No niestety na streamach nie ma nikogo kto faktycznie grę robił
Anyway to co mogę powiedzieć to tyle że:
-Statki dzielą się na 4 klasy, Small, Medium, Large, XLarge
-Smalle posiadają formacje
-Medium i Large można upgrejdować do następnej wersji za zasoby (każdy indywidualnie) zazwyczaj zwiększają się im wtedy statsy i dostają dodatkowego abilita
-Bojowe XL posiadają 2 tryby działania o różnych abilitach i statsach, mogą się transformować między tymi trybami (
przykład)
-nowe statki budowane są na capitalu czyli Ulysesie II
-możliwe jest też budowanie Smalli na zupgrejdowanym Patriocie (statek L)
-statki posiadają ability, są one kluczowe i dobre ich wykorzystanie może często zdecydować o porażce lub wygranej
-w grze jest aktywna pauza, podczas której można wydawać rozkazy, grając w trybie hardcore jest ona wyłączona (gra wtedy robi się trudniejsza gdyż wymaga szybkiej reakcji na sytuację jak w SC)
-każdy typ statku posiada określoną skuteczność na daną klasę statków czy budynki
Ogólnie gra czerpie trochę z Homeworlda ale to nie to samo... Ability statków są np. mocno Star Craftowe, natomiast sposób zdobywania zasobów czy upgrejdowania statków (każdy indywidualnie) przypomina Company of Heroes. Nie ma czegoś takiego jak rozbudowa bazy czy drzewek technologicznych. Można natomiast budować tzw "reinforce" na tzw "slotach", te mogą być z zasobami (wtedy zdobyty slot zwiększa nam ich przyrost), lub nie. Możemy na nich potem budować instalacje, są to głównie budynki defensywne (artyleria, turret, repair station, detector itp.)
W intermission (ekran pomiędzy misjami) możemy wydawać zdobyte punkty na kupno nowych modułów do Ulysessa albo rozwój danego typu statku.