Gildia Gier Komputerowych (http://www.gry.gildia.pl) > PC

Dying Light

<< < (2/4) > >>

Joneleth:
Ok, przeszedłem.
Zacząłem grać jakoś niedługo po marcowym patchu - gra śmigała aż miło.

Generalnie bardzo pozytywna pozycja - duży postęp Techlandu względem Dead Island.

W dużym skrócie:
- po Dying Light widać mocne inspiracje Far Cry'em 3;
- ma to swoje plusy, ma to swoje minusy - odczuwalne jest to przede wszystkim w aspekcie narracyjnym gry i plusem jest tu głównie immersja, gdy gra się w singlu (tak przyjmuję), minusy głównie ze względu na niekoniecznie przystający do koopa model takiej "pierwszoosobowej" narracji w stylu FC3 (grałem w koopie);
- w nawiązaniu do powyższego: w koopie przejawia się to w kilku elementach (generalnie to dość ciekawy temat, ale nie chce mi się szerzej rozpisywać w tym zakresie pozostawiam to recenzentom i analitykom branży), ale najbardziej widoczne jest w kontekście pierwszej i ostatniej misji, które są WYŁĄCZONE z koopa (wtf?!);
- mimo to fabuła i postacie są znacznie słabsze niż w FC3;
- mam też wrażenie, że zomiaki są tu już bardziej z przymusu, można było je zastąpić np. mutantami i nawet fabuła mogła pozostać ta sama (w dużym skrócie w Dead Island tło zombi-apokalipsy było zarysowane i miało znaczenie, tu po prostu wpadamy w całe to zamieszanie, ale trudno wiązać z tym jakieś emocje);
- gra jednak nadrabia te wszystkie niedociągnięcia bardzo dobrym gameplay'em;
- free-running jest świetny, jeżeli Mirror's Edge 2 nie będzie miał otwartego świata (a pewnie nie będzie miał), to wyjdzie trochę słabo;
- dziwi mnie trochę niedopracowanie mechanizmów koopowej rozgrywki (poza tymi wynikającymi z narracji w stylu FC3), przykładowo w grze nie można (przynajmniej ja takiej opcji nie znalazłem) handlować lootem z osobą, z którą się gra (wtf?);
- w kontekście koopa (ale też i singla) misje poboczne są dość wtórne (mam nawet wrażenie, że jedna z nich została żywcem przeniesiona z Dead Island, tj. znajdź insulinę dla kogośtam);
- potencjał koopowy w ogóle jest dość niewykorzystany i jak gdyby niedokończony (przykładowo, mam wrażenie, że w grze miała być początkowo możliwość dowolnego kompletowania stroju dla postaci, ale ostatecznie element ten jest bardzo ograniczony);
- rozwój umiejętności jest lepszy niż w Dead Island, ale same umiejętności mogłyby stanowić większe game-changery;
- niektóre inne elementy rozgrywki również mogły zostać lepiej wyważone (dłuższe i trudniejsze do przeżycia noce, większe znaczenie lootu, większe znaczenie craftingu broni i zróżnicowania jakości broni).

Po niektórych z powyższych komentarzy mogłoby się wydawać, że bardzo narzekam, ale wynika to tylko i wyłącznie z tego, że widziałbym dla tej gry ogromny potencjał.
Odnoszę wrażenie, że niektóre z tych wad były znane twórcom, a ostateczne braki wynikały z budżetu/czasu etc., więc nie mam za złe ich obecności w grze.
Generalnie, duże plusy dla Techlandu i bardzo dobra robota.

A, i grafika - również znakomita robota, naprawdę robi wrażenie.

Chciałbym podobną grę, z otwartym światem, koopem, misjami jak w Borderlands, dużą ilością modyfikowalnych pukawek i pancerzy, a wszystko to w klimatach Stalkera.
Czujecie to?
Dziwię się, że jeszcze nikt nie ogłosił prac nad takim tytułem.

Good Night and Good Luck.

whiteangel:
Bardzo dobra gra. Tytuł odebrałem nieco lepiej niż Dead Island.
Choć akcja dzieje się w Harran, według producentów miasto wzorowane na Rio to znaleźć można fajne odwołania do polski. Ciekawe Questy, fajna fabuła i fajny motyw z cyklem dnia i nocy. Kilkanaście godzin przegrane i to lubię.

mamamaciek:
Fajna gra. Strasznie się ciesze, że polska staje się miejscem produkcji corez liczniejszych, a co ważniejsze dobrych gier komputerowych. A sam Dying Llight jest jak dla mnie rozwinięciem pomysłów z Dead Island. Swiat przedstawiony też bardziej mi się podobał, wolę miasto od tropikalnej wyspy.

gnomus:
Według mnie bardzo dobre rozwinięcie idei pokazanej w ich poprzedniej grze o zombiakach. Chociaż mam nadzieję, że w następnej produkcji zmienią klimat i nie będą to już zombie.

Piekarz:
Dying Light 2 objawił się na E3. Zapowiada się smakowicie. Naprawdę mnie zaintrygował.
//www.youtube.com/watch?v=98oJYDRblLI
https://www.gamespot.com/videos/how-dying-light-2-is-improving-on-the-first-games-/2300-6444563/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej