A teraz coś co zrobiłem z figórek, które będą dostępne w dostawie:
Unit Name ## Mv Ini Att Str Def Res Aim Cou Fea Dis Exp Cost
Mahal the Enchanter 1 7.5 3 3 3 4 6 - - 5 5 0 82.0
--Equipment: Sacrificial dagger, Canopic dolls;
--Abilities: Possessed, Additional Limb,
Regeneration/5, Adept of Water and Darkness;
--Paths: Chthonian and Cabala; --Power: 6
Tenebrous Scarification Mana: Darkness 3; Power: 4; Difficulty: RES; [12.0]
Path: Elemental; Range: Contact Area: One
allied figurine; Frequency: Unlimited Duration:
Permanent<<>>If at any moment after the casting
of this spell, the target is KILLED OUTRIGHT,
then all figurines in base-to-base contatct
with the target suffer damage of a Strength
equal to the target's Resilience. The target's
figurine is removed from the game and cannot
return in any way whatsoever. Tenebrous
Scarification cannot be cast on a Character.
Fire Spitter of Mid-Nor 1 5.0 1 2 3 2 7 2 - 4 3 0 29.0
--Equipment: Heavy armor, Flamethrower,
Puppets; --Abilities: Possessed; Light
Artillery/Area
#Flamethrower STR:8 / 20-40-60 [0.0]
Harvester of Mid-Nor 2 7.5 3 2 2 2 1 - - 3 - 0 26.0
--Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
Possessed, Flight/15, Scout
Mid-Nor Organist 1 7.5 2 3 4 2 3 - - 4 2 0 12.0
--Equipment: Sword, Organ, Headstock;
--Abilities: Possessed, Leadership/10
Prowler of the Abyss (B) 1 15.0 3 4 9 5 7 - - 6 2 0 31.0
--Equipment: Abyssal sword, Mask of torment;
--Abilities: Possessed, Implacable/1, Leap
Mid-Nor Sentinel 3 12.5 3 4 6 3 7 - - 5 1 0 63.0
--Equipment: Axe, Light armor, Mechinical
leggings; --Abilities: Possessed, Scout
Warrior of Mid-Nor 3 7.5 2 3 4 2 4 - - 4 1 0 24.0
--Equipment: Barbed sabre, Small shield,
Headstock; --Abilities: Possessed
Master of Puppets 1 7.5 2 4 6 4 7 - - 5 1 0 33.0
--Equipment: Blades of greed, Composite armor,
Acolytes; --Abilities: Possessed, Survival
instinct, Warrior Mage, Initiate of Darkness;
--Path: Corruption; --Power: 2; Warrior-Mage
Mask of the Felon Mana: Darkness 2; Power: 2; Difficulty: [9.0]
Special; Path: Chthonian, Corruption,
Typhonism; Range: 20cm Area: One figurine;
Frequency: 2 Duration: Until end of
round<<>>The Mask of the Felon can only be cast
during the Movement phase, just when the
Magician is activated. Under this magic spell's
influence the targeted figurine sees its
Leadership range divided by two and cannot be
targeted by spells of its own camp. The Mask of
the Felon's difficulty is equal to 6 if the
target is a non-Character and 10 if it is a
Character.
Acolyte of Devastation Once per round, during an Attack Roll, the -
Master of Puppets rolls two D6 and keeps the
better result.
Total Army Cost: 300.0
Przyznam, że sam sie zdziwiłem jak pskudne kombo daje dobry mag i czar Tenebrous Scarification - możesz to rzucać tyle razy ile wystarczy ci many robiac ze zwykłych wojowników bardzo groźne bombki - co więcej nie ma tu obawy, że tak jak w przypadku Devastation of the Doll klient wybuchnie za wcześnie i nic nie zrobi(lub zabije twojego maga :P ) - tu detonatorem jest jego zgon a dodatkowo obrażenia = wytrzymałość a więc w przypadku wojownika jest to 4 (w DotD 3).
Rzucacie coś takiego na Prowlera i niedość, że przeciwnik będzie obawiał sie, że jegomość może go pocharatać wręcz to jeszcze jak mu się go uda zabić to dostaje automata z siłą 7 - nasty :twisted:
I w taki sposób jeden wojownik robi za 2 - jak nie idzie mi w walce to jest jeszcze spora szansa, że wraz z jego śmiercia przetrzebie przeciwnika :death:
Masterowi dałem Mask of the Felon zabespieczajac się przed dopakowaczami i czarami chroniacymi wrogiego obozu
Reszta strategii to kwestia przeciwnika i terenu