ASrock H87 Pro4.

Offline Jackal

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 22, 2014, 12:29:42 pm »
hmmm i5 to 4 rdzenie obsługujące 4 wątki, a i7 4 rdzenie na 8 wątków(pomijając wersje extrem 6/12). Kiedyś jak przeglądałem testy w grach, programach itd, które dają jakieś odniesienie to  wszystko zależało co ile obsługiwało/wymagało rdzeni itd i wychodziło, że najmocniejsze i5 były na równo lub o włos prześcigały nie kiedy i7, ale chyba to nie były topowe modele i7. Przyznam szczerze, że ja mając procesor pentium g2020 (chyba ten z tych polecanych, który miał być tymczasowo czekając na i5) 2x2.9 z 8gb ramu wszystko śwista i naprawdę aż chce się korzystać. Więc mając i5 naprawdę było by wydajnie, bo nie sądziłem, że pentium zaserwuje mi taką przyzwoitą wydajność do zwykłego używania.

Offline wyspa

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 28, 2014, 06:55:51 pm »
Wczoraj i dzisiaj zapoznawałem się z Flow (takie nasze wewnętrzne narzędzie do Visual Scriptingu)
Zaprezentuję dzisiejszy dzień na przykładzie kismeta (z Unreala ale bliźniaczo podobne do Flow)
Otóż byłem bardzo szczęśliwy że w końcu zacząłem składać układy jak poniższy i działały:




Po czym otworzyłem misje koleżanki z pracy która w firmie już długo siedzi i zobaczyłem coś w tym stylu:



Czyli nadal jestem Padawanem :biggrin:
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2014, 07:18:58 pm wysłana przez wyspa »

Offline Hunter Killer

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 29, 2014, 06:38:31 pm »
Nie ogarniam...
Walka to nie tylko siła ognia, to także, a może przede wszystkim, myślenie.
There is no 'overkill'. There is only 'open fire' and 'I need to reload' - motto Tau


Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderator
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 31, 2014, 11:30:45 am »
Wyspo, opamiętaj się... robienie w czymś takim szkodzi na mózg...
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Skrzydlaty

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 31, 2014, 01:16:51 pm »
kojarzy mi się to z jakimiś diagramami z umla (:

Offline wyspa

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 31, 2014, 06:34:12 pm »
Wyspo, opamiętaj się... robienie w czymś takim szkodzi na mózg...
Ja nie programista (ani nawet "informatyk") a grafik z wykształcenia więc mi tam tak wygodnie :P.

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderator
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 31, 2014, 07:56:02 pm »
A, no to wybaczam. :)

Ale to rodzi pytanie: co robi dziś grafik? To co dałeś, sugeruje jakąś koordynację grafik. Dziś się nie rysuje? :P
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline wyspa

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 31, 2014, 08:08:45 pm »
Ja pracuję jako Level Designer... więc w sumie z grafiką nie mam do czynienia a z projektowaniem map pod kątem gameplaya.

Ogólnie podział jest taki, że GD (Game Designerzy) zajmują się opracowywaniem mechaniki rozgrywki, my jako LD  przekładamy tą mechanikę na mapy tworząc misje i gameplay (w to wchodzi skryptowanie na bloczkach właśnie) a następnie wchodzą LA (Level Artist) którzy nasze działające mapy ubierają w grafikę (podmieniają obiekty gameplayowe na docelowe assety, ustawiają światła i ogólnie cały wygląd + dochodzi im optymalizacja coby to wszystko nie zabijało kompa).

Oczywiście to u nas w dungeonie (biuro mamy w piwnicy, ale z wyjściem na ogród :P) bo są Programiści, SFX, Graficy, Dźwiękowiec itp.
Jako LD najbliżej spoza "działu" to współpracujemy z programistami no bo to oni przygotowują owe bloczki i programują całą grę.

Nie jest to zgodne z moim wykształceniem, ale robota mi odpowiada a i robiłem tego trochę przy różnych projektach więc wiedzę mam... choć oczywiście jestem Juniorem, bo to pierwszy komercyjny projekt w którym robię :smile:
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2014, 08:18:34 pm wysłana przez wyspa »

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderator
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 01, 2014, 08:05:49 am »
No to już rozumiem. :) Fajnie że Ci się podoba. Mnie robienie gier nie ciągneło... wolę grać. :P Choć efekt taki, że zagrałbym w wymarzoną grę, ale najpierw trzebaby ją zrobić z tym, że amatorsko i po godzinach...  Ehhh... doba mogłaby mieć 48 godzin...
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sir_Ace

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 01, 2014, 07:47:45 pm »
Wasi programiści też mają takie zryte poczucie humoru i nałogowo grają w piłkarzyki stołowe?
I'd like to be a tree

Offline wyspa

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 01, 2014, 08:01:32 pm »
U nas aż rurki od piłkarzyków trzeba wymieniać... bo się powyginały ;D
Ale co do poczucia humoru to chyba na nasz Dungeon się dziwnie patrzy :P

Offline Sir_Ace

Odp: Dział powikłań, czyli kto tu zagląda :) vol. 21
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 01, 2014, 09:06:51 pm »
Dziwne prawo natury. Każdy programista, jakiego znam, gra w pracy w piłkarzyki. Zamiast ewaluacji i rozmów kwalifikacyjnych można by prowadzić mecze o przyjęcie i podwyżki. Mój kierownik (najdłużej w firmie) buja się nawet z ekipą mistrzów Polski...
I'd like to be a tree

 

anything