a moge od jutra?bo jestem..śpiący
...ale ok..na zaostrzenie apetytu:zasady ruchu:primo:jednostki dzielą sie na:Piechote-rusza sie 6" i szarżuje 6"(sa od tego odstępstwa ale to jest napisane przy opise jednostek w codexie),Kavalerie:ruch 6" szarza 12",jumpakowców(assult marines itp)ruch:12" szarża 6",motory:ruch 12" szarża 6"(motory róznia sie tym od jumppacków że daja +1Toughtness dla jeźdźca,zazwyczaj juz wliczone w stsystyki)i pojazdy...o pojazdach później.jeśli jednostka wejdzi ew Trudny Teren(las,błotko,teren zabudowany itp.)to musisz rzucic 2D6(dwie kości)i wybrac najwyższy wynik-tyle mozesz sie ruszac w tej turze w tym terenie...jeśli jestez motorem lub kavalerią to rucasz kostka za kazdego kolesia z oddziału..na rzucie 1 ten koleś schodzi(wpadł na dzrewo itp)..jumppacki moga ignorowac teren przy ruchu ale jeśli kończą ruch w Trudnym terenie to musza rzucac jak motory.
i jeszcze jedno:koherencja-wszycy członkowie oddziału musza byc do 2"(cale)od siebie...patrzrysunek w rulboku str 43.to tyle jesli chodzi o ruch(sa rózne odstepstwa od normy ale to już w codexach znajdziesz).