Autor Wątek: Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY  (Przeczytany 72295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 02, 2003, 01:32:14 pm »
300 Pts - Dwarves of Mid-Nor Army                                                      

Unit Name                       ##  Mv  Ini Att Str Def Res Aim Cou Fea Dis Exp    Cost

Neran the Terrible              1   7.5  4   3   4   3   5   -   -   7   3  +10    47.0
                               --Equipment: Blades, Headstock; --Abilities:
                               Possessed, Faithful of Mid-Nor/10; Cre: 1 Alt:
                               1 Des: 1
  Invocation of the Harvesters                                                   [12.0]

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Warrior of Mid-Nor              2   7.5  2   3   4   2   4   -   -   4   1   0     16.0
                               --Equipment: Barbed sabre, Small shield,
                               Headstock; --Abilities: Possessed

Prowler of the Abyss (B)        1  15.0  3   4   9   5   7   -   -   6   2   0     31.0
                               --Equipment: Abyssal sword, Mask of torment;
                               --Abilities: Possessed, Implacable/1, Leap

Sentinel of the Pits            3  12.5  3   4   7   3   6   -   -   5   2   0     63.0
                               --Equipment: Axe, Light armour, Mechanical
                               leggings; --Abilities: Possessed, Implacable/1

Fire Spitter of Mid-Nor         1   5.0  1   2   3   2   7   2   -   4   3   0     29.0
                               --Equipment: Heavy armor, Flamethrower,
                               Puppets; --Abilities: Possessed; Light
                               Artillery/Area
  #Flamethrower                STR:8 / 20-40-60                                   [0.0]

Collector of the Despot         1   7.5  3   4   6   3   5   -   -   5   2  +10    37.0
                               --Equipment: Composite armor, Double swords,
                               Flasks; --Abilities: Possessed, War fury,
                               Warrior Monk, Faithful of Mid-Nor/10; Cre 1 Alt
                               1 Des 0; The Collector: After having eliminated
                               an enemy, a Collector takes the vital organs
                               and skin necessary to the survival of the
                               envoys of the Despot. When it inflicts a Wound
                               in combat that results in an enemy being Killed
                               Outright, put a Collector marker beside the
                               Faithful. At the end of any Movement phase, you
                               can use this marker to cure a Mid-Nor combatant
                               or Ally in base to base contact with the
                               Collector. His Wound level then goes up notch.
                               Remove the marker. A Collector can only have
                               one Collector marker at a time. The Collector
                               cannot use this capacity on himself. It can on
                               the other hand, use it on another Collector of
                               Mid-Nor, and vice-versa.; Warrior-Monk
  Invocation of the Harvesters                                                   [12.0]



                                                                 Total Army Cost: 301.0

Oto moja armia na wilki - z pozoru słaba ale wykorzystuje słabości Wolfenów.
Primo - latacze - to chyba największa bolączka Wilków,są szybsi od nich, nie ma jak ich złapać(chyba, że już po ladowaniu;) ) a bonusy za Dive(zawsze 2 na 1) w połączeniu z minusami za szarże daje nam przeciętnie ich I = 3 a nasza (3 bazowo + 3 za Dive + 1 za 2 szarżujacych) 7 i tu zaczyna się poezja bo wilki jako strona broniąca się okazują się dość mało odporni na ciosy; dochodzi do tego nasze +3 do ataku i siły na ich
-1 do obrony - oczywiście trzeba to wykorzystać przy zakładaniu trudności ataku;)

Secundo - liczebność, przyda nam się nie tylko przy rzucaniu czarów kapłańskich ale także do wyrównania szansy w walce wręcz na "Ruski sposób" tj. liczebnością ich ;) , można mieć słabe rzuty ale przy stosunku sił ponad 2 do 1 zawsze się coś zdziała. Dodatkowo kapłani zatroszczą się o to aby przyzywane Harvesterki zastępowały swoich poległych towarzyszy walki. Pamiętajmy o tym, że przyzwane Harvestery to także kolejne punkty wiary dla kapłanów ;)

Sentinele i Prowler są tu do ochrony kapłanów jak i wsparcia w razie możliwości łatwego wyeliminowania przeciwnika.
Nie bójmy się użyć spittera gdy na atakujące jakiegoś wilka Harvestery kontr zaszarżuje inny wilk - pamietajmy, że H. to tylko 13 pkt gdy wilk to min 25. walić bez opamietania tam gdzie można poranić więcej niż jednego wilczka.
Armii nie testowałem na innych nacjach więc nie polecę jej na turniej...
Miłej zabawy :D

Offline Filip

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 02, 2003, 02:05:08 pm »
Ciekawe ale w póżniejszej walce nie dasz sobie rady ich statystyki spadną,
a wtedy bedzie masakra niewinnych Harvesterów.
Stand And Fight
Live By Your Heart
Always One More Try
I’m Not Afraid To Die
Stand And Fight
Say What You Feel
Born With A Heart Of Steel"

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 02, 2003, 05:59:33 pm »
Filip tu , że tak powiem jest kilka wyjść:

1. Statystycznie na 3 pojedynki 2 kończą się albo śmiercią wilka, albo krytykiem. Porób sobie małe testy z rzutami kostką - a więc jak na 3 potyczki zginie 1 wilk i 2 Harwasie to i tak jesteś do przodu.
2. W kolejnej turze możesz zrobić ucieczkę na lv 1, zakładając, że walczysz 2 na 1(czemu sprzyje twoja liczebność) trudność masz na 3+(4 + 2 za jednego przeciwnika). Wiem, że Francuziska lubią taktykę gdzie 2 uciekają z pojedynku a 2 kolejne atakują ten sam cel (jeśli jeszcze żyje).
3. To tylko Harvestery, jedne zginą inne przyzwiesz ;)

Naprawdę zaszarżowany wilk, z praktycznie z góry przegranym rzutem na inicjatywę(przy twojej 2 on remisuje na 6) nie jest już taki groźny - ich atut to właśnie atak i inicjatywa, jak im to zabierzesz to nie są już tacy groźni.
Oczywizda, że jak będzie pechowo to nic nie zdziałasz ale przy przeciętnych rzutach zrobisz spore kuku.

Offline Jaskier

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 03, 2003, 12:04:19 am »
armijaka niepowiem przyjemna. ale ja jednak (a jakrze :D ) wprowadził bym kilka zmian. po pierwsze radzę skasować 2 reaperów i zać za nich 3 warriorów - co prawda na początku osłabi to troszke glowna zalorzona sile armii, ale w przyszloscie - zapewniam - zaprocentuje, zwiekszoną prdkością wzywania reaperków :)
to było pierwsze primo. po drugie primo powinienes, moim zdaniem zamiast santreli i prowlera (albo chociaz za cześc - jednego zostawić) wstawiać coś twardego - np akaransetha lub scrouge bearersów - może nie sa oni tacy mobilni, ale potrafią, nie dość że blokować w zwarciu poszczegulne wilczki, kiedy mobilna czesc armii bedzie je po kolei wykańczać :twisted:
po trzecie primo (jeszcze nie ultimo :) ) nie wiem na jaką chorobę si ten fire-spitter (wiem ze fajny, ale chodzi tu chyba o armię mającą jak najlepsze możliwości bojowe) który zwłaszcza przy wilkach ktore mają duże podstawki jest raczej nnieprzydatny :/
a po czwarte primo ultimo to powinieneś oczywiście wstatić jako support martwiackie ghoule - najlepszy towar exportowy Archeonu :D

oprucz tego wszystko jest ok :lol: :wink:

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 03, 2003, 10:23:10 am »
Wystawienie Akaranseth'a(pkt2), logicznie kłuci się z pkt 1 - dlatego wolę wywalić prowlera i sentinele bo będę ich miał 4 za cenę tylko troszkę wyższą od A. a przy tym będę miał 4 modele o niezłej sile bojowej - zamiast sentineli z przyjemnością wziął bym scurage berersów ale jak na razie nie mam ich figórek a proksować nienawidzę:P
2 reaperów i tak bym musiał na turnieju czymś zastąpić bo nie można mieć więcej niż 2 blisterków tego samego ale na co pójdzie te 26 pkt jeszcze nie wiem.
Spitter na Wilki jest nie tylko śmiszny ale i przydatny z racji bonusów za duży cel - namierzał bym drogie pkt - np Watchera czy predzie;)
I na koniec - wszelkim sojuszą mówię nie - po co mi Acheron jak mam własnych jednostek od groma :P

Offline Filip

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 03, 2003, 02:18:50 pm »
Tak ty to lubisz czystość rasową, ale tak poza tym wiedz ze jeżeli wilki cię złapią to nie masz szans.
Stand And Fight
Live By Your Heart
Always One More Try
I’m Not Afraid To Die
Stand And Fight
Say What You Feel
Born With A Heart Of Steel"

Offline Jaskier

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 03, 2003, 03:50:48 pm »
Arakanseth nie kłuci się z punktem 1 bo ma loyality :P
Wypadało by znać własne jednostki :P :P :P

Offline Filip

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 03, 2003, 06:04:20 pm »
Jak by na to nie popatrzeć, muszę powiedzieć że Jaskier ma rację :cry:
Stand And Fight
Live By Your Heart
Always One More Try
I’m Not Afraid To Die
Stand And Fight
Say What You Feel
Born With A Heart Of Steel"

Offline Jaskier

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 03, 2003, 06:21:13 pm »
jak to :cry: ????? przecierz nie ma radośniejszej wiadoności nad tą że mam rację (jakąkolwiek rację) :P :twisted: :D

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 03, 2003, 08:34:44 pm »
Wiem, że ma ta zdolność ale tyle samo pkt dostanę za te 4 modele zamiast niego - nie lubę pakować tylu pkt w jeden model, zwłaszcza w konfrze gdzie łatwo o śmierć ;)
I dlatego wolę mieć 4 dobre statystykami modele niż 1 - jak mi padnie prowler albo sentinel to nadal mam 3 a jak w czoło czopkiem dostanie Akaranseth to tracisz i 1/3 pkt ze swojej armii i to "cudowne" loyality;)

Co do "..jeżeli wilki cię złapią to nie masz szans.." - to mam już tak rozplanowaną strategię walki, że przy zaszarżowaniu kogokolwiek z moich i tak wygram inicjatywę i będę atakującym(tz. mam szanse jak 5 do 6 - zawsze może być pech) - właśnie w tej chwili zamieniam tylko sentinelki na scourage'ów a zamiast 2 harvesiów 3 halabardników.
Strategia jest banalna - wykorzystam szybkość wilków przeciwko im - dam się spoko zaszarżować a potem do każdego pojedynku dołączę 1 harvestera - przewaga liczebna - bonusy za kontrszarże i dive attack - myśle, że to zadziała ;).

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 03, 2003, 08:54:25 pm »
Oki małe zmiany kosmetyczne:
300 Pts - Dwarves of Mid-Nor Army                                                      

Unit Name                       ##  Mv  Ini Att Str Def Res Aim Cou Fea Dis Exp    Cost

Neran the Terrible              1   7.5  4   3   4   3   5   -   -   7   3  +10    47.0
                               --Equipment: Blades, Headstock; --Abilities:
                               Possessed, Faithful of Mid-Nor/10; Cre: 1 Alt:
                               1 Des: 1
  Invocation of the Harvesters                                                   [12.0]

Collector of the Despot         1   7.5  3   4   6   3   5   -   -   5   2  +10    37.0
                               --Equipment: Composite armor, Double swords,
                               Flasks; --Abilities: Possessed, War fury,
                               Warrior Monk, Faithful of Mid-Nor/10; Cre 1 Alt
                               1 Des 0; The Collector: After having eliminated
                               an enemy, a Collector takes the vital organs
                               and skin necessary to the survival of the
                               envoys of the Despot. When it inflicts a Wound
                               in combat that results in an enemy being Killed
                               Outright, put a Collector marker beside the
                               Faithful. At the end of any Movement phase, you
                               can use this marker to cure a Mid-Nor combatant
                               or Ally in base to base contact with the
                               Collector. His Wound level then goes up notch.
                               Remove the marker. A Collector can only have
                               one Collector marker at a time. The Collector
                               cannot use this capacity on himself. It can on
                               the other hand, use it on another Collector of
                               Mid-Nor, and vice-versa.; Warrior-Monk
  Invocation of the Harvesters                                                   [12.0]

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Fire Spitter of Mid-Nor         1   5.0  1   2   3   2   7   2   -   4   3   0     29.0
                               --Equipment: Heavy armor, Flamethrower,
                               Puppets; --Abilities: Possessed; Light
                               Artillery/Area
  #Flamethrower                STR:8 / 20-40-60                                   [0.0]

Prowler of the Abyss (B)        1  15.0  3   4   9   5   7   -   -   6   2   0     31.0
                               --Equipment: Abyssal sword, Mask of torment;
                               --Abilities: Possessed, Implacable/1, Leap

Scourge Bearer                  3   7.5  2   4   8   3   5   -   -   5   1   0     54.0
                               --Equipment: Polearm, Chains, Acolytes of
                               Desolation; --Abilities: Possessed,
                               Hard-boiled; Scourges of Mid-Nor

Mid-Nor Halberdier              3   7.5  2   3   5   2   3   -   -   4   1   0     24.0
                               --Equipment: Barbed halberd, Fauchard,
                               Headstock; --Abilities: Possessed

Warrior of Mid-Nor              3   7.5  2   3   4   2   4   -   -   4   1   0     24.0
                               --Equipment: Barbed sabre, Small shield,
                               Headstock; --Abilities: Possessed


                                                                 Total Army Cost: 298.0

Spitterka zostawiam bo mnie bawi i nie musze mieć armii na poważnie w 100% ponuraki :P :) :D
Pozatym jak wam jeszcze skosi heroska to inaczej zaśpiewacie :P

Offline Jaskier

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 04, 2003, 10:38:19 am »
no, teraz to ma to wreszcie ręce i nogi :D :P
a czy ja coś mówie o spiterku - mnie też strasznie si ę podoba, a jak już trafi to masakra murowana :)

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 06, 2003, 01:11:01 am »
A teraz coś co zrobiłem z figórek, które będą dostępne w dostawie:

Unit Name                       ##  Mv  Ini Att Str Def Res Aim Cou Fea Dis Exp    Cost

Mahal the Enchanter             1   7.5  3   3   3   4   6   -   -   5   5   0     82.0
                               --Equipment: Sacrificial dagger, Canopic dolls;
                               --Abilities: Possessed, Additional Limb,
                               Regeneration/5, Adept of Water and Darkness;
                               --Paths: Chthonian and Cabala; --Power: 6
  Tenebrous Scarification      Mana: Darkness 3; Power: 4; Difficulty: RES;      [12.0]
                               Path: Elemental; Range: Contact Area: One
                               allied figurine; Frequency: Unlimited Duration:
                               Permanent<<>>If at any moment after the casting
                               of this spell, the target is KILLED OUTRIGHT,
                               then all figurines in base-to-base contatct
                               with the target suffer damage of a Strength
                               equal to the target's Resilience. The target's
                               figurine is removed from the game and cannot
                               return in any way whatsoever. Tenebrous
                               Scarification cannot be cast on a Character.

Fire Spitter of Mid-Nor         1   5.0  1   2   3   2   7   2   -   4   3   0     29.0
                               --Equipment: Heavy armor, Flamethrower,
                               Puppets; --Abilities: Possessed; Light
                               Artillery/Area
  #Flamethrower                STR:8 / 20-40-60                                   [0.0]

Harvester of Mid-Nor            2   7.5  3   2   2   2   1   -   -   3   -   0     26.0
                               --Equipment: Scythe of Torment; --Abilities:
                               Possessed, Flight/15, Scout

Mid-Nor Organist                1   7.5  2   3   4   2   3   -   -   4   2   0     12.0
                               --Equipment: Sword, Organ, Headstock;
                               --Abilities: Possessed, Leadership/10

Prowler of the Abyss (B)        1  15.0  3   4   9   5   7   -   -   6   2   0     31.0
                               --Equipment: Abyssal sword, Mask of torment;
                               --Abilities: Possessed, Implacable/1, Leap

Mid-Nor Sentinel                3  12.5  3   4   6   3   7   -   -   5   1   0     63.0
                               --Equipment: Axe, Light armor, Mechinical
                               leggings; --Abilities: Possessed, Scout

Warrior of Mid-Nor              3   7.5  2   3   4   2   4   -   -   4   1   0     24.0
                               --Equipment: Barbed sabre, Small shield,
                               Headstock; --Abilities: Possessed

Master of Puppets               1   7.5  2   4   6   4   7   -   -   5   1   0     33.0
                               --Equipment: Blades of greed, Composite armor,
                               Acolytes; --Abilities: Possessed, Survival
                               instinct, Warrior Mage, Initiate of Darkness;
                               --Path: Corruption; --Power: 2; Warrior-Mage
  Mask of the Felon            Mana: Darkness 2; Power: 2; Difficulty:            [9.0]
                               Special; Path: Chthonian, Corruption,
                               Typhonism; Range: 20cm  Area: One figurine;
                               Frequency: 2 Duration: Until end of
                               round<<>>The Mask of the Felon can only be cast
                               during the Movement phase, just when the
                               Magician is activated. Under this magic spell's
                               influence the targeted figurine sees its
                               Leadership range divided by two and cannot be
                               targeted by spells of its own camp. The Mask of
                               the Felon's difficulty is equal to 6 if the
                               target is a non-Character and 10 if it is a
                               Character.
  Acolyte of Devastation       Once per round, during an Attack Roll, the             -
                               Master of Puppets rolls two D6 and keeps the
                               better result.



                                                                 Total Army Cost: 300.0

Przyznam, że sam sie zdziwiłem jak pskudne kombo daje dobry mag i czar Tenebrous Scarification - możesz to rzucać tyle razy ile wystarczy ci many robiac ze zwykłych wojowników bardzo groźne bombki - co więcej nie ma tu obawy, że tak jak w przypadku Devastation of the Doll klient wybuchnie za wcześnie i nic nie zrobi(lub zabije twojego maga :P ) - tu detonatorem jest jego zgon a dodatkowo obrażenia = wytrzymałość a więc w przypadku wojownika jest to 4 (w DotD 3).
Rzucacie coś takiego na Prowlera i niedość, że przeciwnik będzie obawiał sie, że jegomość może go pocharatać wręcz to jeszcze jak mu się go uda zabić to dostaje automata z siłą 7 - nasty  :twisted:
I w taki sposób jeden wojownik robi za 2 - jak nie idzie mi w walce to jest jeszcze spora szansa, że wraz z jego śmiercia przetrzebie przeciwnika  :death:
Masterowi dałem Mask of the Felon zabespieczajac się przed dopakowaczami i czarami chroniacymi wrogiego obozu ;)
Reszta strategii to kwestia przeciwnika i terenu ;)

Offline war2bone

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 06, 2003, 12:17:32 pm »
adept moze bodajze z 3-4 razy rzucac czar .....
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline BeRsErK

Krasnoludy Mid-Nor________ CZYLI PLUSY I MINUSY
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 06, 2003, 06:23:16 pm »
Many starczy w pierwszej turze na 2 a wiec styknie ;)