trawa

Autor Wątek: Ciekowostki ze świata Aarklash  (Przeczytany 10953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« dnia: Wrzesień 01, 2003, 05:57:04 pm »
Rozmawiajac z ludzmi z forum Rackhama dowiaduje się sporo o tajemnicach Aarklash więc postanowiłem założyć ten dział by sie nimi z wami podzielić.
Jeśli sami coś odkryjecie proszę abyście to tu wpisywali - Okazuje sie(przynajmniej w moim przypadku), że odtwarzenie historii ze strzępków informacji na poszczególnych kartach bawi mnie bardziej niż dostanie wszystkiego na tacy - tak jak to jest np. w młotku .

Na początku dodam, że pierwszą ciekawostkę napisałem na topicu "Alchemicy" i związana jest z tajemniczym upadkiem miasta.
http://forum.gildia.com/viewtopic.php?t=3404&start=150

Kolejna ciekawostka dotyczy pewnego miejsca - jak napewno, co bardziej spostrzegawczy obserwatorzy, zauważyli w prawym dolnym rogu mapy jest wyłaniający się kontynent z podpisem -Vestiges Ophidiens- i szkicem ruin.
Ruiny Ophidian to jedyne co pozostało po rasie nazywanej Sojuszem Ophidian. Zakłada się, że została ona unicestwiona podczas wojny ze swoim odwiecznym wrogiem. Obydwie rasy wyniszczyły się w przeciagu tygodnia. Być może któraś z nich, a może i obie podniosły się po upadku ale od dnia zagłady pozostają w ciągłym ukryciu.
Wnikliwi mogą dopatrzeć się pewnych zbierzności z historią tajemniczego ataku na pierwsze Shamir jak i z odkrytą przez Alchemików wiedzą w ruinach starożytnego labotatorium na pustyni Syharhalna - czyżby Alchemicy posiedli część wiedzy, która zniszczyła tamte imperia - być może w końcu to oni zapoczątkowali Rag'narok....

Offline Jaskier

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2003, 06:10:19 pm »
ciekawa sprawa - z niecierpliwością oczekuję na więcej

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2003, 09:26:11 pm »
Oki mam kolejną ciekawostkę - zastanawiałem sie co prawda czy nie należało by tego władować do Alchemików ale w gruncie rzeczy jest tam też trochę o innych nacjach.
Więc jak wiadomo założycielem Królestwa na pustyni Syharhalna był alchemik o imieniu Dirz.
Należał on do stowarzyszenia Czarnych Tog, Akkylańskiego(Gryfy) zakonu zajmującego się,.... powiedzmy nieznanymi ścieżekami magii. Stowarzyszenie to było założone przez Feyd'a Mantis'a. Wiadomo także, że Dirz był uczniem ucznia(nieżle to brzmi co ;) )Arcaviusa.
Eksperymenty i filozofia Dirz'a były wbrew kościołowi Merin'a i gdy wyszły na jaw rozpoczeła się inkwizycja.
Do ciekawostek też należy, że Pan Dirz(w myśl zasady swój swego przyciąga :D) był kochankiem niejakiej Rhea De Brisis (głowy rodu De Brisis z Acheron'u) Nadal żyjącej i wyglądającej tak pięknie jak wieki temu, ...nikt nie wie jakich rytuałów nekromanckich użyła w tym celu;)

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2003, 12:37:52 am »
Teraz czas na historię powstania moich ulubieńców - Krasnoludów z Mid-Nor...........

....Wieki temu miała miejsce straszliwa bitwa w szczelinie Mid-Nor, jeden z pięciu praojców krasnoludzkich został wysłany z misją pokonania demona, którego imie Krasnoludy z Tin-Na-bor wykleły po wieki.
Jednak bohater został zdradzony przez stróżujących bogów Aeghis...

...Wiele lat później krasnoludzki bohater imieniem Van-Ahn-Kaer, odnalazł w miejscu dawnej bitwy, miecz. Gdy go podniusł, umysł eksplodował mu niewyobrażalną agonią bólu i szaleństwa.
Zabił wielu spośród swoich towarzyszy, a Ci którzy padli z jego ręki natychmiast przyłączali się do Van-Ahn-Kaer w jego krwawej rzezi.
Po tej bitwie odeszli w otchłań Mid-nor'u a Krasnoludy z Tin-Na-bor'u wymazały pamięć o nich.
Jednakże Mid-Nor'czycy zaczeli znów się pojawiać, coraz liczniejsi i liczniejsi a Krasnoludy doskonale zdawały sobie sprawę, że powstrzymać ich będzie bardzo trudno...

Często pojawia się imię demona/boga - Despota...kim jest??...podejrzewa się, że to nikt inny jak Van-Ahn-Kaer, który przez te wszystkie wieki opętany tajemniczym przekleństwem miecza stał się niewiarygodnie potężny...
...ale jeśli chodzi o Mid-Nor to nic nie jest pewne, jak zawsze tak wiele pytań a tak niewiele odpowiedzi...

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2003, 06:23:50 pm »
Czas na gobboski;)
Gobliny stanowią dość ciekawą rasę na Aarklash. Wiekszość życia spędzaja na wygłupach, babraniu sie i robieniu małych Goblinków;)...co tłumaczyło by obecność tej nacji na całym kontynencie, od lodowych gór Allmoon'u po cuchnace bagna No-Dan-Kar, gdzie leży ich stolica Khlune.
W mieście tym żyje akualny imperator gobliński Izothop(władza jego jest mocno ograniczona gdyż, każdy gobliński przywódca istniejący w tym rozległym imperium obwołuje się imperatorem :) )
Istnieje też cos co mozna nazwać "inteligencją" goblińska -
niektórzy z nich są naukowcami (jak na goblińskie możliwości;) ), wyspecjalizowanymi w zbieraniu i przetwarzaniu wszystkiego co znajdą na Aarklash a co uznaja za użyteczne. Kto może przewidzieć co uczynią z ropą, którą odkryli na  Bran-O-Kor, ziemi ich orczych sojuszników.
Gobliny są też wyśmienitymi handlarzami w czym bardzo pomaga im ich brak moralności - zwłaszcza, że są w ciągłym konflikcie z prawie wszystkimi znanymi nacjami, zwłaszcza z krasnoludami.
Konflikt z mieszkańcami Tin-Nan-Bor siega czasów, kiedy gobliny stanowiły jeszcze  częśc zwierzęcego ekosystemu na Aegis ;)

Do ciekawostek należą między innymi imiona bohaterów goblińskich pochodzące od związków chemicznych i pochodnych - Carbone czyli węgiel, Deuterium, Kerozen(gaz), Azzoth - azot

Na koniec - w opisie powstania rasy Mid-Nor'u pisałem o bitwie jaka Krasnoludy stoczyły z demonem - była to 9 głowa hydra(bóg jak się okazało), śmieszny zbieg okoliczności polega na tym, że liczba głów to liczba boga Goblinów - Szczura, tyle też rozdał magicznych dzwonków swoim bohaterom - czyżby Mid-Nor to zemsta gobliniego boga za pokonanie go przez Krasnoludy wieki temu ???.......

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2003, 10:05:26 pm »
Czas na miasto Cadwallon:
Miasto to jest podzielone na dwie części - dolne i górne.
Dolne jast czymś na kształt miasta złodzieji(coś jak mroki w Pratchettowskim Ankh-Morpork ;) )
Górne to część gdzie zamieszkują bogaci kupcy, elita rządząca etc.

Do ciekawostek należy to iż w Cadwallonie obok siebie współistnieją ambasadorowie różnych nacji mi. Alchemików, Gryfów i Lwów..
W backgroundzie do Dasyatisa można poczytać list ambasadora Dirz'a zawierajacy prośbę o przydzielenie mu Dasyatisa do obrony przed assasinami - jak widać stosunki są tam dość..napiete :D

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 06, 2003, 09:10:48 pm »
No to teraz ciekawostka ale..dystrybucyjna - oto do pudełka klanowego Midków dodana jest gratisowo karta....Gryfa :D:D a oto jego charakterystyka:
His name is Knight Templar Vedath. His stats are somewhat mediocre for his point cost.

Move 10
Initiative 4
Attack 5 Strength 7
Defense 6 Resilience 9
no aim
Courage 9 (this guy is courageous)
Discipline 8

Abilities: Fanatacism, Righteous, War Fury, and one I don't know how to say in english very well. It is from fortification, and roughly translates God Touched or Chosen One. A direct translation sound so silly I won't even mention it. It allows all die rolls to be rerolled on 4's, 5's, or 6's instead of just 6's.
Size Normal, Infantry Base

140 AP

Offline Alchemik

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2003, 09:16:28 pm »
Ciekawi mnie tylko, czy te przerzucanie kosci to na wszystkie rzuty? Jeden w grze, jeden na ture? :)
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2003, 09:32:14 pm »
Gorgona

Historia Gorgony jaką znamy dziś zaczyna się od starożytnych wojen nazwanych Wojnami Zimy. W tamtym okresie przybyły na ziemię stworzenia nazywane Atrocitami, niszcząc wszystko co napotkały na swojej drodze. Siły światła zebrały wszystkie swoje wojska, żeby wygnać najeźdzców i zapieczętować potężnymi zaklęciami wyrwę w wymiarach, która pozwoliła demonom najechać Aarklash.
Podczas jednej z bitew Wojen Zimy, pewien bardzo potężny mag uwięził magiczną pieczęcią demona o imieniu Arax(historia ta w dzisiejszych czasach opowiadana jest na Aarklash jako bajka dla dzieci ;) )
Jednakże nie był to koniec Atrocity, w wymiarze śmierci udało mu się zawładnać duszą zmarłej kapłanki Keltów, którą była, ni mniej ni wiecej, sama Gorgona !!!(a przynajmniej kobieta będąca nią wcześniej ;) )
Nie zwróciło mu to jednak wolności...
...Podczas swoich młodzieńczych podróży, młody mag imieniem Meliador(znany później jako Meliador Niebiański) natknął sie na ruiny, w których znajdowała się starożytna pieczęć. Nie znając jej przeznaczenia złamał ją, uwalniajac jednocześnie demona. Pieczęć jednak nie została całkowicie zniszczona, po przełamaniu połaczyła się z duszą Meliadora - kto wie może w ten sposób uczyniła go odpowiedzialnym za zniszczenie zła, które oswobodził...

Offline Sanquinius

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2003, 05:09:23 am »
Berserk : Skrobnij cos o miescie Cadwallon , wyglada na to ze beda mieli wlasna armie/najemnikow ? Czym wlasciwie jest to miasto ?
rom green to red our days pass by Waiting for a sign to tell us why Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you And start today 'cause there are only a few The sign of times my friend - In Flames

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2003, 07:05:43 pm »
Parę postów wyżej masz mały opis do Cadwallon -
Wysłany: Wto Wrz 23, 2003 10:05 pm
 
Co do "armii" tego miasta - w wiekszości (a najprawdopodobniej wszystkie ;) ) będą to jednostki najemne lub tz. Cienie.
Cadwallon jest wolnym miastem, bez przynależności państwowej, utrzymujace neutralność wobec wszystkich(znajdują się tam ambasadorowie wszystkich nacji dbających o politykę ;) ), w zwiazku z czym nie potrzeba tam stałej armii, raczej coś na wzór milicji.
Krzyżuje się tam wiele szlaków handlowych a i dzięki olbrzymiemu portowi miasto ciagle rośnie i przyciąga wszelakie najemne tałtarajstwo :D:D ;)

Offline Fenris

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2004, 05:24:31 pm »
witam. Własnie skończyłem czytać Hybryde więc co nieco nowości o Gyfach i Alchemikach :) oraz to jak zaczyna sie Ragnarok.
Tak więc kiedys była legenda o spaleniu Shamir (pierwszej stolicy Alchemików) którą nie wiadomo kto spalił. Teraz już wiemy :) byli to Inkwizytorzy. Po kontrataku klonów stolica została odbudowana.
      A teraz coś o Loży Hod. Jest to organizacja w armii Gryfów do zadań specjalnych. O ile inkwiazycja biega i pali wszystko co jest podejrzane to Loża jest bardzo dyskretna. Obie organizacje się dość nie lubią. Przykładem może być Pani Mirka (zabić suke) w swojej pierwszej inkantacji jeszcze w pancerzu inkwizycyjnym. No ale z czasem poczuła powołanie co się inwkizytorom nie spodobało (kobieta-kapłan no to już nie po bożemu - burn the witch !!!). I tak Mirka została wyklęta i poszukiwana. I ukryła się gdzie?? Oczywiście w Loży i tak narodziła się 2-ga inkantacja mirki zwana Miserykodią. Jak się jej przyjrzycie ma staty kapłanki poza tym ubranko Loży i maska na twarzy ( to dla niepoznaki) .
     a teraz coś o Ragnaroku. Tak więc pewnego dnia na terenia państwa gryfów powstała dzira niedaleko wioski Glasinhar.  Ludność wioski została zdziesiatkowana wraz z pobliskim garnizonem. oczywiście Loża hod posłała tam swoich ludzi w celu zbadania sprawy. Okazało się że zostało otworzone wejście do podziemnego laboratorium Alchemików i coś z niego uciekło :) . Od razu zostały wszczęte poszukiwana w celu sprawdzenia czy nie ma jeszcze jakiś tego typu budowli. Jak na razie odkryto w Bran-O-Kor i Syharhaln. Zostały wysłane 2 ekspedycje Loży (1 nie wróciła druga wróciła zdziesiatkowana ale prz okazji odkryła klejne 2 :) ). Jak na razie nie wiadomo ile jeszcze niezostało odkrytych ani czemu nagle się one otwieraja uwalniając monstra, ani też kto je założył w takich miejcach jak królestwo gryfów lub rubierzach orkasów :) . Legendy głoszą że jest to ostateczny plan Dirzta o nazwie Hybrid Project mający na celu podbicie świata. :) Witamy w czasach Ragnaroku - czy jesteś na niego gotów ?? :)
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2004, 07:02:53 pm »
Cytat: "Fenris"
Tak więc kiedys była legenda o spaleniu Shamir (pierwszej stolicy Alchemików) którą nie wiadomo kto spalił. Teraz już wiemy  byli to Inkwizytorzy. Po kontrataku klonów stolica została odbudowana.


A mowa o pierwszym czy drugim Shamir bo obie stolice noszą tą nazwę ?? Bo jak o pierwszym to dziwne, że mapy nie zaktualizowali  :|

Offline Fenris

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2004, 07:12:24 pm »
mowa oczywiście o pierwszym Shamir. A druga została zbudowana na zgliszczach pierwszej więc raczej nie było czego aktualizować .
ff through the new day's mist I run
Out from the new day's mist I have come
I hunt

Offline BeRsErK

Ciekowostki ze świata Aarklash
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2004, 07:23:38 pm »
Oj Fenris, Fenris - Drugie Shamir zostało wybudowane o kilka dni drogi od pierwszego a nie na nim - masz to pokazane na mapie jak i pisze na karcie do któregoś z Alchemickich herosów. Zdaje się, że tu chodzi o drugą stolice :D