Autor Wątek: potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR  (Przeczytany 1435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łowca pip

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:20:01 pm »
witam ludzie
natrafiłem na mały problem wynikły podczas grania

hipotetyczna sytuacja:
- są dwa oddziały kawalerii w walce wręcz - jedna moja(kaw. I), druga przeciwnika(kaw. II)
- kaw I posiada 2 bohaterów w tym jednego BSB(war banner), do tego posiada zwykłego standard bearera(magiczny sztandar)
- kaw II posiada tylko zwykłego SB(magiczny sztandar, lecz nie war banner)
- w walce ginie zwykły SB z kaw. I. Jak liczyć wówczas CR w przypadku gdy jeden oddział posiada BSB(war banner) lecz bez SB ze swego oddziału
a drugi oddział ma tylko zwykłego regimentowego SB(bez war bannera).
chodzi mi o to czy bohater BSB jest traktowany jako SB dla potrzeb rozliczenia bannerów posiadanych przez obydwa oddziały? (kawI ma dwa bannery w tym jeden war banner dający +1cr i inny sztandar, który się niweluje ze zwykłym sztandarem przeciwnika kawII. czy gdy zabijemy SB z kawI to BSB niweluje dalej sztandar przeciwnika? jeśli niweluje to wtedy mamy przewagę nad przeciwnikiem posiadając nadal +1cr z war bannera. natomiast jeśli BSB nie niweluje SB przeciwnika, to w ostatecznym rozliczeniu war banner nic nam nie daje bo my mamy tylko BSB a on ma nadal SB banner regimentowy.
 
jak to rozliczyć do combat resolution?
bardzo proszę kompetentne osoby o odpowiedź. jak traktować taką sytuację?
odwiedzam świat warhammera już czwarty rok a nie wiem jak to rozwiązać.
za konkretną podpowiedź szczerze będę wdzięczny!

piss brothers!

Offline Snorri Redbeard

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:31:42 pm »
Bsb dodaje +1 do cr, ale nie dodaje się juz za drugi sztandar (jeśli, jak napisałeś, jednostka ma dwa sztandary, to i tak dostanie tylko +1cr).
Przynajmniej ja tak to rozumiem i zawsze tak gram, nikt nie miał jeszcze zastrzeżeń.
There's nothing like good food and bad woman to make a Marine feel he owns the world"

Offline Lindor

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:38:24 pm »
jeśli liczysz CR dla jednego oddziału możesz dodać +1 za sztandar, nieważne czy SB czy BSB, nie dodaje sie za 2 tylko za jeden tylko, czyli jak masz w oddziałe SB i BSB dostajesz tylko +1

Offline Lindor

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:42:02 pm »
chyba byłem drugi:(, dodaje sie tylko za jeden - w podręczniku do 6ed na str 73 pisze

Offline Kelior

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:50:20 pm »
no tak ale jesli dobrze zrozumialem to on sie pyta czy bsb z war bannerem zastapi zwyklego sztandarowego i czy dostanie jeszcze plus 1 do cr wlasnie dlatego ze jest to war banner... sam jestem ciekaw bo sie juz w tym poplatalem sam... :oops:
Mieli do wyboru wojnę lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także."
Winston Churchill

Musimy nauczyć się żyć razem jak bracia, jeśli nie chcemy zginąć razem jak szaleńcy.

"Każdy nazywa swoje błędy doświadczeniem."
Oscar Wilde

Barbarossa

  • Gość
potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2003, 05:53:49 pm »
Tak, BSB z war bannerem daje +2 do CR w sumie. +1 za sztandar dostajesz tylko raz, bez względu na to, ile masz sztandarów w walce - 10 sztandarów i BSB daje dokładnie taki sam bonus co sam BSB.

I na litość boską, człowieku, zmień se ksywę, jesteś na forum WHFB a nie w burdelu.

Offline Lawfulone

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2003, 06:16:43 pm »
czego sie czepiasz barb?? juz gdzies było napisane ze jak sie komus nie podoba czyjas ksywa to jego problem.

a łowcy pip to bohaterowie z kubusia puchatka(tego z krzysiem gejem,winami po 2,40 itp) są autorami słów :"takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego" po czym cała czwórka gdzieś pobiegła...
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Barbarossa

  • Gość
potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2003, 06:23:02 pm »
Może jestem przewrażliwiony. Ale dla mnie to jest po prostu całkiem fajne forum, a nie ściana w kiblu. O ile nie przeszkadzają mi zupełnie ksywki w rodzaju "high elf king", na które niektórzy rzucili się z nienawiścią, to to już MSZ lekka przesada. A co do kubusia - dawno temu to czytałem, nie pamiętałem żadnych łowców.

Offline Snorri Redbeard

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2003, 08:09:23 pm »
co do cr. Grałem dzisiaj z Vc. Gość okrążył moich warriorów (ghule i wilki), miałem wilki na flance i na pupie, podobnie ghule. Nie moglismy dojść do porozumienia, czy dostaje sie tylko +1 za atak z flanki czy może tylko +2 za atak z pupy strony itd. A tak w ogóle to czy te bonusy są w każdej turze walki, czy tylko w 1, gdy gość mnie zaszarżował??
There's nothing like good food and bad woman to make a Marine feel he owns the world"

Barbarossa

  • Gość
potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2003, 08:15:43 pm »
Bonusy za atak z tyłu i z boku sumują się i dają +3 CR (stoi jak byk w rulebooku), bonusy za dwa ataki z boku nie - nadal jest +1.

Aha, i oczywiście są liczone w każdej turze walki, nie tylko po szarży.

A teraz grzecznie przejdźmy do przyklejonego tematu z pytaniami o zasady, bo będzie nas gonił zły mod. :stop:

Jankiel

  • Gość
potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2003, 09:11:13 pm »
Już za późno.
Cóż, Łowca pip nie dosc, że nie mógł sobie wynaleźć łatwiejszej do strawienia ksywki, to jeszcze nie zauważył przyklejonego tematu na samej górze strony. A opisana sytuacja wcale nie jest taka skomplikowana...

Offline Lawfulone

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2003, 09:14:56 pm »
dla niego widocznie jest.
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Finfarin

potrzebna odpowiedź na skomplikowane pytanie dot. CR
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2003, 09:28:55 pm »
Skoro już wszystko ustaliliśmy to zmaykam temat. Gdby..eee...Łowca Pip....matko, co za nick miałjeszcze jakiś problem polecam taki duży,ładnyc i przyklejony temat o zasadach(tak, ten na górze).
quote]
"Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań"
 [/quote]

G.K.Chesterton

 

anything