To jest oczywiście prawda; przy czym nie wydaje mi się, żebym napisał, że komiks się nimi inspirował, natomiast, że takie mam skojarzenie "wizualne" (nawet chyba nadmieniłem, że to producenci tych gier mogliby się wzorować na schemacie miasta wg twórców Deathlok`a).
Choc zacytowalem Twoja wypowiedz, w tej kwestii odnosilem sie bardziej do komentarza Szczocha na jej temat.
Inna sprawa: jak stare są automaty do gier elektronicznych? Pamiętam je na pewno z końca lat 80-tych.
Automaty do gier (w Stanach okreslane jako arcade) sa nieco starsze od konsol do gier i jeszcze starsze od komputerow domowych, bo ich narodziny, ktore pociagnely utworzenie salonow gier, przypadaja na poczatek lat 70. (rzecz jasna ubieglego wieku). W branzy game devu stanowily odrebna nisze ekonomiczna (obok nisz konsol i kompow domowych) i praktycznie zmarly smiercia naturalna w latach 80., glownie za sprawa trafienia pod strzechy kompow 8-bitowych. Poniewaz automaty byly specjalizowane pod katem konkretnego produktu/tytulu growego (po prostu gra byla tozsama z samym automatem wraz z dedykowanymi, niekiedy wyszukanymi manipulatorami) oferowaly one graczowi lepsze efekty i immersje niz owczesne kompy i konsole. Niemniej jednak automatowe side-scrollowe strzelanki, ktore byc moze mozna by podejrzewac o zrodlo inspiracji dla Deathloka, powstaly w latach 80., zatem rowniez ten "arcadowy" trop wydaje sie falszywy.
Ale kto tutaj wyraża się pogardliwie? "Spectrumna" czy "Atarynka" to slangowe określenia na te konkretne urządzenia używane przez użytkowników owych maszyn w latach 80-tych. Sam byłem szczęśliwym posiadaczem pierwszego z nich toteż wiem co piszę (i nawet mógłbym się upierać iż do pewnego stopnia są to określenia pieszczotliwe ).
Równie dobrze można napisać, że obraźliwy jest termin "Pecet" (przy czym na pewno jest bardziej techniczny). Dla mnie zaś gorszym (głupszym?) jest słówko "komp".
Spox. Jedynie w nieco zartobliwy sposob chcialem zaznaczyc, ze ZX Spectrum, Commodore 64 i inne kompy 8-bitowe byly swietnymi maszynkami same w sobie oraz przelomowymi dla game devu i popularyzacji informatyki w ogole.