trawa

Autor Wątek: Dying Light  (Przeczytany 20780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piekarz

Dying Light
« dnia: Luty 01, 2015, 12:44:14 pm »
Najnowsza gra Techlandu. Duchowy spadkobierca Dead Island. Dead Island miał mnóstwo problemów  technicznych. Czytając artykuły i fora zdecydowałem się na zakup późnej, spatchowanej wersji. Nie zawiodłem się. W przypadku Dying Light pojawiły się informacje o powszechnych problemach z procesorami AMD lub z kartami graficznymi połączonymi crossem/sli. Wypisz wymaluj moja konfiguracja:
Procesor: AMD FX-8120 3.1 GHz podbity do 3.9 GHz
Karta graficzna: 2x R9 270X połączone crossem

Pomyślałem sobie, że może nie będzie tak źle. Mam specyfikację bliską zalecanej. W Lords of the Fallen nie miałem problemów. Poza tym wesprę polski wysiłek wojenny i kupię już teraz :razz: . Kupiłem, zainstalowałem w wersji 1.2.1 i ... gra była niegrywalna. Cięła tak straszliwie, szczególnie w trakcie obrotów, że nie szło niczego zrobić. Jeszcze w tutorialu można się było łudzić, że nie będzie tak źle, ale w czasie normalnej gry katastrofa. Kombinowałem, zmieniałem ustawienia graficzne, priorytet procesu, ilość używanych rdzeni i nic. Dopiero jak wyłączyłem cross to się znacznie polepszyło. Da się wtedy grać na wysokich ustawieniach w rozdzielczości 1680x1050 z dystansem rysowania na 50%. Zmniejszyłem jednak ustawienia, żeby poprawić swój komfort - rozmiar mapy cieni i jakość roślinności na średni oraz wyłączyłem vsync. Zacząłem grać w kampanię, ale niesmak pozostał. To nie jest ta wydajność i jakość która mi się należy. W grze domyślnie włączono irytujący efekt rozmycia obrazu w trakcie obracania, wyłączyłem go. Bez niego widać, że obracanie nie wygląda naturalnie. Sądzę, że może to być ogólny problem przy generowaniu grafiki w tej grze.

Jak przejdę grę to ją ocenię. Na razie zalecam się wstrzymać z zakupem dopóki problemy techniczne nie zostaną rozwiązane. Wstępnie według mojej oceny to gra mocno różna od Dead Island. I nie chodzi tylko o parkour. Dead Island to bardziej zombie slasher z dużym elementem taktyki, Dying Light to bardziej survival horror.


Edit: Z tym survival horrorem to jednak przesadziłem. Mordownia też jest obecna tylko trzeba być ostrożniejszym i mieć oczy dookoła głowy. Duże znaczenie mają gwiazdki, koktajle Mołotowa itp.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 11:47:37 pm wysłana przez Piekarz »
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline Piekarz

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2015, 03:09:40 pm »
Wczoraj wyszedł patch 1.4.0. Poprawiono obsługę SLI/CrossFire. Mogę już grać z wykorzystaniem dwóch kart jednak generalnie wzrost wydajności jest w moim odczuciu niewystarczający. Mam ustawione wysokie parametry grafiki z wyjątkiem dystansu rysowania na 50% (w praktyce nie zauważa się różnicy w jakości) i wyłączonym VSync (efekt bitmap tearing jest niewielki). Wyłączyłem też irytujące rozmycie w ruchu oraz efekt ziarna. Da się grać normalnie choć zdarzają się zacięcia, szczególnie jak ogląda się daleką perspektywę albo rzuci się na ciebie tłum zombie. Mam wrażenie, ze ta gra potrzebuje do pełni szczęścia karty z 4 GB pamięci graficznej. Należy pamiętać, że ilość pamięci w cross się nie sumuje. Skończenie gry zajmie mi sporo czasu. Przez te kłopoty z wydajnością wyparował ze mnie entuzjazm.
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Dying Light
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2015, 04:00:53 pm »
Eh, patrząc na wymagania nowych gier, w które chciałbym zagrać (Far Cry 4, AC: Unity, Dying Light) stwierdzam, że czas na poważny upgrade sprzętu - i3 oraz GTX550Ti, które mam, przestają wystarczać :sad:

Co do samego Dying Light nastawiam się na kupno od dość dawna, ale moment zakupu determinuje u mnie cena (jak się ostatnio dowiedziałem w Polszy gra kosztuje raptem 120 zł, co jest dla mnie akceptowalnym poziomem) i kwestie czasowe (ten warunek nie jest niestety obecnie spełniony), ale pewnie kiedyś zagram.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline Piekarz

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2015, 05:08:06 pm »
Cytuj
Nagrodami w konkursie będą trzy kody do ściagnięcia gry Dying Light w wersji na PC, konsolę PS4 i Xbox One, które zostały ufundowane dla czytelników Gildii przez wydawnictwo Techland. Każdy zwycięzca otrzyma również specjalną podkładkę pod mysz, z logo i ilustracją z gry.
http://www.horror.gildia.pl/konkursy/2015/dying-light
Masz okazję.  :D
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline ewa1wilk

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2015, 11:45:37 am »
Dlatego moze zainwestuj w konsolę

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Dying Light
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2015, 09:40:41 pm »
Ok, przeszedłem.
Zacząłem grać jakoś niedługo po marcowym patchu - gra śmigała aż miło.

Generalnie bardzo pozytywna pozycja - duży postęp Techlandu względem Dead Island.

W dużym skrócie:
- po Dying Light widać mocne inspiracje Far Cry'em 3;
- ma to swoje plusy, ma to swoje minusy - odczuwalne jest to przede wszystkim w aspekcie narracyjnym gry i plusem jest tu głównie immersja, gdy gra się w singlu (tak przyjmuję), minusy głównie ze względu na niekoniecznie przystający do koopa model takiej "pierwszoosobowej" narracji w stylu FC3 (grałem w koopie);
- w nawiązaniu do powyższego: w koopie przejawia się to w kilku elementach (generalnie to dość ciekawy temat, ale nie chce mi się szerzej rozpisywać w tym zakresie pozostawiam to recenzentom i analitykom branży), ale najbardziej widoczne jest w kontekście pierwszej i ostatniej misji, które są WYŁĄCZONE z koopa (wtf?!);
- mimo to fabuła i postacie są znacznie słabsze niż w FC3;
- mam też wrażenie, że zomiaki są tu już bardziej z przymusu, można było je zastąpić np. mutantami i nawet fabuła mogła pozostać ta sama (w dużym skrócie w Dead Island tło zombi-apokalipsy było zarysowane i miało znaczenie, tu po prostu wpadamy w całe to zamieszanie, ale trudno wiązać z tym jakieś emocje);
- gra jednak nadrabia te wszystkie niedociągnięcia bardzo dobrym gameplay'em;
- free-running jest świetny, jeżeli Mirror's Edge 2 nie będzie miał otwartego świata (a pewnie nie będzie miał), to wyjdzie trochę słabo;
- dziwi mnie trochę niedopracowanie mechanizmów koopowej rozgrywki (poza tymi wynikającymi z narracji w stylu FC3), przykładowo w grze nie można (przynajmniej ja takiej opcji nie znalazłem) handlować lootem z osobą, z którą się gra (wtf?);
- w kontekście koopa (ale też i singla) misje poboczne są dość wtórne (mam nawet wrażenie, że jedna z nich została żywcem przeniesiona z Dead Island, tj. znajdź insulinę dla kogośtam);
- potencjał koopowy w ogóle jest dość niewykorzystany i jak gdyby niedokończony (przykładowo, mam wrażenie, że w grze miała być początkowo możliwość dowolnego kompletowania stroju dla postaci, ale ostatecznie element ten jest bardzo ograniczony);
- rozwój umiejętności jest lepszy niż w Dead Island, ale same umiejętności mogłyby stanowić większe game-changery;
- niektóre inne elementy rozgrywki również mogły zostać lepiej wyważone (dłuższe i trudniejsze do przeżycia noce, większe znaczenie lootu, większe znaczenie craftingu broni i zróżnicowania jakości broni).

Po niektórych z powyższych komentarzy mogłoby się wydawać, że bardzo narzekam, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że widziałbym dla tej gry ogromny potencjał.
Odnoszę wrażenie, że niektóre z tych wad były znane twórcom, a ostateczne braki wynikały z budżetu/czasu etc., więc nie mam za złe ich obecności w grze.
Generalnie, duże plusy dla Techlandu i bardzo dobra robota.

A, i grafika - również znakomita robota, naprawdę robi wrażenie.

Chciałbym podobną grę, z otwartym światem, koopem, misjami jak w Borderlands, dużą ilością modyfikowalnych pukawek i pancerzy, a wszystko to w klimatach Stalkera.
Czujecie to?
Dziwię się, że jeszcze nikt nie ogłosił prac nad takim tytułem.

Good Night and Good Luck.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline whiteangel

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2015, 10:54:10 am »
Bardzo dobra gra. Tytuł odebrałem nieco lepiej niż Dead Island.
Choć akcja dzieje się w Harran, według producentów miasto wzorowane na Rio to znaleźć można fajne odwołania do polski. Ciekawe Questy, fajna fabuła i fajny motyw z cyklem dnia i nocy. Kilkanaście godzin przegrane i to lubię.

Offline mamamaciek

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2015, 01:29:36 pm »
Fajna gra. Strasznie się ciesze, że polska staje się miejscem produkcji corez liczniejszych, a co ważniejsze dobrych gier komputerowych. A sam Dying Llight jest jak dla mnie rozwinięciem pomysłów z Dead Island. Swiat przedstawiony też bardziej mi się podobał, wolę miasto od tropikalnej wyspy.
Można śmiało powiedzieć, że BIK http://www.doradztwo-kredytowe.com.pl, czyli Biuro Informacji Kredytowej, nie należy do grona takich instytucji, które mają dobrą opinię o dłużnikach, bezrobotnych, etc. Z tego powodu kredyty bez BIK są godne uwagi.

Offline gnomus

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2015, 10:19:18 am »
Według mnie bardzo dobre rozwinięcie idei pokazanej w ich poprzedniej grze o zombiakach. Chociaż mam nadzieję, że w następnej produkcji zmienią klimat i nie będą to już zombie.

Offline Piekarz

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 12, 2018, 11:55:17 pm »
Dying Light 2 objawił się na E3. Zapowiada się smakowicie. Naprawdę mnie zaintrygował.

https://www.gamespot.com/videos/how-dying-light-2-is-improving-on-the-first-games-/2300-6444563/
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline Piekarz

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2018, 05:18:19 pm »
Angry Joe uczy się polskiego.
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline Piekarz

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2018, 09:29:03 pm »
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Dying Light
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 26, 2018, 09:45:44 pm »
Oglądałem ten pierwszy trailer i jakiś wywiad z E3 i jakoś mnie to nie przekonuje.

W sensie, mi to mimo wszystko wygląda na powtórkę z pierwszej części.
Ta była nawet ok, gdy grałem w coopie. Niemniej, później, gdy grałem w The Following w single, to już było słabiej. Chyba muszę pójść na siłownię i znaleźć kogoś, z kim ewentualnie mógłbym pograć w tę dwójkę po sieci.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline carewoos

Dying light
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2020, 06:19:03 pm »
Mocno czekałem na część 2 ale teraz po tych problemach co są niby w techlandzie to coś czuję, że może średni produkt wyjść.
komiksy <3

Offline tyka1125

Odp: Dying Light
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2021, 12:22:09 am »
@Carewoos, zgadzam się i również czekam na kolejną część. Mam nadzieję będzie również ciekawa, choć Fallout spodobał mi się bardziej. Sprawdzałeś woorden maken ? Może ci pomoc jesli lubisz takie gry.

 

anything