Gildia Gier Komputerowych (http://www.gry.gildia.pl) > PC

Dying Light

(1/3) > >>

Piekarz:
Najnowsza gra Techlandu. Duchowy spadkobierca Dead Island. Dead Island miał mnóstwo problemów  technicznych. Czytając artykuły i fora zdecydowałem się na zakup późnej, spatchowanej wersji. Nie zawiodłem się. W przypadku Dying Light pojawiły się informacje o powszechnych problemach z procesorami AMD lub z kartami graficznymi połączonymi crossem/sli. Wypisz wymaluj moja konfiguracja:
Procesor: AMD FX-8120 3.1 GHz podbity do 3.9 GHz
Karta graficzna: 2x R9 270X połączone crossem

Pomyślałem sobie, że może nie będzie tak źle. Mam specyfikację bliską zalecanej. W Lords of the Fallen nie miałem problemów. Poza tym wesprę polski wysiłek wojenny i kupię już teraz :razz: . Kupiłem, zainstalowałem w wersji 1.2.1 i ... gra była niegrywalna. Cięła tak straszliwie, szczególnie w trakcie obrotów, że nie szło niczego zrobić. Jeszcze w tutorialu można się było łudzić, że nie będzie tak źle, ale w czasie normalnej gry katastrofa. Kombinowałem, zmieniałem ustawienia graficzne, priorytet procesu, ilość używanych rdzeni i nic. Dopiero jak wyłączyłem cross to się znacznie polepszyło. Da się wtedy grać na wysokich ustawieniach w rozdzielczości 1680x1050 z dystansem rysowania na 50%. Zmniejszyłem jednak ustawienia, żeby poprawić swój komfort - rozmiar mapy cieni i jakość roślinności na średni oraz wyłączyłem vsync. Zacząłem grać w kampanię, ale niesmak pozostał. To nie jest ta wydajność i jakość która mi się należy. W grze domyślnie włączono irytujący efekt rozmycia obrazu w trakcie obracania, wyłączyłem go. Bez niego widać, że obracanie nie wygląda naturalnie. Sądzę, że może to być ogólny problem przy generowaniu grafiki w tej grze.

Jak przejdę grę to ją ocenię. Na razie zalecam się wstrzymać z zakupem dopóki problemy techniczne nie zostaną rozwiązane. Wstępnie według mojej oceny to gra mocno różna od Dead Island. I nie chodzi tylko o parkour. Dead Island to bardziej zombie slasher z dużym elementem taktyki, Dying Light to bardziej survival horror.


Edit: Z tym survival horrorem to jednak przesadziłem. Mordownia też jest obecna tylko trzeba być ostrożniejszym i mieć oczy dookoła głowy. Duże znaczenie mają gwiazdki, koktajle Mołotowa itp.

Piekarz:
Wczoraj wyszedł patch 1.4.0. Poprawiono obsługę SLI/CrossFire. Mogę już grać z wykorzystaniem dwóch kart jednak generalnie wzrost wydajności jest w moim odczuciu niewystarczający. Mam ustawione wysokie parametry grafiki z wyjątkiem dystansu rysowania na 50% (w praktyce nie zauważa się różnicy w jakości) i wyłączonym VSync (efekt bitmap tearing jest niewielki). Wyłączyłem też irytujące rozmycie w ruchu oraz efekt ziarna. Da się grać normalnie choć zdarzają się zacięcia, szczególnie jak ogląda się daleką perspektywę albo rzuci się na ciebie tłum zombie. Mam wrażenie, ze ta gra potrzebuje do pełni szczęścia karty z 4 GB pamięci graficznej. Należy pamiętać, że ilość pamięci w cross się nie sumuje. Skończenie gry zajmie mi sporo czasu. Przez te kłopoty z wydajnością wyparował ze mnie entuzjazm.

Joneleth:
Eh, patrząc na wymagania nowych gier, w które chciałbym zagrać (Far Cry 4, AC: Unity, Dying Light) stwierdzam, że czas na poważny upgrade sprzętu - i3 oraz GTX550Ti, które mam, przestają wystarczać :sad:

Co do samego Dying Light nastawiam się na kupno od dość dawna, ale moment zakupu determinuje u mnie cena (jak się ostatnio dowiedziałem w Polszy gra kosztuje raptem 120 zł, co jest dla mnie akceptowalnym poziomem) i kwestie czasowe (ten warunek nie jest niestety obecnie spełniony), ale pewnie kiedyś zagram.

Piekarz:

--- Cytuj ---Nagrodami w konkursie będą trzy kody do ściagnięcia gry Dying Light w wersji na PC, konsolę PS4 i Xbox One, które zostały ufundowane dla czytelników Gildii przez wydawnictwo Techland. Każdy zwycięzca otrzyma również specjalną podkładkę pod mysz, z logo i ilustracją z gry.

--- Koniec cytatu ---
http://www.horror.gildia.pl/konkursy/2015/dying-light
Masz okazję.  :D

ewa1wilk:
Dlatego moze zainwestuj w konsolę

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej