Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) > Gildia Gier Bitewnych

Konwent Gladius (21-22.05.2022)

<< < (3/7) > >>

RK:
Rozgrywka pokazowa w „Pike & Shotte”



„Pike & Shotte” to gra, która wyewoluowała z „Black Powder” – główne zmiany dotyczą oczywiście odtworzenia w rozgrywce sztuki wojennej XVI i XVII wieku, kiedy to na polach bitewnych zaczęła na większą skalę pojawiać się broń palna, a główną siłą bojową były bloki piechoty uzbrojone w piki. Dzięki tym zasadom możemy rozgrywać bitwy z okresu Wojen Religijnych, Angielskiej Wojny Domowej, Wojny Trzydziestoletniej czy bardziej egzotycznych konfliktów feudalnej Japonii. W „Pike & Shotte” można rozgrywać małe potyczki regimentów jazdy i duże batalie, gdzie ścierają się pikinierskie bloki wspomagane muszkieterami i artylerią, a kawaleria próbuje szczęścia we wspaniałych szarżach. Można też rozgrywać kampanię składającą się z wielu bitew.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv-gladius-rozgrywka-pokazowa-w-pike-shotte/

RK:
Pokaz systemu „Basic Impetus 2”



Zainteresowanych starożytnością, średniowieczem, renesansem czy nawet czasami biblijnymi – zapraszamy do zapoznania się z systemem „Basic Impetus 2”. Niedawna premiera polskiej wersji językowej, relatywnie mała ilość zasad i niewielka ilość figurek potrzebnych do gry (w porównaniu z innymi historycznymi systemami bitewnymi) czynią z „Basic Impetus” idealną propozycję na początek zabawy z grami historycznymi. „Basic Impetus” powstał jako uproszczona wersja demo gry „Impetus – włoskiego zestawu zasad do rozgrywania gier osadzonych w okresie od czasów biblijnych do wczesnego renesansu”. Z czasem wersja Basic zyskała na tyle dużą popularność, że ewoluowała w samodzielną grę z własną grupą fanów (choć nadal posiadającą wiele wspólnych elementów ze swoim obszerniejszym pierwowzorem).

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv-gladius-pokaz-systemu-basic-impetus-2/

RK:
Pokaz systemu „Rangers of Shadow Deep”



Witamy w mrocznym i niebezpiecznym świecie Cieniogłębi. Rozległym królestwie permanentnie okrytym czarnymi chmurami, gdzie lęgnie się zło i spisek. Cieniogłębia przez minione stulecia przyczyniała się do upadku pogranicznych królestw. Tocząc swe chmurzyska przez nie wchłaniała je i powoli rozszerzała się. Teraz nowe królestwo stoi na pograniczu morza ciemności. Król wie, że jest to tylko kwestią czasu nim jego kraina zostanie pochłonięta. Rozesłał wici, aby przybyli bohaterowie i stawili czoła mrokowi. Pomoc jest jednakże daleko, jeżeli w ogóle kiedykolwiek nadejdzie. W tej chwili obrona królestwa spada na Strażników, bandę wielce wprawnych wojowników. Są wyszkoleni by działać niezależnie lub w małych grupach, aby wytropić i zwalczać stworzenia mroku. Do ich zadań należą zapuszczanie się do Cieniogłębi, aby pozyskać informacje, ratowanie więźniów, przeprowadzanie rajdów czy walka z wrogiem działaniami opóźniającymi. Ich jest wojna, która nie może być wygrana. Jednakże każde ich małe zwycięstwo jest kolejnym dniem dla ludu królestwa, kolejnym dniem życia i nadziei. Jeśli uda im się odpowiednio długo utrzymać wroga na dystans, to kto wie, może zdarzy się cud.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv-gladius-pokaz-systemu-rangers-of-shadow-deep/

RK:
Pokaz systemu i turniej „Wojnacji”



„Wojnacja” to w teorii kolejny klasyczny skirmish fantasy. W odróżnieniu od wielu innych podobnych tytułów, nacisk został tu położony na wyjątkowo łatwe wejście w system, dynamikę oraz kompaktowość rozgrywki. Nie uświadczymy tu za to skomplikowanego tła fabularnego czy dedykowanych modeli.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv-gladius-pokaz-systemu-i-turniej-wojnacji/

RK:
Pokaz systemu i turniej „De Bellis Antiquitatis” (DBA)



DBA 3.0 to prosty i szybki system przeznaczony do odtwarzania bitew starożytności i średniowiecza. Wersja 3.0 jest zaś jego najnowszą odsłoną. Założeniem gry jest odtwarzanie bitew przy pomocy możliwie małej ilości figurek, reguł, znaczników i rzutów kostek oraz w jak najkrótszym czasie. Gra posiada już ponad ćwierćwieczną historię, zawiera ponad pięćset list armii i pozwala rozgrywać starcia od początków cywilizacji w czwartym milenium przed Chrystusem do roku 1485 naszej ery. Łatwość opanowania zasad, niewielka ilość wymaganych modeli oraz popularność czynią DBA jednym z najlepszych systemów dla początkujących graczy pragnących rozpocząć swoją przygodę z historycznymi grami bitewnymi.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv-gladius-pokaz-systemu-i-turniej-de-bellis-antiquitatis-dba/

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej